Η αγορά του αυτοκινήτου στη χώρα μας δεν δείχνει σοβαρά σημάδια ανάκαμψης και με το κλείσιμο του πρώτου 4μήνου της αγοράς. Αν και το αντίστοιχο χρονικό διάστημα της περασμένης χρονιάς κυριαρχούσε η αβεβαιότητα σχετικά με την απόσυρση, φέτος που θεωρητικά όλα είναι πιο ομαλά, η αγορά δεν δείχνει να “ξεκολλάει” σε επίπεδο λιανικών πωλήσεων.
Σύμφωνα με τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς φαίνεται να υπάρχει μια σχετική αύξηση στην αγορά του 18%, αλλά αυτό είναι πλασματικό, τόσο σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο, όσο και από το γεγονός ότι οι εταιρικές πωλήσεις οι οποίες αφορούν τον τουρισμό μας ανέρχονται στο 55% κατά το πρώτο 4μηνο της χρονιάς.
“Φτωχές” οι λιανικές πωλήσεις
Πιο συγκεκριμένα ο περασμένος Απρίλιος έκλεισε με 8.484 ταξινομήσεις, εκ των οποίων μόλις οι 2.700 ήταν λιανές και οι 5.784 (ποσοστό Απριλίου 66%). Από αυτές οι 4.656 ταξινομήσεις ήταν με καύσιμο βενζίνη, οι 3.664 ντίζελ (ποσοστό 43%) και οι 164 είχαν άλλο καύσιμο. Παρατηρείται για μεγάλο χρονικό διάστημα συστηματική μείωση του ποσοστού του ντίζελ στην αγορά μας. Αρκετά λογικό μιας και εξορθολογίζεται πλέον και η δική μας αγορά μετά την diselmania που μας είχε κυριεύσει τα τελευταία χρόνια.
Πέφτει σημαντικά το ντίζελ
Σε επίπεδο 4μήνου η αγορά μας ταξινόμησε 14.857 αυτοκίνητα βενζίνης, 14.073 ντίζελ (ποσοστό 47% από 54% που ήταν πέρσι) και 805 άλλου καυσίμου. Από αυτές τις συνολικά 29.735 ταξινομήσεις (25.240 πέρσι) οι 13.266 ήταν λιανικές πωλήσεις και οι 16.469 (ποσοστό 55%) ήταν εταιρικές. Πάλι αυτές σώζουν την παρτίδα σε επίπεδο εντυπώσεων και μόνο.
Πανελλαδικές ταξινομήσεις Απριλίου 2017
Peugeot |
988 |
11,6% |
Toyota |
836 |
9,9% |
VW |
831 |
9,8% |
Fiat |
663 |
7,8% |
Opel |
602 |
7,1% |
Suzuki |
600 |
7,1% |
Nissan |
466 |
5,5% |
Mercedes |
452 |
5,3% |
Citroen |
409 |
4,8% |
Audi |
387 |
4,6% |
Skoda |
354 |
4,2% |
Renault |
341 |
4,0% |
Hyundai |
298 |
3,5% |
Ford |
280 |
3,3% |
BMW |
210 |
2,5% |
Kia |
164 |
1,9% |
Seat |
117 |
1,4% |
Volvo |
105 |
1,2% |
Jeep |
88 |
1,0% |
Mini |
78 |
0,9% |
Alfa Romeo |
50 |
0,6% |
Honda |
50 |
0,6% |
Smart |
47 |
0,6% |
Dacia |
18 |
0,2% |
SsangYong |
11 |
0,1% |
Land Rover |
10 |
0,1% |
Mitsubishi |
7 |
0,1% |
Porsche |
6 |
0,1% |
Mazda |
4 |
0,0% |
Abarth |
3 |
0,0% |
Subaru |
3 |
0,0% |
Jaguar |
3 |
0,0% |
Lancia |
2 |
0,0% |
Lexus |
2 |
0,0% |
ΣΥΝΟΛΟ |
8.484 |
|
Πανελλαδικές ταξινομήσεις 4μήνου 2017
Toyota |
3.384 |
11,4% |
VW |
2.676 |
9,0% |
Nissan |
2.530 |
8,5% |
Peugeot |
2.466 |
8,3% |
Opel |
2.263 |
7,6% |
Fiat |
1.974 |
6,6% |
Suzuki |
1.968 |
6,6% |
Citroen |
1.362 |
4,6% |
Mercedes |
1.354 |
4,6% |
Ford |
1.291 |
4,3% |
Renault |
1.205 |
4,1% |
Audi |
1.182 |
4,0% |
Skoda |
1.088 |
3,7% |
Hyundai |
1.020 |
3,4% |
BMW |
928 |
3,1% |
Kia |
519 |
1,7% |
Seat |
446 |
1,5% |
Volvo |
434 |
1,5% |
Mini |
422 |
1,4% |
Jeep |
314 |
1,1% |
Honda |
188 |
0,6% |
Alfa Romeo |
178 |
0,6% |
Dacia |
158 |
0,5% |
Smart |
134 |
0,5% |
Mazda |
72 |
0,2% |
Land Rover |
48 |
0,2% |
Mitsubishi |
32 |
0,1% |
SsangYong |
24 |
0,1% |
Porsche |
23 |
0,1% |
Subaru |
16 |
0,1% |
AbartH |
11 |
0,0% |
Lexus |
10 |
0,0% |
Lancia |
8 |
0,0% |
Jaguar |
6 |
0,0% |
Bentley |
1 |
0,0% |
ΣΥΝΟΛΟ |
29.735 |
|
Τραγική η Θεσσαλονίκη
Η Θεσσαλονίκη, δυστυχώς, δεν μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό της αγοράς. Εξακολουθεί να δείχνει σημάδια σημαντικής “κόπωσης”, μιας και η λιανική, αυτή που καθιστά βιώσιμες τις εταιρίες λιανικής, τα δίκτυα, είναι εξαιρετικά μειωμένη. Τον περασμένο Απρίλιο ταξινομήθηκαν συνολικά 358 αυτοκίνητα (αντίστοιχος περσινός μήνας 461) εκ των οποίων τα 251 ήταν λιανική και τα 107 εταιρικά (ποσοστό 30%). Μεταξύ αυτών των ταξινομήσεων ήταν και 24 ελαφρά επαγγελματικά (ποσοστό 5,6%). Το βάρος της αγοράς της Θεσσαλονίκης, έναντι του πανελλαδικού ποσοστού φτάνει μόλις στο 4,2 για τον περασμένο Απρίλιο, δείκτης εξαιρετικά χαμηλός και ιδιαίτερα ανησυχητικός. όσον αφορά το 4μηνο, ο δείκτης βαρύτητας της Θεσσαλονίκης βρίσκεται στο απογοητευτικό 6,1%.
Ταξινομήσεις Θεσσαλονίκης Απριλίου 2017
Toyota |
43 |
12,0% |
Nissan |
38 |
10,6% |
Ford |
35 |
9,8% |
Opel |
31 |
8,7% |
VW |
31 |
8,7% |
Fiat |
19 |
5,3% |
Mercedes |
19 |
5,3% |
Suzuki |
19 |
5,3% |
Peugeot |
18 |
5,0% |
Citroen |
16 |
4,5% |
Renault |
16 |
4,5% |
BMW |
14 |
3,9% |
Audi |
12 |
3,4% |
Hyundai |
10 |
2,8% |
Kia |
9 |
2,5% |
Volvo |
6 |
1,7% |
Jeep |
6 |
1,7% |
Honda |
4 |
1,1% |
Seat |
4 |
1,1% |
Skoda |
4 |
1,1% |
Smart |
20,6% |
|
Land Rover |
1 |
0,3% |
Mitsubishi |
1 |
0,3% |
Porsche |
1 |
0,3% |
Ταξινομήσεις Θεσσαλονίκης 4μήνου 2017
Toyota |
303 |
16,9% |
Nissan |
183 |
10,2% |
VW |
139 |
7,7% |
Opel |
139 |
7,7% |
Suzuki |
129 |
7,2% |
Ford |
118 |
6,6% |
Peugeot |
105 |
5,8% |
Citroen |
94 |
5,2% |
Fiat |
76 |
4,2% |
Renault |
68 |
3,8% |
Audi |
67 |
3,7% |
Hyundai |
62 |
3,5% |
BMW |
59 |
3,3% |
Mercedes |
53 |
3,0% |
Skoda |
50 |
2,8% |
Jeep |
27 |
1,5% |
Seat |
26 |
1,4% |
Kia |
23 |
1,3% |
Volvo |
211,2% |
|
Honda |
17 |
0,9% |
Mini |
11 |
0,6% |
Dacia |
9 |
0,5% |
Porsche |
5 |
0,3% |
Smart |
5 |
0,3% |
Land Rover |
3 |
0,2% |
SsangYong |
1 |
0,1% |
Alfa Romeo |
1 |
0,1% |
Mitsubishi |
1 |
0,1% |
ΣΥΝΟΛΟ |
1.795 |
|
Πανελλαδικές ταξινομήσεις LCV Απριλίου 2017
Ford |
76 |
17,9% |
Toyota |
76 |
17,9% |
Peugeot |
63 |
14,8% |
Fiat |
51 |
12,0% |
Opel |
31 |
7,3% |
VW |
28 |
6,6% |
Nissan |
27 |
6,4% |
Mercedes |
19 |
4,5% |
Mitsubishi |
17 |
4,0% |
Isuzu |
16 |
3,8% |
Citroen |
11 |
2,6% |
Renault |
6 |
1,4% |
Piaggio |
3 |
0,7% |
Iveco |
1 |
0,2% |
ΣΥΝΟΛΟ |
425 (περασμένος Απρίλιος 530) |
|