Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Νοέμβριο 2016 υπήρξαν ελαφρώς αυξημένες κατά +0,6% ως προς το μήνα Νοέμβριο 2015.
Συνολικά, στο 11μηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2016 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +7,4% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Ακόμη και με αυτήν την πρόοδο η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται -71,2% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009.
Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται ελάχιστη αύξηση από τις αρχές του έτους (+0,6%), ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις την περίοδο Ιαν.-Νοε. σημειώνουν αύξηση (+11,7%) ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Νοέμβριος 2016 | Νοέμβριος 2015 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 5.897 | 5.859 | +0,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 553 | 485 | +14,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 8 | 8 | +0,0% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 2.035 | 1.763 | +15,4% |
Ιαν.- Νοε. 2016 |
Ιαν.- Νοε. 2015 |
Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 74.108 | 68.989 | +7,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 5.514 | 5.479 | +0,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 183 | 121 | +51,2% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 34.898 | 31.251 | +11,7% |
Στη Θεσσαλονίκη
Η Θεσσαλονίκη συνεχίζει κα κινείται σε άλλο μήκος κύματος, χαμηλότερα από την πανελλαδική εικόνα. Σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς στο 11μηνο κατέχει μόλις το 6,2% της αγοράς, όταν η Αθήνα βρίσκεται στο 70,7%. Το 11μηνο η αγορά μας έκλεισε στις 74.232 ταξινομήσεις, η Αθήνα στις 52.493 και η Θεσσαλονίκη στις 4.567. Το κλείσιμο της χρονιάς δεν θα αποτελεί μια καλή επίδοση, αλλά σίγουρα δεν θα είναι οι περισσότεροι δυσαρεστημένοι με βάση τις οικονομικές εξελίξεις στη χώρα.
Όσο για τη νέα χρονιά, αν και είναι ακόμη νωρίς, πολλοί ειδικοί υπολογίζουν την αγορά να κινηθεί στα ίδια φετινά επίπεδα, ενώ κάποιοι άλλοι την ανεβάζουν στις 90.000, αν δεν προκύψουν εξελίξεις οι οποίες επηρεάζουν άμεσα τη συγκεκριμένη αγορά.
Πιο αναλυτικά η κατάταξη στην αγορά της Θεσσαλονίκης είναι στο 11μηνο της χρονιάς δείχνει να ξεκαθαρίζει στις πρώτες θέσεις, ενώ λίγο πιο κάτω δίνονται μάχες για μια καλύτερη θέση. Ένα είναι σίγουρο ότι, σημαντικά κερδισμένοι δεν υπάρχουν και όλοι προσπαθούν να κρατήσουν το μερίδιό τους εν όψει της εκκίνησης της νέας χρονιάς. Εκεί θα φανεί η νέα εικόνα με βάση την πορεία των νέων και ιδιαίτερα εμπορικών μοντέλων τα οποία κάνουν το ξεκίνημά τους μέσα στη νέα χρονιά.
Σε επίπεδο 11μήνου έχουν ταξινομηθεί στη Θεσσαλονίκη 4.567 οχήματα, έναντι 4.589 του 2015 και 4.168 του 2014. Η φετινή χρονιά, δηλαδή, ακολουθεί την πορεία της περασμένης, σε ένα περιβάλλον δύσκολο, με τα περιθώρια εμπορικού κέρδους να μην υπάρχουν και ο ανταγωνισμός να βρίσκεται στο ζενίθ του.
Ταξινομήσεις 11μήνου στη Θεσσαλονίκη
Εταιρεία | Ταξινομήσεις | Ποσοστό |
TOYOTA | 699 | 15,30% |
NISSAN | 578 | 12,70% |
OPEL | 462 | 10,10% |
SUZUKI | 306 | 6,70% |
BMW | 259 | 5,70% |
VW | 255 | 5,60% |
CITROEN | 243 | 5,30% |
PEUGEOT | 218 | 4,80% |
FORD | 214 | 4,70% |
MERCEDES | 191 | 4,20% |
RENAULT | 184 | 4,00% |
AUDI | 170 | 3,70% |
HYUNDAI | 109 | 2,40% |
SKODA | 92 | 2,00% |
KIA | 91 | 2,00% |
FIAT | 87 | 1,90% |
MINI | 77 | 1,70% |
SEAT | 69 | 1,50% |
VOLVO | 67 | 1,50% |
HONDA | 67 | 1,50% |
JEEP | 55 | 1,20% |
DACIA | 25 | 0,50% |
SMART | 21 | 0,50% |
SUBARU | 5 | 0,10% |
MITSUBISHI | 4 | 0,10% |
PORSCHE | 4 | 0,10% |
CHEVROLET | 2 | 0,00% |
A.ROMEO | 2 | 0,00% |
LANCIA | 1 | 0,00% |
Άλλοι | 10 | 0,20% |
Σύνολο | 4.567 | 100% |