Ιστορία

To Silverstone ήταν η αρχή 

Η 13η Μαΐου ήταν η μεγάλη αρχή, το ξεκίνημα των αγώνων της Φόρμουλα 1. Ήταν αρχές του  1950, όταν η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου  (FIA) αποφάσισε τη διεξαγωγή του πρώτου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Οδηγών. Διεξαγωγή Πρωταθλήματος με τους νέους κανονισμούς, τότε, για τη Φόρμουλα 1.

Silverstone_   03

 Ένας θεσμός που έμελε να σκαρφαλώσει στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού και να αποτελεί 10ετίες τώρα την κωρονίδα της απόλυτης τεχνολογίας των αγώνων αυτοκινήτου. Μέχρι τότε διεξαγόταν αγώνες, αλλά όχι με τη μορφή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Οι πολλές συζητήσεις και η μεθοδικότητα οργανωτών και ομάδων έφεραν το ποθητό αποτέλεσμα.

Silverstone_   04

Αρχικά επί Ευρωπαϊκού εδάφους

Αν και έφερε την ονομασία Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στην αρχή οι αγώνες αυτοί διεξαγόταν μόνο επί Ευρωπαϊκού εδάφους. Έτσι ξεκίνησαν οι διάσημες πίστες του Σίλβερστοουν, της Μόντσα, του Σπα, του Μονακό.

Silverstone_   05

Το εντελώς νέο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 αφορούσε συγκεκριμένων προδιαγραφών αγωνιστικά αυτοκίνητα για τα οποία είχε θεσπιστεί  ένα σύνολο κανονισμών. Αυτοί θα έπρεπε να τηρούνται πολύ αυστηρά από όλες τις ομάδες που συμμετείχαν. Θα έπρεπε δε να συμμετέχουν σε κάθε αγώνα υποχρεωτικά.

Silverstone_   06

13 Μαΐου 1950

Το συγκεκριμένο Πρωτάθλημα κατάφερε να δημιουργηθεί ύστερα από τη συνένωση επτά ανεξαρτήτων αγώνων ταχύτητος. Έτυχε δε ο πρώτος αγώνας του νέου θεσμού να πραγματοποιηθεί  στην πίστα του Σίλβερστοουν, στην Μεγάλη Βρετανία. Ήταν τότε 13 Μαΐου του 1950. Πρώτος νικητής του θεσμού  αναδείχθηκε ο θρυλικός Τζουζέπε Φαρίνα με  Άλφα Ρομέο. Αυτός στέφθηκε, τελικά και ο πρώτος νικητής του πρώτου Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

Silverstone_   07

Και προκειμένου να υπάρχει "φυτώριο" νέων οδηγών στο θεσμό αυτό, η FIA θεσμοθέτησε, επίσης, πρωταθλήματα για μικρότερων επιδόσεων αυτοκίνητα, όπως τη φόρμουλα 3000 που αργότερα μετονομάστηκε σε GP2, αλλά και το GP3.

Silverstone_   08

Σήμερα όλα έχουν αλλάξει

Σήμερα, 67 χρόνια μετά, η Φόρμουλα 1 συγκεντρώνει τα πάντα γύρων της: υψηλή τεχνολογία, ακριβά συμβόλαια, κορυφαίους οδηγούς θρύλους, τεράστιους χορηγούς, απίστευτη δημοσιότητα, φανατικούς οπαδούς, σπουδαίο θέαμα, αλλά και κάποια τρομακτικά ατυχήματα....

Silverstone_   09

Τι να πρωτοξεχωρίσουμε από τον κόσμο αυτό! Τα μεγάλα ονόματα, τους θρύλους της Φόρμουλα, τις ιστορικές ομάδες, τις θλιβερές αναμνήσεις!

Χωρίς να αδικήσουμε κανένα, έρχεται στη σκέψη μας ο υπέροχος  Αργεντινός πιλότος Χουάν Μανουέλ Φάντζιο της 10ετίας του '50, όπου κατέκτησε 5 συνολικά πρωταθλήματα από το 1951 έως το 1957.

Silverstone_   10

Αυτός ο θρύλος παραμένει και ο γηραιότερος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία των αγώνων της Φόρμουλα 1. Μάλιστα, κατάφερε να κερδίσει αυτά τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα με τέσσερεις διαφορετικές ομάδες, αυτές  της Alfa Romeo, της Mercedes, της Ferrari και της Maserati. 

Silverstone_   11

Ο μετά θάνατον Πρωταθλητής

Να θυμηθούμε τον Γιόχαν Ρηντ, τον πιλότο που κατάφερε να κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μετά θάνατον! Τον Αιρτον Σένα! Και δεκάδες ταλαντούχους που για τον καθένα θα έπρεπε να γράφουμε με τις ώρες, σε αυτή την ταπεινή μας αναδρομή στην ένδοξη ιστορία των αγώνων της Φόρμουλα 1. 

 

 

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok