Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αγορά του αυτοκινήτου στη χώρα μας. Βήμα – βήμα κάθε μήνα έρχονται και κάποια αισιόδοξα μυνήματα σε μια χώρα η οποία συνεχίζει να βρίσκεται, τουλάχιστον στο χώρο του αυτοκινήτου, ακόμη στο “γύψο”. Κατά το 11μηνο σημειώνεται αύξηση της τάξεως του 11,6% και αυτό είναι καλό σημάδι, σύμφωνα με τα πρώτα ανεπίσημα αποτελέσματα της αγοράς. Πιο αισιόδοξο είναι το ποσοστό των λιανικών το οποίο σημειώνει αύξηση 14,5% σε σχέση με την περσινή χρονιά, ενώ οι εταιρικές πωλήσεις σημειώνουν και αυτές αύξηση κατά 9,3%.
Τι έγινε το 11μηνο στη χώρα σε σχέση με πέρσι
Ιανουάριος |
13,7% |
6.460 ταξινομήσεις |
Φεβρουάριος |
56,6% |
5.192 ταξινομήσεις |
Μάρτιος |
49,2% |
9.445 ταξινομήσεις |
Απρίλιος |
-13,4% |
8.452 ταξινομήσεις |
Μάιος |
-20,6% |
10.666 ταξινομήσεις |
Ιούνιος |
14,5% |
10.141 ταξινομήσεις |
Ιούλιος |
19,8% |
8.421 ταξινομήσεις |
Αύγουστος |
23,5% |
5.134 ταξινομήσεις |
Σεπτέμβριος |
29,0% |
5.947 ταξινομήσεις |
Οκτώβριος |
26,4% |
6.306 ταξινομήσεις |
Νοέμβριος |
10,2% |
6.536 ταξινομήσεις |
Το ντίζελ χάνει έδαφος
Η αγορά πολύ αργά και κυρίως με άλλες χώρες που πέρασαν κρίση, προσπαθεί να βρει κάποιο βηματισμό, αν και οι απώλειες είναι τεράστιες. Εν τούτοις εκείνο που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι κινητήρες πετρελαίου αρχίζουν να παρουσιάζουν αισθητή μείωση στις πωλήσεις στη χώρα μας. Δείτε στο σχετικό πίνακα την πορεία του ντίζελ στη χώρα μας.
Η εξέλιξη των επιβατικών ντίζελ στην Ελλάδα
2009 |
ποσοστό 3% |
2010 |
ποσοστό 4% |
2011 |
ποσοστό 11% |
2012 |
ποσοστό 40% |
2013 |
ποσοστό 58% |
2014 |
ποσοστό 64% |
2015 |
ποσοστό 63% |
2016 |
ποσοστό 54% |
2016 |
ποσοστό 44% |
Το γεγονός αυτό είναι περισσότερο εμφανές στις λιανικές πωλήσεις, όπου οι καταναλωτές ξεπέρασαν το “αμόκ” των παλαιοτέρων ετών και επιστρέφουν στη σιγουριά της βενζίνης.
Ταξινομήσεις επιβατικών Ιαν – Νοε 2017 στην Ελλάδα
Toyota |
9.536 |
11,5% |
Nissan |
6.781 |
8,1% |
VW |
6.556 |
7,9% |
Opel |
6.394 |
7,7% |
Peugeot |
6.327 |
7,6% |
Fiat |
6.080 |
7,3% |
Suzuki |
5.177 |
6,2% |
Hyundai |
3.941 |
4,7% |
Citroen |
3.885 |
4,7% |
Mercedes |
3.634 |
4,4% |
Ford |
3.586 |
4,3% |
Renault |
3.338 |
4,0% |
Audi |
2.895 |
3,5% |
Skoda |
2.844 |
3,4% |
BMW |
2.779 |
3,3% |
SEAT |
1.807 |
2,2% |
Mini |
1.381 |
1,7% |
Kia |
1.189 |
1,4% |
Volvo |
1.145 |
1,4% |
Jeep |
886 |
1,1% |
Dacia |
722 |
0,9% |
Honda |
581 |
0,7% |
Smart |
565 |
0,7% |
Alfa Romeo |
531 |
0,6% |
Mitsubishi |
189 |
0,2% |
Land Rover |
121 |
0,1% |
Mazda |
77 |
0,1% |
Porsche |
65 |
0,1% |
Ssangyong |
51 |
0,1% |
Lexus |
36 |
0,0% |
Subaru |
34 |
0,0% |
Abarth |
34 |
0,0% |
Jaguar |
33 |
0,0% |
Lancia |
8 |
0,0% |
Chevrolet |
4 |
0,0% |
Bentley |
3 |
0,0% |
Lifan |
3 |
0,0% |
“Τρέχουμε” με 11,6% αύξηση
Κατά το τρέχων 11μηνο ταξινομήθηκαν 83.232 επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά, εκ των οποίων το 55% – 45.625 ταξινομήσεις ήταν εταιρικές και 37.607 λιανικές. Συγκριτικά με το 11μηνο της περασμένης χρονιάς (74.594 ταξινομήσεις) σημειώνεται αύξηση του 11,6%. Το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης παρατηρείται στις λιανικές με 14,5%, ενώ στις εταιρικές το ποσοστό αύξησης φτάνει στο 9,3%.
Diesel vs βενζίνη
Αναλυτικότερα τα στοιχεία που προκύπτουν από τις ταξινομήσεις αυτές δείχνουν ότι οι 43.656 είχαν σαν καύσιμο τη βενζίνη, σημειώνοντας αύξηση κατά 34,4%. Οι κινητήρες ντίζελ ήταν 36.893 κατέχοντας ένα ποσοστό 44% σήμερα σε σχέση με το 54% της περσινής χρονιάς, παρουσιάζοντας έτσι μια συνολική πτώση του -8,5%. Επιβατικά με άλλες μορφές καυσίμων, όπως ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου κ.λ.π. ήταν 2.683 σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με πέρσι κατά 51,8%.
Η Θεσσαλονίκη το Νοέμβριο
H Θεσσαλονίκη κινήθηκε σε χειρότερο ρυθμό συγκριτικά με τον περσινό Νοέμβριο. Από τις 419 συνολικές ταξινομήσεις, οι 339 ήταν λιανικές και οι 80 (ποσοστό 19%) ήταν εταιρικές. Το βάρος της συγκεκριμένης αγοράς σε σύγκριση με το πανελλαδική βρίσκεται μόλις στο 6,4%. Αναλυτικότερα στις λιανικές το ποσοτό της είναι στο 9,6%, στις εταιρικές στο 2,7% και στα ελαφρά επαγγελματικά στο 5,1%. Πιο αναλυτικά οι ταξινομήσεις του περασμένου μήνα ήταν:
Toyota |
79 |
18,9% |
Ford |
32 |
7,6% |
VW |
29 |
6,9% |
Opel |
25 |
6,0% |
Skoda |
23 |
5,5% |
Peugeot |
22 |
5,3% |
Audi |
22 |
5,3% |
Nissan |
19 |
4,5% |
Renault |
19 |
4,5% |
Suzuki |
17 |
4,1% |
Jeep |
15 |
3,6% |
Mercedes |
14 |
3,3% |
Hyundai |
14 |
3,3% |
BMW |
14 |
3,3% |
Citroen |
14 |
3,3% |
Fiat |
13 |
3,1% |
Volvo |
10 |
2,4% |
Kia |
9 |
2,1% |
Seat |
8 |
1,9% |
Honda |
7 |
1,7% |
Dacia |
4 |
1,0% |
Mitsubishi |
3 |
0,7% |
Mini |
3 |
0,7% |
Smart |
1 |
0,2% |
Porsche |
1 |
0,2% |
Alfa Romeo |
1 |
0,2% |
Abarth |
1 |
0,2% |
Τα ελαφρά επαγγελματικά
Σε ένα πολύ σημαντικό χώρο ο οποίος δείχνει και στοιχεία της πραγματικής οικονομίας, τα ελαφρά επαγγελματικά σιγά αλλά σταθερά κερδίζουν έδαφος στις πωλήσεις. Η περασμένος Νοέμβριος έκλεισε με 6.012 ταξινομήσεις σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2016 που έφτασε τις 5.200. Σημειώνεται δηλαδή μια αύξηση του 15,6%. Αναλυτικότερα η αύξηση στις λιανικές φτάνει στο 9,8% και στις εταιρικές στο 18,8%.