Οδική Ασφάλεια

Οι "αόρατοι" κίνδυνοι που μας αιφνιδιάζουν

City safety 10Οι άδειες τελείωσαν και η κίνηση στις πόλεις και τα μεγάλα αστικά κέντρα επέστρεψε. Στην πράξη αυτό σημαίνει αυξημένη επαγρύπνηση για κινδύνους τους οποίους δεν τους βλέπουμε. Δεν είναι εύκολα ορατοί σε αναβάτες δικύκλων και σε οδηγούς οχημάτων.

Οι "ύπουλοι" εχθροί της ασφάλειάς μας βρίσκονται "κρυμμένοι" σε κάθε διασταύρωση, σε διαβάσεις πεζών, ακόμη και στην ευθεία οδό. Είναι σημαντικό να έχουμε μια βασική γνώση του αναπάντεχου και του "ύπουλου" αυτού εχθρού.

City safety 11Κινδυνεύουμε στους δρόμους που γνωρίζουμε
Έρευνες οι οποίες διεξάγονται εδώ και χρόνια σε ολόκληρη την Ευρώπη έδειξαν ότι το 73% των τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνουν μέσα στις πόλεις, στα αστικά κέντρα, τα οποία απέχουν χρονικά το πολύ 40 λεπτά της ώρας από τη στιγμή που ξεκίνησε ο οδηγός από το σπίτι του ή την εργασία του. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένας μεγάλος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνει σε δρόμους και διαδρομές τις οποίες ο οδηγός θεωρητικά γνωρίζει πολύ καλά. Κατά συνέπεια, επειδή τους γνωρίζει, θεωρεί τη διαδρομή ασφαλή City safety 12με συνέπεια η προσοχή του να μην είναι τεταμένη.

Οι κίνδυνοι παλαιότερα ήταν "κρυμμένοι" μόνον σε κάποια "επαφή" δύο αυτοκινήτων. Σήμερα, οι δρόμοι που είναι γεμάτοι από δίτροχα, οι περισσότεροι οδηγοί αυτοκινήτων δεν γνωρίζουν επακριβώς τους ειδικούς κινδύνους και συνεπώς πως να αυτοπροστατευθούν.

Μικρά "μυστικά" μεγαλύτερη ασφάλεια
City safety 13Συνήθως λέμε ότι σε μια "επαφή" μεταξύ δύο αυτοκινήτων, η πρώτη στάση είναι το φανοποιείο. Όμως στην περίπτωση "επαφής" μεταξύ ενός αυτοκινήτου κι ενός δικύκλου, όποιο κι αν είναι αυτό, η πρώτη στάση είναι το νοσοκομείο. Κατά συνέπεια απαιτείται μεγάλη προσοχή στους δρόμους που κινούμαστε καθημερινά. Κι επειδή ο οδηγός του αυτοκινήτου έχει τον "ασφαλή όγκο", πάντα ο δικυκλιστής την πληρώνει. Ανεξάρτητα αν στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ο δεύτερος φέρει την βασική ευθύνη.

City safety 14Η μέση προσφέρει ασφάλεια
Κάθε οδηγός αυτοκινήτου θα πρέπει να οδηγεί πάντα στη μέση της λωρίδας του, ώστε να υπάρχει στα άκρα της αρκετός χώρος προκειμένου να περάσει ένας βιαστικός δικυκλιστής (αν και αυτό είναι πολύ επικίνδυνο και δεν προβλέπεται από τον Κ.Ο.Κ.).

Πως αυξάνουμε τους κινδύνους
Το κινητό μας τηλέφωνο, ο καφές, το φαγητό και η κουβεντούλα ουσιαστικά "απομονώνουν" τον City safety 15οδηγό από το εξωτερικό του περιβάλλον, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να παρακολουθεί και να ελέγχει την κίνηση. Πολύ εύκολα, συνεπώς, μπορεί να βρεθεί στις "νεκρές" οπτικές του γωνίες κάποιο δίκυκλο, το οποίο στη συνέχεια θα του εμφανιστεί εντελώς "ξαφνικά"

Το φλας προειδοποιεί δεν υποχρεώνει
Σε περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας, ο οδηγός του αυτοκινήτου θα πρέπει να ελέγχει το δρόμο από τους καθρέπτες και να ενημερώνει υποχρεωτικά με το φλας. Το τελευταίο πάντα προειδοποιεί και ποτέ δεν υποχρεώνει. Οι δικυκλιστές, λόγω του μικρού τους όγκου, συνήθως καλύπτονται από τις "νεκρές" οπτικές γωνίες του αυτοκινήτου και δεν City safety 16φαίνονται.

Η μπάλα στο δρόμο κρύβει κάποιο παιδί
Μεγάλη προσοχή σε δρόμους κοντά σε πάρκα, σχολεία, παιδικές χαρές και γυμναστήρια. Υπάρχει κίνδυνος ανάμεσα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα να πεταχτεί μια μπάλα. Δεν χρειάζεται να δείτε το παιδί. Σχεδόν πάντα, 9 στις 10 φορές την ακολουθεί ένα παιδί. Κατά συνέπεια σε ανάλογες διαδρομές η ταχύτητα θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα χαμηλή, ώστε να φρενάρουμε άμεσα.

City safety 17Δεν ανοίγουμε ανεξέλεγκτα τις πόρτες
Ελέγχουμε καλά το δρόμο, πριν ανοίξουμε κάποια πόρτα του αυτοκινήτου. Υπάρχει άμεσος κίνδυνος να κτυπηθεί διερχόμενος δικυκλιστής.

Το φρεναρίσματα "πανικού" δείχνει απροσεξία
Τα απότομα φρεναρίσματα αιφνιδιάζουν τους δικυκλιστές. Καλό είναι να οδηγούμε αμυντικά.

Είναι σημαντικός ο ζωτικός χώρος
Το δίκυκλο δεν στρίβει μόνο με μια απλή κίνηση του τιμονιού. Σε υψηλότερες ταχύτητες ο δικυκλιστής City safety 18θα πρέπει να γείρει το σώμα του προς την κατεύθυνση που θέλει να στρίψει. Συνεπώς υπάρχει ανάγκη κάποιου ζωτικού χώρου, που ο αυτοκινητιστής έχει υποχρέωση να προσφέρει.

Μακριά από ρίσκα
Μεγάλη προσοχή χρειάζεται όταν αυτοκινητιστής διασχίζει κεντρικό δρόμο, πάνω στον οποίο κινείται δίτροχο. Είναι δύσκολο να υπολογιστεί με ακρίβεια η ταχύτητα του δικύκλου και συνεπώς, να κρίνει σωστά αν προλαβαίνει να περάσει ή όχι .Στην παραμικρή αμφιβολία καλύτερο είναι να περιμένει.

City safety 19Η συμβίωση αυτοκινήτων και δίτροχων στους δρόμους είναι δύσκολη. Σε κάθε δύσκολη και αμφισβητούμενη περίπτωση, ο οδηγός του αυτοκινήτου θα πρέπει να παραχωρεί την προτεραιότητα και να διευκολύνει τον δικυκλιστή. Κάθε οδηγός αυτοκινήτου δεν θα πρέπει ποτέ να βασίζεται στην αυτοπροστασία του δικυκλιστή, διότι ο τελευταίος είναι ο πλέον ευάλωτος στο τροχαίο ατύχημα.

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok