Η Maserati γιορτάζει την 80η επέτειο της εντυπωσιακής νίκης του Luigi “Gigi” Villoresi στο Targa Florio του 1939 στο τιμόνι μιας Maserati Tipo 6CM. Ο οδηγός που γεννήθηκε στο Μιλάνο πέτυχε νίκη στο Parco della Favorita στο Παλέρμο της Σικελίας, στις 14 Μαΐου 1939 καλύπτοντας τους 40 γύρους του αγώνα, συνολικού μήκους 228 χλμ., σε 1: 40,15,4. Ο Luigi Villoresi κατέγραψε επίσης τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα με το χρόνο 0: 02.24.6, με μέσο όρο 141.908 km / h.
Οι Piero Taruffi και Guido Franco Barbieri ήταν δεύτεροι και τρίτοι, επίσης με Maserati Tipo 6CM. Ήταν ένα ιστορικό αποτέλεσμα για τη Maserati, επιβεβαιώνοντας την αδιαμφισβήτητη ηγεσία της στην αριστοκρατική σικελική φυλή. Το Maserati είχε επίσης κυριαρχήσει και το 1937 και 1938.
Το Targa Florio, ένας από τους παλαιότερους και πιο διάσημους αγώνες αυτοκινήτων στον κόσμο, ονομάστηκε από τον Vincenzo Florio. Ο Florio, ένας πλούσιος επιχειρηματίας του Παλέρμο γνωστός ήδη στον κόσμο των αγώνων, δημιούργησε, χρηματοδοτούσε και διοργάνωσε τον αγώνα αυτό για πρώτη φορά το 1906.
Συνολικά, 62 διοργανώσεις του Targa Florio πραγματοποιήθηκαν από το 1906 έως το 1977 (δεν πραγματοποιήθηκε κατά τους δύο Παγκόσμιους Πολέμους) . Ο αγώνας διοργανωνόταν κάθε χρόνο, συνήθως τον Μάιο, στους δρόμους του Παλέρμο. Οι δρόμοι της Σικελίας, ειδικά οι στενοί δρόμοι που περιστρέφονταν μέσα από την οροσειρά Madonie, έπαιζαν πάντα ένα κεντρικό ρόλο σε αυτόν τον αγώνα. Μόνο κατά τα έτη από το 1937 έως το 1940 η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στη διαδρομή Parco della Favorita, στο Παλέρμο.
Το Maserati Tipo 6CM, ένα εκπληκτικό μονοθέσιο αγωνιστικό αυτοκίνητο, σχεδιάστηκε από τον Ernesto Maserati και ολοκληρώθηκε το 1935. Το αυτοκίνητο ήταν αρκετά συμβατικό σε εμφάνιση αλλά το περιεχόμενό του ήταν εξαιρετικά προηγμένο. Ακόμα πιο πρωτοποριακό από τον νέο κινητήρα, 6κύλινδρο εν σειρά, με διπλούς εκκεντροφόρους που κινούνταν με αλυσίδα, 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο και ογκομετρικό υπερτροφοδότη με μέγιστη ισχύ 175 ίππων.
Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου ήταν το σασί του, το οποίο αποτέλεσε ορόσημο για την εποχή του. Η βασική δομή ήταν ακόμα η σκάλα, αλλά με καινοτόμες μπροστινές αναρτήσεις, οι οποίες παρείχαν ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των Άγγλων και Γάλλων ανταγωνιστών.
Οι αναρτήσεις αποτελούσαν από ελατήρια στρεπτικής ράβδου τοποθετημένα έτσι ώστε η τάση ελατηρίου να μπορεί να προσαρμόζεται ώστε να ταιριάζει στα χαρακτηριστικά του. Όπως και το υπόλοιπο του αυτοκινήτου, το αμάξωμα εξελίχθηκε με διάφορους τρόπους, ειδικά όσον αφορά την αεροδυναμική του.
Η υπεροχή του αγωνιστικού αυτού αυτοκινήτου έφτασε στο αποκορύφωμά της το 1938, όταν θριάμβευσε πάνω από τα τρομερά βρετανικά αυτοκίνητα ERA που ήταν πάντα οι πιο επίφοβοι αντίπαλοι των Ιταλών κατασκευαστών. Το ίδιο έτος έκανε, επίσης, το ντεμπούτο της η διάσημη Alfetta της Alfa Romeo, που δημιουργήθηκε για τους αγώνες Grand Prix της Vetturette. Όμως, προς μεγάλη ικανοποίηση των αδελφών Maserati, εκείνη τη χρονιά η Tipo 6CM κέρδισε, επίσης, την Alfetta στην GP της Πεσκάρα.
Το Maserati Tipo 6CM αποδείχθηκε ένα εξαιρετικά επιτυχημένο αυτοκίνητο: 27 κατασκευάστηκαν από το 1936 έως το 1939, και το μοντέλο κέρδισε σπουδαίους αγώνες στην Ευρώπη, τόσο με την επίσημη ομάδα όσο και με ιδιώτες οδηγούς στο τιμόνι. Το Maserati Tipo 6CM κατέχει το ρεκόρ για τις πιο πρόσφατες νίκες στο Targa Florio, με τρεις νίκες το 1937, το 1938 και το 1939.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του Tipo 6CM
Κινητήρας: 6κύλινδρος εν σειρά
Κυβισμός: 1.493,2 κ. εκ.
Ισχύς: 155-175 hp στις 6.200-6.600 σ.α.λ.
Μετάδοση: Τέσσερις ταχύτητες + όπισθεν
Σασί: 2 δοκοί με ατσάλινες εγκάρσιες δοκούς και αλουμινένιο αμάξωμα
Βάρος: 650 κιλά
Μέγιστη ταχύτητα: 210-230 χλμ/ώρα