Θετικά ξεκίνησε η χρονιά του αυτοκινήτου στη χώρα μας. Με θετικό πρόσημο 3,5% τερμάτισε ο περασμένος Ιανουάριος σε ότι έχει να κάνει με τις προτιμήσεις των αγοραστών. Συνολικά ταξινομήθηκαν 9.300 επιβατικά αυτοκίνητα, σύμφωνα πάντα με τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς.
Από τις συνολικά 9.300 ταξινομήσεις, οι 5.726 ήταν λιανικές (ποσοστό αύξησης 7,8%) και οι 3.032 ήταν εταιρικές (ποσοστό μείωσης -2,3%). Το ποσοστό των εταιρικών πωλήσεων του περασμένου μήνα στη χώρα μας ήταν 40%. Συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2018 είχαμε τότε 8.982 ταξινομήσεις, εκ των οποίων οι 5.215 ήταν λιανικές και οι 3.767 εταιρικές (ποσοστό 42%).
Ταξινομήσεις Ιανουαρίου 2019 Ελλάδα
Toyota 1.159 12,5%
Peugeot 1.028 11,1%
Opel 850 9,1%
Hyundai 733 7,9%
VW 583 6,3%
Suzuki 581 6,2%
Nissan 563 6,1%
Citroen 460 4,9%
Fiat 414 4,5%
Audi 371 4,0%
Renault 344 3,7%
Mercedes 322 3,5%
Ford 292 3,1%
Skoda 273 2,9%
Kia 240 2,6%
Dacia 218 2,3%
BMW 183 2,0%
Volvo 136 1,5%
Jeep 115 1,2%
Smart 104 1,1%
Honda 76 0,8%
Mini 74 0,5%
Smart 45 0,5%
Alfa Romeo 44 0,5%
Mitsubishi 41 0,4%
Land Rover 16 0,2%
Jaguar 10 0,1%
Subaru 9 0,1%
Porsche 7 0,1%
Lexus 5 0,1%
Abarth 2 0,0%
Η βενζίνη εξακολουθεί να κερδίσει
Η τάση των καταναλωτών στο να επιλέγουν αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης εξακολουθεί να συνεχίζεται. Έτσι επιβεβαιώνεται το γεγονός ότι πριν από λίγα μόλις χρόνια που ίσχυε το “ντίζελ να είναι και ότι νάναι” , περάσαμε στη βενζίνη. Τουλάχιστον αυτό συνεχίζουν να δείχνουν τα στοιχεία της αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα, από τις συνολικά 9.300 ταξινομήσεις του Ιανουαρίου, τα 5.726 αυτοκίνητα είχαν κινητήρα βενζίνης, τα 3.032 κινητήρα ντίζελ (ποσοστό αγοράς 33%) και αυτοκίνητα με άλλου είδους καύσιμο (υβριδικά, διπλού καυσίμου, ηλεκτρικά) 542 (ποσοστό 18,1%).
Τα ελαφρά επαγγελματικά
Ο χώρος αυτός που αποτελεί και οικονομικό δείκτη της αγοράς, σημείωσε αύξηση τον περασμένο Ιανουάριο κατά 3,4%. Είχαμε συνολικά 632 ταξινομήσεις εκ των οποίων οι 225 ήταν λιανικές (σημείωσαν μείωση -9,3%) και οι 407 ήταν εταιρικές (ποσοστό αύξησης 12,1%). Αντίστοιχα τον Ιανουάριο του 2018 είχαν ταξινομηθεί 611 ελαφρά επαγγελματικά.
Ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών Ιανουαρίου – Ελλάδα
Toyota 104 16,5%
Fiat 81 12,8%
Ford 74 11,7%
Mercedes 73 11,6%
VW 67 10,6%
Peugeot 51 8,1%
Nissan 50 7,9%
Citroen 28 4,4%
Mitsubishi 28 4,4%
Opel 23 3,6%
Renault 19 3,0%
Isuzu 15 2,4%
Dacia 13 2,4%
Iveco 4 0,6%
Καλύτερα η Θεσσαλονίκη
Η Θεσσαλονίκη που παραμένει ο μεγάλος χαμένος της κρίσης εξακολουθεί να ψάχνει το βηματισμό της. Δείχνει όμως να τα πηγαίνει λίγο καλύτερα και το γεγονός αυτό είναι αισιόδοξο. Ο περασμένος Ιανουάριος έκλεισε στις 699 ταξινομήσεις. Από αυτές οι 544 ήταν λιανικές και οι 145 εταιρικές (ποσοστό 21%). Συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2018 είχαν ταξινομηθεί τότε 645 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 525 ήταν λιανικές πωλήσεις και τα 120 εταιρικές (ποσοστό 19%).
Ταξινομήσεις Ιανουαρίου Θεσσαλονίκης
Toyota 114 16,3%
Hyundai 78 11,2%
Suzuki 61 8,7%
Peugeot 52 7,4%
VW 48 6,9%
Opel 47 6,7%
Citroen 35 5,0%
Nissan 33 4,7%
Mercedes 26 3,7%
Kia 24 3,4%
Ford 24 3,4%
BMW 21 3,0%
Fiat 16 2,3%
Dacia 15 2,1%
Jeep 14 2,0%
Renault 14 2,0%
Volvo 13 1,1%
Honda 12 1,7%
Seat 12 1,7%
Smart 11 1,6%
Skoda 10 1,4%
Audi 9 1,4%
Mitsubishi 5 0,7%
Mini 4 0,6%
Porsche 1 0,1%
H αγορά της Θεσσαλονίκης βελτιώνει αργά και σταθερά και τα ποιοτικά της στοιχεία. Το βάρος της Θεσσαλονίκης στην πανελλαδική αγορά είναι στα επιβατικά 7,5%, στις λιανικές πωλήσεις 9,9%, στις εταιρικές 3,9% και στα ελαφρά επαγγελματικά 7,6%.