spot_img
HomeAUTOΕΙΔΗΣΕΙΣVW I.D. R Pikes Peak

VW I.D. R Pikes Peak

VW ID R Pikes Peak 10Η Volkswagen ήδη έχει ανακοινώσει ότι, στοχεύει στην κατάρριψη του ρεκόρ ανάβασης στον περίφημο αγώνα του Pikes Peak, στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με το I.D. R Pikes Peak. Η διεξαγωγή του αγώνα σε μεγάλο υψόμετρο, με τον αέρα να είναι κατά 35% αραιότερος σε σχέση με τις πεδινές πίστες, συνεπάγεται ιδιαίτερες απαιτήσεις όσον αφορά στην αεροδυναμική και την ψύξη του πρωτότυπου.

Το I.D. R Pikes Peak, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Volkswagen, έχει εξελιχθεί ειδικά για να ανταπεξέλθει με επιτυχία στις VW ID R Pikes Peak 11απαιτήσεις της διάσημης ανάβασης στην κορυφή του βουνού του Κολοράντο, στις Η.Π.Α., στις 24 Ιουνίου. Η αεροδυναμική του, έχει εξελιχθεί ειδικά για να το φέρει σε χρόνο ρεκόρ, από τη γραμμή εκκίνησης σε υψόμετρο περίπου 2.900 μέτρων, στον τερματισμό στα 4.300 μέτρα πάνω από τη στάθμη της θάλασσας.

Η χαμηλή πίεση του αέρα δημιουργεί εντελώς διαφορετικές αεροδυναμικές συνθήκες από οποιαδήποτε πίστα σε πεδινές εκτάσεις. Σε σχέση με τις άλλες κλάσεις αγωνιστικών, οι σχετικά ανοικτοί κανονισμοί έδωσαν στους μηχανικούς VW ID R Pikes Peak 12μεγαλύτερα περιθώρια για τη σχεδίαση του σασί και της πίσω πτέρυγας του I.D. R Pikes Peak. Στην διάρκεια της ανάβασης – συνολικού μήκους 19,99 χιλιομέτρων – αναπτύσσονται ταχύτητες που φτάνουν τα 240 χλμ./ώρα, ταχύτητα σχετικά χαμηλή για ένα πρωτότυπο όπως το I.D. R Pikes Peak, το οποίο θεωρητικά μπορεί να αναπτύξει πολύ υψηλότερη.

«Για αυτό το λόγο επικεντρωθήκαμε κυρίως στην βελτιστοποίηση της ταχύτητας μας στις στροφές. Όλο το αμάξωμα έχει σχεδιαστεί ώστε να παράγει το μεγαλύτερο δυνατό downforce δίχως να προκαλείται υπερβολική αεροδυναμική αντίσταση» VW ID R Pikes Peak 13εξηγεί ο Φρανσουά-Ξαβιέ Ντεμαιζόν (François-Xavier Demaison), Τεχνικός Διευθυντής της Volkswagen Motorsport και ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για την εξέλιξη του προγράμματος.

Το υψόμετρο στο Pikes Peak σημαίνει πως ο αέρας είναι 35% πιο αραιός σε σχέση με αυτόν που υπάρχει σε μία πεδινή πίστα. Η τεράστια πτέρυγα επιτρέπει την αντιστάθμιση της απώλειας πίεσης στο downforce. Κατά την ανάβαση το μέγιστο VW ID R Pikes Peak 16κάθετο αεροδυναμικό φορτίο, θα είναι μεγαλύτερο από το ίδιο το βάρος του αυτοκινήτου.

Η Volkswagen Motorsport χρησιμοποίησε ένα μοντέλο υπό κλίμακα (1:2) για να δοκιμάσει διαφορετικές παραλλαγές του αγωνιστικού πρωτότυπου στο αεροδυναμικό τούνελ. Νέα εξαρτήματα, περισσότερα από 2.000, κατασκευάστηκαν σε πολύ μικρό χρόνο χάρη στην τεχνολογία εκτύπωσης 3D. Το γεγονός ότι ο ηλεκτρικός κινητήρας του I.D. R Pikes Peak χρειάζεται πολύ λιγότερη ψύξη σε σχέση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, επέτρεψε τη μείωση VW ID R Pikes Peak 17των εισαγωγών αέρα στο αμάξωμα, που ήταν πάντα ένα μεγάλο μειονέκτημα στην αεροδυναμική. Ας σημειωθεί ότι ο λεπτός αέρας σε αυτό το υψόμετρο έχει αρνητική επίδραση στην αποτελεσματικότητα της ψύξης.

Ο Γάλλος οδηγός Ρομαίν Ντυμά (Romain Dumas) και η ομάδα της Volkswagen Motorsport έχουν ήδη περάσει στην φάση των τελικών προετοιμασιών για το “Pikes Peak International Hill Climb 2018”. Στόχος είναι η κατάρριψη του ρεκόρ των 8΄ 57΄΄ 118 εκατοστών, στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων πρωτότυπων.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO