Ειδήσεις Auto

Renault e-tech

Έρχονται τα Clio E-TECH 140hp & Captur E-TECH Plug-in 160hp

H Renault παρουσίασε τις νέες υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις  του νέου Clio E-TECH 140hp και του νέου Captur E-TECH Plug-in 160hp – στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών. Οι υβριδικές εκδόσεις Clio E-TECH  & Captur E-TECH Plug-in αναμένονται στην Ελλάδα το 2ο εξάμηνο του έτους.

Το σύστημα κίνησης που χρησιμοποιείται σε ευρεία κλίμακα από τα μοντέλα με υβριδικό κινητήρα της Renault, παρουσιάζεται σε δύο παραλλαγές: E-TECH για ‘full hybrid’ (HEV – Hybrid Electric Drive ή υβριδικό) και E-TECH Plug-in για ‘full plug-in hybrid’ (PHEV – Plug-in Hybrid Electric Drive ή επαναφορτιζόμενο υβριδικό). Η ενσωμάτωση της συγκεκριμένης τεχνολογίας σε αυτά τα δύο μοντέλα ήταν εύκολη χάρη στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B η οποία εξελίχθηκε εξ’ αρχής για ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και από το γεγονός ότι τα συστήματα E-TECH είναι τόσο συμπαγή σε διαστάσεις, ώστε να μπορούν να τοποθετηθούν χωρίς καμία τροποποίηση σε ένα μικρό μοντέλο, όπως είναι το νέο Clio.

Μέχρι το 2022 το Groupe Renault προγραμματίζει να διαθέτει στη γκάμα του 8 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και 12 μοντέλα που θα κινούνται και με ηλεκτρική ενέργεια (υβριδικά και plug-in υβριδικά).

Renault e-tech_03

Οι κινητήρες Renault E-TECH hybrid και plug-in hybrid έχουν εξελιχθεί και κατοχυρωθεί σαν πατέντα της Renault Engineering. Προέρχονται από το πρωτότυπο EOLAB, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη έκθεση του Παρισιού το 2014 και ενσωματώνουν όλα τα πλεονεκτήματα της τεχνογνωσίας της μάρκας στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.

Χρησιμοποιούν εξαρτήματα σχεδιασμένα από τη Συμμαχία, όπως ο νέας γενιάς βενζινοκινητήρας των 1,6 λίτρων ο οποίος έχει τροποποιηθεί κατάλληλα για την περίπτωση. Ο συγκεκριμένος κινητήρας πλαισιώνεται από δύο ηλεκτροκινητήρες – ο ένας είναι τύπου HSG (High-Voltage Starter Generator) – και ένα καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη. Η συνεργασία των ηλεκτροκινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία των αλλαγών (τύπος σχεδίασης που είναι γνωστός για την καλύτερη οικονομία και προέρχεται κατευθείαν από την τεράστια εμπειρία της αγωνιστικής ομάδας της Renault F1).

Η ισχύς της μπαταρίας ποικίλλει ανάλογα με τον τύπο του υβριδικού κινητήρα:

Το Νέο Clio E-TECH διαθέτει μία μπαταρία ισχύος 1,2 kWh (230V) που του εξασφαλίζει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου, μείωση εκπομπών του CO2, με δυνατότητα 80% αμιγούς ηλεκτροκίνησης σε αστικό περιβάλλον.

Το Νέο Captur E-TECH Plug-in διαθέτει μπαταρία ισχύος 9,8 kWh (400V) που εξασφαλίζει αυτονομία έως και 65 χλμ. με 100% ηλεκτροκίνηση σε αστικό περιβάλλον.

Ο συνδυασμός των δύο ηλεκτροκινητήρων, το multi-mode κιβώτιο ταχυτήτων και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης προσφέρουν μία πληθώρα επιλογών οδήγησης:

Renault e-tech_04

100% ηλεκτρική εκκίνηση: καθώς το κιβώτιο ταχυτήτων δε διαθέτει συμπλέκτη, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν χρειάζεται να χρησιμοποιηθεί κατά την εκκίνηση. Επομένως τα μοντέλα E-TECH hybrid χρησιμοποιούν πάντα τον ηλεκτροκινητήρα τους για να ξεκινήσουν. Πρόκειται για μία μοντέρνα επιλογή, που εξασφαλίζει την άμεση παροχή της μέγιστης τιμής της ροπής για άμεση απόκριση στην εκκίνηση.

Αυτόματη προσαρμογή σε όλες τις συνθήκες οδήγησης: Η τεχνολογία E-TECH του Groupe Renault βασίζεται σε μία σειριακή-παράλληλη (series-parallel) αρχιτεκτονική λειτουργίας που δίνει τη δυνατότητα  συνδυασμού των πλεονεκτημάτων της υβριδικής κίνησης (σε σειρά, παράλληλα, ή σειριακά-παράλληλα). Οι κινητήρες μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα ή σε συνδυασμό διοχετεύοντας την ισχύ τους στους τροχούς. Το σύστημα κίνησης διαχειρίζεται τη λειτουργία των κινητήρων και την παροχή ισχύος, ανάλογα με τις απαιτήσεις ισχύος καθώς και ανάλογα με τις ευκαιρίες ανάκτησης ενεργείας, για τη φόρτιση της μπαταρίας. Ο τρόπος αυτός διαχείρισης πραγματοποιείται βάσει 15 συνδυασμών λειτουργίας των κινητήρων και της επιλεγμένης ταχύτητας στο κιβώτιο.

Ανάκτηση ενεργείας μπαταρίας, κατά την επιβράδυνση: Μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι και ο μοχλός ταχυτήτων βρίσκεται στη θέση ‘Drive’, ο βασικός ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση, σε ηλεκτρική ώστε να φορτίζει την μπαταρία. Για την ανάκτηση ακόμα περισσότερης ενέργειας, ο μοχλός μπορεί να τοποθετηθεί στη θέση ‘Brake’ (B). Σε αυτή την περίπτωση το αυτοκίνητο επιβραδύνει ακόμα πιο γρήγορα.

Ανάκτηση ενεργείας κατά το φρενάρισμα: όταν ο οδηγός πατήσει το φρένο, η διαδικασία πέδησης ενεργοποιείται ηλεκτρικά, και το σύστημα αποκτά μεγαλύτερη δύναμη χάρη και στην υδραυλική υποβοήθηση που χρησιμοποιείται όταν είναι απαραίτητη. Και σε αυτή την περίπτωση ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει επιπλέον δύναμη πέδησης, ανακτώντας ταυτόχρονα και το ποσοστό της επιπλέον κινητικής ενέργειας που το επιστρέφει στη μπαταρία – τόσο όσο επιτρέπει η χωρητικότητα της μπαταρίας.

Renault e-tech_05

Για πρώτη φορά, επίσης, η γκάμα του Clio διατίθεται και με ‘full hybrid’ E-TECH κινητήρα. Το υβριδικό σύστημα κίνησης του νέου Clio E-TECH 140hp προσφέρει μέγιστη οικονομία και απαράμιλλη δυναμική απόκριση κατά την οδήγηση. Ένα «success story» που υποδηλώνεται με το εκπληκτικό νούμερο των 6,9 δλ. στην επιτάχυνση 80 – 120 χλμ.

Όλα τα συστήματα υβριδικής κίνησης δεν επιβαρύνουν το συνολικό βάρους του υβριδικού Clio E-TECH με περισσότερα από 10 επιπλέον κιλά, σε σχέση με την έκδοση με τον κινητήρα 1.5 Blue dCi 115hp. Σε μικτές συνθήκες, το νέο Clio E-TECH επιτυγχάνει εκπομπές CO2 λιγότερες από 100 g/km (τιμές WLTP)

Με τον νέο E-TECH Plug-in υβριδικό κινητήρα του, το νέο Captur ενσαρκώνει με τον καλύτερο τρόπο τους τρείς πυλώνες του οράματος του Groupe Renault για το μέλλον της αυτοκίνησης: αυτόνομο, δικτυωμένο και ηλεκτρικό.

Ο E-TECH Plug-in 160hp κινητήρας και η αυξημένη ισχύoς της μπαταρίας (9,8 kWh και 400V) σημαίνει ότι νέο Captur μπορεί να διανύσει 100% ηλεκτρικά, έως και 50 χιλιόμετρα, με ταχύτητες έως 135 χλμ/ώρα σε μικτές συνθήκες κίνησης (WLTP) και έως 65 χιλιόμετρα σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος (WLTP πόλη).

Renault e-tech_06

Για να επιτύχει τη μεγιστοποίηση της ηλεκτρικής αυτονομίας του, το αυτοκίνητο πρέπει να φορτίζεται τακτικά. Σε αντίθετη περίπτωση, ο κινητήρας του νέου κινητήρα E-TECH Plug-in λειτουργεί ως ενός συμβατικού full hybrid E-TECH μοντέλου, με όλα τα πλεονεκτήματα αυτού του τύπου κίνησης.

Το νέο Captur E-TECH Plug-in προσφέρει και τη νέα επιλογή «PURE» στο σύστημα multi-SENSE. Με αυτό το πρόγραμμα επιτυγχάνεται η μετάβαση – εφόσον η ισχύς της μπαταρίας είναι ικανοποιητική – στην ηλεκτρική οδήγηση.

Σε μικτές συνθήκες, το νέο Captur E-TECH Plug-In αναμένεται να καταναλώνει περίπου 1,5 λ./100 χλμ. ενώ οι εκπομπές του CO2 δεν θα ξεπερνούν τα 32 γρ./χλμ. (τιμές WLTP).

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok