spot_img
HomeAUTOΙΣΤΟΡΙΑΝτεμπούτο του βενζινοκινητήρα Velocipede πριν από 125 χρόνια

Ντεμπούτο του βενζινοκινητήρα Velocipede πριν από 125 χρόνια

Ήταν Απρίλιος του 1894, πριν από 125 χρόνια ακριβώς, όταν η Benz & Cie παρουσιάζει το πρώτο μικρό αυτοκίνητο – το βενζινοκινητήρα Velocipede. Το όνομα αυτό, αργότερα, συντομογραφείται σε  “Benz Velo”. Πολύ γρήγορα σημειώνει μεγάλη επιτυχία στη Γερμανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Με περίπου 1.200 οχήματα που παραδόθηκαν στους πελάτες το 1902, γρήγορα γίνεται το πρώτο στον κόσμο μαζικής παραγωγής αυτοκίνητο.

Benz & Cie_ 03

Το Benz Motor Velocipede του 1894 ήταν ένα μικρό, ελαφρύ (280 κιλά) αυτοκίνητο, με μονοκύλινδρο κινητήρα ισχύος 1,1 kW (1,5 hp). Ήταν  το πρώτο μικρό αυτοκίνητο. Μία από τις σημαντικότερες καινοτομίες του Benz Velo ήταν το σύστημα διεύθυνσης διπλής στροφής που εξελίχθηκε από την Carl Benz. Η Γερμανική εταιρεία μάλιστα το κατοχυρώνει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, στις 28 Φεβρουαρίου 1893, το οποίο στη συνέχεια αποκτά τον κωδικό DRP 73 515. Το πρώτο σύστημα διεύθυνσης διπλής περιστροφής γίνεται μια πραγματικότητα την ίδια χρονιά, όταν τοποθετείται και στα Victoria και Vis-à-Vis μοντέλα, τα οποία ακολούθησαν μετά το 1894.

Benz & Cie_ 04

Η Benz & Cie  θέτει το νέο μοντέλο στην πρώτη σελίδα του καταλόγου μοντέλων της τον οποίο δημοσίευσε τον Απρίλιο του 1894 για να συνοδεύσει την έναρξη της εκστρατείας πωλήσεων Velo. Από το 1894 έως το 1902, τα μοντέλα Velo και Comfortable παράγονται σε 1.200 μονάδες με κινητήρες ισχύος από 1.1 kW (1.5 hp) έως 2.6 kW (3.5 hp).  Το γεγονός αυτό, το καθιστά σαν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής παγκοσμίως. Τα μικρά αυτοκίνητα αυτά γνώρισαν σπουδαία επιτυχία τόσο στη  Γερμανία όσο και στο εξωτερικό.

Σε μια συνέντευξη με το “Allgemeine Automobil-Zeitung” (AAZ) το 1909, ο Carl Benz, ο εφευρέτης του αυτοκινήτου από το Mannheim, ανέφερε: “Αυτό το όχημα κυριολεκτικά αρπάχτηκε από τα χέρια μας. Αυτό που δημιουργήσαμε πωλήθηκε αμέσως. “

Benz & Cie_ 05

Ο βενζινοκινητήρας “Velocipede” ξεκίνησε το 1894. Η μέγιστη ταχύτητα ήταν  20 km / h. Ήταν εξοπλισμένο με φωτισμό “φανών” και οι πωλήσεις του ξεπέρασαν τότε τις 2.000 μονάδες. Αριθμός ασύλητα υψηλός για την εποχή εκείνη.

Καθώς αναπτύσσεται το μοντέλο αυτό , τα οχήματα με δύο και τρεις τροχούς αρχίζουν να αποκτούν και αυτά μεγάλο ενδιαφέρον. Κατασκευάζει το πρώτο ποδήλατο της εταιρείας, που ονομάζεται επίσης velocipede, ή λατινικά το “γρήγορο πόδι”.  Το γεγονός αυτό  αντικατοπτρίζει τον ενθουσιασμό του Carl Benz για το ποδήλατο και την τεχνολογία που χρησιμοποιεί. Ήδη από το 1867, ο πρωτοπόρος στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, κατασκευάζει ποδήλατο με ξύλινους τροχούς με σίδερο και ξεκινάει εκτεταμένες δοκιμές.

Benz & Cie_ 06

Ένα τρίκυκλο όχημα ξεκινά να εξελίσσεται παράλληλα με το Benz Velo. Είναι έτοιμο για παραγωγή το 1890, θυμίζει το σχέδιο του Benz,  “Benz Motorcar τοϋ 1886 και είναι εφοδιασμένο με δύο τροχούς στο πίσω μέρος και έναν μπροστινό τροχό, όπου βρίσκεται και το σύστημα διεύθυνσης.

Κατά τη διάρκεια των οκτώ ετών παραγωγής,  το Benz Velo και το μεταγενέστερο Benz Comfortable μοντέλο, αναπτύσσονται συνεχώς. Έτσι η γκάμα μοντέλων του Ιανουαρίου του 1898, περιλαμβάνει ένα Benz Velo με έναν πιο ισχυρό κινητήρα 2 kW (2.75 hp). Του προστίθεται μάλιστα και μια προστατευτική ηλιοροφή, αυξάνοντας το βάρος του Velo κατά σε 320 κιλά.

Benz & Cie_ 07

Στη γκάμα μοντέλων του 1898 κάνει επίσης ντεμπούτο το Velo Comfortable σαν  μια έκδοση πολυτέλειας του Velo. Ο ισχυρότερος κινητήρας αποτελεί μέρος του βασικού πακέτου εξοπλισμού και η τιμή λιανικής πώλησης για το “πολύ καλά εξοπλισμένο” μοντέλο αυξάνεται σημαντικά. Χαρακτηριστικά του μοντέλου αυτού είναι ένα περίτεχνα δουλεμένος πάγκος για τον οδηγό και τον συνοδηγό και ένα παιδικό κάθισμα εγκατεστημένο αντίστροφα με τη φορά κίνησης του αυτοκινήτου.  Τα ελαστικά  με σαμπρέλα και αέρα διατίθενται προαιρετικά πρόσθετα. Από το 1899 και μετά, και τα δύο αυτά μοντέλα εξοπλίζονται με ένα κιβώτιο τριών  ταχυτήτων ως στάνταρ στον εξοπλισμό.

Benz & Cie_ 08

Από τον Οκτώβριο του 1899, η Benz & Cie ονομάζει τα μοντέλα αυτά ως  Velocipede και Comfort και τα δύο εφοδιάζονται τώρα με έναν μονοκύλινδρο κινητήρα 2.2 kW (3 hp) Στο τελευταίο της έτος παραγωγής – το 1902 – αυτό το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με κινητήρα 3.3 kW (4.5 hp) ο οποίος, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του μπορούσε να έχει μέγιστη ταχύτητα 35 km / h.

 

 

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO