Τεχνολογία

Τα σημαντικά πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου CNG

Η SEAT συνεχίζει να ενισχύει την εισαγωγή τεχνολογίας συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), παρέχοντας στους πελάτες ευρεία επιλογή από οχήματα που είναι καθαρότερα, πιο βιώσιμα, οικονομικότερα και προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερη απόδοση.

Η πλήρης γκάμα SEAT CNG περιλαμβάνει τα Mii Ecofuel, Ibiza TGI, Arona TGI και Leon TGI, που σημαίνει ότι υπάρχει ένα όχημα τροφοδοτούμενο με CNG που ταιριάζει σε κάθε τρόπο ζωής και εκμεταλλεύεται το ταχύτατα αναπτυσσόμενο δίκτυο CNG στην Ευρώπη.

Seat CNG_03

Τα πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου CNG

Ένα όχημα CNG μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 25% σε σύγκριση με ένα ισοδύναμο αμιγώς βενζινοκίνητο. Παράλληλα με τα όποια οικολογικά και φορολογικά πλεονεκτήματα, η τεχνολογία TGI προσφέρει εξαιρετικά χαμηλό κόστος ανά χιλιόμετρο, έως και 50% φθηνότερο από ένα ισοδύναμο μοντέλο βενζίνης και 30% από ένα ντίζελ.

Το CNG είναι απίστευτα αποδοτικό: η ενέργεια που παράγεται από 1 κιλό συμπιεσμένου φυσικού αερίου ισοδυναμεί με 2 λίτρα LPG, 1,3 λίτρα diesel και 1,5 λίτρα βενζίνης. Επειδή το CNG είναι φθηνότερο από το diesel και τη βενζίνη, οι πελάτες μπορούν να απολαμβάνουν μεγαλύτερες διαδρομές με μειωμένο κόστος ανά χιλιόμετρο.

Σε αυτά προσθέτουμε την ικανότητα ανεφοδιασμού την ίδια χρονική στιγμή με βενζίνη και έτσι το CNG είναι το επόμενο καύσιμο που θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο μελλοντικό μείγμα καυσίμων, βοηθώντας τη διατήρηση των αναγκών μας για κινητικότητα.

Seat CNG_04

Το δίκτυο CNG συνεχίζει να αναπτύσσεται ταχύτατα στην Ευρώπη, βοηθώντας την αγορά και τους πελάτες να μειώσουν την ποσότητα CO2 που εκπέμπεται στην ατμόσφαιρα. Η επέκταση της χρήσης CNG όχι μόνο θα μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα αλλά θα προσφέρει στους πελάτες εξοικονόμηση καυσίμων με οχήματα που παρέχουν παράλληλα καλύτερη οδηγική απόλαυση.

Η σημαντικότερη εξέλιξη στην νέα γκάμα της SEAT είναι η εισαγωγή μιας τρίτης δεξαμενής CNG. Στην περίπτωση των Ibiza και Arona, η αυτονομία κίνησης με CNG φτάνει μέχρι και τα 360km (WLTP based), ενώ το Leon μπορεί να φτάσει τα 440km (WLTP based). Αυτή η νέα διαμόρφωση των παραμέτρων ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πελατών TGI που επιθυμούν να αυξήσουν την χιλιομετρική απόσταση που διανύουν σε λειτουργία CNG.

Seat CNG_05

Για μεγαλύτερη αυτονομία με CNG

Η απόφαση της SEAT να αυξήσει την αυτονομία σε λειτουργία CNG αντί για βενζίνη οφείλεται στη ζήτηση των πελατών SEAT που χρησιμοποιούν σήμερα ένα όχημα CNG: οι οδηγοί καταλήγουν συστηματικά να επιλέγουν τη χρήση ενός μοντέλου CNG αφού γνωρίζουν την αυξημένη βιωσιμότητα του οχήματος, την εξοικονόμηση καυσίμων καθώς και το πού βρίσκονται τα πλησιέστερα σημεία τροφοδοσίας στις συνήθεις διαδρομές οδήγησης.

Το Mii Ecofuel, το Ibiza TGI και το Arona TGI χρησιμοποιούν δεξαμενές από χάλυβα υψηλής αντοχής, ενώ το SEAT Leon 1.5 TGI EVO είναι εφοδιασμένο με συνδυασμό μιας δεξαμενής χάλυβα υψηλής αντοχής, η οποία είναι μικρότερη και βρίσκεται μπροστά από τον πίσω άξονα και δύο νέες μεγάλες δεξαμενές τοποθετημένες πίσω από τον πίσω άξονα, οι οποίες είναι κατασκευασμένες από ίνες άνθρακα, μειώνοντας σημαντικά το βάρος τους και βελτιστοποιώντας την κατανομή βάρους του οχήματος.

Και ενώ τα Mii, Ibiza, Arona και Leon χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο ως κύριο καύσιμο, αν η εξωτερική θερμοκρασία πέσει κάτω από τους -10 ° C ο κινητήρας θα ξεκινήσει σε λειτουργία βενζίνης ενώ τα μπεκ ψεκασμού αερίου θερμαίνονται μέχρι τη θερμοκρασία λειτουργίας πριν ενεργοποιήσουν το κύκλωμα CNG. Η μετάβαση γίνεται αυτόματα και ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται καμία διαφορά στην απόδοση ή τη δυναμική του οχήματος. Σε κανονικά σενάρια οδήγησης, τα οχήματα SEAT CNG χρησιμοποιούν μόνο βενζίνη ως εναλλακτικό καύσιμο όταν οι δεξαμενές CNG είναι άδειες, αν και αυτό συμβαίνει σπάνια. Αλλά ακόμη και σε περίπτωση χρήσης της δεξαμενής βενζίνης, η αλλαγή είναι τόσο ομαλή που ο οδηγός είναι απίθανο να την παρατηρήσει.

Seat CNG_06

Τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με CNG, χρησιμοποιούν δύο (Mii Ecofuel) ή τρεις (Ibiza, Arona και Leon TGI) δεξαμενές CNG, ένα στόμιο τροφοδοσίας τοποθετημένο δίπλα από εκείνο πλήρωσης βενζίνης, αισθητήρες πίεσης αερίου και έναν ηλεκτρονικό ρυθμιστή πίεσης δύο σταδίων ο οποίος ελέγχει αποδοτικά τη διανομή αερίου στον κινητήρα CNG. Οι TGI εκδόσεις είναι ουσιωδώς τροποποιημένες και έχουν αρκετά ειδικά εξαρτήματα για τη βέλτιστη λειτουργία με αέριο και βενζίνη, καθώς επίσης και εξαρτήματα ειδικά προσαρμοσμένα στα χαρακτηριστικά καύσης φυσικού αερίου (ενισχυμένα έμβολα και βελτιστοποιημένα ελατήρια εμβόλων, ενισχυμένα έδρανα, ειδικοί εκκεντροφόροι, υλικά οδηγών βαλβίδων και ενισχυμένες έδρες βαλβίδων, βαλβίδες εξαγωγής αζώτου, αισθητήρας λάμδα και καταλυτικός μετατροπέας βελτιστοποιημένα για συνεργασία με μεθάνιο, κ.ά.).

Seat CNG_07

 

Αν και το CNG αποθηκεύεται σε υψηλή πίεση (περίπου 200bar), οι δεξαμενές αποθήκευσης είναι κατασκευασμένες και πιστοποιημένες ώστε να αντέχουν περισσότερο από το διπλάσιο της μέγιστης πίεσης. Τα τμήματα σωλήνων υψηλής πίεσης είναι κατασκευασμένα από ανοξείδωτο χάλυβα και οι ηλεκτρονικές βαλβίδες ασφαλείας απομονώνουν κάθε τμήμα του κυκλώματος. Οι δεξαμενές είναι εφοδιασμένες με θερμικές ασφάλειες που ανοίγουν στην απίθανη περίπτωση της υπερβολικής θερμότητας για να απελευθερώσουν το αέριο που στη συνέχεια διαλύεται με ασφάλεια.

Seat CNG_08

 

Νέο SEAT Arona TGI

Με τρεις δεξαμενές CNG συνολικής χωρητικότητας 13,8 kg, μπορεί να φτάσει μέχρι και 360 χιλιόμετρα σε λειτουργία CNG (WLTP based). Η δεξαμενή βενζίνης 9 λίτρων προσφέρει επιπλέον 150 χιλιόμετρα, προσφέροντας συνολική αυτονομία 510 χιλιομέτρων.

Το νέο SEAT Arona TGI διατίθεται με τον τρικύλινδρο κινητήρα 12 βαλβίδων 1.0 TGI, ικανό να αποδίδει 90PS μεταξύ 4.000rpm - 5.500rpm και μέγιστη ροπή 160Nm μεταξύ 1,800rpm και 3,800rpm. Αυτός ο κινητήρας είναι εξοπλισμένος με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων για να αυξήσει την αποδοτικότητά του. Με τελική ταχύτητα 172 χλμ / ώρα, το Arona TGI έχει επιτάχυνση από 0 έως 100 χλμ / ώρα σε 13,2 δευτερόλεπτα.

Seat CNG_09

SEAT Ibiza TGI

Το Ibiza επανεισάγει την έκδοση CNG στη γκάμα του, αυτή τη φορά με μια επιπλέον δεξαμενή αερίου, τρείς στο σύνολο. Με συνολική χωρητικότητα 13,8 κιλών παρέχει αυτονομία έως 360 χιλιόμετρα σε λειτουργία αερίου (WLTP based) και δεξαμενή βενζίνης 9 λίτρων προσθέτοντας άλλα 150 χλμ. αυτονομία, με συνολική εμβέλεια 510 χιλιομέτρων. Διατίθεται σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού και διαθέτει τον ίδιο κινητήρα 1.0 TGI του Arona και μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων. Παρέχοντας μέγιστη ιπποδύναμη 90PS μεταξύ 4000rpm-5.500rpm, η μέγιστη ροπή 160Nm είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.800-3.800rpm. Από άποψη απόδοσης, αυτό μεταφράζεται σε μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ. /ώρα, φτάνοντας τα 100 χλμ /ώρα σε 12,1 δευτερόλεπτα από στάση.

Seat CNG_10

 

SEAT Leon 1.5 TGI EVO

Αναβαθμισμένο προσφέρει ισχύ 130 ίππων έναντι των προηγουμένως διαθέσιμων 110 ίππων. Τώρα είναι διαθέσιμο σε 5θυρο και ST, με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή αυτόματο DSG επτά ταχυτήτων. Επωφελείται επίσης από μία τρίτη ατσάλινη, υψηλής αντοχής δεξαμενή CNG, η οποία προστίθεται στις δύο νέες σύνθετες δεξαμενές καυσίμου από ανθρακονήματα που βρίσκονται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών.

Η συνολική χωρητικότητα των τριών δεξαμενών είναι 17,3kg, προσφέροντας στο Leon TGI αυτονομία 440 χιλιομέτρων (WLTP based) είτε με χειροκίνητο είτε με κιβώτιο DSG, σε λειτουργία CNG. Επιπλέον, έχει δεξαμενή βενζίνης 9 λίτρων, προσθέτοντας επιπλέον 140 χιλιόμετρα. Συνολικά, το Leon έχει 580 χιλιόμετρα αυτονομία πριν χρειαστεί να ανεφοδιαστεί. Ο νέος κινητήρας 1.5 TGI EVO είναι μια τετρακύλινδρη μονάδα με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και χωρητικότητα 1.498cc. Έχει turbo μεταβλητής γεωμετρίας και διαδικασία καύσης Miller για μεγιστοποίηση της απόδοσης. Συνολικά, ο κινητήρας προσφέρει 130PS μεταξύ 5.000rpm- 6.000rpm και μέγιστη ροπή 200Nm μεταξύ 1.400rpm-4.000rpm. Η απόδοση του νέου κινητήρα EVO 1.5 TGI είναι σημαντικά βελτιωμένη σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση 1.4 TGI 110PS, με νέα τελική ταχύτητα 206km/h και βελτιωμένη επιτάχυνση κατά σχεδόν ένα δευτερόλεπτο σε σχέση με προηγούμενες εκδόσεις: τώρα μπορεί να φτάσει τα 100km /h σε μόλις 9,9 δευτερόλεπτα.

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok