spot_img
HomeAUTOΙΣΤΟΡΙΑSkoda Type 998Agromobil από το 1962

Skoda Type 998Agromobil από το 1962

Skoda Type 998Agromobil από το 1962

 

Το 998« Agromobil » ήταν ένα ελαφρύ, συμπαγές όχημα εκτός δρόμου που ήταν εξίσου εντυπωσιακό εκτός δρόμου και στην οθόνη του κινηματογράφου.

Ήταν το 1962 όταν η Skoda παρουσίασε το συμπαγές Type 998, ένα ευέλικτο και συμπαγές ειδικό όχημα για χρήση στη γεωργία και τη δασοκομία, καθώς και για το στρατό. Αν και ο τύπος 998 είχε καλή απόδοση σε δοκιμές εκτός δρόμου, το φορτηγό πλατφόρμας με πτυσσόμενο παρμπρίζ γνωστό ως «Agromobil» δεν μπήκε ποτέ σε σειρά παραγωγής. Ωστόσο, το όχημα μήκους 3,50 με χώρο για έως και 10 επιβάτες το έφτασε στην οθόνη του κινηματογράφου. Σήμερα, ένα από τα δεκατρία παραχθέντα οχήματα 998 είναι μέρος της συλλογής του Μουσείου Skoda.

skoda_998_03

Τα οχήματα της Laurin & Klement και αργότερα της Skoda ήταν πάντα λειτουργικά και ευέλικτα. Στις αρχές του 20ού αιώνα, το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της εταιρείας περιλάμβανε επίσης ηλεκτροπαραγωγούς, τα οποία κινούνταν είτε από τροποποιημένους κινητήρες αυτοκινήτων είτε από τα δικά τους ντίζελ της εταιρείας. Από το 1912 και μετά, τεράστια και ισχυρά μηχανοκίνητα άροτρα τύπου Excelsior P4 με τετρακύλινδρους κινητήρες L&K απέδειξαν, επίσης, την αξία τους στις γεωργικές εργασίες κατά την καλλιέργεια των χωραφιών. Λίγο αργότερα, το φάσμα των άροτρων με κινητήρα επεκτάθηκε για να συμπεριλάβει ένα μικρότερο μοντέλο, του οποίου οι ιδιότητες ως τρακτέρ και για σκάψιμο εμπιστεύτηκαν επίσης ο στρατός στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Εν τω μεταξύ, η μεταγενέστερη μητρική εταιρεία Skoda στο Pilsen παρήγαγε ήδη τρακτέρ και άλλα γεωργικά μηχανήματα με το φτερωτό βέλος.

skoda_998_04

Στα τέλη της δεκαετίας του 1950 και στις αρχές της δεκαετίας του 1960, η εταιρεία είχε ήδη δεκαετίες εμπειρίας στην κατασκευή επαγγελματικών οχημάτων εκτός δρόμου. Σε εκείνη την τότε Τσεχοσλοβακία υπήρχε έλλειψη συμπαγών, ευέλικτων και επομένως ελαφρών και ευέλικτων οχημάτων παντός εδάφους. Για το λόγο αυτό, το Υπουργείο Γεωργίας στη Μλάντα Μπόλσλαβ ζήτησε αν ήταν δυνατόν να σχεδιαστεί ένα μοντέλο που θα πληροί τις απαιτήσεις της γεωργίας και της δασοκομίας και θα μπορούσε επιπλέον να χρησιμοποιηθεί στην ανοικτή εξόρυξη. Έπρεπε επίσης να είναι κατάλληλο για τον στρατό. Κατά την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου, αυτό ήταν συχνά μια επιπρόσθετη ή ακόμη και ουσιαστική απαίτηση και σε πολλά στρατιωτικά έργα εκείνη την εποχή δόθηκαν ονόματα αστικού κώδικα.

skoda_998_05

Η Skoda άρχισε να αναπτύσσει τον τύπο 998 «Agromobil» τον Ιανουάριο του 1961. Στη διαδικασία αυτή, ο κατασκευαστής αυτοκινήτων, την εποχή εκείνη που ονομάζεται AZNP («Automobilové závody národní podnik» ή «State Automobile Works»), συνεργάστηκε με την εταιρεία Česká zbrojovka Strakonice, παραγωγός ποδηλάτων και μοτοσικλετών της μάρκας ČZ. Το νέο μοντέλο επρόκειτο να παραχθεί εκεί, καθώς οι ικανότητες της AZNP είχαν ήδη χρησιμοποιηθεί πλήρως. Ωστόσο, τα τρία πρωτότυπα 998 κατασκευάστηκαν στο Mladá Boleslav και χρησιμοποίησαν πολλά εξαρτήματα από τα τυποποιημένα μοντέλα της Skoda.

skoda_998_06

Η πρωταρχική αρχή στο σχεδιασμό του «Agromobil» ήταν «η μορφή ακολουθεί τη λειτουργία». Το συμπαγές όχημα είχε μήκος 3,47 μέτρα και πλάτος 1,70 μέτρα και είχε αυτόνομο αμάξωμα με πλατφόρμα καλυμμένη από μουσαμά που επίσης επεκτάθηκε πάνω από την καμπίνα για τον οδηγό και τον επιβάτη. Το άκρο φόρτωσης της επιφάνειας φόρτωσης μήκους 1,98 μέτρων και πλάτους 1,59 μέτρων ήταν μόλις 70 εκατοστά πάνω από το δρόμο. Σε συνδυασμό με την κουκούλα ύψους 1,24 μέτρων, αυτό οδήγησε σε χώρο φορτίου 3,9 m3 που ήταν εύκολα προσβάσιμος και μπορούσε να φορτωθεί αποτελεσματικά. Υπήρχε επίσης η επιλογή να τοποθετηθούν δύο πάγκοι κατά μήκος, χωρητικότητας έως και οκτώ ατόμων. Μαζί με τον οδηγό και τον συνοδηγό, το 998 προσέφερε χώρο για έως και δέκα άτομα σε αυτήν τη διαμόρφωση.

skoda_998_07

Ένα από τα ειδικά χαρακτηριστικά αυτού του ευπροσάρμοστου οχήματος εκτός δρόμου ήταν το αδιαίρετο παρμπρίζ: θα μπορούσε να διπλωθεί προς τα εμπρός, μειώνοντας έτσι το ύψος του «Agromobil» από 1,94 σε 1,41 μέτρα – ιδανικό για ταξίδια στο δάσος ή κατά τη μεταφορά με αεροπλάνο . Τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του εκτός δρόμου επιτεύχθηκαν κυρίως χάρη στο μεταξόνιο μόλις 1,90 μέτρα και τις κοντές προεξοχές αμαξώματος, οι οποίες έδωσαν μια σχεδόν ίδια γωνία κλίσης σχεδόν 45 μοιρών τόσο μπροστά όσο και πίσω. Μια γενναιόδωρη απόσταση από το έδαφος 290 mm όταν το όχημα ήταν άδειο και 230 mm όταν ήταν πλήρως φορτωμένο συνέβαλε επίσης στις δυνατότητες εκτός δρόμου.

skoda_998_08

Ένας τετρακύλινδρος υδρόψυκτος κινητήρας με έλεγχο βαλβίδας OHV παρείχε την κίνηση στους πίσω τροχούς. Η χωρητικότητα του κινητήρα ήταν 1.221 κ.εκ. και παρήγαγε 33 kW (45 PS). Ένα τετρατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων μεταβίβασε την ισχύ μέσω ενός μειωτήρα με φλάντζα στον πίσω άξονα με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και, εάν απαιτείτο και στους εμπρός τροχούς, οι οποίοι θα μπορούσαν να εμπλακούν και να κλειδωθούν. Το βάρος χωρίς φορτίο των 936 κιλών ήταν 46% πάνω από τον πίσω άξονα. Όταν φορτωθεί πλήρως, ο τύπος 998 θα μπορούσε να ζυγίζει έως και 1.736 κιλά, τότε το 56% του συνολικού βάρους διανεμόταν στους πίσω τροχούς του σχήματος.

Από τα τρία πρωτότυπα που κατασκευάστηκαν αρχικά, δύο από αυτά πήγαν στο ČZ στο εργοτάξιο στο Strakonice. Ταυτόχρονα, το τρίτο «Agromobil» παρέμεινε στο Mladá Boleslav και υποβλήθηκε σε αυστηρές δοκιμές. Σε μόλις 79 ημέρες, κάλυψε μια απόσταση 29.953 χιλιομέτρων και κατέγραψε τελική ταχύτητα 89 km / h – αρκετά επαρκής για ένα όχημα αυτού του σχεδιασμού.

 

 

 

 

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO