Πάνω 36,6% - πάμε ολοταχώς για πάνω από 100.000
Η αγορά του αυτοκινήτου δείχνει να προβαίνει σε διορθωτικές κινήσεις ύστερα από τον ισχυρότατο καταποντισμό που υπέστη τα τελευταία χρόνια. Ο εξαιρετικά γερασμένος στόλος της χώρας δείχνει σιγά-σιγά να ακολουθεί ένα δρόμο ανανέωσης, γεμίζοντας με συγκρατημένη αισιοδοξία την αγορά.
Κατά το πρώτο 3μηνο της χρονιάς και σύμφωνα με τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς, σημειώνεται αύξηση της τάξεως του 36,6%. Αν και δείχνει εντυπωσιακό, εν τούτοις κυνηγώντας το όραμα του 12μήνου για πάνω από 100.000 αυτοκίνητα, δεν είναι κι ένας εξωφρενικός στόχος. Άλλες χώρες που πέρασαν από μνημόνια, στον τομέα της αγορά αυτοκινήτου ανέκαμψαν πολύ γρηγορότερα και εντυπωσιακότερα στον τομέα αυτό. Απλά εμείς, όπως και σε άλλους τομείς, ακολουθούμε μια βασανιστικά αργή πρόοδο.
Αυξάνονται οι λιανικές
Πιο συγκεκριμένα κατά το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς ταξινομήθηκαν συνολικά 26.977 οχήματα, εκ των οποίων οι 13.156 ήταν λιανικές πωλήσεις, ενώ οι υπόλοιπες 13.821 εταιρικές (51%). Το πιο αισιόδοξο είναι το γεγονός ότι οι λιανικές πωλήσεις δείχνουν να σταθεροποιούνται αυξανόμενες, αλλά όχι με ιδιαίτερα εντυπωσιακό τρόπο. Αντίστοιχα οι ταξινομήσεις του πρώτου 3μήνου του 2017 ήταν 21.251.
Καλπάζει η βενζίνη
Ρίχνοντας μια πιο προσεκτική ματιά στις ταξινομήσεις του φετινού 3μήνου βλέπουμε ότι από το σύνολο των 26.977 οχημάτων, οι 15.123 είχαν σαν καύσιμο τη βενζίνη (ποσοστό αύξησης σε σχέση με την περασμένη χρονιά 63,1%). Καύσιμο το πετρέλαιο είχαν μόλις 10.586 οχήματα, γεγονός το οποίο δείχνει με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο τη μεγάλη στροφή που κάνει το καταναλωτικό κοινό στη βενζίνη πλέον, προσπερνώντας με εντυπωσιακό τρόπο το ντίζελ.
Καλπάζουν οι νέες τεχνολογίες
Άξιο προσοχής είναι το γεγονός ότι 1.268 οχήματα που ταξινομήθηκαν το πρώτο 3μηνο είχαν σαν καύσιμο άλλες τεχνολογίες (υβριδικά, ηλεκτρικά, φυσικό αέριο, υγραέριο) με ποσοστό αύξησης σε σχέση με πέρσι 107,9%. Εδώ σημειώνεται πλέον η μεγάλη στροφή στην επιλογή των νέων τεχνολογιών. Είναι νωρίς μεν ακόμη, αλλά τα μυνήματα είναι πολύ αισιόδοξα.
Ταξινομήσεις Ιαν-Μαρτίου 2018 στην Ελλάδα
Toyota |
3.125 |
11,6% |
Nissan |
2.485 |
9,2% |
Peugeot |
2.353 |
8,7% |
VW |
2.067 |
7,7% |
Opel |
1.943 |
7,2% |
Fiat |
1.821 |
6,8% |
Suzuki |
1.513 |
5,6% |
Hyundai |
1.489 |
5,5% |
Ford |
1.344 |
5,0% |
Citroen |
1.238 |
4,6% |
Renault |
1.104 |
4,1% |
Skoda |
1.044 |
3,9% |
Mercedes |
928 |
3,4% |
Audi |
664 |
2,5% |
Seat |
657 |
2,4% |
Kia Motors |
645 |
2,4% |
BMW |
585 |
2,2% |
Volvo |
346 |
1,3% |
Mini |
329 |
1,2% |
Dacia |
305 |
1,1% |
Jeep |
291 |
1,1% |
Honda |
179 |
0,7% |
Smart |
149 |
0,6% |
Alfa Romeo |
122 |
0,5% |
Mitsubishi |
95 |
0,4% |
Land Rover |
500 |
2% |
Jaguar |
24 |
0,1% |
Porsche |
24 |
0,1% |
Lexus |
19 |
0,1% |
Subaru |
16 |
0,1% |
Abarth |
9 |
0,0% |
Ταξινομήσεις Μαρτίου 2018 στην Ελλάδα
Αισιόδοξος ήταν και ο Μάρτιος για την αγορά του αυτοκινήτου. Έκλεισε, σύμφωνα με τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς, με 11.113 ταξινομήσεις, έναντι 9.482 ταξινομήσεων του περσινού Μαρτίου. Φέτος τον Μάρτιο είχαμε 4.440 λιανικές ταξινομήσεις και 6.673 εταιρικές (ποσοστό αγοράς 60%). Ο περασμένος Μάρτιος ήταν μήνας εταιρικών ταξινομήσεων μιας και το Πάσχα των καθολικών ήταν νωρίς. Πιο αναλυτικά τον περασμένο Μάρτιο ταξινομήθηκαν:
Toyota |
260 |
14,5% |
Fiat |
250 |
14,0% |
Peugeot |
242 |
13,5% |
Nissan |
150 |
8,4% |
VW |
138 |
7,7% |
Citroen |
105 |
5,9% |
Mercedes |
87 |
4,9% |
Isuzu |
73 |
4,1% |
Mitsubishi |
52 |
2,9% |
Renault |
46 |
2,6% |
Opel |
41 |
2,3% |
Dacia |
18 |
1,0% |
Από τις συνολικά 11.113 ταξινομήσεις του Μαρτίου, οι 6.661 είχαν σαν καύσιμο τη βενζίνη, οι 4.015 ήταν ντίζελ (ποσοστό 36%) και 437 είχαν άλλο είδους καυσίμου.
Τα LCV είναι δείκτης ανάπτυξης
Τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα αποτελούν δείκτη της οικονομίας σύμφωνα με πολλούς έγκριτους οικονομολόγους. Κατά το πρώτο 3μηνο της χρονιάς στα ελαφρά επαγγελματικά παρατηρείται αύξηση 10,1%. Ταξινομήθηκαν συνολικά 1.791 οχήματα εκ των οποίων τα 633 ήταν λιανικές πωλήσεις και τα υπόλοιπα 1.158 εταιρικές (ποσοστό 65%). Το περσινό αντίστοιχο μήνα είχαμε 1.627 ταξινομήσεις. Πιο αναλυτικά οι επιδόσεις της αγοράς στο τομέα αυτό κατά το πρώτο 3μηνο είναι:
Ταξινομήσεις LCV Ιαν-Μαρτίου στην Ελλάδα
Toyota |
260 |
14,5% |
Fiat |
250 |
14,0% |
Peugeot |
242 |
13,5% |
Nissan |
150 |
8,4% |
VW |
138 |
7,7% |
Citroen |
105 |
5,9% |
Mercedes |
87 |
4,9% |
Isuzu |
73 |
4,1% |
Mitsubishi |
52 |
2,9% |
Renault |
46 |
2,6% |
Opel |
41 |
2,3% |
Dacia |
18 |
1,0% |
Αισιόδοξα και η Θεσσαλονίκη
Καλύτερα "τρέχει" και η Θεσσαλονίκη στις ταξινομήσεις. Κατά το πρώτο 3μηνο της χρονιάς ταξινομήθηκαν 1.759 οχήματα, έναντι 1.450 της αντίστοιχης χρονικής περιόδου. Πιο αναλυτικά οι πρώτες δέκα εταιρίες στη Θεσσαλονίκη την χρονική περίοδο Ιανουαρίου - Μαρτίου 2018 είναι:
Ταξινομήσεις Θεσσαλονίκης 3μήνου 2018
Toyota |
305 |
17,3% |
Nissan |
184 |
10,5% |
Hyundai |
132 |
7,5% |
Opel |
119 |
6,8% |
Suzuki |
117 |
6,7% |
Peugeot |
110 |
6,3% |
VW |
96 |
5,5% |
Ford |
90 |
5,1% |
Mercedes |
82 |
4,7% |
Skoda |
66 |
3,8% |
Citroen |
66 |
3,8% |
Συγκρατημένα τα μερίδια της πόλης
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της αγοράς μας, η Θεσσαλονίκη κατέχει μερίδιο αγοράς 5,6%, ποσοστό ακόμη πολύ χαμηλό σε σχέση με το παρελθόν. Στις λιανικές ταξινομήσεις όμως το μερίδιο αυτό φτάνει στο αξιόλογο 9,6%, στις εταιρικές στο 2,8% και στα ελαφρά επαγγελματικά στο 6,2%. Πιο αναλυτικά οι ταξινομήσεις του περασμένου Μαρτίου ήταν:
Ταξινομήσεις Μαρτίου Θεσσαλονίκης 2018
Toyota |
133 |
21,6% |
Nissan |
54 |
8,8% |
Opel |
47 |
7,6% |
Hyundai |
43 |
7,0% |
Suzuki |
42 |
6,8% |
Peugeot |
40 |
6,5% |
Fiat |
30 |
4,9% |
VW |
28 |
4,5% |
Skoda |
26 |
4,2% |
Ford |
25 |
4,1% |
Mercedes |
25 |
4,1% |
Kia Motors |
18 |
2,9% |
Renault |
15 |
2,4% |
Seat |
15 |
2,4% |
BMW |
13 |
2,1% |
Citroen |
12 |
1,9% |
Mini |
10 |
1,6% |
Volvo |
8 |
1,3% |
Jeep |
7 |
1,1% |
Audi |
6 |
1,0% |
Honda |
6 |
1,0% |
Dacia |
5 |
0,8% |
Mitsubishi |
5 |
0,8% |
Porsche |
2 |
0,3% |
Alfa Romeo |
1 |
0,2% |
Smart |
1 |
0,2% |
Από τις συνολικά 617 ταξινομήσεις του Μαρτίου στη Θεσσαλονίκη, οι 428 ήταν λιανικές και οι 189 (ποσοστό 31%) ήταν εταιρικές. Να σημειώσουμε ότι ο περσινός Μάρτιος είχε φτάσει στις 646 ταξινομήσεις.