fbpx

Ιστορία

186 χρόνια ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Μια εκπληκτική ιστορία ηλεκτροκίνησης

Κι ενώ όλη η αυτοκινητοβιομηχανία επιστρέφει επειγόντως στην ηλεκτροκίνηση, αναζητούμε τους πραγματικούς λόγους που τα κλειστά τραστ κατάφεραν να την "πνίξουν" όταν πριν από 186 χρόνια πρωτοξεκίνησε με υπέροχες προοπτικές. Διότι η αμιγής ηλεκτροκίνηση δεν είναι νέα τεχνολογία. Πρόκειται για την παλαιότερη στην αυτοκίνηση. Και όμως σήμερα επιστρέφουμε σε αυτή!

Νο 3

Πριν από 186 χρόνια

Πρόκειται για μια παλιά κι ενδιαφέρουσα ιστορία. Εδώ και 183 χρόνια γνωρίζουμε  το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά άλλοι λόγοι δεν το άφησαν να εξελιχθεί. Από το 1920 χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα  κυκλοφορούσαν στην Καλιφόρνια και την Ευρώπη. Η εξέλιξή τους είχε εξαίσιες προοπτικές, αλλά γρήγορα «πέθανε» , αφήνοντας το δρόμο ανοιχτό στα υγρά καύσιμα. Οι γυναίκες  και οι γιατροί  ήταν αυτοί που προτιμούσαν περισσότερο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, διότι  δεν εξέπεμπαν «βρώμικα καυσαέρια» και εθεωρούντο γενικότερα πιο εύχρηστα και φιλικά.

Νο 4

Το ξεκίνημα της ιστορίας

Το 1834 ήταν ο  Thomas Davenport που ανακάλυψε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά χρησιμοποιούσε μη-επαναφορτιζόμενες μπαταρίες. Το 1859 ο Gaston Plante ανακαλύπτει  τις επαναφορτιζόμενες μπαταρίες οξέος-μολύβδου και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποκτά μεγάλο ενδιαφέρον. Τριάντα χρόνια αργότερα, το 1889, ο  Thomas Edison δημιουργεί  το δικό του ηλεκτρικό όχημα με αλκαλικές  μπαταρίες κι ένα χρόνο μετά, το 1890, ο  William Morrison κατασκευάζει ηλεκτρικό όχημα το οποίο μπορούσε να ταξιδεύει επί 13 συνεχείς  ώρες με ταχύτητα 14 μιλίων!

Νο 5

Οι πρώτοι αγώνες
Το1895 οργανώνεται ο πρώτος αγώνας αυτοκινήτων στις  Η.Π.Α. με  νικητή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και μια νέα εποχή για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεκινά, που  έμελλε να μην υπάρξει ουσιαστική εξέλιξη. Το 1896 η εταιρεία Andrew Riker ξεκινά την παραγωγή  ηλεκτρικών οχημάτων, όπου το 1987 αποκτούν  και υδραυλικό τιμόνι.

Νο 6

Το 1899, το όχημα του Camille Jenatzy’s  σπάει  το ρεκόρ των 66 μιλίων την ώρα  ή 106 χλμ/ώρα. Ήταν ένα ιδιαίτερα  αεροδυναμικό όχημα, το οποίο διέθετε   δύο κινητήρες των 12 volt. Το σπάσιμο του φράγματος των 100 χλμ έφερε το 1900 και το πρώτο ρεκόρ κάλυψης  απόστασης από όχημα της εταιρείας  BGS το οποίο είχε  290 χλμ. αυτονομία  (180 μίλια)  με μία και μόνον φόρτιση.

Νο 7

Πρώτη "ηλεκτρική" παράβαση του Κ.Ο.Κ.

Οι γραμμές παραγωγής της εποχής κατασκεύαζαν  33%  ατμοκίνητα οχήματα,   33%  ηλεκτροκίνητα και 33%  βενζινοκίνητα. Το 1903 σημειώνεται και η πρώτη παράβαση για όριο ταχύτητα στις Η.Π.Α. που δόθηκε  σε οδηγό ηλεκτρικού οχήματος! Το 1903, ο Krieger κατασκευάζει το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο. Ήταν ένα εμπροσθοκίνητο όχημα με ηλεκτρισμό και βενζίνη που είχε υδραυλικό τιμόνι. Αργότερα, ο Nicola Tesla, το 1931 δημιουργεί τον δικό του ηλεκτροκινητήρα ισχύος 80 ίππων με χρηματοδότες την Pierce - Arrow Co & την General Electric. Όμως δεν έμελε να έχει συνέχεια.

Νο 8

Το τέλος

Όλα σταματούν ξαφνικά από το 1930. Παύει η εξέλιξη στην ηλεκτροκίνηση, όταν  εισέρχεται στην παραγωγή ο κινητήρας εσωτερικής καύσης της Ford για το μοντέλο της  Model T. Αυτό σε συνδυασμό  με την δημιουργία της σύγχρονης γραμμής παραγωγής, ουσιαστικά έσβησε  τα ηλεκτρικά  οχήματα. Η γραμμή παραγωγής της Ford έριξε θεαματικά το κόστος των αυτοκινήτων της εποχής, με αποτέλεσμα να γίνει ένα προσιτό βιομηχανικό προϊόν σχεδόν για κάθε εργαζόμενο.

Νο 9

Το σύγχρονο marketing

Σήμερα όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες  έχουν έτοιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ακολουθώντας νέες οδούς  μάρκετινγκ κι επικοινωνίας. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούσαν πάντα τη μεγάλη  απειλή για την κερδοφορία πετρελαϊκή βιομηχανία, διότι έχουν πολύ λιγότερες ανάγκες σε αναλώσιμα ανταλλακτικά. Πως  θα επιβίωναν  εταιρείες παραγωγής λιπαντικών, φίλτρων, μπουζί κ.α. ?

Δεκάδες υπέροχες ηλεκτρικές προτάσεις όλα αυτά τα χρόνια έσβησαν εντελώς ξαφνικά και  παρά την υψηλή τεχνολογία, ποτέ δεν επενδύθηκαν τα κεφάλαια που έπρεπε, προκειμένου να εξελιχθούν μικρότεροι κι ελαφρύτεροι συσσωρευτές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Νο 10

Στην ηλεκτροκίνηση δίχως επιστροφή?

Σήμερα, η ανάπτυξη ηλεκτρικών μοντέλων δεν αποτελεί απλά ένα βασικό πυλώνα του αύριο, αλλά ουσιαστικά και κυριολεκτικά θα αποτελέσει την μεγαλύτερη "στροφή" στην ιστορία της αυτοκίνησης. Πρόκειται για "στόχο ζωής" και το μεγάλο στοίχημα είναι για το 2020.

Κύριο λόγο αποτελεί η  Ε.Ε η οποία έχει θέσει ως στόχο τον μέσο όρο εκπομπών CO2 κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας τα 95 γρ/χλμ μέχρι το 2021. Από την άλλη μεριά, στην Ασία, οι Κινέζοι  έθεσαν τους δικούς τους σκληρότερους στόχους, με τους οποίους επιθυμούν διακαώς να  περιορίσουν την μέση κατανάλωση καυσίμου ανά όχημα στα 5 λίτρα/100 χλμ και τις εκπομπές CO2 στα 117 γρ/χλμ.

Νο 11

Ήδη τα budget έγιναν

Πολλές εταιρείες έθεσαν υψηλούς στόχους. Για παράδειγμα το group VW έχει θέσει ως στόχο μέχρι το 2025 να πουλά στην Κινεζική αγορά 1.000.000 ηλεκτρικά οχήματα. Επιπλέον, έως το 2025 θα πρέπει να έχουν πουληθεί περισσότερα από 3,5 ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ απ'  όλους τους κατασκευαστές. Ο όμιλος Renault-Nissan (πλέον και Opel) πρωτοπορούν στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη. Επιστρέφουμε από εκεί που ξεκινήσαμε: στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σήμερα, 183 χρόνια μετά τα πάντα αλλάζουν! Σημαντικές αλλαγές έως ότου το υδρογόνο σαν καύσιμο  θα έχει τον τελευταίο λόγο. Μέχρι τότε όμως θα χρειαστεί χρόνος και πολύ υψηλές επενδύσεις.

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.