spot_img
HomeAUTOΕΙΔΗΣΕΙΣΠτώση 73% στην αγορά αυτοκινήτων

Πτώση 73% στην αγορά αυτοκινήτων

Σύμφωνα με την Deloitte σημειώθηκε πτώση 73% στην αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα την 12ετία 2004 – 2016. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη Market Research Deloitte 10μείωση στην Ευρώπη, κυρίως λόγω του συνεχώς πτωτικού ΑΕΠ αλλά και των δυσμενών αλλαγών του φορολογικού πλαισίου. Η εταιρεία προβλέπει ανάκαμψη της αγοράς μέσα στην 4ετία 2017 – 2021.
Ραγδαία πτώση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων που άγγιξε το 73%, από το 2004 μέχρι το 2016 αναφέρει η Deloitte, μέσω έκθεσης που δημοσιεύει, εξετάζοντας τις τάσεις στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, και τις προτιμήσεις των Ελλήνων σχετικά με την επιλογή του νέου τους αυτοκινήτου.

Η μεγαλύτερη μείωση στην Ευρώπη
Σύμφωνα με την έκθεση, η οποία βασίστηκε μεταξύ άλλων και σε στοιχεία του Economist Intelligence Unit (ΕIU), η συνολική πτώση της ελληνικής αγοράς είναι η μεγαλύτερη μεταξύ των υπόλοιπων χωρών της Ευρώπης. Βασική αιτία των πιέσεων που δέχθηκε ο κλάδος Market Research Deloitte 12την προηγούμενη 12ετία, συνιστά μεταξύ άλλων η συνεχής πτώση του ΑΕΠ, καθώς και το ασταθές φορολογικό πλαίσιο για την αγορά νέων αυτοκινήτων.
Σημειώνεται ότι τα επίπεδα των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα για το 2016 ήταν χαμηλότερα σε σχέση με τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην 15η θέση της σχετικής λίστας, αναφορικά με την ιδιοκτησία επιβατικών αυτοκινήτων, σε σύγκριση με το μέσο ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα.
Παράλληλα, οι εταιρείες του κλάδου των νέων επιβατικών αυτοκινήτων βρίσκονται σήμερα σε στάδιο εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης των χρεών που προέκυψαν από την εκτεταμένη περίοδο πτώσης των πωλήσεων, ενώ οι αποκλειστικοί εισαγωγείς και έμποροι νέων αυτοκινήτων, στρέφουν το ενδιαφέρον τους και προς το εμπόριο ανταλλακτικών, με στόχο την αύξηση του ποσοστού κέρδους τους.

Ελπίδες για ανάκαμψη
Με βάση τα στοιχεία της Deloitte, σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς αναμένεται να ξεκινήσει Market Research Deloitte 13μέσα στο 2017 με την πρόβλεψη να εκτιμά ότι ένα ποσοστό της πτώσης που έχει υλοποιηθεί στην 12ετία (2004-2016) θα ανακτηθεί μέχρι το 2021. Η πρόβλεψη για σταδιακή ανάκαμψη από την τρέχουσα χρονιά βασίζεται μεταξύ άλλων στην παλαιότητα της πλειοψηφίας των επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην χώρα και θα απαιτηθεί να αντικατασταθούν, καθώς και στην εκτιμώμενη αύξηση στις πωλήσεις προς τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, ως αποτέλεσμα της αναμενόμενης αύξησης του τουρισμού και των προσπαθειών που καταβάλλονται για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας.

Market Research Deloitte 15Επιλέγοντας το ‘value for money’
Σε ότι αφορά τις τάσεις στην αγορά νέων αυτοκινήτων, η έκθεση αναδεικνύει την προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών σε εμπορικά σήματα που θεωρούνται ‘value for money’ και οικονομικά στη χρήση (κυρίως diesel).
Τέλος, εμφανής είναι η τάση των Ελλήνων καταναλωτών προς τα αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού, με την πρώτη δεκάδα των κορυφαίων σε πωλήσεις αυτοκινήτων να καταλαμβάνουν αυτοκίνητα με χαμηλή μέση κατανάλωση καυσίμων, καθώς και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO