Με σταθερό βηματισμό και δίχως εξάρσεις, η αγορά μας δείχνει να ξαναβρίσκει ένα σταθερό ρυθμό. Μπορεί αργά, αλλά σταθερά εδώ και πολλούς μήνες δείχνει σημάδια σημαντικών διορθωτικών κινήσεων. Αυτό δείχνουν τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς. Ουσιαστικά η αγορά κινείται με 23,8% αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο πρώτο πεντάμηνο της περασμένης χρονιάς.
Το γεγονός αυτό της αύξησης δεν θα πρέπει να μας παρασύρει. Απλά ακολουθείται μια λογική πορεία, ύστερα από ύφεση ετών. Στη φάση που βρισκόμαστε και η παραμικρή αύξηση των πωλήσεων “μεταφράζεται” σε εντυπωσιακούς αριθμούς, ύστερα από χρόνια καταστρεπτικής ύφεσης. Αντίστοιχες χώρες που βρέθηκαν στην ίδια οικονομική δίνη με τη χώρα μας, έχουν ξεπεράσει προ πολλών ετών αυτό το στάδιο και μάλιστα με εξαιρετικά εντυπωσιακούς ρυθμούς. Η δική μας χώρα ακολουθεί τελευταία και πραγματικά καταϊδρωμένη.
Το WLTP θα αλλάξει την αγορά
Και όσο η αγορά μας εξορθολογίζεται και αισιοδοξούμε να δούμε τις πωλήσεις στο τέλος του χρόνου να ξεπερνάνε, επιτέλους, τις 100.000, βρισκόμαστε ήδη πολύ κοντά στην 1η Σεπτεμβρίου, όπου όλοι οι κατασκευαστές θα ανακοινώσουν τους νέους ρύπους των αυτοκινήτων τους. Το νέο σύστημα μέτρησης το οποίο ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), θα εφαρμοστεί από όλους τους κατασκευαστές σε αυτοκίνητα τα οποία θα λάβουν έγκριση τύπου στην ΕΕ από την 1η Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα μ’ αυτόν τον νέο τρόπο μέτρησης των εκπεμπόμενων ρύπων, θα βρίσκονται πλέον πιο κοντά στη πραγματικότητα και στον τρόπο μετακίνησης των Ευρωπαίων οδηγών. Αποτέλεσμα αυτής της εφαρμογής είναι το γεγονός ότι όλοι οι κατασκευαστές αναμένεται να ανακοινώσουν αύξηση των τιμών των εκπεμπόμενων ρύπων από 5% έως και 30%, τουλάχιστον, σε σχέση με τη σημερινή πραγματικότητα. Κατά συνέπεια λογικό είναι να αναμένουμε και αυξήσεις τόσο στις τιμές των αυτοκινήτων, όσο και στην πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2019. Για το θέμα αυτό όμως θα ασχοληθούμε σε λίγες ημέρες αναλυτικότερα.
Fiat και βενζινοκίνητα πρώτα το Μάιο
Μετά την περσινή πρωτιά του Ιουνίου στη Θεσσαλονίκη με ποσοστό 13,3%, τώρα η Fiat χτύπησε πρωτιά στις ταξινομήσεις του Μαΐου πανελλαδικά. Ο περασμένος μήνας έκλεισε με 12.530 ταξινομήσεις. Από αυτές οι 4.589 ήταν λιανικές και οι 7.941 (63%) εταιρικές. Είναι λογικό και αυτό το μήνα να έχουμε πολλές εταιρικές ταξινομήσεις για τους ενοικιαστικούς στόλους εν όψει καλοκαιριού. Από το σύνολο των 12.530 ταξινομήσεων του Μαΐου, οι 8.270 ταξινομήσεις είχαν σαν καύσιμο τη βενζίνη, οι 3.779 (30%) το πετρέλαιο και οι 481 άλλο καύσιμο. Πιο αναλυτικά οι δέκα πρώτες εταιρείες σε ταξινομήσεις τον περασμένο Μάιο πανελλαδικά ήταν:
Top 10 ταξινομήσεων Μαΐου πανελλαδικά
Fiat |
1.408 |
11,2% |
Toyota |
1.064 |
8,5% |
Peugeot |
1.16 |
8,1% |
VW |
943 |
7,5% |
Opel |
839 |
6,7% |
Nissan |
826 |
6,6% |
Citroen |
802 |
6,4% |
Hyundai |
700 |
5,6% |
Renault |
628 |
5,0% |
Suzuki |
549 |
4,4% |
23,8% πάνω η αγορά
Αισιόδοξα εξακολουθεί να κινείται η αγορά μας και το πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι λιανικές πωλήσεις βρίσκονται σε αισιόδοξη πορεία. Είναι λογικό, διότι επί σειρά ετών οι λιανικές ήταν αυτές οι οποίες επηρεαστήκαν από την συνεχή οικονομική κρίση. Να δούμε την πορεία της αγοράς σε πανελλαδικό επίπεδο με τις αναλυτικές ανεπίσημες ταξινομήσεις.
Η αγορά στην Ελλάδα το α’ 5μηνο του 2018
Toyota |
5.318 |
10,6% |
Peugeot |
4.487 |
9,0% |
VW |
4.061 |
8,1% |
Nissan |
4.033 |
8,1% |
Fiat |
3.987 |
8,0% |
Opel |
3.462 |
6,9% |
Suzuki |
2.754 |
5,5% |
Hyundai |
2.592 |
5,2% |
Citroen |
2.577 |
5,1% |
Renault |
2.133 |
4,3% |
Ford |
2.078 |
4,2% |
Skoda |
1.853 |
3,7% |
Mercedes |
1.757 |
3,5% |
Seat |
1.458 |
2,9% |
Kia |
1.454 |
2,9% |
Audi |
1.241 |
2,5% |
BMW |
1.238 |
2,5% |
Mini |
705 |
1,4% |
Volvo |
563 |
1,1 |
Jeep |
554 |
1,1% |
Dacia |
552 |
1,1% |
Smart |
284 |
0.6% |
Honda |
274 |
0,5% |
Alfa Romeo |
263 |
0,5% |
Mitsubishi |
125 |
0,2% |
Land Rover |
75 |
0,1% |
Jaguar |
49 |
0,1% |
Porsche |
40 |
0,1% |
Lexus |
26 |
0,1% |
Subaru |
23 |
0,0% |
Abarth |
16 | 0,0% |
Σταθερή αύξηση στις λιανικές
Μια πρώτη ανάλυση των στοιχείων αυτών δείχνει ότι κατά το πρώτο 5μηνο της χρονιάς είχαμε συνολικά 50.056 ταξινομήσεις, έναντι 40.447 του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2017 (ποσοστό αύξησης 23,8%). Οι λιανικές έφτασαν τις 21.373 ταξινομήσεις, έναντι 16.873 του αντίστοιχου διαστήματος του 2017. Οι εταιρικές πωλήσεις το πρώτο 5μηνο έφτασαν τις 28.683, έναντι 23.574 του περσινού χρονικού διαστήματος.
Η βενζίνη αυξάνει συστηματικά το ποσοστό της
Οι καιροί αλλάζουν. Φαίνεται πως ο κύκλος του ντίζελ ολοκλήρωσε την τροχιά του και η βενζίνη κερδίζει συνεχώς μερίδιο αγοράς. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της αγοράς κατά το πρώτο 5μηνο ταξινομήθηκαν 29.929 αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης, 17.991 με κινητήρες ντίζελ (ποσοστό 36%) και 2.136 με άλλο καύσιμο (υβριδικά, φυσικού αερίου, ηλεκτρικά).
Αντίστοιχα, κατά το πρώτο 5μηνο της περσινής χρονιάς είχαν ταξινομηθεί 21.216 αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης, 18.214 (ποσοστό 45%) με κινητήρες ντίζελ και 1.017 με άλλο καύσιμο.
Μικρή αύξηση και στα ελαφρά επαγγελματικά
Ελαφρά αύξηση της τάξεως του 3,8% σημειώθηκε και στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Συνολικά κατά τον περασμένο Μάιο ταξινομήθηκαν 639 οχήματα, έναντι 751 του Μαΐου του 2017. Πιο αναλυτικά κατά το πρώτο 5μηνο της χρονιάς ταξινομήθηκαν:
Ford |
501 |
16,9% |
Fiat |
467 |
15,8% |
Toyota |
466 |
15,7% |
Peugeot |
378 |
12,8% |
Nissan |
255 |
8,6% |
VW |
213 |
7,2% |
Citroen |
168 |
5,7& |
Mercedes |
143 |
4,8% |
Isuzu |
96 |
3,2% |
Renault |
82 |
2,8% |
Mitsubishi |
76 |
2,6% |
Opel |
66 |
2,2% |
Dacia |
32 |
1,1% |
Piaggio |
10 |
0,3% |
Iveco |
8 |
0,3% |
Η Θεσσαλονίκη ξεπέρασε τον εαυτό της
Αισιόδοξη η εικόνα και στη Θεσσαλονίκη τον περασμένο Μάιο. Συνολικά ταξινομήθηκαν 804 αυτοκίνητα, έναντι 707 του περασμένου Μαΐου του 2017. Από τις 804 ταξινομήσεις, οι 435 ήταν λιανικές και οι 369 εταιρικές (ποσοστό 46%). Να και που Θεσσαλονίκη είχε πολύ σεβαστό ποσοστό εταιρικών ταξινομήσεων την κατάλληλη εποχή του χρόνου.
Συνολικά κατά το πρώτο 5μηνο της χρονιάς η Θεσσαλονίκη ταξινόμησε 3.225 αυτοκίνητα, έναντι 2.515 του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2017. Το ποσοστό της αγοράς της περιοχής της Θεσσαλονίκης, της δεύτερης μεγαλύτερης αγοράς την χώρας είναι 6,4% (εξακολουθεί να παραμένει χαμηλό), με το ποσοστό των λιανικών να φτάνει το 9,5%, των εταιρικών το 4,6% και τα ελαφρά επαγγελματικά το 8,1%.
Ταξινομήσει Θεσσαλονίκης Μαΐου 2018
Kia |
105 |
13,1% |
VW |
62 |
7,7% |
Renault |
61 |
7,6% |
Nissan |
56 |
7,0% |
BMW |
53 |
6,6% |
Toyota |
50 |
6,2% |
Mini |
49 |
6,1% |
Peugeot |
45 |
5,6% |
Skoda |
45 |
5,6% |
Hyundai |
41 |
5,1% |
Suzuki |
32 |
4,0% |
Ford |
32 |
4,0% |
Fiat |
31 |
3,9% |
Seat |
28 |
3,5% |
Citroen |
25 |
3,1% |
Opel |
25 |
3,1% |
Mercedes |
15 |
1,9% |
Audi |
13 |
1,6% |
Dacia |
9 |
1,1% |
Volvo |
8 |
1,0% |
Jeep |
6 |
0,7% |
Mitsubishi |
5 |
0,6% |
Honda |
2 |
0,2% |
Smart |
2 |
0,2% |
Porsche |
2 |
0,2% |
Lamborghini |
1 |
0,1% |
Lexus |
1 |
0,1% |