spot_img
HomeMOTOΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ2020 Honda CBR1000RR-R  Fireblade

2020 Honda CBR1000RR-R  Fireblade

Για πρώτη φορά στην ιστορία των Fireblade η Honda άλλαξε κατεύθυνση με το νέο ολοκαίνουργιο μοντέλο να στοχεύει στην μέγιστη απόδοση σε οδήγηση σε πίστα και αγώνες. Σχεδιασμένη από λευκό χαρτί η Fireblade του 2020 απέκτησε ένα R περισσότερο στο όνομά της ενώ η αρωγή του HRC στην κατασκευή της και οι γνώσεις από τις εργοστασιακές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες είναι διάσπαρτες μέσα της.  01

Άλμα ισχύος

Oι 214, 6 ίπποι (Hp) που ανακοίνωσε η Honda για τον νέο τετρακύλινδρο δείχνουν πόσο σοβαρά είναι τα πράγματα και πόσο ξεκάθαρος ο στόχος της νέας Superbike. Ο κινητήρας με πολύ κοντύτερη διαδρομή από το παρελθόν, 48,6 χιλιοστά και με διάμετρο εμβόλων στα όρια των κανονισμών, δηλαδή στα 81 χιλιοστά έκανε ένα σχεδιαστικό άλμα από τις διαστάσεις του απερχόμενου μοντέλου (76 χ 55,1 χιλιοστά). Mε την κοντή διάμετρο ο κινητήρας μπορεί να ανεβάσει περισσότερες στροφές, αφού αυτές είναι το καθοριστικό χαρακτηριστικό για υψηλή απόδοση. Παράλληλα η μεγαλύτερη διάμετρος του εμβόλου επιτρέπει την τοποθέτηση μεγαλύτερων βαλβίδων ( 32,5 χιλ οι εισαγωγής, 28,5 οι εξαγωγής) στην κεφαλή.

CBR1000RRR-FIREBLADE011

Ο ρηχός θάλαμος καύσης λειτουργεί με συμπίεση 13:1 με τα έμβολα από κάτω του να είναι σφυρήλατα, από όμοιο κράμα με αυτά της περιορισμένης παραγωγής RCV213V-S, ενώ κάθε ένα από αυτά είναι 5%  ελαφρύτερο από του απερχόμενου μοντέλου, που είχε πέντε χιλιοστά μικρότερη διάμετρο. Τα έμβολα γυρνάνε τον κοντύτερο στρόφαλο αρθρωμένα σε μπιέλες από τιτάνιο (ΤΙ-64Α, κράμα εξελιγμένο από την Honda) μειώνοντας το βάρος τους κατά 50% σε σχέση με τις συμβατικές από χρωμιομολυβδαινιούχο χάλυβα κάτι που θα έχει στείλει την ευστροφία στο …διάστημα (αλλά και την τιμή της ψηλότερα από την Γη). O στρόφαλος είναι κοντύτερος χάρη στην αλλαγή της τοποθέτηση της μίζας, η οποία εκκινεί τον κινητήρα περιστρέφοντάς τον από το γρανάζι της πρωτεύουσας μετάδοσης, πάνω στην καμπάνα του συμπλέκτη και όχι από το – συνήθως αριστερό – άκρο του στροφάλου.

CBR1000RRR-FIREBLADE012

Από το δεξιό άκρο περιστρέφονται οι δυο εκκεντροφόροι με μικτό σύστημα,  με ένα “ελεύθερο” γρανάζι πάνω από τον στρόφαλο και στην συνέχεια μια κοντύτερη καδένα, φθάνει σε αυτούς. Στην αναπνοή του κινητήρα, την κεφαλή, όλα είναι καινούργια. Υπάρχουν πλέον ενδιάμεσα κοκοράκια ανάμεσα στα έκκεντρα και τις βαλβίδες, μια διάταξη που επιτρέπει μεγαλύτερο βύθισμα των βαλβίδων από το ύψος των εκκέντρων. H χρήση τεχνολογιών για την μείωση των εσωτερικών τριβών στον κινητήρα απλώνεται σε διάφορα σημεία αν και από τα πλέον χαρακτηριστικά είναι η χρήση αντιτριβικής επίστρωσης DLC τόσο στα έκκεντρα, όσο και στα κομβία του στροφάλου, διαδικασία που γίνεται για πρώτη φορά σε κινητήρα μαζικής παραγωγής, μετά από την πρώτη εφαρμογή στον κινητήρα της RCV213-S.

CBR1000RRR-FIREBLADE015

Τα σώματα του Ride by Wire ψεκασμού έχουν διάμετρο 52 χιλιοστά (από 48 του προηγούμενου μοντέλου) και τροφοδοτούν ουσιαστικά κάθετα τους θαλάμους καύσης. H εξάτμιση, 4 σε 2 σε 1, κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την Akrapovic, είναι από τιτάνιο και διαθέτει βαλβίδα που αλλάζει την διαδρομή των καυσαερίων ανάλογα με τις παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα. Ο τετρακύλινδρος βιδώνεται άκαμπτα σε έξι σημεία με το νέο πλαίσιο ενώ μια βάση στα κάρτερ αποτελεί την στήριξη του πάνω άκρου του αμορτισέρ. 

Περισσότερο HRC

Το νέο αλουμινένιο πλαίσιο εξελίχθηκε επίσης από το HRC και ειδικότερα από το τμήμα εξέλιξης MOTOGP. Δυο δοκών βέβαια, έχει σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο από του απερχόμενου Fireblade κατά πενήντα χιλιοστά (1455 από 1405) αλλά και μακρύτερο ψαλίδι. Ο μικρότερος κινητήρας έχει τοποθετηθεί σε διαφορετική θέση με τον στρόφαλο να είναι απομακρυσμένος κατά 33 χιλιοστά από το άξονα του εμπρός τροχού κια συγχρόνως 16 χιλιοστά ψηλότερα.

Η είσοδος του αέρα προς το κουτί του φίλτρου γίνεται διαμέσου του λαιμού του πλαισίου, κάτι που διευκολύνθηκε από την κατάργηση του κλασσικού κεντρικού διακόπτη. To νέο CBR 1000RR-R θα έχει κλειδί/τηλεχειριστήριο. Οι αναρτήσεις είναι κατασκευασμένες από την Showa όπως και το νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενου σταμπιλιζατέρ της Honda  (HESD) τοποθετημένου χαμηλά στον λαιμό και  την κάτω πλάκα του πιρουνιού.Διαθέτει τρεις διαφορετικούς προγραμματισμούς παρέμβασης με την λειτουργία του να περνά και από την νέα IMU της Bosch. Η νέα μονάδα μετρά με μεγαλύτερη ακρίβεια και στους έξι άξονες δίνοντας τα δεδομένα από την κίνηση και τη θέση της μοτοσυκλέτας για την λειτουργία όλων των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

CBR1000RRR-FIREBLADE010

Στις αναρτήσεις υπάρχουν πλήρεις ρυθμίσεις τόσο στο πιρούνι με τα καλάμια διαμέτρου 43 χιλιοστών και με την διαδρομή του στα 120 χιλιοστά όσο και του νέας γενιάς αμορτισέρ (BFRC-Light) που δίνει 137 χιλιοστά διαδρομής στον πίσω τροχό. Με το ελαστικό να είναι πλέον 200/55-17 αντί 190/50-17. Νέας γενιάς είναι και τα φρένα της Nissin με ακτινικές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων και δισκόφρενα διαμέτρου 330 χιλιοστών. Στον πίσω τροχό υπάρχει δαγκάνα και δισκόφρενο της Brembo, όμοιο με της RCV213V-S. 

Αποτελεσματική και όμορφη

H  CBR1000RR-R ειδικά στην τρίχρωμη έκδοση με το αυτοκόλλητο HRC στο φαίρινγκ είναι μια όμορφη μοτοσυκλέτα. Όμορφη, χωρίς να εντυπωσιάζει όμως είναι ακόμη και στην μονόχρωμη,  μαύρη έκδοση. Η εξωτερική εμφάνιση, ο αεροδυναμικός σχεδιασμός της, συμβάλει στην αποτελεσματικότητα και την συνολική απόδοση της μοτοσυκλέτας. Στο φαίρινγκ υπάρχουν αεραγωγοί που στο εσωτερικό τους έχουν τρία πτερύγια ο καθένας.Παράγουν αεροδυναμικά κάθετη δύναμη όση και η πρωταθλήτρια MOTOGP του 2018. Kαι επειδή δεν είναι εκτεθειμένα, αλλά  στο εσωτερικό του φαίρινγκ δεν δυσκολεύουν στην εναλλαγή κλίσεων τον αναβάτη.

195881_2020_HONDA_CBR1000RR-R

O συνολικός αεροδυναμικός σχεδιασμός σε εμπρός φτερό, ζελατίνα, φαίρινγκ και ουρά παρουσιάζει, σύμφωνα με την Honda, τον χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας στην κατηγορία με τιμή 0,27011. Την τιμή αυτή πετυχαίνει με ενδυμασία πίστας, δίχως καθρέφτες και βάση πινακίδας. Μια νέα έγχρωμη οθόνη TFT με διαγώνιο στις πέντε ίντσες μεταφέρει τις ενδείξεις και ένας διακόπτης με απλοποιημένη σχεδίαση στο αριστερό γκριπ επιτρέπει τις ρυθμίσεις των ηλεκτρονικών. ABS με δυο επιλέξιμους χάρτες, traction control – Ηonda Selectable Torque Control – σε εννέα, απόδοση κινητήρα με τρεις χάρτες, και επιλογή για επιπλέον ρύθμιση σε απόδοση, φρένο από τον κινητήρα και την αποτροπή σούζας, επιλογές για την εκκίνηση, τρεις επιλογές για την λειτουργία του σταμπιλιζατέρ και βέβαια δυνατότητες για αλλαγή στους τρόπους που εμφανίζονται οι ενδείξεις στην ίδια την οθόνη. 

195877_2020_HONDA_CBR1000RR-R

Και με εξαιρετικές περγαμηνές για να κάνει ακόμη πιό έντονο και συναρπαστικό τον κόσμο των Superbikes

H έκδοση SP

CBR1000RRR-FIREBLADE006

Με την ίδια ακριβώς απόδοση από τον κινητήρα η έκδοση SP έχει διαφορετικές αναρτήσεις αλλά και φρένα. Οι αναρτήσεις είναι της Öhlins και συγκεκριμένα οι δεύτερης γενιάς ημιενεργητικές με τον ηλεκτρονικό έλεγχο των ρυθμίσεων. NPX είναι το ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο καλαμιών  43 χιλιοστά και TTX36 Smart EC το αμορτισέρ. Η λειτουργία των αναρτήσεων είναι αναβαθμισμένη και οι ρυθμίσεις τους γίνονται με μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Μπορούν να αποθηκευτούν τρία σετ ρυθμίσεων τα οποία ο αναβάτης μπορεί να τα επιλέγει οδηγώντας. Ευρωπαϊκά είναι και τα φρένα της έκδοσης SP με δίσκους Brembo 330 χιλιοστών και τις νεώτερες ακτινικές δαγκάνες   Stylema

Δείτε παρακάτω φωτογραφίες της μηχανής

RELATED ARTICLES
spot_img
spot_img
spot_img

ΝΕΑ MOTO