spot_img
HomeAUTOΙΣΤΟΡΙΑH Maserati 8CTF Boyle Special στο Indianapolis 500

H Maserati 8CTF Boyle Special στο Indianapolis 500

 

Η Maserati γιορτάζει μια σπουδαία νίκη της με τη Maserati 8CTF στην Indianapolis 500. Ήταν Κυριακή 30 Μαΐου 1939, όταν η Maserati 8CTF, που οδηγούσε ο 27χρονος, τότε,  Warren Wilbur Shaw, κέρδισε σε έναν αγώνα διάρκειας  4 ωρών και 20 λεπτών, πετυχαίνοντας μέση ταχύτητα πάνω από 185 χλμ./ ώρα.

Ακόμα και σήμερα, ο γεννημένος στην Ιντιάνα Wilbur Shaw, παραμένει ένας από τους 5 πιο επιτυχημένους οδηγούς στην ιστορία της Ινδιανάπολης, με 3 νίκες (1937, 1939 και 1940, οι δύο τελευταίες στο τιμόνι μιας 8CTF) από ένα σύνολο 13 συμμετοχών του.

Maserati 8CTF Indianapolis_ 03

Αυτή δεν ήταν η πρώτη αγωνιστική εμπειρία στις ΗΠΑ για τη μάρκα, καθώς ο Alfieri Maserati είχε προηγουμένως προσκληθεί από τους διοργανωτές προκειμένου να συμμετάσχει σε διάφορους αγώνες στις ΗΠΑ στις αρχές της δεκαετίας του 1930. Στη συνέχεια, η πώληση των μετοχών της εταιρείας στον όμιλο Orsi, τον Μάιο του 1937, επέτρεψε στους αδελφούς Maserati να επικεντρωθούν στο σχεδιασμό νέων αγωνιστικών αυτοκινήτων. Την εποχή εκείνη, η διεθνής αγωνιστική αρχή αποφάσισε να αλλάξει τους τεχνικούς κανονισμούς για τα αυτοκίνητα Grand Prix: από το 1938 θα εισήγαγαν αυστηρότερους περιορισμούς, με βάση το βάρος του αυτοκινήτου και μέγιστο επιτρεπόμενο κυβισμό τις 3.000 κ. εκ. για υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Έτσι, ο Ernesto Maserati επικεντρώθηκε  στην ανάπτυξη και κατασκευή ενός νέου αγωνιστικού αυτοκινήτου, που ονομάστηκε 8CTF και ακολουθούσε τους νέους κανονισμούς.

Maserati 8CTF Indianapolis_ 04

Στις αρχές του 1939, ο διευθυντής της ομάδας Boyle, Harry W. “Cotton” Henning, έφτασε στη Μπολόνια προκειμένου να αγοράσει ένα 8CTF από τη Maserati. Μετά την παράδοσή του στις Η.Π.Α., το αυτοκίνητο ήταν έτοιμο για αγώνες με μεγαλύτερους τροχούς και ελαστικά Firestone, ενώ ζωγράφισε πάνω στο αμάξωμα το έμβλημα Boyle Racing Headquarters amaranth. Ως “Boyle Special” στα χέρια του Warren Wilbur Shaw, ξεκίνησε τον αγώνα, στις 30 Μαΐου 1939, με τον τρίτο ταχύτερο χρόνο προκριματικών, ο οποίος καταγράφηκε με 207,7 χλμ/ώρα. Κέρδισε μετά από 51 γύρους κι έναν ιδιαίτερα σκληρό αγώνα. Αυτή ήταν μια ιστορική νίκη για τη Maserati, αφού από το 1919 δεν είχε κερδίσει κανένα ευρωπαϊκό αυτοκίνητο στην πίστα της Ιντιάνα.

Maserati 8CTF Indianapolis_ 05

Ο 8κύλινδρος V κινητήρας των 2.991,4 κ.εκ. είχε λόγο συμπίεσης 6,5: 1 ήταν εφοδιασμένος με δύο καρμπυρατέρ,  δύο ογκομετρικούς συμπιεστές, με σύστημα χρονισμού, με δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο σε διάταξη 90 ° V και με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής.

Maserati 8CTF Indianapolis_ 06

Η Maserati 8CTF έφθασε στην Ινδιανάπολη αφού συμμετείχε σε αρκετούς αγώνες το 1938. Ήδη είχε αποκαλύψει τις υπέροχες δυνατότητες της με τον  Count Carlo Felice Trossi που είχε οδηγήσει στο GP της Τρίπολης. Ο θρυλικός Luigi “Gigi” Villoresi είχε καταγράψει τον ταχύτερο γύρο στο Coppa Acerbo. Αυτά τα αποτελέσματα είχαν προσελκύσει ορισμένους πελάτες, οι οποίοι είχαν παραγγείλει το αυτοκίνητο. Αυτός ήταν ο τρόπος με τον οποίο η Maserati ήρθε να πουλήσει ένα Maserati 8CTF στην αμερικανική Boyle Racing Headquarters με έδρα το Σικάγο, που ανήκε στον Ιρλανδό Michael Joseph “Mike” Boyle.

Maserati 8CTF Indianapolis_ 07

Ο Boyle, παθιασμένος με τους αγώνες από νεαρή ηλικία, είχε θέσει τον στόχο του να κερδίσει τον πιο διάσημο αγώνα της Αμερικής, το Indianapolis 500, με ένα αυτοκίνητο που χρηματοδοτήθηκε από τον ίδιο και το διαχειριζόταν η ομάδα του.

Maserati 8CTF Indianapolis_ 08

Ο θρίαμβος του 1939 έφερε στη Maserati  τεράστια διεθνή αναγνώριση και στον επόμενο αγώνα του Indianapolis 500 πουλήθηκαν άλλα τρία αυτοκίνητα.

Ο Wilbur Shaw κέρδισε και πάλι το 1940, επιβεβαιώνοντας την υπεροχή της 8CTF, όσον αφορά την ταχύτητα, την αξιοπιστία σε μεγάλες αποστάσεις και την άριστη πρόσφυση στην πίστα.  Αυτές οι νίκες στον ιστορικό αμερικανικό αγώνα προσέφεραν  τεράστιο κύρος στη Maserati. Η εκπληκτική καριέρα του 8CTF, σταμάτησε το 1950, όταν ο Bill Vulcanich δεν κατάφερε να προκριθεί στην Indianapolis 500.

Το 2014, η HVA (Ομοσπονδία Ιστορικών Οχημάτων) των Ηνωμένων Πολιτειών κατέγραψε τη θρυλική Maserati 8CTF ως το πρώτο μη αμερικανικό αυτοκίνητο παραγωγής και τοποθετήθηκε σε μόνιμη θέση στην Αμερικανική Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου.

Maserati 8CTF Indianapolis_ 09

Ένα από τα τρία αυτά αυτοκίνητα, με αριθμό πλαισίου 3032, αυτό με το  οποίο ο Wilbur Shaw θριάμβευσε στην Indianapolis 500 του 1939 και του 1940, έχει αναπαλαιωθεί και βρίσκεται στο Μουσείο της Indianapolis Speedway. Ανάμεσα στα σημαντικά του τεχνικά χαρακτηριστικά του Tipo 8CTF είναι ο 8κύλινδρο κινητήρας των 2.991 κ. εκ. με ισχύ 365 ίππων, με συνολικό βάρος 780 κιλών και τελική ταχύτητα 290 χλμ/ώρα.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO