Ιστορία

The “Number 1” lives on

Porsche 356 1070 χρόνια Porsche! Μια εξαιρετικά σημαντική επέτειος για την αυτοκινητοβιομηχανία. Η Ελβετία έπαιξε ηγετικό ρόλο στις αρχές της ιστορίας της Porsche, όταν η 356 "Νούμερο 1" Roadster, έκανε το ντεμπούτο της στην εμπορική έκθεση στη Γενεύη, ενώ και ο πρώτος ιδιοκτήτης της ζούσε στη Ζυρίχη. Συνεπώς, υπήρχαν λόγοι που η 70ή επέτειος του ιστορικού αυτού σπορ αυτοκινήτου γιορτάστηκε στη χώρα αυτή, με την ολοκλήρωση μιας καταπληκτικής διαδρομής στα Bernese Highlands.

Porsche 356 11Το “Number 1”, ο "αριθμός 1", η πρώτη Porsche roadster του 1948, ήταν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο επεστράφη στην Porsche το 1958, μετά από μια μακρά περίοδο εκτός δράσης και αρκετών φθορών. Άμεσα αποκαταστάθηκε από την εταιρεία και έγινε έτοιμο για χρήση στο δρόμο.

Δείτε το πρώτο test drive της Porsche 356 roadster to 1948

Porsche 356 12Η πρώτη Porsche στον κόσμο ήταν ένα σώμα σφυρήλατου αλουμινίου πάνω από ένα σωληνωτό πλαίσιο, ενώ οι άξονες, το τιμόνι, οι τροχοί και τα φρένα προέρχονταν άμεσα από το VW Beetle, όπως και ο 1.1-λίτ. κινητήρας. Κάποια στιγμή, η Porsche βελτίωσε τον κινητήρα κατά 10 ίππους με τη βοήθεια νέων κυλινδροκεφαλών, αν και η ισχύς ήταν ακόμα μόλις 35 hp. Ωστόσο, ο κινητήρας έπρεπε να μεταφέρει μόλις 585 κιλά βάρους του οχήματος, επιτρέποντας τουλάχιστον μια μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ. / ώρα.

Porsche 356 15Κατά τη διάρκεια της ιστορικής αυτής διαδρομής στα βουνά της Ελβετίας, το "Number 1" συνόδευσαν άλλα τέσσερα κλασικά αυτοκίνητα, το 356 A 1600 S Coupé, το 356 B 1600 Super 90 Coupé, 356 A 1600 S Speedster και ένα από τα εξαιρετικά σπάνια 356 B 2000 GS Carrera 2 Cabriolets με κινητήρα κάθετου άξονα Fuhrmann του 1962, εκ των οποίων κατασκευάστηκαν μόλις 34 κομμάτια.

Από τη "VW Sport" στον πρόγονο της Porsche
Το "Number 1" ξεκίνησε τη ζωή του σαν σπορ αυτοκίνητο Porsche 356 17τύπου 356 VW, ή "VW Sport" για συντομία. Η όλη ιδέα για το συγκεκριμένο όχημα σχεδιάστηκε
το καλοκαίρι του 1947. Και στις 5 Φεβρουαρίου 1948, ο Ferry Porsche κάθισε πίσω από το τιμόνι του νέου του δημιουργήματος. Η πρώτη του διαδρομή πραγματοποιήθηκε στην αυστριακή πόλη Gmünd καθώς η εταιρεία Porsche είχε κληθεί να εγκαταλείψει τη Γερμανία. Ο Ferdinand Porsche με τις αυστριακές του ρίζες μετέφερε την επιχείρησή του στα σύνορα. Το πρώτο ρεπορτάζ για οδήγηση μιας Porsche δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Swiss Automobil-Revue στις 7 Ιουλίου 1948, ενώ η πρώτη Porsche που πήρε έγκριση τύπου και έλαβε πινακίδες κυκλοφορίας (ZH 20640) ήταν στις 20 Δεκεμβρίου της ίδιας χρονιάς.

Δείτε στο video την ιστορία του Porsche 356

Porsche 356 18Το 356 A 1600 S Speedster στην Ελβετία
Εκείνη την εποχή, η Porsche σκέφτεται επίσης να κατασκευάσει το νέο 356 σπορ αυτοκίνητο εξ ολοκλήρου στην Ελβετία. Η σειρά παραγωγής στο Gmünd δεν ήταν εφικτή, κυρίως για πολιτικούς λόγους. Τελικά κατασκευάστηκαν μόλις 52 αυτοκίνητα. Αργότερα, η δεύτερη Porsche
356/2 ξεκίνησε να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Beutler με έδρα το Thun στα Bernese Highlands. Τα πρώτα σχέδια 1 προς 1 δημιουργήθηκαν τον Ιούλιο του 1948 και η Porsche ήταν πολύ ευχαριστημένη με την Porsche 356 20πρώτη της παραγγελία, ενώ γρήγορα ακολούθησαν άλλες πέντε.

Από την Ελβετία πίσω στη Γερμανία
Στα τέλη του 1949 η Porsche αποφάσισε να εγκατασταθεί στη Γερμανία. Μετέφερε τη νεοσυσταθείσα, τότε, "Porsche Konstruktionen GmbH" σε ένα χώρο 600 τ.μ. της "Karosseriewerke Reutter & Co. GmbH" στη Στουτγάρδη. Σε αντάλλαγμα γι΄ αυτό η Reutter πήρε παραγγελία για την κατασκευή των πρώτων 500 πλαισίων. Από το Μάρτιο του 1950 και μετά, κατασκευάστηκαν τα πρώτα 356 μοντέλα, με την έκδοση Coupé να πωλείται προς 10.500 γερμανικά μάρκα.

 

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok