Φαίνεται πλέον καθαρά ότι η αγορά του αυτοκινήτου στην Ελλάδα ξαναβρίσκει δειλά-δειλά το χαμένο βηματισμό της. Κάθε μήνα βαδίζουμε καλύτερα από τον προηγούμενο και το γεγονός αυτό φέρνει την άνοιξη στις επιχειρήσεις. Βέβαια, είναι ακόμα νωρίς να θριαμβολογούμε, αλλά τουλάχιστον να μειωθούν, αν γίνεται, οι καταστροφές των προηγουμένων ετών.
Τον Απρίλιο, λοιπόν, πουλήθηκαν, σύμφωνα με τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς 10.549 επιβατικά και ελαφρά φορτηγά, έναντι 8.484 του περασμένου Απριλίου του 2017. Το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου Απριλίου 2018 οι ταξινομήσεις έφτασαν τις 37.526, έναντι 29.735 του αντίστοιχου περσινού χρονικού διαστήματος.
Το ντίζελ υποχωρεί εντυπωσιακά
Αναλύοντας περισσότερο τα στοιχεία του περασμένου Απριλίου βλέπουμε ότι, οι λιανικές πωλήσεις έφτασαν τις 3.628 και οι εταιρικές 6.921 (ποσοστό 66%). Είναι λογικό μιας και την εποχή αυτή παραδίδονται στις ενοικιαστικές εταιρείες τα αυτοκίνητα που παρήγγειλαν εν όψει καλοκαιριού.
Τον Απρίλιο πανελλαδικά πρώτη ήταν η Toyota με 1.129 ταξινομήσεις και ποσοστό 10,7% και ακολούθησαν Peugeot 1.118 (10,6%), VW 1.051 (10,0%), Fiat 758 (7,2%), Nissan 722 (6,8%) & Suzuki 692 (6,6%).
Κατά το πρώτο 4μηνο της χρονιάς εντυπωσιακή αύξηση σημείωσαν οι ταξινομήσεις με κινητήρες βενζίνης, έναντι των ντίζελ. Πιο συγκεκριμένα ταξινομήθηκαν 21.659 αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης, 14.212 με κινητήρα ντίζελ και 1.655 με άλλο καύσιμο όπως ηλεκτρικά, υβριδικά και διπλού καυσίμου.
Καλπάζουν υβριδικά & ηλεκτρικά
Μόλις το 38% των ταξινομήσεων φέτος είχαν κινητήρες ντίζελ. Οι κινητήρες βενζίνης παρουσιάζουν αύξηση κατά 45%, ενώ αυτοκίνητα με άλλο καύσιμο παρουσιάζουν αύξηση κατά 109,8%. Το γεγονός αυτό είναι πολύ σημαντικό, αν και οι ποσότητες αυτών των αυτοκινήτων είναι ακόμη μικρές για τη χώρα μας. Δείχνει όμως ξεκάθαρα την τάση.
Ταξινομήσεις α΄4μήνου 2018 στην Ελλάδα
Toyota |
4.254 |
11,3% |
Peugeot |
3.471 |
9,2% |
Nissan |
3.207 |
8,5% |
VW |
3.118 |
8,3% |
Opel |
2.623 |
7,9% |
Fiat |
2.597 |
6,9% |
Suzuki |
2.205 |
5,9% |
Hyundai |
1.892 |
5,0% |
Citroen |
1.775 |
4,7% |
Ford |
1.672 |
4,5% |
Renault |
1.505 |
4,0% |
Skoda |
1.435 |
3,8% |
Mercedes |
1.348 |
3,6% |
Seat |
1.014 |
2,7% |
Kia |
975 |
2,6% |
Audi |
965 |
2,6% |
BMW |
902 |
2,4% |
Volvo |
438 |
1,2% |
Mini |
437 |
1,2% |
Dacia |
405 |
1,1% |
Jeep |
384 |
1,0% |
Honda |
238 |
0,6% |
Alfa Romeo |
195 |
0,5% |
Smart |
194 |
0,5% |
Mitsubishi |
108 |
0,3% |
Land Rover |
58 |
0,2% |
Jaguar |
34 |
0,1% |
Porsche |
27 |
0,1% |
Lexus |
20 |
0,1% |
Subaru |
18 |
0,0% |
Abarth |
11 |
0,0% |
Ελαφρά επαγγελματικά
Εξ ίσου αισιόδοξα κινείται και η αγορά των επαγγελματικών οχημάτων. Ο τομέας αυτός αποτελεί και σημαντικό δείκτη της οικονομικής πορείας της αγοράς. Η αγορά στον τομέα αυτό παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 10,5%. Λογικό επόμενο, αφού όλα τα προηγούμενα χρόνια ο κλάδος αυτός υποχωρούσε σημαντικά. Το επαγγελματικό αυτοκίνητο αποτελεί «εργαλείο» ανάπτυξης για κάθε επιχείρηση και όλα τα προηγούμενα χρόνια ο συγκεκριμένος κλάδος παρουσίαζε σημάδια αποτελμάτωσης και υποχώρησης.
Πιο αναλυτικά οι ταξινομήσεις των ελαφρών επαγγελματικών (LCV) κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου.
Ταξινομήσεις α΄4μήνου 2018
Toyota |
370 |
15,9% |
Fiat |
325 |
14,0% |
Peugeot |
308 |
13,3% |
Nissan |
196 |
8,4% |
VW |
176 |
7,6% |
Citroen |
135 |
5,8% |
Mercedes |
108 |
4,7% |
Isuzu |
81 |
3,5% |
Mitsubishi |
67 |
2,9% |
Renault |
58 |
2,5% |
Opel |
53 |
2,3% |
Dacia |
28 |
1,2% |
Συνολικά το πρώτο 4μηνο της χρονιάς ταξινομήθηκαν 2.322 ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, έναντι 2.101 του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2017. Βλέπουμε ότι η συγκεκριμένη αγορά παρουσιάζει αύξηση του 10,5%.
Και η Θεσσαλονίκη καλύτερα
Σε καλό δρόμο βρίσκεται και η αγορά της Θεσσαλονίκης, της δεύτερης μεγαλύτερης αγοράς της χώρας. Συνολικά ταξινομήθηκαν 662 αυτοκίνητα εκ των οποίων τα 398 ήταν λιανικές πωλήσεις και οι 264 εταιρικές (ποσοστό 40%). Τον αντίστοιχο μήνας του 2017 είχαν ταξινομηθεί μόλις 358 αυτοκίνητα. Αναλυτικά οι ταξινομήσεις της Θεσσαλονίκης είναι.
Ταξινομήσεις Απριλίου Θεσσαλονίκης 2018
Toyota |
122 |
18,4% |
VW |
78 |
11,8% |
Nissan |
62 |
9,4% |
Fiat |
57 |
8,6% |
Peugeot |
46 |
6,9% |
Ford |
37 |
5,6% |
Opel |
35 |
5,3% |
Suzuki |
33 |
5,0% |
Skoda |
32 |
4,8% |
Hyundai |
26 |
3,9% |
Seat |
22 |
3,3% |
Mercedes |
20 |
3,0% |
Audi |
18 |
2,7% |
Kia |
18 |
2,7% |
Renault |
11 |
1,7% |
Dacia |
10 |
1,5% |
Jeep |
8 |
1,2% |
Citroen |
7 |
1,1% |
BMW |
4 |
0,6% |
Volvo |
4 |
0,6% |
Smart |
4 |
0,6% |
Honda |
3 |
0,5% |
Mini |
2 |
0,3% |
Mitsubishi |
10,2% |
|
Jaguar |
1 |
0,2% |
Alfa Romeo |
1 |
0,2% |
H Θεσσαλονίκη το 4μηνο
Το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου Απριλίου 2018 στη Θεσσαλονίκη ταξινομήθηκαν 2.421 αυτοκίνητα, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2017 αυτές έφτασαν τις 1.808. Στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης περιοχής να επισημάνουμε ότι το ειδικό βάρος της αγοράς τώρα βρίσκεται στο 6,3%. Πιο συγκεκριμένα στις λιανικές το ποσοστό αυτό βρίσκεται στο 11,0%, στις εταιρικές πωλήσεις στο 3,3% και στα ελαφρά επαγγελματικά στο 6,0%.
Αναλυτικότερα κατά το πρώτο 4μηνο οι δέκα πρώτες εταιρείες στη Θεσσαλονίκη είναι:
Toyota |
427 |
17,6% |
Nissan |
246 |
10,2% |
VW |
174 |
7,2% |
Hyundai |
158 |
6,5% |
Peugeot |
156 |
6,4% |
Opel |
154 |
6,4% |
Suzuki |
150 |
6,2% |
Ford |
127 |
5,2% |
Fiat |
121 |
5,0% |
Mercedes |
102 |
4,2% |