Ταξίδια Moto

900 χιλιόμετρα σε 12 ημέρες με Honda Dio!

Δεν μπορώ να θυμηθώ τί ακριβώς με ώθησε να κλείσω εισιτήρια για τη Sri Lanka.

Oι επιλογές μου είναι συνήθως της στιγμής. Αυθόρμητες. Δηλαδή, βρίσκω μια καλή πτήση, βεβαιώνομαι πως δεν εξελίσσεται κάποιος πόλεμος στην ευρύτερη περιοχή, αλλά ούτε και υπάρχουν πολιτικές αναταραχές και βέβαια, απαραίτητη προϋπόθεση για μένα, να μπορώ να νοικιάσω ή να αγοράσω μηχανάκι. Αν όλα είναι θετικά, τότε κάνω "κλικ" στο πολυπόθητο εισιτήριο. Κάπως έτσι θα έγινε θαρρώ και στη συγκεκριμένη περίπτωση. Ευκαιρία βεβαίως να ξεφύγω, για άλλη μια φορά, από το χειμώνα του βόρειου ημισφαιρίου. Αναχώρηση την 1η Απριλίου μέσω Ρώμης κι ευτυχώς δεν πρόκειται για φάρσα.

Λίγα λόγια για τη χώρα αυτή: H Sri Lanka, γνωστή από την αρχή της βρετανικής αποικιοκρατίας ως Κεϋλάνη (Ceylon), επίσημα η Δημοκρατική Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Sri Lanka, είναι μια νησιωτική χώρα του Ινδικού Ωκεανού στη Νότια Ασία. Η νομοθετική πρωτεύουσα, Sri Jayawardenepura Kotte, αποτελεί ένα προάστιο της εμπορικής πρωτεύουσας και μεγαλύτερης πόλης, το Colombo το οποίο έχασε τη θέση αυτή, το 1977.Η καταγεγραμμένη ιστορία της Sri Lanka μετρά περισσότερα από 3.000 χρόνια, με στοιχεία προϊστορικών ανθρώπων να χρονολογούνται τουλάχιστον 125.000 χρόνια πριν. Η γεωγραφική της θέση και τα λιμάνια της την κατέστησαν εξαιρετικά στρατηγικής σημασίας, από την εποχή του αρχαίου δρόμου του μεταξιού μέχρι το σύγχρονο θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού. H χώρα έγινε δημοκρατική έπειτα από ένα εθνικιστικό πολιτικό κίνημα που προέκυψε στις αρχές του 20ού αιώνα για απόκτηση πολιτικής ανεξαρτησίας, η οποία και της χορηγήθηκε το 1948, ενώ το σημερινό της όνομα το υιοθέτησε το 1972. Δυστυχώς η πρόσφατη ιστορία της Sri Lanka έχει αμαυρωθεί από έναν 26ετή εμφύλιο πόλεμο, ο οποίος έληξε αποφασιστικά όταν οι ένοπλες δυνάμεις της νίκησαν τις "Τίγρεις Απελευθέρωσης" του Tamil Eelam (LTTE) το 2009.

Προσγειώθηκα ξημερώματα (05:30 περίπου) στο CMB - Colombo-Bandaranaike airport, το οποίο βρίσκεται βόρεια της πρωτεύουσας, πιο κοντά στο Negombo, παρά σε αυτή. Προχωρώντας προς την έξοδο του αεροδρομίου, μόλις άνοιξαν οι πόρτες, μου ήρθε σα χαστούκι στο πρόσωπο ένα κοκτέιλ ζέστης και υγρασίας, μουσικής τροπικών πουλιών και μυρωδιών, το οποίο σχεδόν αντανακλαστικά έφερε ένα τεράστιο χαμόγελο στο πρόσωπό μου, που πήρε αρκετή ώρα να φύγει. Έπιασα τον εαυτό μου να κοντοστέκεται κάποια δευτερόλεπτα λίγα μέτρα μετά την έξοδο, να εισπνέει δυνατά κλείνοντας στιγμιαία τα μάτια και (μάλλον) χαμηλόφωνα να λέει: BABY I'M HOME!!! Feels good to be back!!! Είχαν περάσει ακριβώς 3 χρόνια από την τελευταία φορά που ήμουν Ασία και αυτοί οι ήχοι και μυρωδιές (όχι πάντα ευχάριστες) με έκαναν να νοιώσω αληθινά ευτυχισμένος.

Πήρα ένα tuk-tuk από τα πολλά που περίμεναν έξω από το αεροδρόμιο και αφού συμφωνήσαμε σε μια τιμή, οδεύσαμε προς τη παραλία του Negombo όπου είχα εντοπίσει μερικά motorcycle rentals. Είναι πολύ νωρίς ακόμα και κόβω βόλτες μέχρι να ανοίξουν τα μαγαζιά. Ένα από αυτά νοικιάζει off road μοντέλα, τύπου Honda XR 250, αλλά δυστυχώς είναι εκτός του budget μου. Δύο τετράγωνα πιο πέρα βρίσκω ένα πολύ μικρό μαγαζί που νοίκιαζε scooter. Αφού μιλήσαμε με τον νεαρό και τα βρήκαμε στη τιμή για 12 ημέρες ενοικίαση, μου έδωσε ότι έγγραφα έπρεπε να έχω μαζί μου κι ένα κράνος κι έφυγα καβάλα σε ένα Honda Dio (ναι! ακόμα βγαίνει με το ίδιο όνομα σε κάποιες χώρες από το 1988!)

pic 1

Το μέγεθος της Sri Lanka είναι ακριβώς το μισό της Ελλάδας, αλλά με διπλάσιο πληθυσμό. Αποφάσισα να εξερευνήσω το ΝΑ τεταρτημόριο της χώρας, αριστερόστροφα. Έχοντας ακούσει τις φήμες που ήθελαν το βορρά να "φιλοξενεί" ακόμη  νάρκες από τον εμφύλιο που είχε τελειώσει 7 μόλις χρόνια πριν, θεώρησα σοφότερο να μη βρεθώ εκεί.         Έτσι, λοιπόν, αποφάσισα να κινηθώ με κατεύθυνση τα νότια της χώρας κάνοντας την πρώτη μου διανυκτέρευση μόλις 80 χιλιόμετρα μακριά. Εκεί επισκέφτηκα κάποιες τοπικές αγορές και μαγαζιά, από τα οποία έφυγα αρκετές ώρες αργότερα εντυπωσιασμένος από την απίστευτη ποικιλία αλλά και ποσότητα μπαχαρικών που διέθεταν.

Η οδήγηση στη Sri Lanka γίνεται από τη... "λάθος μεριά". Απομεινάρι της Βρετανικής αποικιοκρατίας (1815–1948, 133 χρόνια!)Ευτυχώς δεν αργώ να εξοικειωθώ οδηγώντας στα αριστερά, αφού έχω οδηγήσει ξανά "εκεί" σε κάποιες άλλες χώρες. Κινούμαι σχεδόν πάντα στον Α2, ο οποίος αγκαλιάζει περιμετρικά ολόκληρο σχεδόν το ΝΔ τμήμα του νησιού.Η αφόρητη ζέστη και ο καυτός ήλιος με αναγκάζουν να οδηγάω φορώντας μακρυμάνικο και μακρύ παντελόνι. Έχοντας, όμως περάσει στο παρελθόν έναν ολόκληρο χειμώνα στον Καναδά με απάνθρωπες θερμοκρασίες, είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου να μην ξαναγκρινιάξω ποτέ για τη ζέστη.

pic 2

Οι στάσεις για ενυδάτωση είναι απαραίτητες και κατά προτίμηση με king coconut. Έτσι ονομάζεται αυτή η ποικιλία καρύδας, που είναι γηγενής. Είναι μεγάλη και πορτοκαλί εξωτερικά ενώ το νερό της πιο γλυκό από άλλα είδη. Περιέχουν περίπου 200-300ml νερό (το νερό καρύδας έχει 10 φορές περισσότερο κάλιο από τα ισοτονικά ποτά) ενώ σε άλλες χώρες έως και 500-700ml.Τις πουλάνε στην άκρη του δρόμου για λιγότερο από μισό ευρώ (100 ρουπίες) κι αν θες τη "σφάζουν" στη μέση για να φας τη σάρκα η οποία είναι επίσης πολύ νόστιμη και θρεπτική.

pic 3

Στο δρόμο δεν είναι καθόλου περίεργο να συναντά κανείς μαϊμούδες ακόμα και ολόκληρες οικογένειες να διασχίζουν το οδόστρωμα, όπως επίσης και τεράστιες σαύρες ακόμα και σε αυλές σπιτιών.

pic 9 pic 18

Η ΝΔ μεριά της Sri Lanka βρέχεται από τη θάλασσα Laccadive (ή Lakshadweep) η οποία έχει σταθερή θερμοκρασία όλο το χρόνο 26–28 °С και 25 °С το χειμώνα (εδώ γελάμε) και εξαιρετικά πλούσια θαλάσσια ζωή. Ο κόλπος του Mannar (το σημείο που πλησιάζει περισσότερο την Ινδία) φιλοξενεί 3.600 είδη.                                                                                          Εκεί είχα την τύχη να δω, για πρώτη φορά στη ζωή μου από τόσο κοντά, θαλάσσιες χελώνες (στο φυσικό τους περιβάλλον και όχι σε αιχμαλωσία). Είναι τεράστιες! Κάποιοι ανεγκέφαλοι Κινέζοι ανέβαιναν πάνω στα καβούκια τους για να βγουν φωτογραφία. Αυτός ο λαός γενικά εκπλήσσει (αρνητικά) όπου και να τους πετύχει κανείς.

pic 4

Με τόσο θερμά νερά οι βουτιές ήταν αναμενόμενες. Εκεί δοκίμασα surfing για πρώτη φορά, αφού πριν 2 χρόνια ακριβώς ήμουν σε μια από τις πρωτεύουσες του συγκεκριμένου sport, την Αυστραλία, αλλά δε μου δόθηκε τότε η ευκαιρία.

Δε μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα, αλλά τουλάχιστον ήταν μια έντονη εμπειρία.

Προσπάθησα να επισκεφθώ ότι ενδιαφέρον και σημαντικό έβλεπα στο χάρτη, όπως βουδιστικούς ναούς, τους οποίους προσωπικά βρίσκω συναρπαστικούς και συνάμα γαλήνιους εσωτερικά.

pic 5

Έπειτα από 3 μέρες έφτασα στο φρούριο του Galle, το οποίο βρίσκεται στον κόλπο Galle, στη νοτιοδυτική ακτή της Sri Lanka. Πρωτοχτίστηκε το 1588 από τους Πορτογάλους και στη συνέχεια ενισχύθηκε εκτενώς από τους Ολλανδούς κατά τη διάρκεια του 17ου αιώνα, από το 1649 και μετά.

Πρόκειται για ένα ιστορικό, αρχαιολογικό και αρχιτεκτονικό μνημείο, το οποίο ακόμα και μετά από περισσότερα από 420 χρόνια διατηρείται σε άριστη κατάσταση, λόγω εκτεταμένων έργων συντήρησης που πραγματοποιούνται από το Αρχαιολογικό Τμήμα της Sri Lanka.

pic 6

Σε μια διασταύρωση όπου σταμάτησα να συμβουλευτώ το χάρτη, πλάκωσαν πάνω μου 5-10 ταξιτζήδες που ήταν εκεί γύρω. Σε άλλες χώρες, σε αντίστοιχη περίπτωση, αυτό ισοδυναμεί με σπάσιμο νεύρων, ενοχλητικών ερωτήσεων του στυλ: που πας, έλα-έλα, τι ψάχνεις, μπες μέσα, θα σε πάω εγώ, και το κλασικό: best price for you my friend.                  Στη προκειμένη περίπτωση όμως είδαν ότι είμαι με δικό μου όχημα, συνεπώς δεν υπήρχε περίπτωση να πάρω ταξί. Όμως με τα λιγοστά αγγλικά που μιλούσαν, ήθελαν απλά και μόνο να με βοηθήσουν.

Έξι ημέρες αργότερα και μετά από περίπου 250 χιλιόμετρα, έφτασα στο κεντρικά νοτιότερο σημείο όπου έπρεπε να αφήσω τις υπέροχες παραλίες (Bentota, Hikkaduwa, Unawatuna, Koggala,Weligama, Mirissa, Dikwella, Tangalle, κτλ.) και να κινηθώ στα ορεινά μέρη της ενδοχώρας.

Την πρώτη κιόλας ημέρα, 3 ώρες αφότου άφησα την ακτή κι ενώ βρισκόμουν στα λίγες εκατοντάδες μέτρα υψόμετρο, ξεκίνησε να ψιχαλίζει κι έχω χαθεί σε κάτι χωματοτσιμεντόδρομους. Το κινητό δεν έχει σήμα και δεν έχω ιδέα προς τα πού είναι το μέρος που θέλω να πάω.  Χάρτη δε μπορώ να ανοίξω γιατί θα γίνει μουσκίδι στο δευτερόλεπτο, σαν κι εμένα που έχουν ποτίσει τα πάντα, οπότε και αποφασίζω να σταματήσω κάτω από τη στέγη ενός σπιτιού, χαμένου κυριολεκτικά στο πουθενά, όπου βρισκόταν παρκαρισμένο ένα μηχανάκι.

pic 7

Πάτησα την κόρνα μερικές φορές και βγήκε έξω μια κυρία, στην οποία μόλις ξεκινώ να μιλώ, μπήκε αμέσως μέσα. Ο λόγος, προς έκπληξή μου, ήταν για να φωνάξει το γιο της. Ένα νέο παλικάρι, το οποίο ήλπιζα πως θα μιλάει έστω κάποια βασικά αγγλικά, αλλά έκανα λάθος. Ούτε λέξη. Με τη γλώσσα του σώματος, και παίζοντας αμφότεροι παντομίμα για αρκετά λεπτά, του δείχνω πάνω στο χάρτη το σημείο που θέλω να πάω, και φαίνεται όχι μόνο να καταλαβαίνει αλλά και να το γνωρίζει. Του ζητώ ευγενικά  να μου δείξει πώς να πάω, γιατί λίγο πιο κάτω υπάρχει ένα τριπλό σταυροδρόμι και θα ήταν ολίγον τι μπέρδεμα. Το μόνο που χρειαζόμουν ήταν κάποιες βασικές οδηγίες. Προσφέρθηκε να με οδηγήσει στο σημείο αλλά φυσικά αρνήθηκα γιατί η ψιχάλα είχε μετατραπεί εδώ και κάποια λεπτά σε καταρρακτώδη τροπική καταιγίδα. Ο νεαρός επέμενε, οπότε και ξεκινήσαμε ο καθένας στο δικό του μηχανάκι.  Οδηγούσαμε επί 15 ολόκληρα λεπτά μέσα σε μια απίστευτα δυνατή νεροποντή, από εκείνες που όταν πέφτουν πάνω σου σε κάνουν πραγματικά να πονάς, σαν να σε μαστιγώνουν ένα πράγμα.

Κι ο κρότος της βροχής πάνω στο κράνος, έκανε τ’ αυτιά μου να βουίζουν ασταμάτητα. Ο νεαρός, από την άλλη, φαινόταν ατάραχος. Λες και οδηγούσε στη λιακάδα. Συνηθισμένος, βλέπεις. Τελικά με οδήγησε σε έναν γνωστό του που είχε ένα πολύ όμορφο και άνετο κατάλυμα, κυριολεκτικά μέσα στη ζούγκλα. Με συνόδευσε μέχρι την είσοδο κι έφυγε βιαστικά, τόσο που μόλις και μετά βίας πρόλαβα να τον ευχαριστήσω. Έμεινα άναυδος. Τέτοια ανιδιοτελή καλοσύνη δεν συναντάς εύκολα.

Διαπίστωση πρώτη: Το αδιάβροχο που είχα μαζί μου ήταν της πλάκας, της πολύ πλάκας όμως, αφού άντεξε για 3 μόνο λεπτά.

Διαπίστωση δεύτερη: Έτσι όπως βαδίζω προς το καταλυμα, νοιώθω ένα άγαρμπο βάρος να 'κολυμπάει' στη δεξιά τσέπη του παντελονιού μου. Βάζω το χέρι, με δυσκολία αφού ρούχα και δέρμα είχαν γίνει ένα, και βγάζω το... κινητό μου. Έτοιμο να βγάλει λέπια και εννοείται εκτός λειτουργίας. Μάλιστα. Χάρτης και πυξίδα από δω και πέρα λοιπόν. Έτσι, σαν τον παλιό καλό καιρό.

Ο κύριος που διαχειριζόταν το κατάλυμα ήταν πολύ φιλικός και μιλούσε βασικά αγγλικά.

pic 8

Μέσα στον ίδιο χώρο υπήρχε μια ποικιλία τροπικών καρποφόρων δέντρων κι εκεί έτυχε να δοκιμάσω για πρώτη φορά jackfruit. Ο ιδιοκτήτης το έκοψε για μένα απευθείας από το δέντρο. Έχω μεγάλη αδυναμία στα τροπικά φρούτα και όταν ταξιδεύω δεν χάνω την ευκαιρία να δοκιμάσω καθετί που διαθέτει ο προορισμός μου.

Τα τροπικά φρούτα είναι στην πλειοψηφία τους γλυκά, γεγονός που οφείλεται στην άφθονη ηλιοφάνεια. Η γλυκύτητα σε ένα φρούτο προέρχεται από την περιεκτικότητά του σε υδατάνθρακες, ειδικότερα την περιεκτικότητα σε σάκχαρα. Τα φρούτα που καλλιεργούνται σε περιοχές μακριά από τον ισημερινό τείνουν να είναι λιγότερο γλυκά από τα τροπικά φρούτα, εν μέρει λόγω της έλλειψης ηλιοφάνειας που παρατηρείται εκεί).

Αφήνοντας το υπέροχο κατάλυμα και χαιρετώντας τον ευγενικό ιδιοκτήτη για την άριστη φιλοξενία,  φτάνω στην Ella. Μία μικρή πόλη στα 1.040μ υψόμετρο, διάσημη για την εξαιρετικά γραφική διαδρομή με τρένο που ξεκινάει από αυτήν και τελειώνει στο Kandy, διασχίζοντας σχεδόν ολόκληρη την ορεινή περιοχή της χώρας. Εκεί, στην περιφέρεια της Uva αλλά και λίγο πιο ΒΔ, θα βρει κανείς απέραντες εκτάσεις με φυτείες τσαγιού.

pic 10 pic 11

Δεν έχασα την ευκαιρία να επισκεφτώ το Uva Halpewatte Tea Factory, μια οικογενειακή επιχείρηση (και όχι κάποια βρετανική εκμετάλλευση) που κρατάει από το 1971 με πολλά διεθνή βραβεία, στο ενεργητικό της.

Κατά τη διάρκεια του tour μέσα στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου είχα τη μοναδική ευκαιρία να δω απο κοντά και να ακούσω σχετικά με όλες τις διαδικασίες παρασκευής του τσαγιού. Από τη συλλογή του φύλλου, μέχρι το τελικό έγχυμα στο ποτήρι μας.

Αν και προσωπικά δεν είμαι φίλος του τσαγιού, ομολογώ πως η ξενάγηση ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία την οποία και συνιστώ ανεπιφύλαχτα.

Η επόμενη ημέρα με βρίσκει να κατευθύνομαι προς Nuwara Eliya. Μία πολύ προσεγμένη πόλη με γραφικό τοπίο, σε υψόμετρο 1.870μ η οποία θεωρείται η σημαντικότερη τοποθεσία για την παραγωγή τσαγιού στη Sri Lanka. Η θερμοκρασία έχει πέσει αισθητά.

pic 14 pic 15

Εκεί γνώρισα ένα ζευγάρι Πολωνών και κάναμε παρέα βόλτα στην πόλη. Περνώντας από μια τοπική αγορά, σταματήσαμε κάπου να αγοράσουμε φρούτα και ο πωλητής, αφού του δείξαμε το τσαμπί μπανάνες που θέλαμε να αγοράσουμε, μας είπε: αυτό δεν είναι καλό, πηγαίνετε στον δίπλα. Κουφαθήκαμε! Μπορεί να μην ξέρουμε από φρούτα που στην πλειοψηφία τους δεν εισάγονται στην Ευρώπη, αλλά οι μπανάνες μας φαινόντουσαν μια χαρά. Anyway, αφού το είπε ο ειδικός, έτσι κάναμε.

Αφήνοντας πίσω την πρωτεύουσα του τσαγιού, κινούμαι δυτικά σε έναν καταπληκτικό δρόμο σαν ευρωπαϊκό πάσο και στα 80χλμ - περίπου 2,5 - 3 ώρες οδήγησης, συναντώ ένα φιλικό ζευγάρι από τη Φινλανδία, μοτοσυκλετιστές κι αυτοί, που με είχαν φιλοξενήσει την άνοιξη του 2013 στο σπίτι τους όταν βρέθηκα εκεί στη διάρκεια ενός ευρωπαϊκού, μοτοσυκλετιστικού ταξιδιού.

Περάσαμε μία εκπληκτική ημέρα κάνοντας rafting παρέα στον ποταμό Kelani. Τον 4ο μακρύτερο ποταμό της χώρας με μήκος 145 χιλιόμετρα. Προς το τέλος, μας έπιασε μία δυνατή μπόρα αλλά φορούσαμε ήδη τα μαγιό μας. Ο βρεγμένος τη βροχή δεν τη φοβάται, λέει η γνωστή παροιμία. Απλά χαιρόμασταν όλο αυτό που συνέβαινε μπροστά μας σαν μικρά παιδιά που παίζουν κάτω από τη βροχή. Ανεβήκαμε όλοι μαζί στην καρότσα ενός pick-up truck (αγροτικό), ημίγυμνοι κάτω από τη νεροποντή , αλλά η ζέστη ήταν τόση που δε μας ένοιαζε και μας οδήσγησαν πίσω στη βάση-αφετηρία. Περίεργο σαν αίσθηση, γιατί έχουμε συνδυάσει τη βροχή με το κρύο, λέξη η οποία είναι άγνωστη σε αυτά τα μέρη. 

pic 16

Το επόμενο πρωί με βρήκε πάνω στο κόκκινο Honda μου, στον οδηγικά λιγότερο ενδιαφέροντα δρόμο της επιστροφής μιας και μετά από μερικά χιλιόμετρα η ορεινή περιοχή τελειώνει. Το παρέδωσα στο μαγαζί και πέρασα μια νύχτα σε ένα γειτονικό hostel μέχρι την αναχώρηση της επόμενης ημέρας πίσω στο κρύο της Ευρώπης.

Έτσι κοιμόταν ένας Ασιάτης συγκάτοικος:

pic 17

Απολογισμός:

Περίπου 900 χιλιόμετρα σε 12 ημέρες, στη χώρα με τους πιο ευγενικούς και ειλικρινείς ανθρώπους που έχω συναντήσει οπουδήποτε. Στη πλειονότητα του οδικού δικτύου έχει καλής ποιότητας άσφαλτο.                                    Σημερινή τιμή αμόλυβδης βενζίνης είναι στα 0.8€/λίτρο. Με τα αγγλικά, αν και είναι η πρώτη ξένη γλώσσα που ομιλείται μετά τις δύο επίσημες (Sinhalese and Tamil) και τα Creole, θα δυσκολευτείτε να συνεννοηθείτε, αφού μόνο ένα 10-20% του πληθυσμού τη χρησιμοποιεί και ως επί των πλείστον για επαγγελματικούς λόγους.

Το νοτιοδυτικό και νότιο κομμάτι της χώρας βλέπει τους περισσότερους τουρίστες. Επίσης κάποιες μεμονωμένες πόλεις (Nuwara Eliya, Ella, Kandy, Negombo) και μερικά Εθνικά Πάρκα. Η ανατολική πλευρά (κυρίως), που χτυπήθηκε από το τσουνάμι το Δεκέμβριο του 2004, με περισσότερους από 30.200 νεκρούς και 21.400 τραυματίες (όπως επίσης Ταϊλάνδη, Ινδία, Ινδονησία, Μαλαισία, Μαλδίβες, Μυανμάρ, Σομαλία και άλλες λιγότερο) και ο βορράς που επλήγη περισσότερο από τον εμφύλιο, βρίσκονται σε μικρότερο επίπεδο ανάπτυξης από την υπόλοιπη χώρα.

Έχω πολύ όμορφες εικόνες από τη χώρα. Ακόμα ανακάμπτει από τον 26ετή εμφύλιο πόλεμο που μετρά περίπου 100.000 νεκρούς. Ο τουρισμός ανεβαίνει αργά και σταθερά. To 2018 προσέλκυσε αριθμό ρεκόρ 2,2 εκατομμυρίων επισκεπτών, κερδίζοντας στη Sri Lanka περίπου 4.4 δισεκατομμύρια δολάρια. Ονομάστηκε ως ο κορυφαίος τουριστικός προορισμός του κόσμου το 2019 από τον ταξιδιωτικό οδηγό Lonely Planet. Έχει καλές συνδέσεις με αεροδρόμια της Ευρώπης. Η visa πια είναι on arrival και δωρεάν, οπότε αν ψάχνετε ένα μέρος για να αποδράσετε το χειμώνα, μη σκέφτεστε άλλο! Έπειτα από μία τρομοκρατική ενέργεια πέρσι την άνοιξη που πυροδότησε μια απίστευτη αλληλεγγύη και συμπαράσταση από την διεθνή κοινότητα, πλέον η χώρα είναι ασφαλέστερη από ποτέ.

Όσο για μένα, ελπίζω να ξαναπάω κάποια στιγμή, για να εξερευνήσω το υπόλοιπο του νησιού.

Φωτογραφίες απο το ταξίδι:

Λευτέρης Μπαμπαΐδης

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok