spot_img

Νέα BMW M5

Η 6η γενιά της BMW M5 θα λανσαριστεί μέσα στη χρονιά με σύστημα M xDrive. Πρόκειται για ένα συναρπαστικό μοντέλο το οποίο εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1984.

Με σύστημα μετάδοσης: M xDrive
Το σύστημα M xDrive επιτρέπει την απολαυστική αίσθηση της πίσω κίνησης, βάζοντας στο New Bmw M5 10παιχνίδι τους εμπρός τροχούς μόνον όταν οι πίσω δεν μπορούν να μεταφέρουν περισσότερη ισχύ στο δρόμο και απαιτείται πρόσθετη ελκτική πρόσφυση. Ο οδηγός μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε πέντε διαφορετικές διατάξεις με βάση τους συνδυασμούς των DSC modes (DSC on, MDM, DSC off) και των M xDrive modes (4WD, 4WD Sport, 2WD).
Τα χαρακτηριστικά του συστήματος κίνησης προσαρμόζονται τόσο στις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού όσο και στη φύση του ταξιδιού. Όσοι επιθυμούν μία ‘καθαρόαιμη’ σπορ αίσθηση μπορούν να επιλέξουν κλασική πίσω κίνηση απενεργοποιώντας πλήρως το σύστημα τετρακίνησης.

New Bmw M5 128τάχυτο κιβώτιο M Steptronic
Τώρα η μετάδοση της ισχύος γίνεται αποκλειστικά από ένα 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic. Επιπλέον, το κιβώτιο προσφέρει εντυπωσιακά ομαλή εκκίνηση, κάνει τους ελιγμούς ευκολότερους και διαθέτει ευρεία κλιμάκωση που κρατά την κατανάλωση χαμηλά. Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει από τρία προγράμματα και να αλλάζει σχέσεις μηχανικά, από τα χειριστήρια στο τιμόνι, κάνοντας ακόμα και σπορ πολλαπλά κατεβάσματα.

Αναβαθμισμένος V 8 turbo
Κάτω από το καπό της νέας BMW M5 βρίσκεται η τελευταία έκδοση του V8 κινητήρα 4,4 λιτ. με τεχνολογία M TwinPower Turbo. Ο βελτιωμένος υψηλόστροφος κινητήρας ξεπερνά τον προκάτοχό του σε επίπεδο ισχύος και ροπής. Ανάμεσα στις βελτιώσεις που New Bmw M5 18εφάρμοσαν οι μηχανικοί είναι υψηλότερη πίεση ψεκασμού, νέοι υπερσυμπιεστές, ισχυρότερα συστήματα λίπανσης και ψύξης και ένα τροποποιημένο, ελαφρύτερο σύστημα εξαγωγής που παράγει ακόμα πιο ξεκάθαρα το χαρακτηριστικό ήχο Μ. Με τέτοιο εξοπλισμό, ο V8 προσφέρει στο sedan ακόμα πιο δυναμικές επιδόσεις. Ωστόσο, ο συνδυασμός κινητήρα, M xDrive και οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic είναι αυτός που ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα της νέας BMW M5, πολύ περισσότερο από την αναβάθμιση των τεχνικών προδιαγραφών του κινητήρα. Είναι κάτι που κυριολεκτικά απογειώνει τη δυναμική εμπειρία, και το οποίο δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί με μία απλή αύξηση ισχύος.

Hardware και software με σετάρισμα M
Τα πρωταρχικά εξαρτήματα του M xDrive προέρχονται από το σύστημα BMW xDrive και το New Bmw M5 19Ενεργό Διαφορικό Μ, ενώ το λογισμικό ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς, ειδικά εξελιγμένο για μοντέλο Μ, διασφαλίζει καινοτόμες λειτουργίες. Το σύστημα μετάδοσης έχει γίνει πιο ανθεκτικό ώστε να ανταποκρίνεται στην αυξημένη ροπή, τη μετάδοση περισσότερης ισχύος στους πίσω τροχούς, αλλά και στο πρόγραμμα αποκλειστικής πίσω κίνησης.

Ενώ το κιβώτιο τετρακίνησης κατανέμει ομαλά αλλά μεταβλητά την κινητήρια ισχύ μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών (ανάλογα με τις απαιτήσεις), το Active M Differential είναι υπεύθυνο για την κατανομή ισχύος μεταξύ των πίσω τροχών. Αυτό το ενεργό στοιχείο ελέγχου αποτελεί τμήμα της λειτουργικότητας του M xDrive και έχει δυνατότητα εμπλοκής από 0-100%, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Έτσι εξασφαλίζεται βελτιωμένη ελκτική πρόσφυση, ευελιξία και ευστάθεια σε εξαιρετικά σπορ στυλ οδήγησης ή σε οδοστρώματα με διαφορετικούς συντελεστές τριβής – δηλαδή ακριβώς όταν είναι απαραίτητο.

New Bmw M5 11Επειδή το M xDrive περιλαμβάνει ειδική λειτουργία ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς, οι παρεμβάσεις σταθεροποίησης από το σύστημα DSC χρειάζονται μόνο σε οριακές καταστάσεις. Έτσι, τα τεράστια αποθέματα ισχύος του κινητήρα μπορούν να μετατρέπονται σε ελκτική ισχύ με σχεδόν μηδενικές απώλειες. Η BMW M5 κινείται με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια και κατευθυντική συνέπεια, ανταποκρίνεται με ευαισθησία και αμεσότητα στις εντολές του οδηγού και στη συνέχεια απαιτεί λιγότερες διορθώσεις στο τιμόνι όταν οδηγείται στο όριο.

Κατ’ επιλογή 4 WD , 4 WD Sport ή 2 WD
Κάθε φορά που ξεκινά ο κινητήρας, η BMW M5 ενεργοποιεί στάνταρ το 4WD mode με το DSC on. Ακόμα και σε αυτή τη βασική διάταξη, που αρχικά επιτρέπει έναν ορισμένο βαθμό New Bmw M5 15ολίσθησης των πίσω τροχών με σκοπό τη διάσημη ευελιξία Μ, το M xDrive προσφέρει χειροπιαστά οφέλη σε περιπτώσεις όπως επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών.

Οδηγοί μπορούν να αξιοποιούν όλες τις δυνατότητες επιδόσεων του αυτοκινήτου επιλέγοντας μία δεύτερη διάταξη: το M Dynamic Mode (MDM) με το 4WD Sport mode του συστήματος M xDrive έχει διαμορφωθεί για σούπερ σπορ και δυναμική συμπεριφορά. Σαν αποτέλεσμα, η νέα BMW M5 γίνεται πολύ πιο ευέλικτη συγκριτικά με τη στάνταρ διάταξη και μεταφέρει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Ταυτόχρονα, το MDM επιτρέπει πολύ μεγαλύτερη ολίσθηση των τροχών, δίνοντας τη δυνατότητα στον ενθουσιώδη οδηγό να βιώσει στο έπακρο ελεγχόμενα ντριφταρίσματα και την εκπληκτική ευελιξία της νέας BMW M5. Το ξεκίνημα της υπερστροφής φτάνει έγκαιρα στον εγκέφαλο του συστήματος, ενώ η γραμμική αύξηση της γωνίας πλαγιολίσθησης είναι ελεγχόμενη, κυρίως επειδή το MDM βοηθά στην ευστάθεια σε οριακές συνθήκες οδήγησης.

New Bmw M5 13Με το DSC απενεργοποιημένο, υπάρχει δυνατότητα επιλογής από τρία mode (4WD, 4WD Sport και 2WD). Σε 4WD mode, το M xDrive έχει ουδέτερο σετάρισμα που του χαρίζει βέλτιστη ικανότητα ελέγχου και εξαιρετική ελκτική πρόσφυση, κάτι ιδιαίτερα ωφέλιμο σε μέτρια ή κακά οδοστρώματα. Ταυτόχρονα, το 4WD mode επιτρέπει στον οδηγό να εξερευνά τις δυνατότητες δυναμικών επιδόσεων της νέας BMW M5 με το DSC απενεργοποιημένο.

Η επιλογή του 4WD Sport mode μεταβάλει τη διάταξη της M xDrive για ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία και σπορ στυλ οδήγησης. Το μίγμα απόλυτης ακρίβειας, οδηγικής άνεσης και εκπληκτικής ελκτικής πρόσφυσης είναι το μυστικό για απόλυτη οδηγική απόλαυση. Το σετάρισμα του 4WD Sport mode έχει βελτιωθεί με την υποστήριξη εξαιρετικά έμπειρων New Bmw M5 14ειδικών με σκοπό τη χρήση σε στεγνή πίστα.

Με το 2WD mode ενεργοποιημένο, η νέα BMW M5 προσφέρει στον ενθουσιώδη οδηγό την εμπειρία ενός sedan υψηλών επιδόσεων με πίσω κίνηση μόνο, μέσα από μία ‘καθαρόαιμη’ οδηγικής απόλαυσης που συναρπάζει με το δικό της μοναδικό τρόπο. Πίσω από το συνδυασμό απίστευτα ευέλικτης συμπεριφοράς, εκπληκτικής αίσθησης και εξαιρετικού ελέγχου κρύβεται το Active M Differential.

Φιλοσοφία απεικόνισης και ελέγχου.
Το cockpit της νέας BMW M5 έχει τώρα ακόμα πιο σαφή διάταξη χάρη στο χαμηλωμένο ταμπλό οργάνων με την ανεξάρτητη οθόνη Control Display. Ο πίνακας οργάνων Μ με δύο New Bmw M5 16κλασικά στρογγυλά όργανα και κόκκινες βελόνες φιλοξενεί ένα πρόσθετο ψηφιακό ταχύμετρο στην αριστερή πλευρά, ενώ το στροφόμετρο δεξιά περιλαμβάνει μεταβλητό πεδίο προειδοποίησης στροφών (‘κόκκινο’) και σπορ ενδείξεις αλλαγής σχέσης όταν είναι ενεργοποιημένο το Head-Up Display. Στο κέντρο του πίνακα οργάνων υπάρχουν ενδείξεις για την επιλογή σχέσης, το πρόγραμμα αλλαγών Drivelogic, το M xDrive mode και το σετάρισμα M1/M2, καθώς και οι τρέχουσες ρυθμίσεις μετάδοσης και ανάρτησης. Όταν το Head-Up Display είναι ενεργοποιημένο, βασικές πληροφορίες προβάλλονται στο παρμπρίζ, δηλαδή στο άμεσο πεδίο ορατότητας του οδηγού. Τα ειδικά γραφικά της έκδοσης Μ έχουν ανανεωθεί, ενώ μπορούν να προβάλλονται πληροφορίες πλοήγησης, εάν το επιθυμεί ο οδηγός. Η επιφάνεια προβολής του Head-Up Display στη νέα BMW M5 έχει αυξηθεί σε μέγεθος κατά περίπου 70%.

New Bmw M5 20Πάνω από τον ανασχεδιασμένο επιλογέα σχέσεων υπάρχει ο τριθέσιος διακόπτης για την επιλογή των προγραμμάτων αλλαγών Drivelogic. Το μπουτόν P κάτω από αυτό για το ‘κλείδωμα παρκαρίσματος’ βρίσκεται επίσης σε θέση εύκολης πρόσβασης. Σε κλασικό στυλ Μ, οι σχέσεις του νέου 8τάχυτου κιβωτίου M Steptronic αλλάζουν από τον επιλογέα ή από τα χειριστήρια του τιμονιού, ενώ οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν το αυτοματοποιημένο D mode. Στο μηχανικό S mode, το M Steptronic επιτρέπει πολλαπλά κατεβάσματα, κάτι που μειώνει δραστικά τους χρόνους αλλαγών σε σπορ ελιγμούς όπως το δυνατό φρενάρισμα στις στροφές.

New BMW M5 2017 | spy video on Nurburgring

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO