«Μην τα βάζεις με το τρένο!»

Συντάκτης: Στέργιος Μανώλης
Εμφανίσεις: 74

Παντού και πάντα έχουν προτεραιότητα

Train crossing 17Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, «τα τροχαία δυστυχήματα είναι η μεγαλύτερη αιτία θανάτου για τους εφήβους παγκοσμίως.
Το 2015 περισσότεροι από 1,2 εκατομμύρια έφηβοι έχασαν την ζωή τους.
Τα τροχαία συμβάντα ευθύνονται για κάθε έναν από τους δέκα θανάτους εφήβων.
Τα τροχαία δυστυχήματα είναι η κυρίαρχη αιτία θανάτου μεταξύ ατόμων ηλικίας 15 έως 29.
Το 48% των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους από τροχαίο συμβάν παγκοσμίως, είναι ηλικίας 15 έως 44 ετών.
Train crossing 11Τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα (συμπεριλαμβάνοντας και τις ισόπεδες διαβάσεις τρένων) επιφέρουν σοβαρές οικονομικές απώλειες στις οικογένειες των παθόντων και στη χώρα γενικά στο σύνολό της.

Οι τροχαίες συγκρούσεις επιφέρουν ένα κόστος που ισούται με το 3% του Α.Ε.Π. των περισσότερων χωρών.»
Ακόμη και αν ο αριθμός των θανάτων σε ισόπεδες διαβάσεις είναι χαμηλός, σε σύγκριση με το σύνολο των θανάτων από τροχαία συμβάντα (1% στην Ε.Ε.), αυτά αντιπροσωπεύουν περίπου το 28% των θανάτων στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Αυτός είναι και ο λόγος που ο σιδηροδρομικός τομέας, μαζί με άλλους εταίρους, προσπαθούν να Train crossing 13αντιμετωπίσουν το κρίσιμο αυτό ζήτημα εδώ και χρόνια. Το μήνυμά μας «Μην τα βάζεις με το τρένο!» αφορά στην πρόληψη δυστυχημάτων το 2018 και απευθύνεται σε όλους.
Κάποια εντυπωσιακά στοιχεία

Υπάρχουν περίπου 600.000 ισόπεδες διαβάσεις τρένων στον κόσμο (213.000 στις ΗΠΑ, περίπου 37.000 στον Καναδά και 114.580 στα 28 κράτη μέλη της ΕΕ από το 2014).
Στην Ευρώπη, τα δυστυχήματα στις ισόπεδες διαβάσεις αντιπροσωπεύουν το 26% όλων των σημαντικών σιδηροδρομικών ατυχημάτων και αντιπροσωπεύουν το 1% των θανάτων από τροχαία συμβάντα, έναντι 28% των θανάτων από σιδηροδρομικά συμβάντα.

Το 2015 σημειώθηκαν 469 συγκρούσεις σε ισόπεδες διαβάσεις, με 296 θανάτους (συμπεριλαμβανομένων οκτώ θανάτων από σιδηροδρομικές μεταφορές) και 264 σοβαρούς τραυματισμούς.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας
Το 73% των θανάτων από τροχαία συμβάντα συμβαίνουνTrain crossing 14 σε νέους άντρες κάτω των 25 ετών, οι οποίοι είναι 3 φορές πιο πιθανό να σκοτωθούν σε τροχαίο συμβάν απ’ ότι οι νέες γυναίκες.
Τα περισσότερα θανάσιμα δυστυχήματα περιλαμβάνουν άντρες ηλικίας 10 έως 19 ετών.
Οι περισσότεροι νέοι που σκοτώνονται σε τροχαία είναι πεζοί, δικυκλιστές και οδηγοί μηχανών.
Από τους 115.302 θανάτους από τροχαία δυστυχήματα (έκθεση Π.Ο.Υ. -2015), το μεγαλύτερο μερίδιο το έχουν οι άνδρες ηλικίες 15-19 ετών, κυρίως από φτωχότερες χώρες τις Ευρώπης, από την Αμερική και την Ανατολική Μεσόγειο.
Παρά τη μείωσή τους, τα τροχαία δυστυχήματα εξακολουθούν να είναι η κύρια αιτία εφηβικής θνησιμότητας σε χώρες με υψηλό εισόδημα.

Προσοχή στα τρένα
Κατά συνέπεια και ύστερα απ΄ όλα αυτά τα στοιχεία, υπάρχει απόλυτη ανάγκη ευαισθητοποίησης για την ασφάλεια στις ισόπεδες διαβάσεις. Οι ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις συνιστούν έναν ασφαλή Train crossing 15τρόπο για τους οδηγούς, τους πεζούς και τους δικυκλιστές να διασχίσουν τη σιδηροδρομική γραμμή, εφόσον τηρούνται ορισμένοι βασικοί κανόνες. Όταν οι κανόνες ασφαλείας δεν τηρούνται, οι χρήστες θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο τον εαυτό τους αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του σιδηροδρόμου. Βάσει στατιστικών στοιχείων, τα περισσότερα από τα ατυχήματα που συμβαίνουν στις ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις προκαλούνται κυρίως από λανθασμένη ενέργεια ή κακή εκτίμηση των συνθηκών διέλευσης από οδηγούς και πεζούς.

Ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί την κύρια αιτία των τροχαίων συγκρούσεων. Η συντριπτική πλειοψηφία των συγκρούσεων στις ισόπεδες διαβάσεις προκαλούνται από οδηγούς που δεν τηρούν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, είτε εκούσια, είτε ακούσια. Τα οδηγικά λάθη ενδέχεται να προκύψουν από κόπωση, άγχος, χρήση φαρμακευτικής αγωγής ήTrain crossing 16 άλλων ουσιών ή απλά από υπερβολική ταχύτητα - αλλά υπάρχει επίσης η πιθανότητα να προκληθούν από την ακατάλληλη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών.

Οι οδηγοί, ιδιαίτερα οι νέοι σε ηλικία, πραγματοποιούν και δέχονται κλήσεις, στέλνουν μηνύματα, ακούν μουσική, χρησιμοποιούν υπηρεσίες OnLine συνομιλίας ή και κοινωνικά δίκτυα και παρακολουθούν βίντεο, πολλές φορές μάλιστα σε περιοχές όπου πρέπει να έχουν αυξημένη προσοχή, ειδικά στις ισόπεδες διαβάσεις τρένων.

Κοιτάζοντας το τηλέφωνο ή ακούγοντας μουσική μειώνεται η ικανότητα του χρήστη να βλέπει και να ακούει τι συμβαίνει στο άμεσο περιβάλλον του.

Train crossing 18Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες έρευνες, τα περισσότερο "υπερσυνδεδεμένα" άτομα είναι νεαρά άτομα (15-35 ετών).
Αυτές οι συμπεριφορές μπορούν να οδηγήσουν σε σοβαρούς τραυματισμούς ή ακόμη και σε θάνατο, και μπορούν επίσης να θέσουν σε κίνδυνο όχι μόνο τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, αλλά και τους επιβάτες και το προσωπικό των σιδηροδρόμων.

Για την καλύτερη αντιμετώπιση του ζητήματος του ανθρώπινου παράγοντα, τίθενται υπό εξέταση κάποιες τεχνολογικές καινοτομίες ώστε να βοηθούν τους χρήστες και να βελτιώνουν την ασφάλειά τους στις ισόπεδες διαβάσεις τρένων: εντοπισμός των διαβάσεων στο GPS, διάλογος μεταξύ οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών, διάλογος μεταξύ οχημάτων, καλύτερη ενημέρωση των χρηστών.

  • Train crossing 10
  • Train crossing 11
  • Train crossing 12
  • Train crossing 13
  • Train crossing 14
  • Train crossing 15
  • Train crossing 16
  • Train crossing 17
  • Train crossing 18