Όλα δείχνουν ότι η αγορά του αυτοκινήτου κινείται σταθερά πλέον με διορθωτικές κινήσεις, βρίσκοντας το δρόμο της αργά αλλά σταθερά. Ποσοστό 26,9% αύξησης σημείωσε η αγορά μας, νούμερο αρκετά εντυπωσιακό συγκρινόμενο με το αντίστοιχο του Ιουνίου του 2017. Βέβαια, να σημειώσουμε ότι η αγορά μας είχε καταποντίσει τα τελευταία χρόνια με την κρίση και άλλο τόσο μετά την επιβολή των capital controls πριν από τρία χρόνια. Κατά συνέπεια η οποιαδήποτε αύξηση θα δείχνει ακόμα εντυπωσιακή.
Σύμφωνα πάντα με τα ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς, τον Ιούνιο ταξινομήθηκαν 12.667 καινούργια επιβατικά και ελαφρά φορτηγά στη χώρα μας, έναντι 10.204 του περσινού Ιουνίου. Από τις 12.667 ταξινομήσεις, οι 4.859 ήταν λιανικές (η πραγματική δύναμη της αγοράς) και οι 7.808 εταιρικές (ποσοστό 62%). Είναι ευχάριστο το γεγονός ότι ο τουρισμός μας κινείται σε εντυπωσιακούς ρυθμούς και υπάρχουν και αυτές οι ταξινομήσεις. Από τις συνολικές ταξινομήσεις του μήνα, οι 8.279 είχαν σαν καύσιμο τη βενζίνη, οι 3.888 το πετρέλαιο και οι 500 άλλο είδους καυσίμου (υβριδικά, ηλεκτρικά, φυσικού αερίου).
Το πρώτο 6μηνο
Κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς ταξινομηθήκαν συνολικά 62.723 επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά, έναντι 49.444 του περσινού πρώτου 6μήνου. Η αύξηση αυτή του 26,9% δίνει αισιοδοξία και κουράγιο στα στελέχη της αγοράς. Αξίζει να δούμε το είδος καυσίμου των αυτοκινήτων αυτών.
Πέφτει το πετρέλαιο
Κατά το πρώτο 6μηνο της χρονιάς ταξινομήθηκαν 38.208 αυτοκίνητα με καύσιμο τη βενζίνη, 21.879 είχαν σαν καύσιμο το πετρέλαιο (ποσοστό 35%) και 2.636 είχαν άλλο είδους καύσιμο.
Αντίστοιχα κατά το πρώτο 6μηνο της περασμένης χρονιάς είχαμε 26.334 ταξινομήσεις με καύσιμο τη βενζίνη, 21.886 με καύσιμο το πετρέλαιο (ποσοστό 44%) και 1.224 με άλλο είδους καυσίμου.
Το who is who των ταξινομήσεων
Ιανουάριος – Ιούνιος 2018 Πανελλαδικά
Toyota |
6.556 |
10,5% |
Peugeot |
5.480 |
8,7% |
VW |
5.289 |
8,4% |
Nissan |
5.143 |
8,2% |
Fiat |
4.765 |
7,6% |
Opel |
4.124 |
6,6% |
Suzuki |
3.774 |
6,0% |
Hyundai |
3.490 |
5,6% |
Citroen |
3.164 |
5,0% |
Renault |
2.535 |
4,0% |
Ford |
2.402 |
3,8% |
Skoda |
2.267 |
3,6% |
Mercedes |
2.102 |
3,4% |
Kia Motors |
1.957 |
3,1% |
Seat |
1.935 |
3,1% |
BMW |
1.548 |
2,5% |
Audi |
1.538 |
2,5% |
Mini |
906 |
1,4% |
Dacia |
799 |
1,3% |
Volvo |
797 |
1,3% |
Jeep |
684 |
1,1% |
Smart |
353 |
0,6% |
Honda |
331 |
0,5% |
Alfa Romeo |
315 |
0,5% |
Mitsubishi |
150 |
0,2% |
Land Rover |
103 |
0,2% |
Jaguar |
63 |
0,1% |
Porsche |
45 |
0,1% |
Lexus |
30 |
0,0% |
Subaru |
26 |
0,0% |
Abarth |
18 |
0,0% |
Ταξινομήσεις LCV πανελλαδικά (Ιούνιος 2018)
Ο Ιούνιος έκλεισε με 555 ταξινομήσεις ελαφρών φορτηγών (LCV), έναντι 586 του περσινού Ιουνίου. Κατά το πρώτο 6μηνο ταξινομήθηκαν συνολικά 3.516 οχήματα, έναντι 3.438 του περσινού Ιουνίου. Παρατηρούμε ότι υπάρχει μια ελαφρά αύξηση, όχι όμως ιδιαίτερα σημαντική. Πιο αναλυτικά τον Ιούνιο ταξινομήθηκαν:
Ford |
123 |
22,2% |
Toyota |
94 |
16,9% |
Fiat |
66 |
11,9% |
Peugeot |
51 |
9,2% |
Citroen |
46 |
8,3% |
VW |
38 |
6,8% |
Mercedes |
35 |
6,3% |
Nissan |
31 |
5,6% |
Opel |
16 |
2,9% |
Mitsubishi |
14 |
2,5% |
Isuzu |
12 |
1,8% |
Dacia |
10 |
1,8% |
Renault |
10 |
1,8% |
Piaggio |
8 |
1,4% |
Ssangyong |
1 |
0,2% |
Πολύ αισιόδοξα η Θεσσαλονίκη
Και η Θεσσαλονίκη, η δεύτερη αγορά σε μέγεθος της χώρας κινείται σε πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς. Αργά αλλά σταθερά ξαναβρίσκει το βηματισμό της, ύστερα από την τεράστια “καθίζηση” που υπέστη κατά την περίοδο της μεγάλης οικονομικής κρίσης. Ο Ιούνιος είχε 816 ταξινομήσεις, με τις 489 από αυτές να είναι λιανικές και οι 327 εταιρικές. Το ποσοστό των εταιρικών πωλήσεων στην περιοχή φτάνει το 40%, γεγονός που δείχνει ότι αρχίζουν να δραστηριοποιούνται σημαντικά οι εταιρείες ενοικιάσεων στην περιοχή αυτή. Οι ταξινομήσεις του πρώτου 6μήνου συνολικά φτάνουν τις 4.041 επίδοση ιδιαίτερα θετική για τον τοπική αγορά.
Αντίστοιχα, τον Ιούνιο του 2017 είχαμε στη Θεσσαλονίκη 679 ταξινομήσεις, εκ των οποίων οι 380 ήταν λιανικές και οι 299 εταιρικές. Το περσινό πρώτο 6μηνο στην περιοχή είχαμε 3.194 ταξινομήσεις. Η αύξηση είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική και αισιόδοξη για την πορεία της αγοράς.
Το ειδικό βάρος της αγοράς της Θεσσαλονίκης σε σχέση με την πανελλαδική είναι 6,4% για τα επιβατικά, 10,1% για τις λιανικές (ιδιαίτερα αισιόδοξο), 4,2% για τις εταιρικές πωλήσεις και 7,7% για τα ελαφρά επαγγελματικά. Γενικά είναι καλοί όλοι οι δείκτες της αγοράς.
Ποιος πούλησε τι στη Θεσσαλονίκη τον Ιούνιο
VW |
98 |
12,0% |
Toyota |
79 |
9,7% |
Suzuki |
63 |
7,7% |
Fiat |
62 |
7,6% |
Citroen |
53 |
6,5% |
Nissan |
50 |
6,1% |
Opel |
49 |
6,0% |
Peugeot |
43 |
5,3% |
Hyundai |
31 |
3,8% |
Audi |
30 |
3,7% |
Kia Motors |
29 |
3,6% |
Renault |
29 |
3,6% |
Seat |
28 |
3,4% |
Mercedes |
26 |
3,2% |
Mini |
26 |
3,2% |
Ford |
23 |
2,8% |
Skoda |
21 |
2,6% |
Dacia |
19 |
2,3% |
Volvo |
19 |
2,3% |
BMW |
18 |
2,2% |
Jeep |
8 |
1,0% |
Honda |
5 |
0,6% |
Smart |
3 |
0,4% |
Alfa Romeo |
2 |
0,2% |
Mitsubishi |
1 |
0,1% |
Porsche |
1 |
0,1% |