Ειδήσεις Auto

Μια καταστροφική πορεία - πάει να αλλάξει κάτι?

 

Σε ιδιαίτερα δύσκολους δρόμους εξακολουθεί να κινείται η αγορά του αυτοκινήτου στη χώρα μας.  Και δεν είναι μόνο του ότι έχει μειωθεί δραστικά πλέον  η αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών. Εξακολουθεί να υπάρχει σε πολλούς καταναλωτές η φοβία και η καχυποψία για το τι μπορεί να τους περιμένει αν επιλέξουν κάποιο αυτοκίνητο.

Πραγματική εικόνα της αγοράς του αυτοκινήτου είναι ουσιαστικά οι λιανικές πωλήσεις και όχι οι εταιρικές  Στις λιανικές φαίνεται η αληθινή δύναμη - δυνατότητα της αγοράς. Οι εταιρικές απλά, βοηθώντας τα τελευταία χρόνια ο τουρισμός, σημείωσαν αύξηση και κυριολεκτικά σώζουν μόνο την γενικότερη εικόνα της αγοράς.

car market_  03

 

Αναλύοντας όμως την αγορά από το 2000 έως και την περσινή χρονιά, διαπιστώνουμε για άλλη μια φορά ότι οι λιανικές πωλήσεις - η πραγματική εικόνα - παρουσιάζει εικόνα καταστροφής. Αρκεί να δούμε ότι το 2000 είχαμε 250.029 λιανικές πωλήσεις (86,15%), για να φτάσουμε στο 2016 τις 35.087 ταξινομήσεις (44,20%) και πέρσι που έφτασαν τις 48.902 με ποσοστό 47% . Είναι εντελώς αδύνατον να επιβιώσουν εισαγωγικές εταιρείες, αλλά και καταστήματα λιανικής, οι ηρωικοί ντήλερς, οι οποίοι κάθε χρόνο ζουν όλο και χειρότερες μέρες. Κάθε χρόνο χάνονται πολλές θέσεις εργασίας από τον άλλοτε ισχυρό κλάδο του αυτοκινήτου. Κάθε χρόνο κλείνουν καταστήματα λιανικής, συνεργεία και άλλα συναφή καταστήματα.

Η τραγική αυτή μείωση των πωλήσεων έχει άμεσο αντίκτυπο στα κρατικά έσοδα, αφού χάνονται εκατομμύρια ευρώ από τέλη κυκλοφορίας, εισφορές, καύσιμα, ασφάλειες και μια σειρά ακόμη "ζεστών" εισπράξεων για το κράτος.

Με αυτούς τους ρυθμούς των πωλήσεων ο κυκλοφορών  παλαιός στόλος της χώρας μας θα χρειαστεί πολλές 10ετίες για να ανανεωθεί. Έτσι, χιλιάδες σαράβαλα, δίχως επαρκή συντήρηση, κυριολεκτικά σέρνονται στους ελληνικούς δρόμους, ρυπαίνοντας και προκαλώντας πολλά τροχαία δυστυχήματα.

car market_  02

 

Σημειώνεται ακόμη πως η αγορά αυτοκινήτου κατά το 2018 κινήθηκε  -61,8% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο προ κρίσης των ετών 2000-2009.

Αξίζει να δούμε αναλυτικά τον συνολικό όγκο πωλήσεων καινούργιων επιβατικών οχημάτων στη χώρα μας από το 2000 έως και πέρσι, τις λιανικές πωλήσεις, αλλά και τις εταιρικές. Στον πίνακα που ακολουθεί φαίνεται ξεκάθαρα η καταστροφική πορεία του κλάδου τα τελευταία της κρίσης. Με μοναδική αισιόδοξη ακτίνα την περσινή χρονιά που δείχνει ότι κάτι πάει να δείξει.

Αναλυτικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων στη Ελλάδα 2000 - 2018

 

Έτος  σύνολο αγοράς      λιανικές         εταιρικές

2000           290.225             250.029           40.196

2001           280.295             236.185           44.110

2002            268.489              219.339          49.150

2003            257.293              203.291          54.002

2004            289.753              224.179          65.574

2005            269.733               210.753          58.980

2006             267.706             205.314          62.392

2007             279.794              214.591         65.203

2008             267.242              202.365         64.877

2009             220.548              181.508         39.040

2010             141.499              106.027          35.472

2011               97.682                65.136          32.546

2012               58.482                34.445          24.037

2013               58.694                30.818          27.876

2014               71.218                36.000          35.218

2015               75.805                39.782          36.023

2016               79.379                35.084          44.295

2017               88.660                40.275          48.385

2018             104.117                48.902          55.215

car market_  05

 

Βούλιαξε η Θεσσαλονίκη

Μια αναδρομή στην αγορά των τελευταίων 18 ετών μας δείχνει ανάγλυφα της τραγικότητα της κατάστασης. Η αγορά του αυτοκινήτου της Θεσσαλονίκης το 2000 βρισκόταν στις 28.183 ταξινομήσεις, για να φτάσει το 2004 τις 29.493 και να "γκρεμιστεί" στις 3.756 το 2013. Η περσινή χρονιά ήταν  σχετικά αισιόδοξη αφού φτάσαμε στις 6.889 ταξινομήσεις.

Από αυτές μόλις οι 4.914 ήταν λιανικές, επίδοση εξαιρετικά απαισιόδοξη προκειμένου να κρατηθούν σε τροχιά συντήρησης τα δίκτυα λιανικών πωλήσεων. Ο σχετικός πίνακας των ταξινομήσεων στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, της δεύτερης ισχυρότερης αγοράς της χώρας μας δείχνει ξεκάθαρα την καταστροφική πορεία των τελευταίων ετών.

Αναλυτικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη 2000 - 2018

Έτος  σύνολο αγοράς      λιανικές         εταιρικές

2000         28.183                 26.697           1.486

2001         27.150                 25.574          1.576

2002         26.884                 24.712           2.172

2003         26.138                 22.985           3.153

2004         29.493                 25.249          4.244

2005         26.529                 22.952          3.577

2006         25.364                 22.064          3.300

2007         26.266                 23.130          3.136

2008         23.710                 20.965          2.745

2009         20.387                 18.670          1.717

2010         11.805                 10.655          1.150

2011           6.779                  5.949                830

2012           3.946                  3.287               659

2013           3.756                  2.929               827

2014           4.575                  3.567           1.008

2015           5.037                  3.946           1.091

2016           4.879                  3.622           1.257

2017           5.902                  4.144           1.758

2018           6.889                  4.914           1.975

 

car market_  06

 

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok