spot_img
HomeAUTOΙΣΤΟΡΙΑ1920 - 2020 Mazda 100 χρόνια καινοτομίας

1920 – 2020 Mazda 100 χρόνια καινοτομίας

1920 - 2020 Mazda 100 χρόνια καινοτομίας

Από τον παραγωγό φελλού της Χιροσίμα προς την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, η Mazda γιορτάζει τα 100 χρόνια καινοτομίας. Η ιστορική αυτή επέτειος σηματοδοτεί έναν αιώνα πρωτοποριακού σχεδιασμού, στυλ και μηχανικής επιτυχίας.

Η Mazda γιορτάζει την 100η επέτειό της με τελετή στην έδρα της Hiroshima, η οποία ξεκινάει ένα χρόνο εκδηλώσεων κατά τις οποίες η εταιρεία θα θυμάται το παρελθόν της και θα κοιτάζει στο μέλλον. Και με ιστορία πάνω από μισό αιώνα στην Ευρώπη, ο εορτασμός συνεχίζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον ερχόμενο  Μάρτιο.

Mazda_03

Μια διαχρονική πορεία επιτυχιών

Το θάρρος να αμφισβητήσει τις κοινές πρακτικές και να σφυρηλατήσει νέες διαδρομές στη μηχανική και το σχεδιασμό που οι άλλοι θεωρούν ανέφικτες οδηγεί  την ομάδα στη Mazda από το 1920. Κατά τη διάρκεια αυτή η Mazda ήταν η πρώτη ασιατική μάρκα που κατάφερε να κερδίσει τον αγώνα Le Mans 24 Hour το 1991, με περιστρεφόμενο κινητήρα στο Cosmo Sport 110S, δημιουργώντας, ακόμη, το πιο δημοφιλές roadster παγκοσμίως: το Mazda MX-5, το οποίο έχει πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα από την κυκλοφορία του το 1989 και με τον Skyactiv-X, τον πρώτο κινητήρα βενζίνης με ανάφλεξη δια της συμπίεσης.

Mazda_04

Από φελλό μέχρι αυτοκίνητα

Πριν από 100 χρόνια, η Mazda ήταν παραγωγός φελλού στη  Χιροσίμα, μέχρις ότου ο Jujiro Matsuda, τοπικός βιομήχανος, ανέλαβε την Toyo Cork Kogyo Co., Ltd, το 1921 και μεταμόρφωσε πρώτα την επιχείρηση σε παραγωγό εργαλειομηχανών και μετά σε κατασκευαστή οχημάτων.

Mazda_05

Το πρώτο μοντέλο ήταν ένα τρικυκλικό φορτηγό – το Mazda-Go – που κυκλοφόρησε το 1931. Αποδείχθηκε μια εξαιρετικά δημοφιλής πρόταση, η οποία εξελισσόταν συνεχώς, μέχρις ότου την τοποθέτησε ενός καινοτόμου τετρατάχυτου κιβωτίου, το 1938, το οποίο μείωσε την κατανάλωση καυσίμου κατά 20%.

Mazda_06

Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η κατασκευή φορτηγών συνεχίστηκε μόλις λίγους μήνες μετά τον ατομικό βομβαρδισμό της Χιροσίμα.

Τα εμπορικά οχήματα παρέμειναν στο επίκεντρο μετά τον πόλεμο και το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο παρουσιάστηκε το 1960,  το Mazda R360. Το αυτοκίνητο ήταν ο προάγγελος στην καυσαερίων της Ιαπωνίας, ανοίγοντας το δρόμο για την επιτυχημένη κατασκευή αυτοκινήτων της Mazda, όπως τα γνωρίζουμε σήμερα.

Mazda_07

Επίτευξη του αδύνατου

Το 1961, η εταιρεία υπέγραψε συμφωνία αδειοδότησης με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία NSU για να αναπτύξει και να κατασκευάσει τους νέους συμπαγείς και ελαφρούς περιστροφικούς κινητήρες Wankel. Οι μηχανικοί στην Ιαπωνία το κατάφερε, κάτι που πολλοί την εποχή εκείνη το θεωρούσαν πραγματικά αδύνατο.

Mazda_08

Το 1967, το φουτουριστικό Mazda Cosmo Sport 110S έγινε το πρώτο μοντέλο παραγωγής στον κόσμο με έναν περιστροφικό κινητήρα. Ήταν η αρχή μιας αξιοσημείωτης ιστορίας επιτυχίας που θα έβλεπε την κυκλοφορία μάρκας πολυάριθμων μοντέλων, συμπεριλαμβανομένου του Mazda RX-7 και την πώληση σχεδόν δύο εκατομμυρίων οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα  τελευταία χρόνια.

Mazda_09

Η Mazda θα αποδείξει επίσης την τεχνολογική της ανιδιοτέλεια στην πίστα, καθιστώντας τον πρώτο κατασκευαστή της Ασίας να κερδίσει το εξαντλητικό 24 Hours of Le Mans το 1991 με το Mazda 787B – το μόνο νικηφόρο αυτοκίνητο με μη εμβολοφόρο κινητήρα.

Mazda_10

Ο περιστροφικός κινητήρας Mazda ενέπνευσε την πρωτοποριακή γκάμα κινητήρων, συστημάτων μεταδόσεων και πλατφορμών αυτοκινήτων της Mazda, τα οποία βελτιστοποιήθηκαν στο όνομα της μέγιστης απόδοσης και οδήγησαν τη Jinba Ittai, τη σύνδεση αυτοκινήτου με οδηγό, σε όλα τα μοντέλα της Mazda.

Mazda_11

Ξεχωριστή ταυτότητα – αγάπη για την οδήγηση

Ενώ ο περιστροφικός κινητήρας ήταν ένα παράδειγμα της αφοσίωσης της Mazda στα αυτοκίνητα, το όνομα της εταιρείας άλλαξε επισήμως σε Mazda Motor Corporation το 1984. Δείχνονταςτο πάθος για την πραγματική οδήγηση, έδωσε στην κυκλοφορία  το 1989 ενός ελαφρού roadster, το Mazda MX-5, σε μια εποχή που τα διθέσια οχήματα του είδους ήταν ουσιαστικά εξαφανισμένα.

Mazda_12

Σήμερα, τέσσερις γενιές μοντέλων αργότερα, το Mazda MX-5 παραμένει ο κορυφαίος “παίχτης”  roadster στην ιστορία, έχοντας ξεπεράσει το όριο του ενός εκατομμυρίου μονάδων παραγωγής το 2016. Είναι η αγάπη για την  οδήγηση, είναι το DNA  το οποίο βρέθηκε σε ολόκληρη τη σειρά Mazda σήμερα και θα παραμείνει για τα επόμενα 100 χρόνια, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να διακατέχεται από σημαντικές αλλαγές.

Mazda_13

Τα επόμενα 100 χρόνια

Σήμερα, η Mazda διαθέτει μια σειρά από αυτοκίνητα που έχουν σχεδιαστεί χρησιμοποιώντας τη γλώσσα σχεδιασμού Kodo – Soul of Motion, τα οποία κατακτούν βραβεία ανά τον κόσμο και η μάρκα εξακολουθεί να αψηφεί τον συμβιβασμό, με την κυκλοφορία του πρώτου ηλεκτρικού της οχήματος Mazda MX-30.

Mazda_14

Ένα μοντέλο για το μέλλον, δίνει επίσης σεβασμό στο παρελθόν της Mazda με καμπίνα με φιλικό προς το περιβάλλον φελλό, επιστρέφοντας στις ταπεινές αρχές της εταιρείας ως Toyo Cork Kogyo.

Mazda_15

«Εξετάζοντας τα επόμενα 100 χρόνια, θα συνεχίσουμε να προκαλούμε τον εαυτό μας να δημιουργούμε μοναδικά προϊόντα, τεχνολογίες και εμπειρίες που αγαπούν οι πελάτες μας» δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Akira Marumoto

 

 

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO