spot_img
HomeAUTOΙΣΤΟΡΙΑPeugeot: 125 χρόνια αγώνες

Peugeot: 125 χρόνια αγώνες

Peugeot: 125 χρόνια αγώνες

 

Η Peugeot γιορτάζει τα 125 χρόνια ιστορίας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς σηματοδοτεί την επέτειο της νίκης της, στον πρώτο αγώνα της- το επικό event Paris-Bordeaux-Paris, που πραγματοποιήθηκε από 11 έως και 14 Ιουνίου 1895. Το 2022, η Peugeot θα επιστρέψει στους αγώνες αντοχής και θα προσπαθήσει να γράψει το επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Από τότε που κέρδισε το type 7,7 ίππων το 1895, η Peugeot έχει αγωνιστεί σε όλο τον κόσμο, κυνηγώντας τη διάκριση παντού, από τις παγωμένες σκηνές του παγκόσμιου ράλι στη Σκανδιναβία, τους πανύψηλους αμμόλοφους του Ντακάρ, έως και την μεγάλη πρόκληση του Pikes Peak International Hill Climb.

Peugeot_03

Το ξετύλιγμα της ιστορίας

1895: Το Peugeot type 7 κερδίζει τον αγώνα του Παρισιού-Μπορντό-Παρισιού του 1895 στις 13 Ιουνίου, ο οποίος θεωρείται ο πρώτος αγώνας αυτοκινήτων στην ιστορία. Φτάνοντας αρχικά στην τρίτη θέση, το 1.3-λίτρων, 3.7bhp Type 7, με οδηγό τον Paul Koechlin (FRA), ανακηρύχθηκε νικητής αφού διαπιστώθηκε ότι τα δύο πρώτα οχήματα παραβίαζαν τους κανόνες του ανταγωνισμού. Ο Koechlin ολοκλήρωσε τον αγώνα των 1.178 χιλιομέτρων (731 μίλια) σε 59 ώρες και 48 λεπτά.

Peugeot_04

1912-19: Η Peugeot έγινε τρεις φορές νικητής του Indy 500 μεταξύ 1913 και 1919. Ο Γάλλος οδηγός αγώνων Jules Goux κέρδισε το Indy 500 το 1913, καθιστώντας τον πρώτο οδηγό εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών που κέρδισε τον αγώνα – σημειώνοντας μέση ταχύτητα 75.933 μίλια / ώρα στον αγώνα των 200 γύρων. Η Peugeot κέρδισε επίσης τον αγώνα το 1916 και το 1919. Το 1912 και το 1913, η Peugeot κέρδισε το Grand Prix de l’Automobile Club de France.

Peugeot_05

Η δεκαετία του 1960: Το Peugeot 404 έγινε τετραπλός νικητής του Ανατολικού Αφρικανικού Ράλι Safari, παίρνοντας τις νίκες το 1963, το 1966, το 1967 και το 1968. Λόγω των δύσκολων συνθηκών τόσο το 1963 όσο και το 1968, μόνο επτά οχήματα έφτασαν στο τέλος – αντιπροσωπεύοντας μόλις οκτώ τοις εκατό των συμμετοχών – κερδίζοντας το ψευδώνυμο του “Unsinkable Seven”.

Peugeot_06

Τη δεκαετία του 1970: Η Peugeot καταξιώθηκε ακόμη περισσότερο στους αγώνες κατά τη δεκαετία του 1970. Το 1975, το Peugeot 504 κέρδισε το Ράλι Safari, το Rallye du Maroc και το Ράλι Bandama. Την επόμενη χρονιά,το 504 κέρδισε το Ράλι Rallye du Maroc και το Bandama. Το 1978, οδηγός του 504 Coupé V6, ο Jean-Pierre Nicolas (FRA) κέρδισε το Ράλι Safari για τρίτη φορά στη δεκαετία για την Peugeot με το εμπορικό σήμα να κερδίζει επίσης το Ράλι της Ακτής του Ελεφαντοστού.

Peugeot_07

Η δεκαετία του 1980: Η δεκαετία του 1980 ήταν η κορυφαία εποχή της μάρκας στα ράλι, χάρη στην εμβληματική εποχή του Γκρουπ Β. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Peugeot δοκίμασε κορυφαίες επιτυχίες, χάρη στην επιλογή της Φινλανδών οδηγών ράλι και ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. Το Peugeot 205 T16 έγινε θρύλος στα χέρια των Timo Salonen και Juha Kankkunen, κερδίζοντας το πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών το 1985 και το 1986. Το turbo-205 T16 ήταν ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα της εποχής του Γκρουπ Β.

Peugeot_08

Η Peugeot κατέκτησε επίσης το Ράλι Παρίσι-Ντακάρ τέσσερις φορές μεταξύ 1987 και 1990 με το 205 T16 και το 405 T16 στα χέρια των Φινλανδών οδηγών Ari Vatanen και Juha Kankkunen.

Η δεκαετία του 1980 είδε επίσης την Peugeot να κερδίζει το Pikes Peak International Hill Climb στο Κολοράντο των ΗΠΑ, το 1988 και το 1989. Το 405 T16 με τον Ari Vatanen, το 1988, τραβήχτηκε στην ταινία Climb Dance, την οποία έχουν λατρέψει οι οπαδοί του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Peugeot_09

Η δεκαετία του 1990: Η δεκαετία του 1990 έφερε επιτυχία σε πολλές κατηγορίες. Το 1992, η Peugeot κέρδισε τον θρυλικό αγώνα αντοχής 24 ωρών του Le Mans για πρώτη φορά, με το V10 905 3,5 λίτρων, με οδηγούς τους Derek Warwick (GBR), Yannick Dalmas (FRA) και Mark Blundell. (GBR) Το επόμενο έτος, η ομάδα Peugeot Talbot Sport πέτυχε ένα ανέβασμα στο βάθρο με το 905.

Η Peugeot πρωταγωνίστησε επίσης σε πολλά εγχώρια πρωταθλήματα, κερδίζοντας δύο τίτλους οδηγών στο Γαλλικό Πρωτάθλημα Ράλι, με το Maxi 306, ενώ τα 406 κέρδισαν το Γερμανικό Πρωτάθλημα Super Touring το 1996.

Peugeot_10

Η δεκαετία του 2000: Στις αρχές της δεκαετίας, η Peugeot επέστρεψε στα κορυφαία αποτελέσματα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι. Πιλοτικά το 206 WRC, με τον Φινλανδό θρύλο Marcus Grönholm κέρδισε δύο πρωταθλήματα οδηγών το 2000 και το 2002, με την Peugeot να παίρνει τρεις τίτλους κατασκευαστών μεταξύ 2000 και 2002. Το 2005, ο Nicolas Bernardi κέρδισε το Γαλλικό Πρωτάθλημα Ράλι με ένα Peugeot 206 WRC.

Η Peugeot συνέχισε επίσης να κερδίζει στο Le Mans – με το πρωτοποριακό 908 HDi FAP που χρησιμοποίησε έναν κινητήρα ντίζελ V12 twin-turbo 5,5 λίτρων για να κερδίσει το Le Mans 2007. Η χρήση της τεχνολογίας ντίζελ HDi για βελτιωμένη οικονομία καυσίμου και επιδόσεις έχει έκτοτε εισέλθει στη γκάμα αυτοκινήτων της Peugeot . Το 2009, το 908 HDi FAP κέρδισε το ένα-δύο στο Le Mans 24 Hours.

Έχοντας εγκαταλείψει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι στα τέλη του 2005, η Peugeot εστίασε στο νέο, τότε, Intercontinental Rally Challenge τον επόμενο χρόνο. Η Peugeot κυριάρχησε στο πρωτάθλημα μεταξύ του 2007 και του 2009, με τον Kris Meeke (GBR) να κερδίζει τον τίτλο το 2009 οδηγώντας ένα Peugeot 207 S2000.

Peugeot_11

Η δεκαετία του 2010: Η Peugeot ξεκίνησε τη νέα δεκαετία κερδίζοντας το Intercontinental Le Mans Cup τόσο το 2010 όσο και το 2011, με το 908 HDi FAP να συνεχίζει την κυριαρχία του στις διεθνείς αγωνιστικές πίστες. Το 2011, η Peugeot κέρδισε πέντε από τους επτά αγώνες που αποτελούσαν το Intercontinental Le Mans Cup. Η Peugeot κέρδισε επίσης τη σειρά Le Mans 2010 με το 908 HDi FAP.

Το 2011 ήταν η τελευταία χρονιά που το 908 HDi FAP αγωνίστηκε λόγω αλλαγών κανονισμών, με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής να διαδέχεται το Διεθνές Κύπελλο Le Mans από το 2012 και μετά. Το 2013, η Peugeot επέστρεψε στο Pikes Peak International Hill Climb στο Κολοράντο. Σε συνεργασία με την Red Bull, η Peugeot δημιούργησε ένα ειδικό όχημα για την κατηγορία Unlimited Class – τα 875bhp και 875kg, το 208 T16. Οδηγός του ήταν ο Γάλλος θρύλος των ράλι Sebastien Loeb. Η Peugeot έσπασε το προηγούμενο ρεκόρ των 9m46.164s για περισσότερο από ένα λεπτό, με χρόνο 8m13.878s.

Peugeot_12

Το 2015, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Cross Rally προστέθηκε στο ράφι των τρόπαιων Peugeot αφού η ομάδα Peugeot-Hansen κέρδισε το πρωτάθλημα κατασκευαστή με το Peugeot 208 WRX.

Ένα χρόνο αργότερα, η Peugeot επέστρεψε στο θρυλικό Ντακάρ με το Peugeot 2008DKR, με τον Stephane Peterhansel (FRA) και συνοδηγό τον Jean-Paul Cottret (FRA), κερδίζοντας το 2016. Η Peugeot συνέχισε την επιτυχία της στο ράλι Ντακάρ τον επόμενο χρόνο με ένα ολοκαίνουργιο 3008DKR, που τροφοδοτείτο από έναν κινητήρα ντίζελ 3.0 turbo V6 HDi, με ροπή 360bhp και 800Nm.

Ο Stephane Peterhansel πήρε τη 13η νίκη της καριέρας στο Ντακάρ πίσω από το τιμόνι του 3008DKR, με το 3008DKR να κερδίζει επίσης το Silk Way Rally, το οποίο έτρεξε από τη Μόσχα, στη Ρωσία, μέσω του Καζακστάν και τερμάτισε στην Κίνα. Το ράλι του Ντακάρ κατακτήθηκε για άλλη μια φορά από το Peugeot 3008DKR 2018, αλλά αυτή τη φορά με τον θρυλικό Carlos Sainz (SPA) πίσω από το τιμόνι. Ο Ισπανός κέρδισε την τρίτη νίκη του στο Dakar Rally το 2018.

Τώρα, κατά τη νέα δεκαετία, ετοιμάζεται από την Peugeot SPORT, το υψηλών επιδόσεων 508 PEUGEOT SPORT Engineered. Το νέο υβριδικό υψηλής απόδοσης και χαμηλών εκπομπών προσφέρει εξαιρετική απόδοση, μαζί με έντονη σπορ οδήγηση.

Και τα καλύτερα έρχονται!

 

 

 

 

 

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO