spot_img
HomeAUTOΙΣΤΟΡΙΑΗ Skoda ανέπτυξε όχημα EV το 1938

Η Skoda ανέπτυξε όχημα EV το 1938

Η Skoda ανέπτυξε όχημα EV το 1938

Τα εργοστασιακά αρχεία αποκαλύπτουν το πρώτο βενζινοκίνητο / ηλεκτρικό αυτοκίνητο που αναπτύχθηκε από κοινού με τον Τσέχο πρωτοπόρο το 1908. Το πρώτο Skoda EV ήταν ένα φορτηγό παράδοσης μπύρας με μπαταρία που κατασκευάστηκε το 1938. Στη συνέχεια η εταιρεία ανέπτυξε πολλά μοντέλα ξύλου-αερίου ως απάντηση στις ελλείψεις καυσίμων της εποχής εκείνης.

Η καινοτομία αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της φιλοσοφίας σχεδιασμού της μάρκας εδώ και 125 χρόνια. Από τα πρώτα ποδήλατα και μοτοσικλέτες L&K μέχρι το ηλεκτρικό SUV Enyaq, η Skoda πάντα προσπαθούσε να ωθήσει τα όρια της τεχνολογίας διατηρώντας παράλληλα τα προϊόντα της σε προσιτές τιμές και οικονομικά.

Το 2020 σηματοδοτεί το ντεμπούτο δύο βασικών αυτοκινήτων για τη Skoda – το Superb iV hybrid plug-in και το Citigoe iV, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της μάρκας.

Και ενώ και τα δύο μοντέλα αντιπροσωπεύουν σημαντικές πρώτες για τη σύγχρονη εποχή της, μια προσεκτική ματιά σε ένα μυστικό υλικό από το παρελθόν της μάρκας αποκαλύπτει ότι πρωτοπόροι μηχανικοί και σχεδιαστές στη βάση της μάρκας Mladá Boleslav ανέπτυξαν με επιτυχία τόσο υβριδικά όσο και πλήρως ηλεκτρικά οχήματα πριν από περισσότερα από 100 χρόνια.

Skoda_03

1908 – το πρώτο υβριδικό μοντέλο με κινητήρα βενζίνης ηλκτρισμού

Το 1908, οι ιδρυτές της μάρκας Vaclav Laurin και Vaclav Klement συνεργάστηκαν με τον διάσημο Τσέχο μηχανικό František K Frižík για να διερευνήσουν εάν η ηλεκτρική ενέργεια ήταν κατάλληλη για ιδιωτικά οχήματα. Ο Křižík σχεδίασε με επιτυχία το ηλεκτρικό σύστημα τραμ της Πράγας (το οποίο λειτουργεί ακόμα σήμερα) και πίστευε ότι η ηλεκτρική ενέργεια αντιπροσώπευε το μέλλον. Δουλεύοντας με ένα πρωτότυπο L&K Type E, δημιούργησε ένα όχημα με ένα μοναδικό σύστημα που παρουσίαζε έναν βενζινοκινητήρα που παρήγαγε ηλεκτρική ενέργεια, ο οποίος στη συνέχεια οδήγησε το αυτοκίνητο μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα.

Ενώ το αυτοκίνητο λειτούργησε, η τεχνολογία της μπαταρίας εκείνη τη στιγμή δεν ήταν αρκετά προηγμένη ώστε να επιτρέπει την αποθήκευση παραγόμενης ισχύος. Αν και το πρωτότυπο έδωσε στους μηχανικούς μια νέα εικόνα για την τεχνολογία οδήγησης, θα χρειαζόταν ένα ακόμη άλμα προς τα εμπρός στην τεχνολογία για να γίνει μια βιώσιμη επιλογή.

Skoda_04

1938 – το πρώτο Skoda EV

Κατά τη διάρκεια μιας άλλης από τις πολλές περιόδους στην ιστορία της Τσεχίας, όταν οι εισαγωγές πετρελαίου απειλούνταn, η Skoda εργάστηκε σκληρά για να εγγυηθεί ότι οι βασικές προμήθειες θα μπορούσαν να συνεχίσουν. Το beer SKODA ήταν ένα ειδικά σχεδιασμένο φορτηγό που κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1930 για να παραδίδει μπύρα από το εργοστάσιο στο Pilsen στα μπαρ και τα εστιατόρια της πόλης.

 

Τροφοδοτείτο από μια σειρά επαναφορτιζόμενων μπαταριών μολύβδου οξέος που ήταν τοποθετημένες στο πλαίσιο, μεταφέροντας έως και τρεις τόνους μπύρας. Σύμφωνα με τα εργοστασιακά αρχεία, το ηλεκτρικό αυτό φορτηγό μπύρας κατάφερε και προμήθευε τους κατοίκους του Πίλσεν επαρκώς με μπύρα για πολλά χρόνια.

Skoda_05

1942 – το ξύλο και η Skoda

Χωρίς εγχώρια αποθέματα πετρελαίου, οι Τσέχοι μηχανικοί πάντα αναζητούσαν να αναπτύξουν εναλλακτικές πηγές ενέργειας για τα οχήματά τους. Τα εργοστασιακά αρχεία δείχνουν ότι ένα φορτηγό με καύσιμο το κάρβουνο αναπτύχθηκε το 1919. Με ένα μεγάλο καυστήρα ξύλου στο πίσω μέρος, η τεχνολογία λειτούργησε αλλά ήταν δυσκίνητη και θεωρήθηκε πολύ περίπλοκη για μαζική παραγωγή.

Η Skoda επανεξέτασε την καύση αερίου ξύλου ξανά στα τέλη της δεκαετίας του 1930 και στις αρχές της δεκαετίας του ’40 όταν ο πόλεμος προκάλεσε σοβαρές ελλείψεις πετρελαίου. Οι μηχανικοί της Mladá Boleslav ενσωμάτωσαν με επιτυχία μια γεννήτρια αερίου ξύλου που ήταν ικανή να μετατρέπει ξυλεία ή κάρβουνο σε ένα χρησιμοποιήσιμο αέριο για να τροφοδοτήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης του φορτηγού. Καθώς η ανάγκη για εναλλακτικές πηγές ενέργειας αυξήθηκε, οι μηχανικοί μπόρεσαν να κάνουν το σύστημα πιο συμπαγές. Αναπτύχθηκαν ορισμένα πρωτότυπα Rapid με ενσωματωμένο μετατροπέα αερίου ξύλου τοποθετημένο στον μπροστινό προφυλακτήρα. Σε μια προσπάθεια να το κάνει να φαίνεται μέρος του αρχικού σχεδιασμού, προστέθηκαν πτερύγια και διακοσμήσεις για να ταιριάζουν με το υπόλοιπο αυτοκίνητο.

Skoda_06

1992 – Eltra 151: το ηλεκτρικό αγαπημένο

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η αυτοκινητοβιομηχανία αναζητούσε ήδη ένα πιο πράσινο μέλλον. Παρόλο που η τεχνολογία της μπαταρίας ήταν ακόμη στην αρχή της, από το σημερινό πρότυπο, η Skoda ανέπτυξε με επιτυχία μια ηλεκτρική έκδοση του Favorit – το Eltra 151.

Η αρχική παραγωγή επικεντρώθηκε γύρω από το Favorit hatchback, το οποίο ήταν εφοδιασμένο με μια συστυχία μπαταριών 14 6v 190Ah μολύβδου-οξέος που παρείχαν ισχύ σε έναν ηλεκτροκινητήρα 21PS. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης κράτησε το κιβώτιο ταχυτήτων του βενζινοκίνητου μοντέλου (με αφαίρεση της πέμπτης ταχύτητας) και το διαφορικό και μπορούσε να φτάσει σε τελική ταχύτητα 50 mph. Το Eltra μπορούσε να καλύψει 40-60 μίλια με μια φόρτιση και μπορούσε να επαναφορτιστεί μέσω οικιακού βύσματος.

Skoda_07

2020 και μετά

Το Electrification παρέχει στη μάρκα μια άλλη ευκαιρία για να επιδείξει την καινοτομία και την τεχνογνωσία της. Η υιοθέτηση και η ενσωμάτωση μιας νέας πηγής ενέργειας φέρνει μαζί της μια τεράστια ευκαιρία για τη δημιουργία νέων σχεδίων που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής.

Ήδη σήμερα έχουμετο πρώτο plug-in υβριδικό Octavia vRS iV – 2021 , ένα πλήρως ηλεκτρικό SUV ικανό να καλύπτει περισσότερα από 300 μίλια. Στο πλαίσιο της στρατηγικής της μάρκας, περισσότερα από δέκα ηλεκτρικά μοντέλα iV πρόκειται να κυκλοφορήσουν πριν από το τέλος του 2022.

 

 

 

 

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO