spot_img

2020 Kawasaki ZH2

Η κορυφαία Ζ

H σειρά των γυμνών μοντέλων Ζ της Kawasaki απέκτησε τη νέα της ναυαρχίδα, την ZH2. Μια νέα μοτοσυκλέτα, με αγριωπή εμφάνιση, κορυφαίες τεχνολογίες και υψηλή απόδοση από τον τετρακύλινδρο κινητήρα της. Αυτός είναι το επίκεντρο της νέας Z, αφού η υπερτροφοδότηση αέρα που διαθέτει είναι μια ξεχωριστή τεχνολογία που μόνο η Kawasaki διαθέτει και για το 2020 την εφάρμοσε και σε γυμνή μοτοσυκλέτα.

2020_KAWASAKI_ZH2_009

Η μέγιστη απόδοσή του, στους 197,2 ίππους (Hp) ή 200 (Ps) που ανακοινώνει η εταιρεία,  στις μέρες μας μπορεί να μην εντυπωσιάζει όμως ο υπερσυμπιεστής σε αυτήν την περίπτωση δεν χρησιμοποιήθηκε για την μέγιστη δυνατή απόδοση ισχύος αλλά για να δώσει μια άλλη, διαφορετική συνολική ποιότητα απόδοσης και  αίσθησης  από την οδήγηση του τετρακύλινδρου των χιλίων κυβικών. Άλλωστε η δυνατότητα της απόδοσης με τη χρήση υπερσυμπιεστή  έχει αποδειχθεί από την H2R των 300 ίππων και των 400 χιλιομέτρων μέγιστης τελικής ήδη από το 2015.

2020_KAWASAKI_ZH2_008

Η ανάπτυξη του υπερσυμπιεστή για χρήση σε κινητήρα μοτοσυκλετών έγινε με  την συνεργασία πολλών τμημάτων του κολοσσού που λέγεται KHI (Kawasaki Heavy  Industries) όπου ανάμεσα στην παραγωγή τρένων, πλοίων, αεροπλάνων, ελικοπτέρων,  βιομηχανικών ρομπότ, στροβίλων και κινητήρων ηλεκτροπαραγωγής, αμυντικών συστημάτων  και άλλων αντίστοιχων κατασκευών, υπήρχε η τεχνογνωσία για την κατασκευή αυτή. Με την εμπειρία στους υπερσυμπιεστές να έχει εφαρμοστεί σε κινητήρες αεροπλάνων ήδη από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, η Kawasaki πέτυχε να είναι ο μόνος κατασκευαστής μοτοσυκλετών που διαθέτει όλο και περισσότερα μοντέλα εξοπλισμένα με υπερσυμπιεστή. Και με το αυτοκόλλητο KHI πάνω τους για να υπενθυμίζει την πατρότητα της σύνθετης αυτής εφαρμογής.

2020_KAWASAKI_ZH2_013

Η μικροσκοπική φτερωτή που συμπιέζει τον αέρα περιστρέφεται από τον στρόφαλο μέσω αλυσίδας και μιας πλανητικής διάταξης γραναζιών έως και τις 130.000 στροφές το λεπτό φθάνοντας να τροφοδοτεί με πίεση σχεδόν δυο ατμοσφαιρών με αέρα τον κινητήρα. Στην δημιουργία της υπερπίεσης συμβάλει το παραδοσιακό πλέον Ram Air – και αυτό η Kawasaki το έχει φέρει στις μοτοσυκλέτες με πρώτη την ZZR 1100 το 1990 – με έναν αεραγωγό τοποθετημένο αριστερά να οδηγεί ευθύγραμμα τον αέρα στον συμπιεστή.

Ο κινητήρας της ΖΗ2 καλύπτει τις προδιαγραφές Euro 5 αλλά έχει καλύτερη απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές από την έκδοσή του στην Ninja  H2SX. Είναι διαφοροποιημένος ο χρονισμός των εκκεντροφόρων αλλά και μεγαλύτερου μήκους οι σωλήνες εξαγωγής στο νέο σύστημα εξάτμισης. Η μέγιστη ροπή παραμένει στα 14 χιλιογραμμόμετρα, αλλά η ZH2 την αποδίδει στις 8.500 στροφές αντί των 9.500 που την αποδίδει ο κινητήρας στην Ninja H2SX. Την ίδια ροπή στις ίδιες στροφές αποδίδει και ο κινητήρας της ZZR1400, στην τελευταία χρονιά παραγωγής της. Αυτό το χαρακτηριστικό δείχνει με τον τρόπο του τι πρέπει να περιμένει ο αναβάτης στην πρώτη του επαφή με μια ZH2. Θα έχει ροπή σαν να οδηγούσε 1400 και όχι χίλια κυβικά.

Ο κινητήρας αποτελεί ενεργό μέρος του νέου πλαισίου. Και αυτό είναι χωροδικτύωμα από ατσάλινους σωλήνες υψηλής αντοχής σε εφελκυσμό. Η επιλογή αυτού του τύπου πλαισίου για όλες τις υπερτοφοδοτούμενες Kawasaki αντί του αλουμινένιου δύο δοκών έγινε κυρίως για τον μικρότερο όγκο του  κάτι που βοηθά την ψύξη του κινητήρα, ο οποίος παράγει φυσικά περισσότερη θερμότητα σε σχέση με έναν όπου η τροφοδοσία του γίνεται δίχως υπερπλήρωση.

2020_KAWASAKI_ZH2_016

Η ψύξη του κινητήρα γίνεται με ένα ψυγείο για την υγρόψυξη αλλά και ενός επίσης υγρόψυκτου ψυγείου για το λάδι. Αυτό εκτός από την λίπανση φροντίζει και για την ψύξη κρίσιμων εξαρτημάτων. Υπάρχουν μπεκ που ψεκάζουν λάδι στην αλυσίδα και τα γρανάζια του συμπιεστή, ξεχωριστά σε κάθε έμβολο αλλά και σε κάθε γρανάζι του κιβωτίου ταχυτήτων. Αυτό είναι επίσης μοναδικό σε μοτοσυκλέτες παραγωγής, κληρονομιά από την εμπλοκή της Kawasaki στα MotoGP και την ZX-RR, – συχνό όμως σε κιβώτια Formula 1 και άλλων αγωνιστικών κατηγοριών αυτοκινήτων – όπου τα γρανάζια των σχέσεων δεν μετακινούνται ούτε στον πρωτεύοντα ούτε στον δευτερεύοντα άξονα, με τα “dog rings” αντί για φουρκέτες να έχουν αναλάβει την εναλλαγή στην εμπλοκή τους. Ταχύτερες και με λιγότερες τριβές γίνονται οι αλλαγές ταχυτήτων.

2020_KAWASAKI_ZH2_036

Το ασύμμετρο ψαλίδι – πανομοιότυπο με του ZX10R – είναι αλουμινένιο με τον άξονά του να εδράζεται στα κάρτερ του κινητήρα.

2020_KAWASAKI_ZH2_034

Κορυφαίες είναι οι αναρτήσεις,  όπως ταιριάζει σε μια ναυαρχίδα κατηγορίας, από την Showa αν και απουσίασε έκδοση με ημιενεργητικές αναρτήσεις που προσφέρει η Kawasaki σε άλλα μοντέλα της που χαρακτηρίζει ως SE. Πλήρως ρυθμιζόμενο είναι τόσο το ανεστραμμένο πιρούνι SFF Βig Piston όσο και το αμορτισέρ. Στα φρένα υπάρχουν δίσκοι “μόνο” 290 χιλιοστών εμπρός με ακτινικές monobloc δαγκάνες Brembo και ακτινική αντλία της Nissin.

2020_KAWASAKI_ZH2_030

Ηλεκτρονικοί  βοηθοί

Σε μια premium μοτοσυκλέτα του 2020 είναι ευνόητο ότι τα ηλεκτρονικά βοηθήματα για τον αναβάτη θα έχουν ισχυρή και σημαντική παρουσία. Το συναντάμε αυτό στην κορυφαία Ζ. Από την εμφανή υψηλής ευκρίνειας έγχρωμη TFT οθόνη που αποτυπώνει τις ενδείξεις μέχρι να φθάσουμε στα εξ’ ολοκλήρου φώτα Led και την δυνατότητα σύνδεσης Smartphone και χρήσης της εφαρμογής Rideology της Kawasaki υπάρχουν πολύ περισσότερα. Οι πεταλούδες του ψεκασμού με τον ηλεκτρονικό έλεγχο, ο μονόδρομος συμπλέκτης, οι αισθητήρες του ABS, της ανύψωσης του πίσω τροχού, η μονάδα μέτρησης της αδράνειας σε έξι άξονες – Bosch με βάρος 40 γραμμαρίων – συνεργάζονται με το software της Kawasaki για να δώσουν επιλογές απόδοσης και δυνατότητες προσαρμογής σε μια γκάμα από συνθήκες περιβάλλοντος και διάθεσης του αναβάτη.

2020_KAWASAKI_ZH2_022

Σταχυολογώντας υπάρχουν αρχικά  τρεις χάρτες για την απόδοση του κινητήρα. Φουλ απόδοση, 75% και 50% ή Full, Middle και Low ή 200, 150 ή 100 ίπποι κατά προσέγγιση, επιλέξιμοι και εν κινήσει. Ακολουθούν οι επιλογές των Riding Modes. Υπάρχουν τρία επιλέξιμα προγράμματα Sport, Road και Rain με τα ονόματα να είναι σαφή για τις συνθήκες και τα κέφια που έχουν χαρτογραφηθεί. Σε κάθε ένα από αυτά προσαρμόζεται μια ποικιλία από παραμέτρους από το φρένο του κινητήρα, την απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, την επέμβαση του Traction Control, του ABS ώστε η συνολική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας να βοηθά τον αναβάτη στην οδήγηση. Υπάρχει και τέταρτη επιλογή, Rider την ονόμασαν, όπου κάθε υποσύστημα μπορεί να ρυθμιστεί ανεξάρτητα.

Το Cornering ABS ρυθμίζει την επέμβασή του παίρνοντας δεδομένα εκτός από την IMU και τους αισθητήρες μέτρησης περιστροφής των τροχών, από την θέση του γκαζιού, την σχέση του κιβωτίου, τις στροφές του κινητήρα, την κατάσταση του συμπλέκτη και την πίεση του αναβάτη στην μανέτα του φρένου. To Traction Control ρυθμίζεται σε τρεις καταστάσεις λειτουργίας, με τους αισθητήρες να τροφοδοτούν με δεδομένα κάθε πέντε χιλιοστά του δευτερολέπτου για να πάρουν τις σωστές θέσεις οι πεταλούδες και να ψεκάσουν τον κατάλληλο όγκο βενζίνης τα μπεκ και να προσαρμόσουν την απόδοση στις συνθήκες πρόσφυσης και θέσης της μοτοσυκλέτας την συγκεκριμένη στιγμή.  Μπορείς να το απενεργοποιήσεις και τελείως.

2020_KAWASAKI_ZH2_007

To Launch Control κρατάει σταθερές τις στροφές του κινητήρα στις 6.250 για να μένει ο αναβάτης προσηλωμένος μόνο στον χειρισμό του συμπλέκτη στις εκκινήσεις. Απενεργοποιείται μόνο του μετά τα 150 χαω ή αν βάλεις τρίτη ταχύτητα. Το Quick Shifter αφήνει τον συμπλέκτη στην ησυχία του αφού δεν είναι απαραίτητος τόσο σε ανεβάσματα όσο και σε κατεβάσματα ταχυτήτων, αρκεί ο κινητήρας να γυρνάει με περισσότερες από 2.500 στροφές. Η ZΗ2, μια μοτοσυκλέτα που αν δεν τρομάζει τουλάχιστον εντυπωσιάζει ακόμη και ακίνητη έχει και Cruise Control για μεγαλύτερη άνεση σε αυτοκινητόδρομους. Κάθε άγγιγμα σε συμπλέκτη ή φρένο το βγάζει εκτός για να κάνει ο αναβάτης ότι θέλει και μπορεί. 

Περισσότερες φωτογραφίες:

RELATED ARTICLES
spot_img
spot_img
spot_img

ΝΕΑ MOTO