spot_img
HomeAUTOΙΣΤΟΡΙΑ85 χρόνια Skoda Superb

85 χρόνια Skoda Superb

Μια σπουδαία ιστορική επέτειος: 85 χρόνια της Skoda Superb.

Η διαχρονική μοναδικότητα των πολυτελών σαλούν φέρουν την ονομασία Superb από το φθινόπωρο του 1934. Η πρώτη σύγχρονη σειρά Superb ξεκίνησε το 2001 και φτάνοντας στο σήμερα, όπου η Superb Scout συμπλήρωσε τη γκάμα και  η plug-in υβριδική παραλλαγή SUPERB iV αναμένεται να γιορτάσει το ντεμπούτο της στην αγορά στις αρχές του επόμενου έτους.

Skoda Superb_03

Ήταν ακριβώς πριν από 85 χρόνια, στις 22 Οκτωβρίου 1934, όταν η Skoda αποκάλυψε τη Superb. Η μάρκα εισήγαγε το όνομα για να τονίσει την ποιότητα και την άνεση των πολυτελών σαλούν, τα οποία μέχρι τότε είχαν την χαρακτηριστική ονομασία Š 640. Η πρώτη γενιά Superb έμεινε στη γραμμή παραγωγής έως το 1949. Το 2001, ο Τσέχος κατασκευαστής αυτοκινήτων αναβίωσε την παράδοση, εισάγοντας την πρώτη σύγχρονη γενιά της Skoda Superb.

Skoda Superb_04

Τα πολυτελή οχήματα της μάρκας ξεκίνησαν από τα εργοστασιακά κτίρια του Mlada Boleslav, κατασκευαστή των αυτοκινήτων Laurin & Klement πριν από περισσότερα από 110 χρόνια. Το 1907, η FF κατείχε τον πρώτο inline οκτακύλινδρο κινητήρα που κατασκευάστηκε στην Κεντρική Ευρώπη. Ακολούθησαν άλλα μοντέλα με εξαιρετικούς κινητήρες Knight sixcylinder και με το περίφημο Skoda 860, το οποίο φιλοξενούσε έναν οκτακύλινδρο κινητήρα, ο οποίος παρήχθη από το 1929 έως το 1933. Στη συνέχεια η νέα γενιά Skoda 640 ανέλαβε τα σκήπτρα. Το μοντέλο αυτό χαρακτηρίστηκε από ένα ιδιαίτερα καινοτόμο σωληνωτό κεντρικό πλαίσιο με  ανεξάρτητη ανάρτηση και ήταν το πρώτο που έφερε το όνομα του μοντέλου που εξακολουθεί να χαρακτηρίζει τα κορυφαία μοντέλα της μάρκας έως και σήμερα.

Skoda Superb_05

Το όνομα Superb  προέρχεται από την αγγλική γλώσσα, η οποία τελικά προέρχεται από το λατινικό «superbus», που σημαίνει «υπερήφανος» ή «μαγευτικός». Η Skoda  εισήγαγε την επωνυμία Superb στις 22 Οκτωβρίου 1934 για να τονίσει τον εξαιρετικό χαρακτήρα του νέου της Š 640. Το πρώτο αυτό μοντέλο είχε μήκος 5,5 μέτρων, πλάτος 1,70 μέτρων και ύψος 1,66 μέτρων. Το συγκεκριμένο  σαλούν παρουσιάστηκε από τον τότε Διευθύνοντα Σύμβουλο της Skoda, JUDr. Karel Loevenstein τον Ιανουάριο του 1935. Η σύζυγός του Pavla επέλεξε το χρώμα βαφής που ήταν το κόκκινο.

Skoda Superb_06

Η τυποποιημένη παραγωγή του Skoda Superb ξεκίνησε τον Μάρτιο του 1935. Το κορυφαίο μοντέλο τροφοδοτήθηκε από έναν εξακύλινδρο κινητήρα των 2,5 λίτρων και των 40,5 kW (55 hp). Η υψηλή ζήτηση οδήγησε γρήγορα σε μεγαλύτερους χρόνους αναμονής: οι πελάτες έπρεπε να περιμένουν τέσσερις εβδομάδες. Εκτός από τον τυπικό, τότε, εξοπλισμό, το αυτοκίνητο διέθετε ένα ραδιόφωνο και ράφια από ροζ ξύλο πίσω από τα μπροστινά καθίσματα με επιπλέον χρέωση.

Skoda Superb_07

Σχεδόν κάθε χρόνο, η εταιρεία παρουσίαζε περισσότερες καινοτομίες με πιο ισχυρούς κινητήρες και υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού. Μετά την κατασκευή περίπου 600 οχημάτων με έλεγχο βαλβίδων SV, η Skoda εισήγαγε το SUPERB OHV το 1938, με εξακύλινδρο κινητήρα 3.137 κ. εκ. με ισχύ 59 kW (80 hp). Λίγο πριν την αναστολή της παραγωγής του, το 1940 εξαιτίας του πολέμου, κατασκευάστηκε και μια μικρή σειρά από κινητήρες V8 SUPERB 4.000 κ. εκ. V8. Το 1946, η Skoda  ξεκίνησε και πάλι την παραγωγή της αναθεωρημένης έκδοσης με εξακύλινδρους κινητήρες πριν σταματήσει την παραγωγή για πολιτικούς λόγους το 1949, αφού είχαν κατασκευαστεί πάνω από 1.000 μονάδες για μη στρατιωτική χρήση. Στη συνέχεια παρήχθησαν χιλιάδες στρατιωτικά οχήματα με την ονομασία Š 952 και Š 956.

Skoda Superb_08

Το 2001, η Skoda Superb  επέστρεψε: η πρώτη σύγχρονη γενιά της σειράς επέκτεινε το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας ώστε να συμπεριλάβει ένα σαλούν μεσαίου μεγέθους. Από την αρχή, η Superb έθεσε το σημείο αναφοράς για μεγάλους χώρους των πίσω επιβατών, εντυπωσιάζοντας τους πελάτες της με το ελκυστικό σχεδιασμό του και την άριστη σχέση ποιότητας / τιμής.

Μετά την κατασκευή 136.068 μονάδων, η Skoda ξεκίνησε την παραγωγή της δεύτερης γενιάς το 2008. Το στυλ του αμαξώματος συνδυάζει τα οφέλη ενός κλασικού notchback με ένα hatchback.  Ένα χρόνο αργότερα, η εταιρεία  ξεκίνησε το Superb Combi με εντυπωσιακό χώρο φόρτωσης που έφτανε  από 633 έως 1.865 λίτρα. Η σειρά Superb δεύτερης γενιάς χαρακτηρίστηκε, μεταξύ άλλων καινοτομιών, από το σύστημα πρόσβασης και εκκίνησης χωρίς κλειδί, KESSY, που ήταν το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της μάρκας. Μέχρι το 2015, 404.756 μονάδες σαλούν και 217.734 μονάδες Combi είχαν περάσει από τις γραμμές παραγωγής στο εργοστάσιο στο Kvasiny.

Skoda Superb_09

Η σύγχρονη σειρά Superb έχει καταξιωθεί εμπορικά από το 2015. Ποτέ πριν δεν έχουν τεθεί τόσο υψηλές απαιτήσεις στο σχεδιασμό και στην ποιότητα ενός αυτοκινήτου Skoda και ποτέ δεν υπήρχαν τόσες πολλές τεχνολογικές καινοτομίες σε ένα μοντέλο της μάρκας. Ποτέ πριν δεν υπήρχαν τόσα πολλά καινούρια «απλά έξυπνες» ιδέες και ποτέ οι μηχανικοί της Skoda δεν δημιούργησαν τόσο ευρύχωρο αυτοκίνητο για τους οδηγούς, τους επιβάτες και τις αποσκευές τους.

Skoda Superb_10

Το 2019, η ναυαρχίδα της μάρκας τοποθέτησε προβολείς LED μαζί με μια εκτεταμένη σειρά καινοτόμων συστημάτων υποστήριξης τα οποία το καθιστούν  ένα από τα ασφαλέστερα και πιο άνετα οχήματα στην κατηγορία του. Η έκδοση SCOUT και ο turbo-diesel 2.0 TDI 110 kW (150 hp) νέας γενιάς,  ιδιαίτερα οικονομικός και χαμηλών εκπομπών κινητήρας EVO είναι επίσης νέα.

Skoda Superb_11

Η Superb iV θα συμπληρώσει τη γκάμα στις αρχές του νέου έτους ως το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της σειράς με plug-in hybrid drive. Περίπου το 54% όλων των μοντέλων Superb παραδόθηκαν σε πελάτες στην Ευρώπη.

Skoda Superb_12

Από το 2001 έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, συνολικά 1.280.600 μονάδες των τριών σύγχρονων μοντέλων παραγόταν από τις γραμμές παραγωγής της μάρκας.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO