Ιστορία

Skoda RS : ένα ακρωνύμιο - ορόσημο 45 χρόνων

H ιστορία συνεχίζεται με την Octavia iV  plug-in hybrid RS

RS: δύο γράμματα που ηλεκτρίζουν τους οπαδούς της Skoda. Και βέβαια, το Skoda 130 RS αποτελεί το πρώτο ορόσημο στην 45ετή ιστορία των μοντέλων RS της μάρκας. Οι εκδόσεις RS αντιπροσωπεύουν το 20% των συνολικών πωλήσεων Octavia. Τώρα, η νέα Octavia iV plug-in hybrid συνεχίζει  να φέρει το ιστορικό RS καθιστώντας το, το  πρώτο RS plug-in υβριδικό μοντέλο της μάρκας.

Skoda-RS_03

Για περισσότερο από 45 χρόνια, ο συνδυασμός γραμμάτων RS έχει πιστούς  οπαδούς των μοντέλων απόδοσης της Skoda. Η συντομογραφία RS σημαίνει "Rally Sport". Εκτός από τη συνεργασία του με επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα όπως το θρυλικό 130 RS, έχει χαρίσει τις πιο σπορ εκδόσεις των μοντέλων παραγωγής της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας από το έτος 2000. Τώρα, η τέταρτη γενιά της Skoda Octavia είναι έτοιμη να προσθέσει ένα νέο κεφάλαιο στη διακεκριμένη ιστορία τvn RS, με ένα πρώτο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης - είκοσι χρόνια μετά το ντεμπούτο της πρώτης Octavia RS.

Skoda-RS_04

Για περισσότερα από 45 χρόνια, η Skoda έχει απολαύσει επιτυχίες στους αγώνες αυτοκινήτων με την οικογένειά της RS, η οποία τις τελευταίες δεκαετίες έχει αυξήσει την επιρροή της μέσω των μοντέλων παραγωγής της RS. Η ιστορία του RS ξεκινά το 1974, όταν ο κατασκευαστής του το χρησιμοποίησε για πρώτη φορά ως σύντομη περιγραφή για το "Rally Sport" στις ονομασίες των πρωτότυπων rally Skoda 180 RS και 200 ​​RS που ξεκίνησαν εκείνη την εποχή. Από τότε, και σε μικρό βαθμό λόγω των σημαντικών επιτευγμάτων του 130 RS στη δεκαετία του '70 και του '80, το δυναμικό αυτό ακρωνύμιο έχει επιτύχει το θρυλικό status και είναι συνώνυμο με τους αγώνες του αυτοκινήτου. Από το 2000, τα μοντέλα παραγωγής RS - σχεδιασμένα με συνέπεια για εξαιρετικές επιδόσεις - προστέθηκαν σε αυτή την επιτυχημένη ιστορία με μια σειρά μοντέλων που περιλάμβανε τις ποικιλίες Octavia RS, Fabia RS και Kodiaq RS.

Skoda-RS_05

Skoda 130 RS

Μετά από επιτυχημένες δοκιμές με τα πρωτότυπα rally 180 RS και 200 ​​RS, το 1975 η Skoda παρουσιάζει ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για κανονική χρήση με τη μορφή του Skoda 130 RS. Η συνεπής ελαφριά κατασκευή της, με εξαρτήματα αλουμινένιου αμαξώματος εξασφαλίζει την απόλυτη επιτυχία στο δίθυρο με βάση το μοντέλο παραγωγής Skoda 110 R, το οποίο  ζύγιζε μόλις 720 κιλά. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο με πίσω κίνηση εφοδιαζόταν με κινητήρα 1,3 λίτρων ισχύος 140 ίππων, καταφέρνοντας σπουδαίες νίκες στε διεθνές αγώνες έως και το 1983. Το 1977, το 130 RS κερδίζει τα δύο πρώτα μέρη στην κατηγορία του, στο θρυλικό Ράλυ Μόντε Κάρλο και παίρνει επίσης κορυφαία θέση στο Ράλυ Ακρόπολις. Γίνεται, επίσης ο γενικός νικητής στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού του 1981.

Skoda-RS_06

Η Skoda Octavia RS, το 2000, εισέρχεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι με την Octavia WRC και ταυτόχρονα φέρνει στο προσκήνιο τον συνδυασμό των γραμμάτων RS για ένα μοντέλο ευρύτερης παραγωγής. Από εκεί και πέρα, ο κωδικός RS ακολουθεί  σειρά παραλλαγής μοντέλων επιδόσεων,  ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει τέλεια την οδηγική απόλαυση με τα παραδοσιακά ρεαλιστικά πλεονεκτήματα ενός Skoda. Ξεκίνησε πριν από είκοσι χρόνια, η Skoda Octavia RS και ήταν το πρώτο μοντέλο μιας οικογένειας προϊόντων, με ένα turbo κινητήρα 1,8 λίτρων που έφθανε την ισχύ των 132 kW (180 PS). Προσφέρεται πρώτα ως σαλούν και ένα χρόνο αργότερα και ως Combi.  Το μοντέλο αυτό κατασκευάζεται έως το 2005, φθάνοντας σε ένα σύνολο παραγωγής πάνω από 17.600 μονάδες. Η Octavia RS δεύτερης γενιάς μπορούσε να φιλοξενήσει και βενζινοκινητήρα 2.0 TFSI ισχύος 147 kW (200 PS) αλλά και για πρώτη φορά με κινητήρα diesel.

Skoda-RS_07

Ο  2.0 TDI είχε απόδοση 125 kW (170 PS) και όλες οι παραλλαγές μοντέλων να είναι και πάλι διαθέσιμες. Και με πάνω από 87.800 οχήματα, εκτοξεύουν τη γραμμή παραγωγής. Η Octavia RS φτάνει τη  συνολική παραγωγή των 100.000 οχημάτων πριν η δεύτερη γενιά της φθάσει στο τέλος της.

Η τρίτη γενιά Octavia, η οποία ξεκίνησε το 2013, είναι ακόμα πιο επιτυχημένη και εισάγει την συνεχόμενη αντανακλαστική κόκκινη ταινία στο πίσω μέρος, η οποία από τότε έχει γίνει συνώνυμο όλων των μοντέλων RS. Η έκδοση 2.0 TSI ξεκινά με ισχύ 162 kW (220 PS), ενώ ο 2.0 TDI παράγει τώρα 135 kW (184 PS) και μπορεί για πρώτη φορά να παραγγελθεί και με τετρακίνηση.

Skoda-RS_08

Αργότερα, ο βενζινοκινητήρας αυτός παράγει 169 kW (230 PS), φθάνοντας όμως και στην εντυπωσιακή ισχύ των 180 kW (245 PS) στην  Octavia  RS 245. Ως συνήθως, η τρίτη γενιά είναι διαθέσιμη σε όλες τις εκδόσεις. Στη Γερμανία, τη Βρετανία και την Ελβετία, τα μοντέλα RS επιτυγχάνουν μερίδιο άνω του 20% των πωλήσεων στο πλαίσιο της σειράς μοντέλων Octavia. Τα συνολικά στοιχεία πωλήσεων της Skoda Octavia τρίτης γενιάς φτάνουν στις  172.000 μονάδες.

Skoda-RS_09

Μια νέα προσθήκη εισέρχεται στην οικογένεια: η Skoda Fabia RS το 2003,  βρίσκει τη Skoda να επεκτείνει εντυπωσιακά την οικογένεια RS. Η νέα Fabia RS παρουσιάζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και χρησιμεύει ως βάση για το νέο rally car Fabia WRC. Η Fabia RS είναι το μόνο Fabia που χρησιμοποιεί τον κινητήρα 1.9 TDI, ο οποίος παράγει 96 kW (130 PS) και συνδυάζει εξαιρετική απόδοση με κατανάλωση καυσίμου, μόλις 5,6 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα. Αυτό το αυτοκίνητο επιταχύνει από 0 έως 100 km / h σε 9,6 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 204 km / h. Το 2010 παρουσιάζεται η δεύτερη γενιά RS της Fabia  η οποία τροφοδοτείται με βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων 132 kW (180 PS) που διαθέτει τόσο υπερσυμπιεστή όσο και επτατάχυτο DSG. Για πρώτη φορά, η Fabia RS είναι επίσης διαθέσιμη και ως estate Combi.

Skoda-RS_10

Το Kodiaq RS που ξεκίνησε το 2018 είναι το πρώτο SUV που εντάσσεται στην οικογένεια RS, καθιερώνοντας τα σπορ πιστοποιητικά του με ρεκόρ 9: 29,84 λεπτών για επταθέσιο SUV στη θρυλική πίστα του Nürburgring North Loop. Ο κινητήρας 2.0 TDI έχει ισχύ 176 kW (240 ίππων).  Το Dynamic Sound Boost παρέχει το συναρπαστικό ακουστικό σκηνικό για το πιο ισχυρό Kodiaq .

Skoda-RS_11

Και η μακρά παράδοση συνεχίζεται

Τώρα, η Skoda Octavia RS iV, πολύ πριν από την τέταρτη γενιά της Octavia,  θα προσθέσει το επόμενο κεφάλαιο στην επιτυχημένη ιστορία της οικογένειας RS. Η Octavia RS iV θα είναι το πρώτο μοντέλο επιδόσεων Skoda που θα διαθέτει ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Η παγκόσμια  πρεμιέρα της δε, θα πραγματοποιηθεί  στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το οποίο θα διεξαχθεί από τις 3 έως τις 15 Μαρτίου.

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok