Ειδήσεις Auto

Γιατί οι αντιηλιακές λοσιόν καταστρέφουν  τα αυτοκίνητα

Και όμως συμβαίνει!

Η έκθεση σε χημικές ουσίες που περιέχονται σε αντισηπτικά χεριών, αντιηλιακά με υψηλό δείκτη προστασίας και εντομοαπωθητικά μπορεί να προκαλέσει πρόωρη φθορά στις εσωτερικές επιφάνειες του αυτοκινήτου με τις οποίες έρχονται σε επαφή οι επιβάτες.

Η αγορά των δημοφιλών αντισηπτικών που περιέχουν αιθανόλη αναμένεται να αυξηθεί κατά 60% στην Ευρώπη το διάστημα 2018-2024. Τα αντιηλιακά με υψηλό δείκτη προστασίας που συνιστώνται από τους ειδικούς ενδέχεται να περιέχουν αυξημένες ποσότητες συστατικών που πιθανόν να βλάψουν το εσωτερικό των αυτοκινήτων.

Η Ford φροντίζει για τη διατήρηση της ελκυστικής εμφάνισης και της αξίας μεταπώλησης των αυτοκινήτων σε βάθος χρόνου, διασφαλίζοντας την αντοχή του εσωτερικού σε γνωστές ή νέες προκλήσεις και δοκιμάζοντας υλικά σε ακραίες συνθήκες.

summer_ 03

Τα αντισηπτικά χεριών και οι αντιηλιακές λοσιόν με υψηλό δείκτη προστασίας μπορεί να ωφελούν την υγεία μας, όχι όμως και τα αυτοκίνητά μας. Οι χημικές ουσίες που περιέχονται σε μερικά από τα προϊόντα αυτά μπορεί να προκαλούν αντιδράσεις με τις επιφάνειες, με αποτέλεσμα την πρόωρη φθορά τους - εκτός και εάν προστατεύονται με ειδικές επενδύσεις.

Αυτή είναι μία πρόκληση που οι μηχανικοί της Ford αντιμετωπίζουν καθημερινά δοκιμάζοντας διαρκώς νέα προϊόντα πάνω στα υλικά που χρησιμοποιούνται στα οχήματά τους, αλλά και υποστηρίζοντας την εξέλιξη ανθεκτικών επιστρώσεων που διασφαλίζουν την ελκυστική εμφάνισή τους σε βάθος χρόνου.

summer_ 04

«Από τα αντισηπτικά χεριών μέχρι τις αντιηλιακές λοσιόν και τα εντομοαπωθητικά, οι τάσεις των καταναλωτών μεταβάλλονται συνεχώς, και νέα προϊόντα εμφανίζονται συνεχώς στην αγορά» δήλωσε ο Mark Montgomery, senior materials engineer στο Κέντρο Τεχνολογίας Υλικών, του Τεχνικού Κέντρου του Dunton στη Μ. Βρετανία, για τη Ford Ευρώπης. «Ακόμα και το φαινομενικά πιο ακίνδυνο προϊόν μπορεί να προκαλέσει προβλήματα όταν έρχεται σε επαφή με κάποιες επιφάνειες εκατοντάδες - ή και χιλιάδες - φορές το χρόνο.» 

Δείτε τις δοκιμές της Ford εδώ: 

Η αγορά των αντισηπτικών χεριών με τη μορφή ζελ, αφρού και υγρομάντηλων, πολλά από τα οποία περιέχουν αιθανόλη, αναμένεται να αυξηθεί κατά 60% στην Ευρώπη, με τζίρο από 371,92 εκατομμύρια δολάρια το 2018, σε 593,62 εκατομμύρια δολάρια μέχρι 2024. Αντιηλιακές  λοσιόν με υψηλό δείκτη προστασίας περιέχουν μεγαλύτερες ποσότητες οξειδίου του τιτανίου, το οποίο πιθανότατα αντιδρά με πλαστικές επιφάνειες και τα φυσικά έλαια που υπάρχουν σε δερμάτινες επενδύσεις, κυρίως στις υψηλές θερμοκρασίες. Το Διαιθυλοτολουαμίδιο,  ή DEET, είναι το πιο συνηθισμένο ενεργό συστατικό των εντομοαπωθητικών.

summer_ 05

Οι ομάδες της Ford στο Dunton της Μ. Βρετανίας και της Κολωνίας στη Γερμανία πραγματοποιούν δοκιμές σε θερμοκρασίες που, σε μερικές περιπτώσεις, αγγίζουν τους 74°C – αυτή είναι η θερμοκρασία που εύκολα μπορεί να αναπτυχθεί στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου σταθμευμένου στην παραλία μία καλοκαιρινή μέρα. Σε άλλες δοκιμές, προσομοιώνουν την εκτεταμένη έκθεση στον ήλιο με “βομβαρδισμό” των υλικών σε υπεριώδη ακτινοβολία, που αντιστοιχεί με την έκθεσή τους στο πιο φωτεινό μέρος του πλανήτη, επί 1.152 ώρες (48 ημέρες).

summer_ 06

Επίσης, οι μηχανικοί της Ford δοκιμάζουν την αντοχή των πλαστικών σε χαμηλές θερμοκρασίες έως και τους -30°C – κοντά δηλαδή στο όριο θραύσης τους – μέσω της επαναλαμβανόμενης αναπήδησης σε αυτες μιας ελαστικής μπάλας (δέκα φορές βαρύτερης από μία μπάλα ποδοσφαίρου) ώστε να διασφαλιστεί ότι το πλαστικό δε θα παρουσιάσει ρωγμές.

Σύμφωνα με τα ευρήματα των δοκιμών, η χημική σύσταση των εξωτερικών στρωμάτων μπορεί κάλλιστα να αλλάξει με σκοπό την προστασία του εσωτερικού τμήματος των τμημάτων. Αυτό θα συμβάλλει στη διατήρηση της ελκυστικής εμφάνισης τους, αλλά και της αξίας μεταπώλησης του αυτοκινήτου καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους. Δοκιμές πραγματοποιούνται επίσης και σε αξεσουάρ που πωλούνται μέσω του Ford Customer Service Division, όπως σε καλύμματα χώρου αποσκευών και σε πλαστικά καλύμματα εσωτερικού.

summer_ 07

«Μερικές φορές, χρειάζεται να λειτουργούμε ως ντετέκτιβ» δήλωσε ο Richard Kyle, materials engineer, που επίσης εργάζεται στο Dunton. «Υπήρχαν περιπτώσεις υπερβολικής φθοράς στην Τουρκία και καταφέραμε να εντοπίσουμε ότι αιτία ήταν πιθανότατα η αιθανόλη και συγκεκριμένα ένα δημοφιλές αντισηπτικό χεριών που περιείχε 80% αιθανόλη – πολύ υψηλότερο ποσοστό από οτιδήποτε γνωρίζαμε μέχρι τότε. Μόλις μάθαμε τι ήταν, καταφέραμε να βρούμε μία λύση.»

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok