spot_img

Jorge Martin:

Jorge Martin:

Στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς κρίθηκε ο τίτλος του “καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου αναβάτη”, με τον Ισπανό αναβάτη της Pramac Ducati να πραγματοποιεί εντυπωσιακή εμφάνιση και να ανεβαίνει στο βάθρο.

Την πιο αμφίρροπη και δυνατή μάχη -των τελευταίων ετών- μεταξύ rookies απολαύσαμε φέτος στο MotoGP™. Jorge Martin και Enea Bastianini έφτασαν στον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος με μόλις τρεις βαθμούς διαφορά και όλα κρίθηκαν στην πίστα Ricardo Tormo της Βαλένθια. Σε έναν έντονα συναισθηματικά φορτισμένο αγώνα, που σημαδεύτηκε από την ολοκλήρωση της μυθικής καριέρας του Valentino Rossi, ο Martin πραγματοποίησε εξαιρετική εμφάνιση και ολοκλήρωσε δυναμικά τη φετινή χρονιά. Ξεκίνησε από την pole position, βρέθηκε να οδηγεί για λίγο τον αγώνα και τελικά τερμάτισε δεύτερη θέση μη αφήνοντας περιθώρια για αντεπίθεση στον Bastianini . Εδώ όλα όσα πρέπει να ξέρεις για τον 23 ετών Ισπανό:

Σφυρηλατήθηκε στο Red Bull Rookies Cup

Το 2011 έλαβε πρόσκληση για να συμμετάσχει στη διαδικασία επιλογής των νέων αναβατών που θα αγωνιζόντουσαν στο πρωτάθλημα του 2012. Ανάμεσα σε 100 αναβάτες, ο Martin κατάφερε να ξεχωρίσει και να είναι στους 11 που επιλέχτηκαν. Από την πρώτη χρονιά έδειξε ιδιαίτερα ανταγωνιστικός (ανέβηκε μέχρι και την έκτη θέση) αλλά ένας τραυματισμός δεν τον άφησε να ολοκληρώσει τη σεζόν όπως θα ήθελε. Το 2013 επέστρεψε πιο δυνατός και πήρε δύο νίκες ενώ το 2014 έφτασε στην κατάκτηση του τίτλου επικρατώντας του Joan Mir που τερμάτισε δεύτερος.

firstyear

Ο Jorge Martin στην πρώτη του χρονιά στο Red Bull Rookies Cup το 2012

© Gold & Goose / Red Bull Content Pool

Και το όνομα αυτού… “Mart1nator”

Με δύο νίκες στους τρεις πρώτους αγώνες του 2018, ο Martin βρέθηκε να προηγείται στην κατάταξη του πρωταθλήματος, στην κατηγορία ΜΟΤΟ 3. Μία πτώση ωστόσο στις επίσημες δοκιμές του πρωταθλήματος, στην πίστα της Jerez, στοίχησαν στον Martin κατάγματα, τόσο στο χέρι όσο και στο πόδι. Η αναγκαστική του απουσία από τους επόμενους αγώνες τον έριξαν στην τέταρτη θέση της βαθμολογίας. Ως άλλος… Terminator, o Martin επέστρεψε πιο δυνατός, διέλυσε τον ανταγωνισμό και έφτασε στην κατάκτηση του πρωταθλήματος αποκτώντας το ψευδώνυμο “Mart1nator”.

Pole Position στον δεύτερο του αγώνα στο MotoGP™

Σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στα δοκιμαστικά του Qatar, στον δεύτερο αγώνα του 2021 -και τον δεύτερο της καριέρας του στην κατηγορία- ο Martin κατάφερε να ισοφαρίσει το ρεκόρ των Casey Stoner (2006) και Marc Marquez (2013) και να υπολείπεται μόνο του Jorge Lorenzo που το 2008 κατάφερε να πάρει την pole position στον παρθενικό του αγώνα.

SI202111130125_news

Νίκη ως Rookie

Κερδίζοντας τον φετινό αγώνα στην Αυστρία (Red Bull Ring), o Martin κατάφερε να μπει στη μικρή λίστα των αναβατών που έχουν καταφέρει να κερδίσουν αγώνα, στην πρώτη τους χρονιά στο MotoGP™. Μόλις τέσσερις το είχαν πετύχει πριν από αυτόν, οι Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo, Marc Marquez και Brad Binder.

Από το Q1 στην pole position

Από το 2013 που θεσμοθετήθηκε η διαδικασία των Q1-Q2 (γκρουπ αργών-γρήγορων στα δοκιμαστικά) μόλις δύο αναβάτες είχαν καταφέρει να βρεθούν στην pole position, έχοντας πάρει την πρόκριση μέσα από τις δύο πρώτες θέσεις του Q1: o Marc Marquez και ο Maverick Viñales (και οι δύο το 2018). Ο Martin το πέτυχε φέτος στον 11ο γύρο και έγινε μόλις ο τρίτος αναβάτης που το καταφέρνει.

Χάρισε την πρώτη νίκη στην Pramac Racing

Παρά τις σχεδόν δύο δεκαετίες που μετρούσε η ιταλική αγωνιστική ομάδα στην κατηγορία MotoGP™, ποτέ δεν είχε καταφέρει να γευτεί τη χαρά της νίκης. Αν και κορυφαίοι αναβάτες όπως οι Francesco Bagnaia, Jack Miller και Danilo Petrucci είχαν περάσεις από τα box της, κανένας δεν είχε καταφέρει να κερδίσει στη σέλα των ερυθρόλευκων Ducati. Το κατάφερε πρώτος –και μοναδικός μέχρι στιγμής- ο Martin στον αγώνα της Αυστρίας, ξεκινώντας από την pole position

Τα 5,2 εφιαλτικά δευτερόλεπτα

Μετά το δυναμικό ξεκίνημα του Martin, στους πρώτους αγώνες του στην κατηγορία MotoGP™, ακολούθησε μια ιδιαίτερα σκληρή δοκιμασία. Στο GP της Πορτογαλίας (Απρίλιος), στα FP3, o Ισπανός είχε μια πτώση με μεγάλη ταχύτητα. Σύμφωνα με τα δεδομένα που δημοσίευσε η Alpinestars και που προέρχονται από τους αισθητήρες της φόρμας του, η διάρκεια της πτώσης ήταν 5,2 δευτερόλεπτα κατά τα οποία δέχθηκε τέσσερα χτυπήματα (επιβραδύνσεις) άνω των 25. Αυτή ήταν μια από τις σκληρότερες πτώσεις που έχουν καταγραφεί τα τελευταία χρόνια και στοίχησε στον Martin κατάγματα σε τρία διαφορετικά σημεία του σώματός του που χρειάστηκαν ισάριθμες επεμβάσεις την επόμενη μέρα. Εκείνη η περίοδος ήταν η δυσκολότερη στην αγωνιστική του καριέρα με τον ίδιο να δηλώνει πως σκεφτόταν πως ίσως δεν καταφέρει να γυρίσει στο MotoGP™.

SI202111130112_news

Οι ατυχίες του 2020

Μετά τους έξι πρώτους αγώνες, ο Martin ήταν ένας από τους τρεις βασικούς διεκδικητές του τίτλου στη Moto2. Ωστόσο στη συνέχεια αναγκάστηκε να χάσει δύο αγώνες καθώς εντοπίστηκε θετικός σε test Covid-19 και στη συνέχεια εγκατέλειψε στον αγώνα της Καταλωνίας λόγω μηχανικής βλάβης χάνοντας κάθε ελπίδα για μια καλή χρονιά.

Οικογενειακό πάθος για την Ducati

Πολύ πριν βρεθεί στη σέλα της GP21, o Martin είχε ήδη αναπτύξει δεσμούς με την ιταλική φίρμα. Όπως ο ίδιος έχει “εξομολογηθεί” είχε επισκεφτεί το εργοστάσιο και το μουσείο της Ducati από το 2013 καθώς ο πατέρας του ήταν λάτρης της εταιρείας, έχοντας μάλιστα αποκτήσει και την 748.

Με δύο τροχούς και στο χώμα

Αρκετά συχνά και ειδικά στη χειμερινή περίοδο, ο Martin επισκέπτεται πίστες Motocross κάτι που αποτελεί μέρος της προετοιμασίας του για τους αγώνες MotoGP™. Όπως λέει ο ίδιος το διασκεδάζει πολύ και δεν παραλείπει να ανεβάζει υλικό από τις προπονήσεις του, εντυπωσιάζοντας με το στυλ του τόσο στο έδαφος όσο και στον αέρα. Στο χώμα προπονείται και με Trial μοτοσυκλέτα αλλά και MTB ποδήλατο.

 

RELATED ARTICLES
spot_img
spot_img
spot_img

ΝΕΑ MOTO