Ειδήσεις Auto

Tο μεγαλύτερο εξάρτημα που φτιάχτηκε σε 3D εκτυπωτή

Η Ford κατασκεύασε για τον 3.5L V6 EcoBoost κινητήρα του ‘Hoonitruck’ του Ken Block το μεγαλύτερο εξάρτημα που φτιάχτηκε ποτέ σε 3D εκτυπωτή. Η σχέση του Ken Block με τα pick up μοντέλα της Ford έχει τις ρίζες της από πολύ παλιά. Ο πρωταγωνιστής της σειράς Gymkhana ΤΕΝ έμαθε να οδηγεί σε ένα από αυτά κάνοντας μάλιστα το πρώτο του burn-out μ’ ένα τέτοιο όχημα. Σήμερα, πρωταγωνιστής στο τελευταίο του βίντεο είναι ένα ακόμα εμβληματικό pick up μοντέλο της Ford, και συγκεκριμένα ένα F-150 του 1977.

Ken-Blocks-Hoonitruck_  03

Το όχημα αυτό, το οποίο αποκαλείται με το προσωνύμιο ‘Hoonitruck’, παίρνει κίνηση από τον ίδιο V6 Ecoboost κινητήρα των 3,5 λίτρων με τα δύο turbo που γνωρίσαμε στο εκρηκτικό σπορ κουπέ μοντέλο της Ford: το GT. Με μια ουσιαστική διαφορά, όμως: την απόδοσή του, η οποία ξεπερνά για την περίσταση τους 900 ίππους. Πέραν της ιπποδύναμής του, ο κινητήρας του ‘Hoonitruck’ ξεχωρίζει για ένα ακόμα μοναδικό στον κόσμο χαρακτηριστικό του: το μεγαλύτερο μεταλλικό εξάρτημα από τρισδιάστατο εκτυπωτή που φτιάχτηκε ποτέ στο σύνολο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Δείτε το εντυπωσιακό Gymkhana 10 του Ken Block:

Το συγκεκριμένο εγχείρημα αποτελεί προϊόν συνεργασίας και προσπαθειών της Ford σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι μηχανικοί της Ford Performance στις ΗΠΑ πραγματοποίησαν προσομοιώσεις απόδοσης του κινητήρα και συνεργάστηκαν με μία ομάδα τεχνικών στο τμήμα έρευνας της Ford από την Ευρώπη, οι οποίοι ανέλαβαν τη δομική ανάλυση για τη σχεδίαση του εξαρτήματος. Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Προσθετικής Ψηφιακής Κατασκευής (Digital Additive Production) RWTH του Aachen, η ομάδα κατασκεύασε ένα περίπλοκο αυλό εισαγωγής από αλουμίνιο που παρέχει αέρα από τους υπερσυμπιεστές στους κυλίνδρους του κινητήρα.

Ken-Blocks-Hoonitruck_  04

«Έχουμε την τύχη να διαθέτουμε πρόσβαση σε απίστευτη τεχνολογία, όμως το συγκεκριμένο project έφερε τόσο εμάς όσο και την υπολογιστική μας ισχύ στο απόλυτο όριο. Ο αυλός εισαγωγής έχει ένα περίπλοκο σχήμα, σαν ιστός, το οποίο δεν μπορούσε να επιτευχθεί με τις συμβατικές κατασκευαστικές μεθόδους. Καταλήξαμε να διαλύουμε τα υποστηρικτικά συστήματα σε οξύ» δήλωσε ο Raphael Kochengineer, Advanced Materials & Processes, Ford Ευρώπης.

Εδώ μπορείτε να δείτε το σχετικό βίντεο

Η τρισδιάστατη εκτύπωση – ή αλλιώς η προσθετική κατασκευή, όπως αποκαλείται – είναι μία μέθοδος κατασκευής χωρίς εργαλεία που εξασφαλίζει μεγάλη ευελιξία στη σχεδίαση και συνεπάγεται εξοικονόμηση βάρους και βελτιωμένη απόδοση. Η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιείται συχνά στην εξέλιξη οχημάτων Ford για τη δοκιμή και βελτιστοποίηση διαφορετικών σχεδίων, αλλά και για την κατασκευή εργαλείων ταχύτερα και με χαμηλότερο κόστος. Για τον αυλό εισαγωγής του “Hoonitruck”, που ζυγίζει περίπου 6 κιλά, η όλη διαδικασία κατασκευής διήρκεσε πέντε ημέρες.

Ken-Blocks-Hoonitruck_  05

«Νομίζω ότι η Ford έκανε εξαιρετική δουλειά. Αυτό είναι το αγαπημένο μου εξάρτημα στο ‘Hoonitruck’. Δεν μπορείς να το κατασκευάσεις διαφορετικά», δήλωσε ο Ken Block.

Πρόσφατα η Ford κέρδισε βραβεία από τον Αυτοκινητιστικό Τμήμα της Ένωσης Μηχανικών Πλαστικών για τα εξαρτήματα που έφτιαξε σε 3D εκτυπωτή για το Ford Ranger και τη Mustang.

Ken-Blocks-Hoonitruck_  06

 

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok