Θυμό, οργή και απογοήτευση προκαλούν οι νέοι σταθμοί διοδίων που προγραμματίζει να κατασκευάσει η Εγνατία Οδός Α.Ε. “Επί 10ετίες δεν είχαμε ασφαλείς δρόμους και ταξιδεύαμε μέσα από 1.000 κινδύνους και τώρα που επιτέλους έχουμε ασφαλείς οδούς, μας είναι απαγορευτική η χρήση τους λόγω υπερβολικού κόστους”. Αυτό είναι το μύνημα που εισπράξαμε από εκατοντάδες οδηγούς που τους ζητήσαμε τη γνώμη τους.
Τα νεότερα είναι ότι εκτός από τους 10 σταθμούς διοδίων που έχει προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ, τώρα ζητά άλλους 20, με τη χρέωση να φτάνει από τα τρία που είναι, στα επτά λεπτά το χιλιόμετρο. Πρόκειται για μια τεράστια αύξηση την ώρα που καταστρέφονται χιλιάδες νοικοκυριά, αδυνατώντας να πληρώσουν τα βασικά για τη διαβίωσή τους.
Από 3 στα 7 λεπτά το χλμ!
Όπως όλα δείχνουν, προβλέπεται συνολικά να λειτουργήσουν 38 σταθμοί διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού. Ο αριθμός αυτός προκύπτει από τα προαπαιτούμενα που έχει θέσει το ΤΑΙΠΕΔ, όπως γνωστοποίησε ο πρόεδρος της ομώνυμης εταιρείας, Απόστολος Αντωνούδης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, -Πρακτορείο 104,9 FM.
Δηλαδή, πέρα από τους 10 σταθμούς διοδίων, που ήδη έχουν προκηρυχτεί, το ΤΑΙΠΕΔ έχει θέσει ως προαπαιτούμενο άλλους 20 πλευρικούς σταθμούς διοδίων, φτάνοντας στον συνολικό αριθμό 38. Και το πιο τραγικό για τον καθημερινό οδηγό είναι ότι η χρέωση που τώρα είναι τρία λεπτά το χιλιόμετρο, θα εκσφενδονιστεί στα επτά λεπτά.
Καμιά διαφυγή οδηγού
Το βασικό σκεπτικό της όλης ιστορίας είναι ότι θα πρέπει να μην υπάρχουν διαφυγές. Δηλαδή να μην μπορεί κάποιος να μπαίνει στον δρόμο, να κάνει κάποια χιλιόμετρα και να βγαίνει δίχως να πληρώσει. Κατά τον υπάρχοντα σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να βγει η προκήρυξη του διαγωνισμού στο τέλος Απριλίου και έως μέχρι τον Δεκέμβριο να βγουν οι δεσμευτικές προσφορές.
Τέλος, οι εργαζόμενοι της Εγνατίας Οδού Α.Ε. δηλώνουν την πλήρη αντίθεσή τους στο να μην πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός κατασκευής Σταθμού Διοδίων Θεσσαλονίκης επί της Εγνατίας Οδού, στο ύψος του Ωραιοκάστρου.
Δυστυχώς, κάθε σχεδιασμός σε αυτή τη χώρα στοχεύει κατ΄ ευθείαν στην τσέπη του Έλληνα πολίτη. Και όσο θα αυξάνονται τα διόδια σε κάθε κύριο εθνικό δρόμο, τόσο οι χρήστες οδηγοί θα ανακαλύπτουν και θα οδηγούν στο ήδη παλιό και ασυντήρητο επαρχιακό δίκτυο με κινδύνους μεγαλύτερους απ΄ ότι τις περασμένες 10ετίες.