Ιστορία

Η αρχή έγινε από το Silverstone

68 years racing F1 history 10Ήταν αρχές του 1950, όταν η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) αποφάσισε τη διεξαγωγή του πρώτου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Οδηγών. Διεξαγωγή Πρωταθλήματος με τους νέους κανονισμούς, τότε, για τη Φόρμουλα 1. Ένας θεσμός που έμελε να σκαρφαλώσει στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού και να αποτελεί 10ετίες τώρα την κωρονίδα της απόλυτης τεχνολογίας των αγώνων αυτοκινήτου. Μέχρι τότε διεξαγόταν αγώνες, αλλά όχι με τη μορφή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Οι πολλές συζητήσεις και η μεθοδικότητα οργανωτών και ομάδων 68 years racing F1 history 11έφεραν το ποθητό αποτέλεσμα.

Η Ευρώπη έκανε την αρχή
Παρά την αρχική ονομασία που έφερε του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στην αρχή οι αγώνες αυτοί διεξαγόταν μόνο επί Ευρωπαϊκού εδάφους. Έτσι ξεκίνησαν οι διάσημες πίστες του Σίλβερστοουν, της Μόντσα, του Σπα, του Μονακό. Το εντελώς νέο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 αφορούσε συγκεκριμένων προδιαγραφών αγωνιστικά αυτοκίνητα για τα οποία είχε θεσπιστεί ένα σύνολο κανονισμών. Αυτοί θα έπρεπε να τηρούνται πολύ αυστηρά από όλες τις ομάδες που συμμετείχαν. Θα έπρεπε δε να συμμετέχουν σε κάθε αγώνα υποχρεωτικά.

Δείτε τα Highlights του Γαλλικού Grand Prix του 1950

68 years racing F1 history 12Μάιος 1950
Το συγκεκριμένο Πρωτάθλημα κατάφερε να δημιουργηθεί ύστερα από τη συνένωση επτά ανεξαρτήτων αγώνων ταχύτητος. Έτυχε δε ο πρώτος αγώνας του νέου θεσμού να πραγματοποιηθεί στην πίστα του Σίλβερστοουν, στην Μεγάλη Βρετανία. Ήταν τότε 13 Μαΐου του 1950. Πρώτος νικητής του θεσμού αναδείχθηκε ο θρυλικός Τζουζέπε Φαρίνα με Άλφα Ρομέο. Αυτός στέφθηκε, τελικά και ο πρώτος νικητής του πρώτου Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.
Και προκειμένου να υπάρχει "φυτώριο" νέων οδηγών στο 68 years racing F1 history 14θεσμό αυτό, η FIA θεσμοθέτησε, επίσης, πρωταθλήματα για μικρότερων επιδόσεων αυτοκίνητα, όπως τη φόρμουλα 3000 που αργότερα μετονομάστηκε σε GP2, αλλά και το GP3.

Σήμερα όλα έχουν αλλάξει
Σήμερα, 68 χρόνια μετά, η Φόρμουλα 1 συγκεντρώνει τα πάντα γύρων της: υψηλή τεχνολογία, ακριβά συμβόλαια, κορυφαίους οδηγούς θρύλους, τεράστιους χορηγούς, απίστευτη δημοσιότητα, φανατικούς οπαδούς, σπουδαίο θέαμα, αλλά και κάποια τρομακτικά ατυχήματα....
68 years racing F1 history 15Τι να πρωτοξεχωρίσουμε από τον κόσμο αυτό! Τα μεγάλα ονόματα, τους θρύλους της Φόρμουλα, τις ιστορικές ομάδες, τις θλιβερές αναμνήσεις!

Χωρίς να αδικήσουμε κανένα, έρχεται στη σκέψη μας ο υπέροχος Αργεντινός πιλότος Χουάν Μανουέλ Φάντζιο της 10ετίας του '50, όπου κατέκτησε 5 συνολικά πρωταθλήματα από το 1951 έως το 1957. Αυτός ο θρύλος παραμένει και ο γηραιότερος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία των αγώνων της Φόρμουλα 1. Μάλιστα, κατάφερε να κερδίσει αυτά τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα με τέσσερεις διαφορετικές ομάδες, αυτές της Alfa Romeo, της Mercedes, της Ferrari και της Maserati.

Δείτε τα Highlights του Ιταλικού Grand 1950

68 years racing F1 history 19Ο μετά θάνατον Πρωταθλητής
Να θυμηθούμε τον Γιόχαν Ρηντ, τον πιλότο που κατάφερε να κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μετά θάνατον! Τον Αυρτον Σένα! Και δεκάδες ταλαντούχους που για τον καθένα θα έπρεπε να γράφουμε με τις ώρες, σε αυτή την ταπεινή μας αναδρομή στην ένδοξη ιστορία των αγώνων της Φόρμουλα 1.

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok