fbpx

Μοτοσυκλέτες

Τι είναι αυτό το ξεχωριστό δίκυκλο, πως συμπεριφέρεται, πόσο κοστίζουν τα 1800cc?

Στα χέρια μας, είχαμε την τύχη να έχουμε, το κορυφαίο cruiser όπως χαρακτηρίζεται από τη Βαυαρική εταιρεία. Tην  BMW R18 First Edition. Αν δεν κάνουμε λάθος, το Motorsite.gr είναι και το πρώτο μέσο που οδήγησε την R18 στους ελληνικούς δρόμους.

Η BMW αποφάσισε να επανέλθει σε μία κατηγορία στην κατηγορία των cruisers μετά από πολλά χρόνια. Το 2004 που σταμάτησε η παραγωγή του R1200C η εταιρεία είχε συνειδητοποιήσει ότι χρειαζόταν κάτι περισσότερο για να συγκινήσει την μεγάλη αμερικάνικη αγορά και τους λάτρεις των cruisers στον υπόλοιπο κόσμο.  Από τότε μέχρι σήμερα, πολλά έχουν αλλάξει. Η BMW είναι πιο δυνατή, πιο ώριμη και έχει στα χέρια της το κατάλληλο όπλο. Έναν κινητήρα μεγάλου κυβισμού που δεν αντιγράφει τα αμερικάνικα πρότυπα των V2 αλλά διατηρεί το ισχυρό DNA του βαυαρικού brand. Συνδυάζοντας τον μεγαλύτερο boxer κινητήρα της, με ξεκάθαρα στοιχεία από το ένδοξο παρελθόν της, σύγχρονη τεχνολογία και premium χαρακτηριστικά για όσους λατρεύουν την πολυτέλεια, η BMW δημιούργησε την R18.

BMW R18 First Edition 19

Μία μοτοσυκλέτα με έντονο retro χαρακτήρα, που όμως τεχνολογικά έχει όλα όσα χρειάζεται για να δικαιολογεί την παραγωγή της εν έτη 2020. Κυριολεκτικά έχει όλα όσα θέλουμε από μία μοτοσυκλέτα αυτής της κατηγορίας. Μια διαφορετική μοτοσυκλέτα για όσους αγαπούν τα πράγματα με χαρακτήρα.

Ξεκινάμε με την καρδιά της μηχανής αυτής, από τον 1802 κυβικών εκατοστών boxer κινητήρα τον οποίο έχει επιλέξει η εταιρεία για το συγκεκριμένο μοντέλο. Παράγει 91 ίππους (67kw) στις 4.750σ.α.λ.  και πάνω από 150 Nm ροπής στο φάσμα των 2.000 έως 4.000 στροφών. Μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε πως έχουμε έναν 2κύλινδρο κινητήρα με μονίμως διαθέσιμη τεράστια ροπή. Αξίζει να σημειωθεί πως είναι ο μεγαλύτερος boxer κινητήρας στην ιστορία της BMW.

BMW R18 First Edition 10

Με το πάτημα του κεντρικού διακόπτη, ο οποίος βρίσκεται στο δεξί μέρος του τιμονιού, παίρνει ζωή το στρογγυλό κλασσικής σχεδίασης καντράν του R18 με την ενσωματωμένη led οθόνη. Πρώτο πράγμα που αντικρίζει ο αναβάτης είναι η επιλογή χαρτογράφησης. Στον αναβάτη παρέχονται 3 επιλογές χαρτογράφησης (Rain, Roll, Rock).

Αρχίζοντας από το πρόγραμμα Rain, το οποίο καθιστά σαφές το λόγο ύπαρξής του, είναι εύκολα αντιληπτό ότι χρησιμοποιείται σε συνθήκες βροχής και αυξημένης υγρασίας. Ήπια απόδοση και χαλιναγώγηση της δύναμης για λόγους ασφαλείας και όχι μόνο.

BMW R18 First Edition 22

Η Roll εκδοχή του R18, προσφέρει μια ήρεμη εμπειρία οδήγησης περιορίζοντας τα ξεσπάσματα του 1802cc κινητήρα. Το Roll είναι κατάλληλο για τις φυσιολογικές βόλτες και τα ταξίδια όπου θα Rollάρετε ξεκούραστα απολαμβάνοντας την γραμμική απόδοση του ροπάτου κινητήρα. Ιδανικό για τους δρόμους της πόλης.

Τo Rock φυσικά σημαίνει διασκέδαση. Τι δεν καταλαβαίνετε?  Σε αντίθεση με τη Roll χαρτογράφηση εδώ είναι πιο αισθητή η δύναμη και η απόκριση του γκαζιού πιο άμεση. Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για πολλά κιλά ροπής. Συγκεκριμένα 16,1!

BMW R18 First Edition 14

Όποιο riding mode και αν επιλέξετε η δύναμη του κινητήρα είναι απολύτως διαχειρίσιμη χάρη στα ηλεκτρονικά συστήματα ASR (Automatic Stability Control) και MSR ( Έλεγχος ροπής κινητήρα).

Με το άγγιγμα του μπουτόν της μίζας, γίνεται αισθητή η απίστευτη δύναμη του boxer κινητήρα με το χαρακτηριστικό και αρκετά έντονο τράβηγμα προς τα αριστερά.  (Βλέπετε είναι αναπόφευκτο με τους εγκάρσια τοποθετημένους κυλίνδρους και ειδικά με αυτό τον κυβισμό) Πλέον το μεταλλικό θηρίο βρίσκεται σε λειτουργία και είναι έτοιμο να μας ταξιδέψει με το δικό του μοναδικό τρόπο. Εμείς δεν έχουμε παρά να καθίσουμε αναπαυτικά στην ειδικά σχεδιασμένη χειροποίητη σέλα από τη γκάμα της Mustang Seat την οποία μας δίνει την ευκαιρία η εταιρεία να συμπεριλάβουμε στη μοτοσυκλέτα μας, μαζί με κάποιες επιλογές από την εταιρεία Vance & Hines για customising στο σύστημα εξάτμισης.

BMW R18 First Edition 04

Η δεύτερη τροποποίηση, κατά τη γνώμη μας κρίνεται σχεδόν απαραίτητη αφού οι νέες προδιαγραφές EURO 5 δεν αφήνουν την R18 να φωνάξει όσο θα ήθελε. Δυστυχώς, ο θόρυβος που αφήνει το σύστημα εξαγωγής να φτάσει στα αυτιά μας είναι ελάχιστος και ουδεμία σχέση έχει τόσο με τις προσδοκίες μας, όσο και με το επιβλητικό παρουσιαστικό της. Είναι σαν να ακούς έναν άγριο παλαιστή να απαγγέλει ρομαντικά ποιήματα στον αντίπαλο του. Με την εξάτμιση της Vance & Hines θα μπορέσει πιστεύουμε να ξεστομίσει μερικά μελωδικά μπινελίκια την ώρα που ανοίγετε το γκάζι και νοιώθετε την κτηνώδη ροπή.

BMW R18 First Edition 16

Οδηγώντας το θρυλικό αυτό μηχάνημα, το οποίο έχει τις ρίζες του στο μακρινό παρελθόν, μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως μιλάμε για ένα απολύτως στιβαρό δίκυκλο, σταθερό στο δρόμο και ευκολοδήγητο ανεξαρτήτως ακόμη και από τον παράγοντα ύψους του αναβάτη. Αξίζει να σημειωθεί το πολύ μικρό ύψος της σέλας που απέχει μόλις 690mm από το έδαφος.

 Αν και η μοτοσυκλέτα έχει μεγάλο βάρος, από τη στιγμή που αφήνεις τον συμπλέκτη όλα είναι εύκολα.  Η αίσθηση 345 κιλών  εξαφανίζεται χάρη στην καλοσχεδιασμένη γεωμετρία και το χαμηλό κέντρο βάρους. Η μοτοσυκλέτα μετατρέπεται σε ένα όχημα ευκόλως οδηγήσιμο, με συμπεριφορά πάντα ανάλογη της χαρτογράφησης που έχετε επιλέξει.

BMW R18 First Edition 08

Παρά το μακρύ μεταξόνιο της R18 που φθάνει τα 1731mm το επιβλητικό σε μέγεθος και βάρος δίκυκλο είναι ευέλικτο. Στρίβει με απρόσμενη ευκολία και κάναμε προσπάθεια να μην δημιουργήσουμε γδαρσίματα ακουμπώντας τους αποστάτες των μαρσπιέ στον δρόμο.

Στους κακούς ελληνικούς δρόμους, η μικρή διαδρομή της πίσω ανάρτησης (90mm) δεν προσφέρει την αναμενόμενη άνεση. Βέβαια όσοι έχουν συμβιώσει με αμερικάνικο hardtail θα νοιώσουν ότι ταξιδεύουν σε μαγικό χαλί….  

Σε αντίθεση με την πίσω ανάρτηση, τα φρένα της R18 ήταν πολύ καλύτερα από ότι θα μπορούσαμε να φανταστούμε. Καταπληκτική αίσθηση φρεναρίσματος η οποία οφείλεται στις τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo που συνεργάζονται άψογα με το ABS. Τόσο σε χαμηλές ταχύτητες εντός πόλεως, όσο και σε υψηλές ταχύτητες σε δρόμους εκτός, η απόκριση στα φρένα ήταν υπεράνω κριτικής. Ειδικά μάλιστα αν το συγκρίνουμε με άλλα cruiser.

BMW R18 First Edition 11

 Μη κάνετε φυσικά το λάθος να απενεργοποιήσετε το Traction Control αν δεν έχετε εμπειρία και δεν ξέρετε τι σημαίνει γλίστρημα. Από τη στιγμή που η ένδειξη απενεργοποίησης του συστήματος ανάψει στο καντράν, κάθε άνοιγμα του γκαζιού συνοδεύεται από ατελείωτη γλίστρα. Άλλωστε όπως προαναφέραμε, είναι πολλά τα κιλά ροπής.

Με τον συμπλέκτη να μας δίνει μια απίστευτα απαλή αίσθηση, οι ταχύτητες διαδέχονται η μια την άλλη χωρίς καμία απολύτως δυσκολία. Ακόμη και οι αλλαγές μεταξύ των δύο πρώτων ταχυτήτων είναι εντελώς αθόρυβες.  Η τελική μετάδοση γίνεται από τον κινητήρα στον πίσω τροχό μέσω του άξονα που διαθέτει. Ο άξονας φυσικά είναι ακάλυπτος, παραπέμποντας (καθόλου τυχαία) στην R5 του 1936.

BMW R18 First Edition 20

Αφού περιηγηθήκαμε στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης τραβώντας τα γεμάτα ζήλια, θαυμασμό ή περιέργεια βλέμματα, καταλήξαμε στο άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.  Εκεί απαθανατίσαμε το πανέμορφο όχημα που μας παραχωρήθηκε, πλάι στο σήμα κατατεθέν της πόλης μας. Εν συνεχεία, κινηθήκαμε προς τα περίχωρα και πιο συγκεκριμένα λίγο έξω από το κέντρο, στην αντιπροσωπεία της BMW Motorrad Velmar, ώστε να επιστρέψουμε το όχημα και να τους ευχαριστήσουμε για την υπέροχη εμπειρία και ευκαιρία που μας έδωσαν.

BMW R18 First Edition 21

Σε ποιους απευθύνεται η R18? Ελπίζει σίγουρα να συγκινήσει τους Αμερικάνους που ψάχνουν κάτι διαφορετικό για cruising στην λογική big is beautiful. Στον υπόλοιπο κόσμο έχει διάφορους που θα την ονειρεύονται. Πρώτοι και καλύτεροι οι θαυμαστές της ιστορίας της BMW και των κλασικών μοτοσυκλετών. Φυσικά θα την επιθυμήσουν οι απανταχού συλλέκτες και οι εραστές των ξεχωριστών αντικειμένων.

Θα την επιθυμήσουν οι easy riders που θέλουν κάτι που μοιάζει τόσο κλασσικό αλλά είναι ότι πιο σύγχρονο στην κατηγορία.  Και φυσικά όσοι θέλουν ένα δίτροχο κόσμημα για το γκαράζ ή το σαλόνι. Αυτοί και άλλοι που ξεχνάμε, αρκεί να μπορούν διαθέσουν τουλάχιστον 26.490€

BMW R18 First Edition 01

Η νέα BMW R18 First Edition, θα είναι διαθέσιμη για περιορισμένο χρονικό διάστημα στην έκθεση της αντιπροσωπείας, για όποιον θα ήθελε να την δει από κοντά. Και σας υπογράφουμε ότι από κοντά είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή!

 

ΒΜW – Βελμάρ

Μαρίνου Αντύπα 10

57001 Θέρμη, Θεσσαλονίκη

Τ 2310 475871

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

www.bmwmotorrad-velmar.gr

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.