Οδική Ασφάλεια

Το «σιδερένιο άλογο» πάντα προηγείται

Στο πλαίσιο της 11ης Διεθνούς Ημέρας Ευαισθητοποίησης για την Ασφάλεια στις Ισόπεδες Διαβάσεις (ILCAD), που για το 2019 ορίστηκε η 6η Ιουνίου, αρμόδιοι φορείς  την Ελλάδα ενώνουν τις δυνάμεις τους για την εκστρατεία ενημέρωσης για θέματα ασφαλούς διέλευσης των ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων.

Οι ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις συνιστούν έναν ασφαλή τρόπο για τους οδηγούς, τους πεζούς και τους δικυκλιστές που επιχειρούν να διασχίσουν τη σιδηροδρομική γραμμή, εφόσον τηρούνται ορισμένοι βασικοί κανόνες. Όταν οι κανόνες ασφαλείας δεν τηρούνται, οι χρήστες θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο τον εαυτό τους αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του σιδηροδρόμου.

trains_ 03

Η Εκστρατεία της ILCAD εστιάζει κάθε χρόνο σε διαφορετική κοινωνική ομάδα, υπογραμμίζοντας παράλληλα τους κινδύνους που εγκυμονεί για όλους μας η λανθασμένη ή και η απερίσκεπτη διέλευση των σιδηροδρομικών διαβάσεων. Για το 2019, η εκστρατεία απευθύνεται σε επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών, λεωφορείων, τουριστικών πούλμαν, σε οδηγούς γεωργικών και βιομηχανικών οχημάτων, καθώς και οχημάτων έκτακτης ανάγκης.

Τα τροχαία ατυχήματα σε ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, είναι μια «διαχρονική» κατηγορία  ατυχημάτων. Συνήθως πάντα αιτίες έχουν την απροσεξία,  την επιπολαιότητα, αλλά κυρίως την άγνοια των οδηγών. Την άγνοια  για το τι ισχύει και του τι θα πρέπει να πράξουμε όταν βρεθούμε σε αφύλακτες γραμμές τρένου.

trains_ 04

Όταν πρόκειται να διασχίσουμε μια ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση, πρέπει πάντα να έχουμε υπ΄ όψιν μας ότι:

Τα τρένα έχουν παντού και πάντα προτεραιότητα.

Οι ισόπεδες διαβάσεις που επισημαίνονται με το σταυρό του Αγ. Ανδρέα (σταυρός σε πλάγια θέση) θεωρούνται αφύλακτες, έστω και αν σ' αυτές είναι εγκατεστημένο, για πρόσθετη ασφάλεια, αυτόματο σύστημα με φωτεινά και ηχητικά σήματα.

Όταν τα φώτα δίνουν εναλλάξ κόκκινες ενδείξεις ή κι όταν το ένα

μόνο φως είναι αναμμένο, σταματάμε αμέσως.

 Όταν τα φώτα είναι σβηστά, αλλά ακούγεται το κουδούνι, επίσης

σταματάμε αμέσως.

Όταν τα φώτα είναι σβηστά και το κουδούνι δεν ακούγεται, πρέπει

να βεβαιωθούμε ότι δεν έρχεται τρένο και περνάμε γρήγορα την ισόπεδη διάβαση.

trains_ 05

Τα σβηστά φώτα ποτέ δεν έχουν την έννοια ότι μπορούμε να περάσουμε τη διάβαση χωρίς κανένα απολύτως έλεγχο.

Όταν τα φώτα παραμένουν σε λειτουργία, αν και πέρασε το τρένο, δεν διασχίζουμε τη διάβαση. Ακολουθεί και δεύτερο τρένο. Περιμένουμε έως ότου σβήσουν τα φώτα, κάνουμε προσεκτικό έλεγχο και διασχίζουμε τις γραμμές.

Το σύστημα των φώτων και των κουδουνιών, συνήθως, αρχίζει να

λειτουργεί τουλάχιστον 25-30 δευτερόλεπτα πριν περάσει το τρένο.

Οι ισόπεδες διαβάσεις, όπου υπάρχουν περισσότερες από μια

σιδηροδρομικές γραμμές, επισημαίνονται με το "διπλό σταυρό" του

Αγ. Ανδρέα.

Αν το αυτοκίνητο "κολλήσει" για τον οποιονδήποτε λόγο πάνω στις

γραμμές και δεν μπορεί να προχωρήσει, βάζουμε την όπισθεν και

προσπαθούμε να απομακρυνθούμε προς τα πίσω. Η όπισθεν είναι η πιο

ισχυρή ταχύτητα και μάλλον θα τα καταφέρουμε.

trains_ 06

Σημαντικά στοιχεία από την UIC

Πάνω από 40 χώρες είναι μέλη της Διεθνούς Ημέρας Ευαισθητοποίησης για τις Ισόπεδες Διαβάσεις:

Υπάρχουν περίπου 500.000 ισόπεδες διαβάσεις τρένων στον κόσμο (205.000 στις ΗΠΑ, περίπου 34.000 στον Καναδά και 120.000 στην Ευρώπη).

Στην Ευρώπη, τα δυστυχήματα στις ισόπεδες διαβάσεις αντιπροσωπεύουν το 26% όλων των σημαντικών σιδηροδρομικών ατυχημάτων και αντιπροσωπεύουν το 1% των θανάτων από τροχαία συμβάντα, έναντι 28% των θανάτων από σιδηροδρομικά συμβάντα.

Στην Ευρώπη, το 2017 σημειώθηκαν 439 συγκρούσεις σε ισόπεδες διαβάσεις (το 75% με Ι.Χ.), που αποτελούν το 25% των σημαντικών σιδηροδρομικών συμβάντων, με 282 θανάτους και 240 σοβαρούς τραυματισμούς, που αντιπροσωπεύουν το 29% όλων των θανάτων και το 32% των σοβαρών τραυματισμών στους σιδηροδρόμους.

trains_ 07

Το 2018, τα φορτηγά συμμετείχαν στο 23% των συγκρούσεων σε ισόπεδες διαβάσεις στις ΗΠΑ, αντιπροσωπεύοντας το 7,7% των θανάτων και το 19,8% των τραυματισμών σε σιδηροδρομικά συμβάντα.

Ένα τρένο που μεταφέρει φορτία μπορεί να είναι 100 φορές βαρύτερο από ένα φορτηγό 40 τόνων

Στις ΗΠΑ, όσον αφορά στην ταχύτητα 89 χλμ./ώρα

Ένα φορτηγό 40 τόνων (με μέγεθος όσο ένα στάδιο αμερικανικού ποδοσφαίρου) θα χρειαστεί 110 μέτρα για να σταματήσει από τη στιγμή που θα πατήσει φρένο.

Ένα τρένο που μεταφέρει φορτία (με μέγεθος όσο 15 στάδια αμερικανικού ποδοσφαίρου μαζί) θα χρειαστεί περίπου 1,6 χλμ. για να σταματήσει από τη στιγμή που θα πατήσει φρένο.

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok