spot_img
HomeMOTOΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑKAWASAKI VULCAN S 650 ABS

KAWASAKI VULCAN S 650 ABS

ΔΟΚΙΜΗ

Στο Ακάσι θέλησαν να αναβιώσουν την κατηγορία των μεσαίων custom και με το Vulcan S να συγκινήσουν ένα διαφορετικό κοινό. Γιατί όχι;

KAWASAKI VULCAN S 650 ABS 25Η ονομασία Vulcan για την Kawasaki καθορίζει από το 1984 όλα της τα μοντέλα custom και custom cruiser, με μια γκάμα που ξεκινά από τα 400 και καταλήγει στα 2.053 κυβικά εκατοστά! To μοντέλο που άνοιξε την ιστορία ήταν και το πρώτο που χρησιμοποιούσε τον πρώτο V-2 κινητήρα της εταιρίας, oνομαζόταν Vulcan 750, είχε τελική μετάδοση με άξονα και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το… 2006, δηλαδή 22 ολόκληρα χρόνια, κάνοντας την πλειοψηφία των πωλήσεών του στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού. Όλα αυτά τα χρόνια, η πράσινη φίρμα χρησιμοποιούσε πάντα δικύλινδρους κινητKAWASAKI VULCAN S 650 ABS 11ήρες, σε σxήμα V για τα μοντέλα άνω των 600 κ.εκ. και εν σειρά για τα μικρότερου κυβισμού (400-500). Το Vulcan S 650, από το 2015 που εμφανίστηκε σαν το νέο μέλος της οικογένειας, σπάει αυτή την παράδοση και παρουσιάζεται με παράλληλη διάταξη των δύο κυλίνδρων του, χρησιμοποιώντας τον ιδιαίτερα χαρισματικό κινητήρα των γνωστών μοντέλων Versys/ER 650. Με ηλεκτρονικό ψεκασμό, 2ΕΕΚ και τετραβάλβιδες κεφαλές, αποδίδει 61 ίππους (δηλαδή 8 λιγότερους από τους 69 των Versys/ER) και είναι ρυθμισμένος να βγάζει τη δύναμή του χαμηλά και τη ροπή του ακόμα χαμηλότερα! Για αυτό το λόγο τοποθετήθηκαν εκκεντροφόροι με διαφορετικό προφίλ, ανασχεδιάστηκαν οι αυλοί εισαγωγής και άλλαξε η χαρτογράφηση της κεντρικής μονάδας διαχείρισης. To αποτέλεσμα αντιληπτό από την πρώτη στιγμή, περισσότερη ροπή και καλύτερη απόκριση από KAWASAKI VULCAN S 650 ABS 12τις πολύ χαμηλές έως και τις μεσαίες στροφές του κινητήρα. Ψηλά, μην περιμένετε πολλά, η μοτοσυκλέτα δεν έχει φτιαχτεί για “τελικές”, αν και το όμορφο κοντέρ της μπορεί με λίγη υπομονή να δείξει έως και 180. Το “sweet point” αυτής της μοτοσυκλέτας είναι οι ταχύτητες 60-120 km/h, οι λεγόμενες και ..κρουζεράδικες!

Οι γυναίκες υποψήφιες
Στο Press kit του Vulcan S, διάβασα πωςKAWASAKI VULCAN S 650 ABS 16 στόχος των ιαπώνων είναι να κερδίσουν ψήφο εμπιστοσύνης από γυναικείο κοινό και αναβάτες με μικρή έως ελάχιστη μοτοσυκλετιστική εμπειρία. Πρόκειται για ένα ξεχωριστό μοντέλο στη γκάμα της Kawasaki και στην κατηγορία ευρύτερα, που ακροβατεί ανάμεσα στο στυλ και την άνεση. Χαμηλό ύψος σέλας, χαμηλό κέντρο βάρους, γραμμική λειτουργία κινητήρα, μαλακός συμπλέκτης και κιβώτιο, είναι πασιφανές το ότι απευθύνεται σε πρωτόλειους αναβάτες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα τραβήξει το ενδιαφέρον και κατασταλαγμένων μοτοσυκλετιστών KAWASAKI VULCAN S 650 ABS 15που θέλουν κάτι χαλαρό και στυλάτο για να κάνουν τα χιλιόμετρά τους. Η όλη κατασκευή δείχνει προσεγμένη, η βαφή είναι ιδιαίτερα ποιοτική, με τις λεπτομέρειες να κάνουν τη διαφορά, όπως για παράδειγμα το εξωτερικό φινίρισμα των κυλίνδρων με τρόπο που να αναβλύζει ..αερόψυξη, το τελικό της εξάτμισης που σχεδιαστικά μας ταξιδεύει στη δεκαετία του 80, αλλά και το ιδιαίτερο σχήμα των ζαντών, που είναι κατασκευασμένες ειδικά για το Vulcan S αναβλύζοντας ξεχασμένες εικόνες custom cruiser. Το πλαίσιο δείχνει να είναι και αυτόKAWASAKI VULCAN S 650 ABS 19 κληρονομιά από Versys/ER, όπως επίσης (σχεδιαστικά) το έκκεντρο μονοαμορτισέρ με τη ρυθμιζόμενη προφόρτιση στην πίσω ανάρτηση και το μονό τελικό της εξάτμισης κάτω από τη μοτοσυκλέτα. Νέο είναι το ψαλίδι, όπως και η στήριξη του μοχλικού, με έμφαση στη λιτή εμφάνιση και στη μεγαλύτερη άνεση αντίστοιχα. Οι τροχοί είναι 18 και 17 ιντσών (μπροστά – πίσω) και φέρουν ελαστικά διαστάσεων 120/70-18 και 160/60-17 αντίστοιχα. Τα φρένα απαρτίζονται από δύο δίσκους, έναν σε κάθε τροχό, με διάμετρο 300mm και διπίστονη δαγκάνα μπροστά και 250mm με μονοπίστονη πίσω, ενώ υπάρχει και δικάναλο ABS, που όμως δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί. KAWASAKI VULCAN S 650 ABS 17Τα μαρσπιέ του οδηγού ρυθμίζονται σε τρεις θέσεις, ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το επανασχεδιασμένο πολυόργανο με κυρίαρχη την παρουσία του αναλογικού στροφόμετρου στο πάνω μέρος του. Ακριβώς κάτω από αυτό υπάρχει μια ευμεγέθης οθόνη υγρών κρυστάλλων (LCD), με όμορφο μπλε φωτισμό τη νύχτα, που περιλαμβάνει ψηφιακές ενδείξεις για στροφόμετρο, trip computer (χιλιομετρητές, καταναλώσεις, αυτονομία), ρολόϊ, βενζινόμετρο, αλλά και υπενθύμιση για οικονομική οδήγηση, που εμφανίζεται όταν ο εγκέφαλος του κινητήρα διαγνώσει συνετή χρήση του γκαζιού από τον αναβάτη!

KAWASAKI VULCAN S 650 ABS 23Εργονομική προσοχή
Έτσι όπως έρχεται η μοτοσυκλέτα από το εργοστάσιο, απευθύνεται σε αναβάτες μέσου/κανονικού αναστήματος. Από εκεί και πέρα, δίνει τη δυνατότητα τόσο στους ψηλότερους όσο και στους πλέον βραχύσωμους να μετακινήσουν τα μαρσπιέ κατά 25mm μπροστά ή πίσω στον οριζόντιο άξονα, προκειμένου τα πόδια τους να βρίσκονται στη φυσική τους θέση χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη προσπάθεια. Αυτό, παράλληλα με την αντίστοιχη δυνατότητα ρύθμισης του τιμονιού, προσφέρει την κατά περίπτωση επιθυμητή θέση οδήγησης, μία ανάμεσα στις θεωρητικά άπειρες που μπορούν να δημιουργηθούν! KAWASAKI VULCAN S 650 ABS 20Στον κατάλογο των extra αξεσουάρ της Kawasaki υπάρχουν και καβαλέτα τιμονιού, με τη χρήση των οποίων το τιμόνι έρχεται πιο κοντά στον οδηγό κατά 44mm. Εμένα προσωπικά με βόλεψε η εργοστασιακή ρύθμιση, καθόσον “κούμπωσα” από την πρώτη στιγμή στη σέλα και με τα κάτω μου άκρα να βρίσκονται σε μια σωστή θέση και γωνία έκανα περισσότερα από 300 χιλιόμετρα σε μια μέρα χωρίς να κουραστώ ή να αισθανθώ κάπου αφύσικα. Απαιτούνται καλά διατηρημένοι μηριαίοι βέβαια κάθε φορά που είμαστε σταματημένοι με τα πόδια στο έδαφος και πρέπει να ξεκινήσουμε, καθόσον η custom τοποθέτηση των μαρσπιέ, δηλαδή πιο μπροστά από αυτό που έχουμε συνηθίσει, προϋποθέτει μυική προσπάθεια για να “σηκώσουμε” και τοποθετήσουμε τKAWASAKI VULCAN S 650 ABS 21α πόδια πάνω τους. “Φταίνε” βέβαια και τα μόλις 705mm που απέχει η σέλα από το έδαφος, καθόσον δημιουργούν μεγαλύτερη γωνία μεταξύ σώματος και ποδιών, αλλά αυτό διορθώνεται σχετικά εύκολα, καθώς στα αξεσουάρ της Kawasaki υπάρχουν τα απαραίτητα καλούδια. Κοινώς, διαφορετική σέλα που τοποθετεί τον αναβάτη ψηλότερα και ταυτόχρονα πιο μπροστά, όσο και ειδικό πρόσθετο “gel” για τη στάνταρ υπάρχουσα. Ο/η συνεπιβάτης είναι που θα παραπονεθεί, ειδικά αν είναι μεγαλόσωμος/η, αφενός γιατί η σέλα που του αναλογεί είναι μικρή σε πλάτος και αφετέρου γιατί δεν υπάρχουν χειρολαβές να πιαστεί.

Σφικτό και ροπάτο
Σε κάθε οδική και οδηγική περίπτωση, το Vulcan S αποπνέει μια στιβαρότητα, που σε συνδυασμό με την όλη ποιοτική αίσθηση της μοτοσυκλέτας δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον. Οδηγώντας έτσι όπως επιβάλλει το στυλ και ο χαρακτήρας του Vulcan S, η όλη εικόνα είναι απόλυτα θετική. Ο κινητήρας είναι πολύ ροπάτος, το κιβώτιο ακριβές και μαλακό στα “κουμπώματα”, KAWASAKI VULCAN S 650 ABS 27οι σχέσεις σωστά κλιμακωμένες, η ανάρτηση σφικτή και με σωστές τιμές συμπίεσης και απόσβεσης, τα φρένα με αίσθηση και αποτέλεσμα. Οι 61 ίπποι δεν αναδεικνύονται σε βενζινοβόρους και με την κατανάλωση να προσφέρει αυτονομία άνω των 300 χιλιομέτρων, οι ανέμελες βόλτες εύκολα γίνονται ..πολύωρες. Σίγουρα δεν υπάρχει κάτι που να εξιτάρει τον αναβάτη, από την άλλη δεν υπάρχει και κάτι που να τον ενοχλεί. Η ποιοτική κατασκευή σίγουρα θα παίξει σημαντικό ρόλο στην τελική απόφαση του υποψήφιου αγοραστή και εκεί είναι που ποντάρει πολλά το Vulcan S. Στο σημείο αυτό δεν πρέπει να ξεχάσω να αναφέρω πως η αντιπροσωπεία διαθέτει κιτ περιορισμού ιπποδύναμης στους 47Hp, για αναβάτες με δίπλωμα κατηγορίας Α2. Οπότε, ακόμα περισσότεροι οι ψήφοι!

TEXNIKA XΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Δικύλινδρος 649cc, υγρόψυκτος σε σειρά, 4Τ, 2ΕΕΚ, 8Β
Τροφοδοσία: Hλεκτρονικός ψεκασμός 38mm
Απόδοση: 60,2Ηp στις 7.500 rpm
Ροπή: 6,4 Kgm στις 6.600 rpm
Κιβώτιο: μηχανικό 6 σχέσεων
Πλαίσιο: Ατσάλινο σωληνωτό τύπου διαμάντι
Ανάρτηση μπροστά: Συμβατικό πιρούνι 41mm άνευ ρυθμίσεων
Ανάρτηση πίσω: Έκκεντρο μονό αμορτισέρ με μοχλικό και ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου
Φρένα μπροστά: Ένας δίσκος 300mm, διπίστονη δαγκάνα, ABS
Φρένο πίσω: Ένας δίσκος 250mm, μονοπίστονη δαγκάνα, ABS
Ύψος σέλας: 705mm
Μεταξόνιο: 1.575mm
Βάρος: 229Kg πλήρης υγρών
Ελαστικά: 120/70-18 & 160/60-17
Ρεζερβουάρ καυσίμου: 14 λίτρα
Mέση κατανάλωση: 4,4 lt/100Km
Μέση αυτονομία: 320Km
Tελική ταχύτητα: 170+ Km/h
Τιμή: 8.290€

RELATED ARTICLES
spot_img
spot_img
spot_img

ΝΕΑ MOTO