spot_img
HomeAUTOΕΙΔΗΣΕΙΣVolkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen ID R Pikes Peak 10Όπως είχαμε παρουσιάσει τον περασμένο μήνα, η Volkswagen παρουσίασε ένα εντελώς ξεχωριστό super sports car: το I.D. R Pikes Peak. Με αυτό στοχεύει στην κατάρριψη του ρεκόρ στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στην περίφημη ανάβαση του Pikes Peak. Πρόκειται για ένα δημιούργημα ισχύος 680 ίππων και 650 Nm ροπής και με συνολικό βάρος λιγότερο από 1.100 κιλά. Αποτέλεσμα είναι να επιταχύνει από 0-100 σε μόλις 2,25 δευτερόλεπτα, είναι δηλαδή ταχύτερο από Formula 1 & Formula E.

Με πορεία προς τα σύννεφα
Volkswagen ID R Pikes Peak 12Το συγκεκριμένο υπεραυτοκίνητο στις 24 Ιουνίου θα λάβει μέρος στην εμβληματική ανάβαση του Pikes Peak, στο Colorado Springs των ΗΠΑ. Στόχος της Volkswagen; Να σπάσει το ρεκόρ των 8΄ 57΄΄ 118 εκατοστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στον «Αγώνα προς τα Σύννεφα», (Race to the Cloud), όπως συμβολικά αποκαλείται. Και για την επίτευξη του στόχου, το I.D. R Pikes Peak σίγουρα είναι πολύ καλά προετοιμασμένο.

Δείτε το video VW I.D. R Pikes Peak: first impressions

 

Volkswagen ID R Pikes Peak 13To “R” συνώνυμο των επιδόσεων
Βασικός στόχος στην εξέλιξη του Volkswagen I.D. R Pikes Peak, ήταν η ιδανική ισορροπία μεταξύ αποθήκευσης ενέργειας και συνολικού βάρους. Σε αντίθεση με τα κοινά αγωνιστικά αυτοκίνητα, οι απόλυτες επιδόσεις δεν ήταν αυτοσκοπός. Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του πρωτότυπου της Volkswagen για το Pikes Peak, αναδεικνύονται ακόμα και από το όνομά του: To “R”, που έχει γίνει πλέον συνώνυμο των επιδόσεων, και το “I.D.” – που συμβολίζει τις ευφυείς ‘E-τεχνολογίες’ της Volkswagen.

Με λύση δύο κινητήριων
Όπως και με το εντυπωσιακό Golf με τους δύο κινητήρες που έλαβε μέρος στο Pikes Peak το 1985, 1986 και το 1987, έτσι και τώρα οι μηχανικοί επέλεξαν τη λύση των δύο κινητήριων συνόλων. Το I.D. R Pikes Volkswagen ID R Pikes Peak 16Peak διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι εξασφαλίζουν στον αυτοκίνητο συνολική ισχύ που φτάνει τους 680 ίππους (500kW).

Σε αναλογία με τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα παραγωγής, ως βασική μονάδα αποθήκευσης ενέργειας επιλέχθηκε η λύση των συσσωρευτών ιόντων λιθίου. Οι απαιτήσεις από τις κυψέλες της μπαταρίας είναι τεράστιες. Η πυκνότητα ισχύος είναι κρίσιμος παράγοντας για το σύστημα, κατά την παραγωγή υψηλής τάσης. Σε αντίθεση όμως με τα μοντέλα μαζικής παραγωγής, όπου ο στόχος είναι η εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής εμβέλειας, οι μηχανικοί της αγωνιστικής ομάδας επεδίωξαν να επιτύχουν την μέγιστη απόδοση ισχύος.
Volkswagen ID R Pikes Peak 15Στα 20 χιλιόμετρα της ανάβασης, έχουμε παραγωγή σχεδόν του 20% της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας όχι από τους συσσωρευτές αλλά από ανάκτηση ενέργειας: στη φάση του φρεναρίσματος, οι ηλεκτροκινητήρες, όπου σε αυτή την περίπτωση λειτουργούν ως γεννήτριες, μετατρέπουν σε ηλεκτρική ένα μέρος της ενέργειας πέδησης και τροφοδοτούν στη συνέχεια την μπαταρία.

Ήδη ξεκίνησε για τη Volkswagen το πρόγραμμα δοκιμών. Και ειδικά οι δοκιμές είναι από τις πλέον ιδιότυπες προκλήσεις του Pikes Peak. Στη διαδρομή των 19,99 χιλιομέτρων της ανάβασης στο Colorado Springs οι δοκιμές είναι πολύ περιορισμένες και μόνο σε ορισμένα τμήματα. Για το λόγο αυτό, η πλειονότητά τους δεν γίνεται στην πραγματική διαδρομή, αλλά σε πίστα.

Ένας Γάλλος στο τιμόνι
Στο τιμόνι του Volkswagen I.D. R Pikes Peak, στην προσπάθεια κατάρριψης του ρεκόρ, θα βρεθεί ο κορυφαίος στον κόσμVolkswagen ID R Pikes Peak 17ο οδηγός τέτοιων διαδρομών και τρεις φορές νικητής του Pikes Peak, ο Γάλλος Ρομαίν Ντυμά (Romain Dumas). Αυτή τη φορά, θα προσπαθήσει, στο τιμόνι του Volkswagen I.D. R Pikes Peak, να σπάσει το ρεκόρ της κατηγορίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ο 39χρονος Γάλλος λατρεύει αυτό το είδος των προκλήσεων. Εκτός των 3 νικών στο Pikes Peak, έχει επίσης ανέβει και 2 φορές στο 1ο σκαλί του βάθρου στον 24ωρο αγώνα του Le Mans. Συμπτωματικά, ο Ντυμά, που έχει σαν πρότυπό του το θρύλο των αγώνων Τζάκυ Ιξ, έχει γεννηθεί στην Alès, την πόλη της Γαλλίας όπου βρίσκεται η πίστα όπου θα πραγματοποιηθούν οι δοκιμές του I.D. R Pikes Peak.

Volkswagen ID R Pikes Peak 14Η μεγάλη δοκιμασία πλησιάζει
Η μεγάλη μέρα είναι η 24η Ιουνίου 2018! Εκκίνηση σε υψόμετρο 2.862μ. από την επιφάνεια της θάλασσας, 1.440μ κάθετης ανάβασης, 156 στροφές, 100% άσφαλτος, και όλα αυτά σε ένα και μοναδικό πέρασμα, σε μία μόνον προσπάθεια. Για την κατάρριψη του ρεκόρ δεν αρκεί μόνο η τέλεια κατάσταση μηχανής και οδηγού, αλλά και ο ρόλος που θα διαδραματίσουν οι καιρικές συνθήκες. Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο, στα 4.302μ. που βρίσκεται η κορυφή και ο τερματισμός του Pikes Peak, η θερμοκρασία να βρίσκεται κάτω από το μηδέν, ακόμα και το Ιούνιο.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO