Πολύ σημαντικές αλλαγές φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών σχετικά με τον τρόπο εξέτασης των υποψήφιων οδηγών. Μεταξύ πολλών άλλων το νέο νομοσχέδιο προβλέπει και τη δυνατότητα απόκτησης διπλώματος οδήγησης από νέους 17 ετών. Η καινοτομία αυτή ακολουθεί το αμερικανικό σύστημα η οποία είναι συνοδευόμενη οδήγηση.
Αυτό τονίζεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας “τα Νέα”. Σύμφωνα με το δημοσίευμα ο υποψήφιος 17χρονος οδηγός θα επιτρέπεται να οδηγεί υποχρεωτικά με τη συνοδεία ενηλίκου, ο οποίος θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών. Επιπλέον, θα πρέπει να είναι κάτοχος άδειας οδήγησης για τουλάχιστον πέντε χρόνια και το πιο σημαντικό δεν θα πρέπει να του έχουν καταλογιστεί για τουλάχιστον ένα χρόνο βαθµοί ποινής στο point system του.
Στα προαπαιτούμενα, προβλέπεται ακόμη ότι ο 17χρονος θα είναι υποχρεωμένος να είναι ασφαλισμένος έναντι τρίτων λόγω σωµατικής βλάβης και ζηµιών, συμπεριλαµβανοµένης και της χρηµατικής ικανοποίησης εξ αιτίας ηθικής βλάβης.
Μόλις ο νέος οδηγός συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του θα έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει την κανονική άδεια οδήγησης, αφού πρώτα περάσει και πάλι από πρακτικές εξετάσεις και με τη βασική προϋπόθεση ότι δεν θα έχει υποπέσει σε παραβάσεις, για τις οποίες καταλογίζονται βαθµοί ποινής στο Σύστηµα Ελέγχου Συµπεριφοράς Οδηγών.
Πέραν της σημαντικής αυτής προσθήκης, το συγκεκριμένο νέο νομοσχέδιο επιφέρει σημαντικές αλλαγές και ως προς την εξέταση των υποψήφιων οδηγών:
Όλοι οι υποψήφιοι οδηγοί θα υποβάλλονται υποχρεωτικά σε θεωρητική εξέταση και εφόσον πετύχουν θα επιτρέπεται να συνεχίζουν στις δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς.
Η πρακτική εξέταση θα διενεργείται σε δύο στάδια, την ίδια ηµέρα.
Στο πρώτο στάδιο θα εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης (πορεία) και εφόσον αυτό ολοκληρωθεί µε επιτυχία, θα ακολουθεί η εξέταση στις ειδικές δοκιµασίες.
Στην περίπτωση που ο υποψήφιος οδηγός αποτύχει στο δεύτερο στάδιο των εξετάσεων, θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.
Στο αυτοκίνητο θα βρίσκονται μόνο ο υποψήφιος οδηγός και ένας εξεταστής (ο οποίος θα προκύπτει μέσω ηλεκτρονικής κλήρωσης και θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης) και όχι ο δάσκαλος.
Στις μοτοσικλέτες οι υποψήφιοι οδηγοί θα είναι μόνοι τους.
Η εξέταση και στα δύο στάδια θα μεταδίδεται ζωντανά και θα καταγράφεται.
Μια από αυτές η υποχρεωτική σύνδεση του εκπαιδευτικού οχήματος μέσω ίντερνετ με το κέντρο ελέγχου του υπουργείου Μεταφορών, τοποθέτηση κάμερας με μικρόφωνο που θα απεικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καµπίνα του οχήµατος ή τις θέσεις ανάβασης των µοτοσικλετών.
Σε περίπτωση αλλοίωσης των αποτελεσμάτων θα υπάρχουν κυρώσεις.
Αυτές είναι οι σημαντικότερες αλλαγές οι οποίες προβλέπονται στο νέο νομοσχέδιο του αρμόδιου Υπουργείου, σύμφωνα πάντα με το σχετικό δημοσίευμα.