Λίγα αυτοκινήτα στην παγκόσμια αυτοκινητιστική ιστορία λατρεύτηκαν. Εξαιρετικά ελάχιστα! Κι ένα από αυτά ήταν το θρυλικό VW Beetle. Ένα θρυλικό μοντέλο το οποίο περνά πλέον στο πάνθεον της παγκόσμιας αυτοκίνησης. Είναι γνωστό το γεγονός ότι, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σταματά οριστικά την παραγωγή του θρυλικού “σκαραβαίου” μέσα στη χρονιά που ήδη διανύουμε, μετά από 70 χρόνια κυκλοφορίας του.
Η τεράστια κληρονομιά την οποία αφήνει το μοντέλο αυτό θα μας απασχολεί για πάντα. Είναι άρρηκτα ταυτισμένο με την παγκόσμια ιστορία της αυτοκίνησης. Τι να πρωτογράψει κανείς για το συγκεκριμένο αυτό αυτοκίνητο.
Ο σκαραβαίος, που αποτελεί δημιούργημα του Ferdinand Porsche, κατασκευάστηκε από τον Αύγουστο του 1938 έως τις 30 Ιουλίου 2003 και ήταν το πρώτο χρονολογικά αυτοκίνητο στην ιστορία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και της VW.
Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα κατασκευάστηκαν συνολικά 21.529.464 κομμάτια. Το θρυλικό Σκαθάρι έγινε σε παγκόσμια κλίμακα, το αυτοκίνητο με την μεγαλύτερη χρονική διάρκεια παραγωγής και τον μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων από την ίδια πλατφόρμα. Το όνομα Σκαραβαίος έγινε ακόμη γνωστό και ως Χελώνα ή Κατσαριδάκι.
Πέρα από μέσον μετακίνησης, το συγκεκριμένο μοντέλο επηρέασε γενιές ολόκληρες σε όλους τους τομείς της τέχνης. Πρωταγωνίστησε στον κινηματογράφο, έγινε γραμματόσημο, ενέπνευσε διακοσμητές εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, έγινε κάθισμα γραφείου, πίνακας ζωγραφικής, έδωσε ιδέες σε καλλιτέχνες δημιουργώντας πραγματικά έργα τέχνης κ.α. Δύσκολα του ξέφυγε κάποιος καλλιτεχνικός χώρος.
Αγαπήθηκε και μισήθηκε όσο λίγα άλλα μέσα μετακίνησης, αλλά το βέβαιο είναι ότι, ενέπνευσε χιλιάδες ανθρώπους, πρόσφερε λύσεις μετακίνησης για 7 δεκαετίες, ήταν ο αχώριστος φίλος των οικογενειών σε κάθε μορφή που κατασκευάστηκε.
Ελάχιστα αυτοκίνητα στον κόσμο είχαν τόσο μεγάλο εύρος κατασκευής στον πλανήτη. Εκτός από τις διάφορες εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Γερμανία (1938 – 1978), στο Μεξικό (1955 – 2003) και στη Βραζιλία (1953 – 1986 και 1993 – 1996), το Σκαθάρι κατασκευάστηκε και σε πολλές άλλες χώρες, πάντα κατόπιν σχετικής άδειας από την μητρική Volkswagen.
Σε αρκετές υπήρξε πλήρης παραγωγή, ενώ σε άλλες παρήχθη μόνο ως συναρμολόγηση από εισαγόμενα ανταλλακτικά ή και από μισο-έτοιμα αμαξώματα, ιδίως σε δεξιοτίμονες αγορές, όπως στην Ιρλανδία, στην Ταυλάνδη, στην Ινδονησία, στη Νότια Αφρική, στην Αυστραλία και στη Νέα Ζηλανδία. Συνολικά παρήχθη σε 20 χώρες, αριθμός – ρεκόρ, και μάλιστα σε όλες τις ηπείρους, εκτός φυσικά από την Ανταρκτική.
Από το 1996 και μετά, το εργοστάσιο στην Πουέμπλα, στο Μεξικό, έμελλε να είναι και το τελευταίο που κατασκεύασε το Σκαθάρι, έως τις 30 Ιουλίου του 2003, όταν το τελευταίο αντίτυπο κύλησε από τη γραμμή παραγωγής και κατέληξε απευθείας στο μουσείο της Volkswagen.
Μάλιστα τα 3.000 τελευταία αντίτυπα του μοντέλου πωλήθησαν ως μοντέλα 2004 και υπό την ονομασία Última Edición (Τελική Έκδοση). Συνολικά παρήχθησαν 21.529.464 οχήματα παγκοσμίως, από τα οποία τα 15.444.858 κατασκευάστηκαν στη Γερμανία.
Μέχρι και ένα χρόνο πριν την λήξη της παραγωγής, το Σκαθάρι έφερε και τον τίτλο του αυτοκινήτου με τα περισσότερα αντίτυπα υπό το ίδιο όνομα. Τελικά, το ρεκόρ αυτό καταρρίφθηκε στις 25 Ιουνίου 2002, από το Golf, όταν από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Βόλφσμπουργκ βγήκε το Golf με αύξοντα αριθμό 21.517.415 και συνεχίζει έως και σήμερα την παραγωγή του.
Αυτοί που το λάτρεψαν φρόντισαν να το δείξουν και μάλιστα σε έντονο βαθμό. Έχοντας περιορισμένες δυνατότητες μεταφοράς αποσκευών, κάποιοι φρόντισαν να δημιουργήσουν τα τρέιλερ με τη δική τους ταυτότητα. Σε αυτούς είναι αφιερωμένο το θέμα αυτό.