Ιστορία

Έκανε τις καρδιές να χτυπάνε δυνατά

Η θρυλική καριέρα του Skoda 418 Popular ξεκίνησε πριν από 85 χρόνια. Ήταν 6 Μαρτίου του 1934, όταν παραδόθηκαν τα  κλειδιά του πρώτου αυτού μοντέλου.

Skoda Popular_ 03

Την εποχή εκείνη ξεχώριζε για την σύγχρονη κατασκευή του, αλλά και την άριστη σχέση ποιότητας / τιμής. Το μοντέλο γιόρτασε πολλές επιτυχίες, τόσο στον εμπορικό, όσο και στον αγωνιστικό στίβο. Κατάφερε να εξαχθεί σε δεκάδες χώρες, χάρη σε μια τεράστια επένδυση, στα μέσα της δεκαετίας του 1920, η οποία επέτρεψε την αποτελεσματική μαζική παραγωγή του.

Skoda Popular_ 04

Τον Απρίλιο του 1933, το πρότυπο Skoda 420 Standard έκανε τεράστια αίσθηση μέσα στην οικονομική κρίση και αποτέλεσε τον πρωτοπόρο της νέας γενιάς επιβατικών αυτοκινήτων. Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το S 422, ζύγιζε  περίπου 250 κιλά λιγότερο. Ταυτόχρονα, ο τετρακύλινδρος τετράχρονος κινητήρας των 995 κ. εκ. είχε ισχύ 14,7 kW (20 hp),  εκμεταλλευόμενο άριστα τα φορολογικά οφέλη εκείνης της εποχής. Η τιμή ήταν 29.800 κορώνες.

Skoda Popular_ 05

Η εταιρεία κατάφερε να αναπτύξει το Popular χάρη στην εμπειρία που είχε αποκτήσει από το Standard 420. Η έκδοση του S 418 Popular προσέφερε  εξαιρετική λειτουργικότητα, εύκολο χειρισμό, ακόμη και σε κακούς δρόμους, χάρη στο κεντρικό πλαίσιο σωληνωτό πλαίσιο, την ανεξάρτητη ανάρτηση και το ακριβές τιμόνι. Επίσης, η κατανομή βάρους ήταν πολύ ευνοϊκή επειδή η μετάδοση είχε μετακινηθεί στον οπίσθιο άξονα. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 902 κ. εκ. παρήγαγε 13 kW (18 hp) και κατανάλωνε μόνο επτά λίτρα ανά 100 χλμ.

Skoda Popular_ 06

Το πρωτότυπο παρουσιάστηκε στις 18 Ιανουαρίου του 1934, ακολουθώντας άλλα  19 κομμάτια της σειράς δοκιμών στα τέλη Φεβρουαρίου. Την Τρίτη 6 Μαρτίου 1934, το  πρώτο  Skoda Popular απέκτησε ιδιοκτήτη: τον παγκοσμίως, τότε,  γνωστό κατασκευαστή παπουτσιών και ελαστικών Baťa από τη Zlín, ο οποίος τότε ήταν προμηθευτής της Skoda. Ο πρόεδρος της εταιρείας Jan Antonín Baťa λέγεται ότι έλαβε το όχημα αυτοπροσώπως. Ένα μήνα αργότερα, στις 9 Απριλίου, η Baťa παρήγγειλε 30 επιπλέον Popular.

Skoda Popular_ 07

Η τέλεια εικόνα του αυτοκινήτου, η συμπεριφορά του και η χαμηλή κατανάλωση επέτρεψε στην εταιρεία να αγοράσει αργότερα αρκετές δεκάδες επιπλέον, το οποίο ήταν διαθέσιμο ξεκινώντας από 17.800 κορώνες, συμπεριλαμβανομένου κι ενός κλειστού επαγγελματικού οχήματος. Πολύ γρήγορα ανέβηκε η δημοτικότητα του και πολλές προσωπικότητες της εποχής έσπευσαν να το αποκτήσουν.

Skoda Popular_ 08

Αργότερα ένας εντυπωσιακός υπερμαραθώνιος δεκάδων χιλιομέτρων  ανέδειξε τις αρετές του Skoda Popular. Τέσσερα αυτοκίνητα ταξίδεψαν από την Πράγα έως την Καλκούτα και πίσω, μια διαδρομή συνολικά 11.000 χιλιομέτρων. Με χιλιάδες πελάτες πλέον σε πολλές χώρες, ο όγκος παραγωγής σχεδόν διπλασιάστηκε μεταξύ 1934 και 1935.

Skoda Popular_ 09

Από το 1935 έως το 1939 εξήχθησαν περίπου 6.000 αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένης και  της Κίνας για πρώτη φορά το 1935, η οποία άρχισε την εμπορική σχέση της με τη Skoda. Το Popular κατέκτησε σημαντικές νίκες και στο χώρο των αγώνων, συμπεριλαμβανομένης της δεύτερης θέσης στην κατηγορία μέχρι 1.500 κ. εκ. στο Ράλι του Μόντε Κάρλο του 1936.

Skoda Popular_ 10

Η Skoda μετά τη νίκη της αυτή θεώρησε  εμπορικά σωστό να κυκλοφορήσει μια ειδική σειρά coupé και roadster Popular Monte Karlo, απευθυνόμενη,  κυρίως,  σε πιο απαιτητικούς πελάτες.

Skoda Popular_ 11

Ήδη από το 1934, ένας ισχυρότερος κινητήρας με 995 κ. εκ. ισχύος 14,7 kW (20 hp)  προστέθηκε την παραγωγή, με περισσότερες καινοτομίες. Το καλοκαίρι του 1937 υπήρχε παρπρίζ από γυαλί ασφαλείας.

Skoda Popular_ 12

Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 1.089 κ. εκ. ισχύος 22 kW (30 hp) ξεκίνησε την παραγωγή του το φθινόπωρο του ίδιου έτους. Το 1938, το Skoda Popular 1100 OHV απέκτησε υδραυλικά φρένα.

Skoda Popular_ 13

Και λίγο αργότερα ένα χαμηλό τετραθέσιο Popular 995 'Liduška' ισχύος 16 kW (22 hp) ήταν διαθέσιμο από 17.300 κορώνες.

Skoda Popular_ 14

Η καριέρα του Popular  διακόπτεται απότομα από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Παρ 'όλα αυτά, μεταξύ του 1934 και του 1946, περισσότερες από 21.000 μονάδες της σειράς βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής, με περίπου 250 μονάδες να κατασκευάστηκαν αμέσως μετά τον πόλεμο. Το Skoda Popular 1101 χρησίμευσε ως εφαλτήριο για την επανεκκίνηση της παραγωγής.

Skoda Popular_ 15

Το μοντέλο αυτό βασίστηκε σε πρωτότυπα που είχαν σχεδιαστεί το καλοκαίρι του 1939. Το μεταξόνιο του είχε επεκταθεί κατά 40 χιλιοστά, με το κιβώτιο ταχυτήτων να επιστρέφει στον κινητήρα, σχηματίζοντας μία μόνο μονάδα με τον συμπλέκτη. Σημαντική ήταν η χαμηλή κατανάλωση των 8,5 λίτρων ανά 100 χλμ.

Skoda Popular_ 16

Παρέμεινε αμετάβλητη παρά την αύξηση της ισχύος σε 23,5 kW (32 hp). Η αγορά έμαθε για πρώτη φορά τις εξελίξεις αυτές το 1946 με το όνομα Skoda  1101, αλλά το μοντέλο κέρδισε μεγαλύτερη προβολή με το ψευδώνυμό  'Tudor'.

Skoda Popular_ 17 (2)

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok