Ειδήσεις Auto

Ακριβαίνουν τιμές αυτοκινήτων & τέλη κυκλοφορίας

Car Pollution 10Σοβαρές αλλαγές φαίνεται να προκαλεί ο νέος τρόπος μέτρησης των ρύπων των αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Είναι πλέον γεγονός ότι, από την 1η Σεπτεμβρίου, κάθε αυτοκίνητο το οποίο θα πωλείται στην Ευρώπη θα πρέπει να ακολουθεί το νέο πρότυπο ρύπων για το CO2. Αυτό προκύπτει ύστερα από την καθιέρωση του νέου κύκλου δοκιμών Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP).

Όλα ξεκίνησαν το 1992
Η προσπάθεια μείωσης των ρύπων των οχημάτων ξεκίνησε με το Euro 1 το 1992, του Euro 2 το 1996 και φθάσαμε στο Euro 6 (2014). Τα όρια εκπομπών μειώθηκαν σταδιακά, με διαφορετικά κατώτατα όρια για τους βενζινοκινητήρες και τους πετρελαιοκινητήρες που εισήχθησαν με την άφιξη του Euro 2 το 1996. Σήμερα βρισκόμαστε στο Euro 6c και βαδίζουμε ολοταχώς για το Euro 6d-TEMP.

Και τι γίνεται σήμερα
Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι έρχονται κινητήρες με ακόμη λιγότερους ρύπους, άρα χαμηλότερη κατανάλωση, συνεπώς και (ίσως) χαμηλότερη Car Pollution 11ιπποδύναμη. Ο νέος τρόπος μέτρησης των ρύπων ο οποίος είναι περισσότερο κοντά στην καθημερινή οδήγηση του ευρωπαίου οδηγού από τον προηγούμενο τρόπο μέτρησης, θα φέρει από τις αρχές του ερχόμενου Σεπτεμβρίου και αυξημένους εκπεμπόμενους ρύπους από κάθε αυτοκίνητο, υβριδικό, βενζίνης και ντίζελ. Κατά συνέπεια, να αναμένουμε ότι τα νέα τέλη κυκλοφορίας για κάθε αυτοκίνητο του 2019 θα μας έρθουν με τους νέους αυξημένους ρύπους. Γεγονός που σημαίνει το χέρι πιο βαθιά στην τσέπη. Υπολογίζεται ότι με το νέο τρόπο μέτρησης θα προκύψει αύξηση των ρύπων CO2, αναλόγως της τεχνολογίας τους, από 5% έως και 35-40%, σε σύγκριση με τον τωρινό τρόπο μέτρησης.

Car Pollution 15Έρχονται και αυστηρότερα όρια ρύπων
Το νέο σύστημα μέτρησης των ρύπων των αυτοκινήτων, το WLTP ισχύει για κάθε μοντέλο κάθε κατασκευαστή. Ο νέος κανονισμός ρύπων, ο WLTP, χωρίζεται σε τέσσερα διαφορετικά στάδια μέτρησης, καθώς κάθε αυτοκίνητο δοκιμάζεται και μετρείται σε χαμηλές, μεσαίες, υψηλές και πολύ υψηλές ταχύτητες. Κάθε στάδιο μέτρησης έχει και επιμέρους δοκιμές. Ακόμη, δοκιμάζονται όλα τα μοντέλα με κινητήρες και κιβώτια, με λιγότερη ή περισσότερο εξοπλισμό. Έστω και το ελάχιστο παραπάνω βάρος λειτουργεί εις βάρος της κατανάλωσης - ρύπων. Οι δοκιμές αυτές οι οποίες ξεκίνησαν από τον περσινό Σεπτέμβριο αφορούν τα πρότυπα ρύπων Euro 6c τα οποία θα ισχύσουν άμεσα από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.Car Pollution 16

Και δεν είναι μόνο αυτό! Θα αναμένουμε πλέον και τα νέα, αυστηρότερα πρότυπα ρύπων, τα Euro 6d-TEMP τα οποία αναμένεται να εφαρμοστούν στην ευρωπαϊκή αγορά από τον Σεπτέμβριο του 2019.

Και για να μην τρομάζουμε άδικα, ήδη οι περισσότεροι κατασκευαστές διακινούν και στη χώρα μας κινητήρες προδιαγραφών Euro 6c, ενώ υπάρχουν ήδη και με προδιαγραφές Euro 6d-TEMP. Θα πρέπει, συνεπώς, να αναμένουμε μεγάλη αναπροσαρμογή στα τέλη κυκλοφορίας όταν το αρμόδιο Υπουργείο αποφασίσει να εισπράξει σύμφωνα με τα νέα πρότυπα. Μάλιστα ο νέος τρόπος μέτρησης θα μετακινήσει κάποια μοντέλα από το 0€ τέλη κυκλοφορίας σε πιο πάνω κατηγορίες με αποτέλεσμα να πληρώνουν κανονικά.

Η αναμενόμενη αύξηση των ρύπων λογικό είναι να συμπαρασύρει και τις τιμές των καινούργιων Car Pollution 17αυτοκινήτων, αφού το ΕΤΤ σχετίζεται άμεσα με τις εκπομπές CO2 του κάθε μοντέλου. Συνεπώς αναμένεται αύξηση και στις τιμές, αλλά και στα τέλη κυκλοφορίας. Όμως το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί και σε μοντέλα παλαιότερων εκδόσεων, διαδικασία η οποία θα εξελιχτεί σταδιακά.

Μονόδρομος η ηλεκτροκίνηση?
Με δεδομένο ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα είναι αναγκασμένοι να ακολουθούν στο μέλλον ακόμη πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, με ότι αυτό σημαίνει για το κόστος εξέλιξης, φαίνεται ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μονόδρομο για τους περισσότερους. Μετά το 2020 θα κατακλυστεί η παγκόσμια αγορά από νέα ηλεκτρικά μοντέλα με αυξημένη αυτονομία, γεγονός που θα οδηγήσει στην εμπορική τους ευημερία. Βέβαια, αυτές οι επιλογές είναι ακόμη πολύ ακριβές για τους Έλληνες καταναλωτές του σήμερα.

Έρχονται σημαντικές αλλαγές
Στο διαταύτα, να περιμένουμε σημαντικές αλλαγές στην αγορά του αυτοκινήτου και στη χώρα μας. Τα πράγματα δείχνουν να δυσκολεύουν και κανείς δεν μπορεί να πει με ευκολία τι μας συμφέρει περισσότερο: να αγοράσουμε αυτοκίνητο τώρα και Car Pollution 18πριν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο ή να περιμένουμε την εφαρμογή του νέου κύκλου δοκιμών των νέων ρύπων και μετά αποφασίζουμε?

Υπάρχει και η τρίτη οδός: να επιλέξουμε από σήμερα αυτοκίνητα τα οποία πληρούν τα όρια του WLTP. Σε κάθε περίπτωση πάντως σχεδόν τα πάντα αλλάζουν και στο εξής οι εκπεμπόμενοι ρύποι θα βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη όταν θα επιλέγουμε το επόμενό μας αυτοκίνητο.

Ότι κι αν αποφασίσετε, το προσωπικό των επισήμων δικτύων εξουσιοδοτημένων αντιπροσώπων λιανικής γνωρίζει με τι είδους τεχνολογία έρχονται σήμερα τα αυτοκίνητα τους από τις γραμμές παραγωγής. Εμπιστευτείτε τους.

  • Car Pollution 10
  • Car Pollution 11
  • Car Pollution 12
  • Car Pollution 15
  • Car Pollution 16
  • Car Pollution 17
  • Car Pollution 18

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok