spot_img

Born to Race

Alfa Romeo

 

Πρόκειται για μια ιστορία σαν παραμύθι. Η  Alfa Romeo “βαδίζει” ήδη στα 119  της χρόνια μιας εκπληκτικής πορείας της. Πολύ λίγοι κατασκευαστές στο αυτοκινητικό στερέωμα έχουν φτάσει σε ένα τόσο σημαντικό ορόσημο. Η Αlfa Romeo ιδρύθηκε επίσημα στο Μιλάνο το 1910 και το πρώτο αυτοκίνητο που παρήχθη ήταν το “24 HP”. 

Alfa Romeo_03

Ύστερα από 35 χρόνια, (πριν από δύο χρόνια), το εμβληματικό σήμα της Alfa Romeo πραγματοποίησε  εκ νέου την εμφάνισή του στις πίστες της Formula 1. Η είδηση αυτή κυριάρχησε τότε. Και με την αναδρομή αυτή αξίζει τον κόπο να ανατρέξουμε στο ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν της Μεγάλης Μιλανέζας Κυρίας.

Δείτε το υπέροχο video Born to Race

Το Targa Florio το 1923
Το ξέσπασμα όμως του 1ου Παγκόσμιου Πολέμου και οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες δημιούργησαν προβλήματα στην εταιρία που εξαγοράστηκε στις 2 Δεκεμβρίου του 1915 από έναν ναπολιτάνο μηχανολόγο και επιχειρηματία, τον Nicola Romeo. Το όνομα της Alfa έγινε “Alfa Romeo” και το εργοστάσιο μετατράπηκε για πολεμική παραγωγή. Το πρώτο και σημαντικό άλμα της Alfa Romeo προς την καθιέρωση ήρθε με την κατάκτηση του διάσημου αγώνα Targa Florio το 1923 με το μοντέλο “RL TF”, ενώ το 1925 με την “P2 Gran Premio”, κατέκτησε το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτου.

Alfa Romeo_04

Η χρυσή 10ετία
Ο μηχανικός Vittorio Jano, δημιουργεί  τις  σπουδαίες Alfa Romeo του  ’30:  το “P2”, και στη συνέχεια τα “6C 1500” (1928), “6C 1750” (1930), “8C 2300” (1931) και “Gran Premio Tipo B-P3” (1932). O Jano ήταν υπεύθυνος και για το θρυλικό “8C” οκτακύλινδρο σε σειρά κινητήρα με υπερσυμπιεστή. Η δεκαετία του 1930 ήταν η χρονική περίοδος κατά την οποία δημιουργήθηκε ο θρύλος της Alfa Romeo και με οδηγούς τους Antonio Ascari, Gastone Brilli Peri, Giuseppe Campari, Enzo Ferrari, Tazio Nuvolari, Achille Varzi.

Alfa Romeo_05

Το μεγάλο Κραχ
Η παγκόσμια οικονομική ύφεση που ακολούθησε το μεγάλο Κραχ της Wall Street το 1929, είχε αντίκτυπο στην εξάπλωση της Alfa Romeo: Τα ηνία της εταιρίας ανέλαβε το 1933 το Ινστιτούτο για την Βιομηχανική Ανασυγκρότηση.
Την ίδια χρονιά η εταιρία αφήνει τους αγώνες και τα θαυμάσια “8C2300B” δίνονται στη Scuderia Ferrari. Τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά: Τα μοντέλα της Alfa Romeo κέρδισαν περισσότερους αγώνες από οποιονδήποτε κατασκευαστή το 1934. Την ίδια στιγμή περισσότερο από το 80% των εσόδων της εταιρίας προέρχονταν από την αεροναυτική παραγωγή.

Alfa Romeo_06

Η πρώτη Alfa με αυτοφερόμενο αμάξωμα  

Η έναρξη του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου άλλαξε άρδην τα σχέδια της εταιρίας και η  Alfa Romeo μετατράπηκε σε πολεμική βιομηχανία και οι εγκαταστάσεις της βομβαρδίστηκαν από τις συμμαχικές δυνάμεις. Επαναλειτούργησε το1945 με την  παραγωγή αυτοκινήτων να ξεκινά το 1946. Το μοντέλο “1900”, η πρώτη Alfa Romeo με αυτοφερόμενο αμάξωμα, σχεδιάστηκε το 1950. Οι νίκες στους αγώνες πολλαπλασιάστηκαν. Η κυριαρχία των Alfa 158 ήταν απόλυτη και ο Nino Farina κέρδισε τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1 το 1950. Την επόμενη χρονιά ο Juan Manuel Fangio κατέκτησε το δεύτερο πρωτάθλημα με  Alfa 159 με κινητήρα 1.500 κ.εκ. απόδοσης 425 ίππων και τελική ταχύτητα 300 χλμ / ώρα. Η εταιρία επικεντρώνεται στην παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων, βαρέων οχημάτων, κινητήρων αεροσκαφών, πλοίων καθώς και πετρελαιοκινητήρων για βιομηχανικές εφαρμογές.

Alfa Romeo_07

Από τη Giulietta Sprint στην Alfetta

Το 1954 παρουσιάστηκε η “Giulietta Sprint” και μαζί τους τα  “Spider” (1955) και “Βerlina” (1955) αποτέλεσαν σταθμούς στην ιστορία της Alfa Romeo. Το 1960 ξεκίνησε με την επιτυχία της “Giulia” (1962). Οι αγωνιστικές δραστηριότητες συνεχίστηκαν,  ιδρύοντας την αγωνιστική ομάδα Autodelta.

Η δεκαετία του 1960 ήταν μια χρονική περίοδος ανθοφορίας για την Alfa Romeo. Ακολουθώντας την αύξηση στη ζήτηση, η Alfa Romeo λανσάρισε  το 1971 την  ”Alfetta” που έμελλε να γίνει ο ηγέτης στην κατηγορία του για πολλά χρόνια. Στο μεταξύ η Alfa Romeo κατέκτησε δύο Παγκόσμιους Τίτλους: το 1975 με την 33 TT 12 (Πρωτάθλημα Κατασκευαστών), και το 1977 με την 33 SC 12 (Πρωτάθλημα Πρωτότυπων).

Alfa Romeo_08

Η ώρα της “Alfa 33”

Τα προβλήματα που ενέσκηψαν τη δεκαετία του ’70 από τις κοινωνικές αναταραχές έγιναν κάτι παραπάνω από αντιληπτά σε ολόκληρη την Ιταλία και την Alfa Romeo. Συνεχίστηκε όμως η ανάπτυξη προετοιμάζοντας μοντέλα και στρατηγικές για τη δεκαετία που ερχόταν: Η “Alfa 33”, αντικατέστησε την “Alfasud” το 1983, και η τόσο σημαντική “Alfetta” αντικαταστάθηκε από τις “Alfa 90” (1984) και “Alfa 75” (1985), ενώ με την τελευταία “Alfetta” η Alfa Romeo γιόρτασε την 75η επέτειο από την ίδρυσή της.

Alfa Romeo_09

Η “156” αναγέννησε την εταιρεία
Η εταιρία “άλλαξε χέρια” ξανά το 1986, για τρίτη φορά στην ιστορία της. Το Fiat Group εξαγόρασε την Alfa Romeo που εκείνη την περίοδο παρουσίαζε την εντελώς νέα “ναυαρχίδα” της, την “164” (1987). Το 1992 ήταν η χρονιά της “155”, ενός μοντέλου ιδιαίτερα επιτυχημένου στους αγώνες. Η “145” λανσαρίστηκε σε αντικατάσταση της “33” το 1994 και οι σπορ “GTV” και “Spider” έκαναν την εμφάνισή τους την επόμενη χρονιά. Το μοντέλο της αναγέννησης της εταιρίας τη δεκαετία του ’90 ήταν η “156” (1997).

Alfa Romeo_10

Brera και Spider

Η “166” αντικατέστησε την “164” το 1998, και το 2000 η “147”  αντικατέστησε την “145”.  Το φθινόπωρο του 2003 παρουσιάζεται η “GT”, ένα τετραθέσιο κουπέ με σχεδίαση που θύμιζε τη θρυλική “Giulietta Sprint”. Το 2005 η “159” αντικαθιστά την “156” με εμφανή την εξέλιξη στο στιλ, την εμφάνιση και τις επιλογές κινητήρων και αμαξωμάτων. Την ίδια χρονιά “γεννιέται” η “Brera” κουπέ ακολουθούμενη από τη νέα “Spider” το 2006.

Alfa Romeo_11

8C Competizione
Την ίδια χρονιά αποκαλύπτεται η  “8C Competizione”.  Μόνο 500 μονάδες παρήχθησαν και αυτό το super car αποκτήθηκε από συλλέκτες. Ακολουθεί η Alfa Romeo MiTo και τέλος ήρθε η εντελώς νέα “Giulietta”. Με την επέτειο των 100 χρόνων της εταιρίας, το όνομα “Giulietta” αποτίει φόρο τιμής σε έναν αυτοκινητικό θρύλο που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ιστορία της Alfa Romeo. Τέλος, η “Julia” έρχεται να συνεχίσει μια λαμπρή παράδοση, επαναπροσδιορίζοντας ουσιαστικά, μαζί με την Stelvio την πορεία και τη στρατηγική της Μεγάλης Μιλανέζας Κυρίας.

Alfa Romeo_12

Ραγδαία ανάπτυξη

Σήμερα η Alfa Romeo “τρέχει” κυριολεκτικά με σημαντική ανάπτυξη. Η ιταλική εταιρεία επανεξετάζει τους στόχους της θέτοντας νέα στάνταρ και βαδίζοντας σε μια ξέφρενη εμπορική πορεία. Κατά τα επόμενα χρόνια αναμένουμε να “ξεδιπλωθεί” η παγκόσμια νέα στρατηγική της, στοχεύοντας πελάτες με έναν εντελώς ιδιαίτερο τρόπο. Ιδιαίτερα μετά τις νέες ανακατατάξεις που συνέβησαν τον τελευταίο καιρό στο επιχειρηματικό της σχήμα.

Alfa Romeo_13

H μεγάλη Κυρία παραμένει πάντα νέα

To εμβληματικό σήμα της Alfa Romeo πάντα θα παραμένει “φρέσκο” εμπεριέχοντας βαθειά στο DNA αμέτρητες αγωνιστικές εμπειρίες. Ποιος κατασκευαστής άραγε μπορεί να την φτάσει!

Δείτε το video Alfa Romeo Racing History

 

Θα παραμένει πάντα στην καρδιά μας σαν μια καθαρόαιμη εταιρεία η οποία προωθεί τα αυτοκίνητά της με αγωνιστικό DNA. Πρόκειται για μια μάρκα φίρμα στην διαχρονική παγκόσμια ιστορία της αυτοκίνησης

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO