Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που ετοιμάζονται – ετοιμάστηκαν στη χώρα μας, σίγουρα θεωρούνται και είναι πιο ασφαλείς, αλλά πλέον θα πρέπει να πληρώνουμε και πιο “τσουχτερά” διόδια. Στο εξής όλοι οι οδηγοί θα κληθούμε να βάλουμε πιο “βαθιά το χέρι στην τσέπη” προκειμένου να “εισπράξουμε” αυτή την αυξημένη ασφάλεια.
Δεν αποκλείεται τα νέα υψηλότερα διόδια σε πολλές περιπτώσεις να τα δούμε μπροστά μας κατά τη φετινή μας έξοδο του Πάσχα. Πάντως γεγονός είναι ότι θα πληρώσουμε χρυσάφι τους νέους δρόμους σε μια εποχή όπου το μέσο εισόδημα του Έλληνα συρρικνώνεται με γεωμετρική πρόοδο.
Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι δημιουργούν νέα δεδομένα για τον προϋπολογισμό σε κάθε μας μεγάλο ταξίδι. Μετά τα πανάκριβα και σπάνια “καθαρά” καύσιμα, έρχονται και τα αυξημένα διόδια. Σε απόγνωση οδηγούνται πλέον εκατοντάδες χιλιάδες επαγγελματίες οδηγοί, αλλά και ιδιώτες. Τα αυξημένα διόδια οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια και σε αύξηση των καταναλωτικών αγαθών, αφού τα περισσότερα διακινούνται δια των χερσαίων οδών. Με βάση ότι καταφέραμε να συλλέξουμε μέχρι τώρα, τα νέα “αναβαθμισμένα” διόδια θα είναι:
Από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη
Το συνολικό κόστος των διοδίων θα ανέλθει κόστος στα 30,45 ευρώ και μετ’ επιστροφής στα 60,90 ευρώ. Το αυξημένο κόστος θα προκύψει από τη δημιουργία των νέων σταθμών διοδίων στο Μακρυχώρι στα 2,50 ευρώ από 1,40 ευρώ που είναι σήμερα και στη Λεπτοκαρυά που θα φτάσει στα 3,20 ευρώ από 1,90 ευρώ που είναι σήμερα. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική αύξηση του κόστους διέλευσης, ιδιαίτερα για όσους χρησιμοποιούν καθημερινά το συγκεκριμένο τμήμα.
Στο τμήμα της Θεσσαλίας, ο νέος δρόμος ταχείας κυκλοφορίας από Ξυνιάδα προς Τρίκαλα θα κοστίζει μέσω δύο σταθμών διοδίων 5,05 ευρώ για Τρίκαλα και Σοφάδες. Σε μια δεύτερη φάση θα προστεθούν και άλλοι δυο σταθμοί διοδίων στο Λιανοκλάδι και την Οξύνεια με συνολικό κόστος 7,95 ευρώ. Τα νέα αυτά κόστη εκσφενδονίζουν στα ύψη το συνολικό κόστος μετακίνησης κάθε ελληνικής οικογένειας. Υπάρχει όμως και συνέχεια…
Από Αθήνα προς Πάτρα
Τώρα, μετά του νέου δρόμου τα διόδια θα φτάσουν στα 11,50 ευρώ μέσω των σταθμών διοδίων Ελευσίνας με 2,10 ευρώ, Ισθμού με1,80 ευρώ, Ζευγολατιού με 2,40 ευρώ, Ρίου 2,40 ευρώ. Σε αυτόν τον άξονα θα υπάρξουν
και πλευρικοί σταθμοί διοδίων στη Νέα Πέραμο με1,40 ευρώ, τους Αγίους Θεοδώρους με 0,50 ευρώ και την Πάχη με 90 ευρώ).
Και από εκεί, όσοι θα συνεχίζουν προς Ιωάννινα, από Αντίρριο, μέσω της νέας Ιόνιας Οδού, το συνολικό κόστος των διοδίων θα φτάνει τα 12,45 ευρώ. Σε αυτό το εντελώς νέο οδικό τμήμα θα λειτουργούν σταθμοί διοδίων σε Κλόκοβα, Αγγελόκαστρο, Μενίδι και Τέροβο. Και βέβαια, δημιουργούνται και οι πλευρικοί σταθμοί σε Γαυρολίμνη, Μεσολόγγι, Κουβαρά, Άρτα και Γοργόμυλο.
Νέος οδικός χάρτης στη χώρα, αλλά με το αζημίωτο. Πανάκριβα διόδια σε δρόμους οι οποίοι θα έπρεπε να είχαν δημιουργηθεί και να δοθούν στην κυκλοφορία εδώ και 40 χρόνια. Από τη μια υπάρχει χαρά και ικανοποίηση για τους οδικούς αυτούς άξονες και από την άλλη πλήρης απογοήτευση. Ουσιαστικά πρόκειται για δώρο άδωρο…
Και βέβαια, κρατάμε ακόμη μικρό καλάθι προκειμένου να δούμε και επίσημα το τελικό χαράτσι των διοδίων ανά την Ελλάδα.