Το θρυλικό Mini έφτασε αισίως στα 60α γενέθλιά του. Ήταν εξήντα χρόνια πριν, για να είμαστε ακριβείς, στις 26 Αυγούστου 1959, ότι η British Motor Corporation (BMC) αποκάλυψε με υπερηφάνεια το αποτέλεσμα των αναπτυξιακών δραστηριοτήτων τους για τη δημιουργία ενός νέου, επαναστατικού συμπαγούς αυτοκινήτου. Και μάλιστα, το κοινό από την αρχή μπόρεσε να θαυμάσει τουλάχιστον δύο νέα μοντέλα: το Morris Mini-Minor και το Austin Seven. Αυτή η διπλή πρεμιέρα δύο σχεδόν πανομοιότυπων τεσσάρων θέσεων αυτοκινήτων αποδόθηκε, φυσικά, στην εποχή εκείνη στο ευρύ φάσμα των εμπορικών σημάτων που προσέφερε η BMC στην αγορά, αλλά ήταν επίσης και πολύ συμβολικού χαρακτήρα.
Μεγάλος χώρος στο εσωτερικό με μικρές εξωτερικές διαστάσεις, καθίσματα για τέσσερις επιβάτες, άψογη οδηγική συμπεριφορά, εξαιρετική οικονομία καυσίμου και πολύ προσιτή τιμή – ακριβώς αυτές ήταν οι λέξεις για το Mini, του μηχανικού και του σχεδιαστή του Sir Alec Issigonis. Και οι λαμπρές ιδέες και καινοτομίες που εφάρμοσε για την ανάπτυξη αυτής της δίθυρης για μια τετραμελή οικογένεια πρότασης, είχαν σημαντικά μεγάλη επίδραση προκειμένου να δημιουργηθούν και άλλες προτάσεις.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το Mini Van και το Mini Estate εμφανίστηκαν επίσης στην αγορά κατά το πρώτο έτος παραγωγής του κλασσικού Mini. Σήμερα, αυτό ισχύει ακόμα και για τα μικρά MINI MINI Clubman και MINI Countryman MINI 3-θυρο, MINI 5-θυρο και MINI Cabrio, και σύντομα για το MINI Cooper SE. Όλα δείχνουν την ατομική τους δύναμη και το μοναδικό χαρακτήρα τους, ενώ στο εσωτερικό τους είναι το ένα και το αυτό αυτοκίνητο ειδικότερα: ένα MINI.
Ακριβώς από την αρχή, από τα πρώτα φυλλάδια που διένειμε η εταιρεία για την προώθηση των πωλήσεων, παρουσίαζαν με υπερηφάνεια το μίνι-μωρό Morris, υπογραμμίζοντας τον σαφή και σταθερό προσανατολισμό του αυτοκινήτου για το μέλλον.
Αλλά σε ποιο βαθμό αυτές οι προφητείες θα γίνονταν πραγματικότητα, σχεδόν κανείς δεν θα πίστευε τότε.
Σήμερα, εξήντα χρόνια αργότερα, γνωρίζουμε ότι μόνο πολύ λίγες έννοιες αυτοκινήτων έχουν επιβιώσει τόσο πολύ και ποτέ δεν έχουν μετατραπεί ποτέ σε ένα τόσο ευρύ φάσμα παραλλαγών όπως το Mini.
Ένας από τους λόγους αυτής της εξαιρετικής επιτυχίας ήταν ότι από την αρχή το Mini εμπεριείχε όλες τις απαιτήσεις και τάσεις της εποχής του, προσφέροντας ταυτόχρονα και άλλες δυνατότητες. Το Mini, που μετρά μόλις 3.05 μέτρα ή 120 ίντσες είχε τιμή λιανικής μόλις 496 λίρες Αγγλίας. Το Mini ήταν απλά ένα ιδανικό αυτοκίνητο για να σταθμεύει σε μικρούς χώρους στην πόλη , έχοντας ταυτόχρονα χαμηλό προϋπολογισμό κτήσης. , με ιδανικό για μικρούς χώρους στάθμευσης και χαμηλό προϋπολογισμό.
Ακόμη, με την εξαιρετική οδική του συμπεριφορά στο δρόμο και τον γοητευτικό χαρακτήρα των αναλογιών του, το Mini ήταν επίσης μια πρόταση με ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον για κάθε φιλόδοξο οδηγό ο οποίος αναζητούσε συμπαγείς διαστάσεις αμαξώματος, σημαντική οικονομία καυσίμου, σημαντικές επιδόσεις και φυσικά το μοναδικό του στυλ στο δρόμο.
Ελάχιστα αυτοκίνητα τα κατάφεραν να παραμείνουν αειθαλή στην ιστορία της αυτοκίνησης. Σίγουρα ένα από τα ελάχιστα αυτά παραμένει το Mini.