Οι τάσεις παραλογισμού της αγορά μας
Η αγορά του αυτοκινήτου στη χώρα μας συνεχίζει να ακολουθεί έναν ιδιαίτερα αισιόδοξο δρόμο. Τον περασμένο Σεπτέμβριο η αγορά παρουσίασε σχετική κάμψη, αλλά η αισιοδοξία "ρέει" στον κλάδο. Η προσωρινή πτώση συνέβη λόγω των διαφόρων διαδικασιών που προέκυψαν με το WLTP, τον νέο τρόπο μέτρησης κατανάλωσης και του CO2 στα αυτοκίνητα. Παρά τη μικρή "κοιλιά" που έκανε τον περασμένο μήνα, συνεχίζει, σύμφωνα με τα πρώτα προσωρινά αποτελέσματα, να κινείται με αυξητικό ρυθμό του 22,1%.
Και το σημείο του παραλογισμού
Το γεγονός που δείχνει εξαιρετικά σημαντικό για την αγορά του αυτοκινήτου στη χώρα μας, είναι ότι το 2012 επικρατούσε το "δόγμα" ότι το καλύτερο αυτοκίνητο είναι το ντίζελ αυτοκίνητο.
Σήμερα, αυτό που επικρατεί στις τάξεις της λιανικής είναι ότι, μόνο το βενζικονίνητο είναι το καλό αυτοκίνητο. Μέσα σε λίγα χρόνια άλλαξαν τα πάντα, δίχως ουσιαστικό λόγο και το γεγονός αυτό δείχνει μια τάση παραλογισμού.
Αξίζει να σημειώσουμε, ακόμη ότι, η αγορά μας βρέθηκε ξαφνικά στο "χορό" των B SUV, δίχως όμως να έχουμε περάσει ποτέ από το δρόμο του station wagon. Και αυτό αν δεν είναι παραλογισμός, τι μπορεί να είναι!
Η αγορά το μήνα που πέρασε
Να δούμε όμως με αριθμούς πως αποτυπώθηκε η αγορά τον περασμένο μήνα. Ο πίνακας που ακολουθεί παρουσιάζει τις ταξινομήσεις του μήνα.
Ταξινομήσεις Σεπτεμβρίου 2018
Toyota 680 13,7%
Opel 450 9,1%
Peugeot 438 8,8%
Suzuki 348 7,0%
Citroen 339 6,8%
Ford 333 6,7%
VW 273 5,5%
Nissan 231 4,7%
Fiat 223 4,5%
BMW 221 4,5%
Hyundai 217 4,4%
Renault 188 3,8%
Mercedes 149 3,0%
Skoda 140 2,8%
Volvo 104 2,1%
Kia 100 2,0%
Mini 92 1,9%
Dacia 74 1,5%
Honda 68 1,4%
Seat 67 1,4%
Jeep 52 1,0%
Audi 46 0,9%
Smart 37 0,7%
Mitsubishi 28 0,6%
Alfa Romeo 26 0,5%
Land Rover 12 0,2%
Lexus 7 0,1%
Jaguar 5 0,1%
Subaru 4 0,1%
Chevrolet 2 0,0%
Porsche 2 0,0%
Meserati 1 0,0%
Τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν συνολικά 4.957 επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά. Από αυτά οι 2.895 ήταν λιανικές πωλήσεις και οι 2.062 εταιρικές (ποσοστό 42%). Αντίστοιχα κατά τον Σεπτέμβριο του 2017 ταξινομήθηκαν 5.911 αυτοκίνητα εκ των οποίων οι 3.289 ήταν λιανικές και οι 2.702 εταιρικές (ποσοστό 45%).
Εκείνο όμως που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι για έναν ακόμη μήνα το ντίζελ χάνει σημαντικό έδαφος. Από τις συνολικές ταξινομήσεις του περασμένου μήνα, οι 2.744 είχαν σαν καύσιμο τη βενζίνη, οι 1.908 το ντίζελ και οι 305 ήταν διπλού καυσίμου, υβριδικά ή ηλεκτρικά.
Ταξινομήσεις Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου στην Ελλάδα
Αξίζει να δούμε και την πορεία της αγοράς συνολικά, από τότε που ξεκίνησε τον περασμένο Ιανουάριο και τις συνολικές ταξινομήσεις των εταιρειών.
Toyota 9.106 10,8%
VW 7.691 9,1%
Nissan 6.989 8,3%
Peugeot 6.945 8,2%
Fiat 6.069 7,2%
Opel 5.660 6,7%
Suzuki 4.976 5,9%
Hyundai 4.848 5,7%
Citroen 4.220 5,0%
Renault 3.485 4,1%
Ford 3.199 3,8%
Skoda 2.972 3,5%
Mercedes 2.811 3,3%
Kia 2.504 3,0%
Seat 2.372 2,8%
Audi 2.203 2,6%
BMW 2.085 2,5%
Volvo 1.184 1,4%
Mini 1.161 1,4%
Dacia 1.101 1,3%
Jeep 951 1,1%
Honda 540 0,6%
Smart 471 0,6%
Alfa Romeo 387 0,5%
Mitsubishi 242 0,3%
Land Rover 137 0,2%
Jaguar 88 0,1%
Porsche 61 0,1%
Lexus 45 0,1%
Subaru 44 0,1%
Ssangyong 26 0,0%
92,4% πάνω τα "καθαρά" αυτοκίνητα
Συνολικά το 9μηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου ταξινομήθηκαν στη χώρα μας 84.630 αυτοκίνητα, έναντι 69.288 του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Η διαφορά αυτή μας δίνει ποσοστό αύξησης 22,1%.
Και ο παραλογισμός των καυσίμων συνεχίζει. Φέτος έχουν ταξινομηθεί 50.744 αυτοκίνητα με καύσιμο τη βενζίνη, 30.074 με καύσιμο το ντίζελ και 3.812 με διπλό καύσιμο, υβριδικά ή ηλεκτρικά.
Αντίστοιχα το ίδιο χρονικό διάστημα του 2017 είχαν ταξινομηθεί 36.877 αυτοκίνητα με καύσιμο τη βενζίνη, 30.430 με καύσιμο το ντίζελ και 1.981 με άλλο καύσιμο. Οι αριθμοί αυτοί δείχνουν πλέον ότι έχουμε 37,6% αύξηση στο ποσοστό των κινητήρων βενζίνης, -1,2% πτώση στους κινητήρες ντίζελ και 92,4% αύξηση σε άλλες μορφές καυσίμων.
3,0% πάνω τα ελαφρά επαγγελματικά
Πολύ μικρή είναι η αύξηση στα ελαφρά επαγγελματικά στη αγορά μας και η κατηγορία αυτή είναι πολύ σημαντική, διότι θεωρείται οικονομικός δείκτης της αγοράς. Πιο αναλυτικά οι ταξινομήσεις του Σεπτεμβρίου στα ελαφρά επαγγελματικά ήταν:
Ταξινομήσεις LCV Σεπτεμβρίου
Ford 105 22,2%
Toyota 96 20,3%
Peugeot 50 10,6%
Nissan 49 10,4%
Fiat 48 10,1%
VW 22 4,7%
Mercedes 20 4,2%
Mitsubishi 20 4,2%
Renault 17 3,6%
Opel 14 3,0%
Isuzu 13 2,7%
Dacia 9 1,9%
Citroen 6 1,3%
GroupiL 2 0,4%
Iveco 1 0,2%
Volvo 1 0,2%
Κατά το φετινό Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν συνολικά 473 οχήματα, έναντι 498 του περασμένου Σεπτεμβρίου. Κατά το 9μηνο φέτος ταξινομήθηκαν 18.473 οχήματα, έναντι 17.498 του αντίστοιχου περσινού χρονικού διαστήματος, σημειώνοντας η αγορά μας φέτος μικρή αύξηση της τάξεως του 3,0%.
Οι πρωταγωνιστές των κατηγοριών
Να δούμε τώρα ποιοι προηγούνται από την αρχή του χρόνου στις διάφορες κατηγορίες οχημάτων.
Segment B Toyota Yaris
Segment B-SUV Suzuki Vitara
Segment C Opel Astra
Segment C-SUV Nissan Qashqai
Segment D-SUV Nissan X-Trail
Segment Pick-up Toyota Hilux
Segment Van Ford Transit
Segment Vanette Fiat Doblo
Segment CDV Toyota Yaris Van
H Θεσσαλονίκη
Συγκρατημένα αισιόδοξα κινείται και η Θεσσαλονίκη. Ο Σεπτέμβριος έκλεισε με 398 ταξινομήσεις, έναντι 451 του περσινού Σεπτεμβρίου. Τον περασμένο μήνα από τις 398 ταξινομήσεις, οι 304 ήταν λιανικές και οι 94 εταιρικές. Αντίστοιχα τον Σεπτέμβριο του 2017, από τις 451 ταξινομήσεις οι 358 ήταν λιανικές και οι 93 εταιρικές.
Κατά το φετινό 9μηνο έχουν ταξινομηθεί στη Θεσσαλονίκη συνολικά 5.590 αυτοκίνητα, έναντι 4.608 του περσινού αντίστοιχου χρονικού διαστήματος. Στους ειδικούς δείκτες της αγοράς, η Θεσσαλονίκη παρουσιάζει ποσοστό επί της πανελλαδικής αγοράς 8,0% γενικό, 10,5% στην κατηγορία των επιβατικών, 4,6% στα εταιρικά και 3,6% στα ελαφρά επαγγελματικά.
Να δούμε αναλυτικά τις ταξινομήσεις στη Θεσσαλονίκη. Η δεύτερη και τρίτη στήλη έχουν τις ταξινομήσεις και το ποσοστό του Σεπτεμβρίου, ενώ η τρίτη και τέταρτη στήλη τις ταξινομήσεις και το αντίστοιχο ποσοστό του 9μήνου.
Ταξινομήσει Θεσσαλονίκης
Toyota 80 20,1% 809 14,5%
Peugeot 43 10,8% 355 6,4%
Suzuki 40 10,1% 361 6,5%
Hyundai 33 8,3% 377 6,7%
Citroen 27 6,8% 219 3,9%
Ford 23 5,8% 246 4,4%
Opel 21 5,3% 323 5,8%
VW 19 4,8% 482 8,6%
Nissan 15 3,8% 435 7,8%
Renault 14 3,5% 223 4,0%
BMW 13 3,3% 151 2,7%
Mercedes 13 3,3% 193 3,5%
Kia 13 3,3% 240 4,3%
Jeep 7 1,8% 78 1,4%
Honda 7 1,8% 55 1,0%
Dacia 7 1,8% 75 1,3%
Volvo 5 1,3% 78 1,4%
Fiat 5 1,3% 260 4,7%
Seat 4 1,0% 153 2,7%
Skoda 3 0,8% 189 3,4%
Mini 3 0,8% 106 1,9%
Audi 2 0,5% 113 2,0%
Mitsubishi 1 0,3% 23 0,4%