fbpx
SKODA ENYAQ iV

Με το δικό του χαρακτηριστικό τεχνητό ήχο προειδοποιεί τους πεζούς

Το ολοκαίνουργιο SKODA ENYAQ iV, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της μάρκας, όπως κάθε σύγχρονο ηλεκτρικό μοντέλο έχει το δικό του χαρακτηριστικό τεχνητό ήχο, για να προειδοποιεί τους πεζούς, όταν κινείται σε χαμηλές ταχύτητες.

 

Ο ήχος του SKODA ENAYQ iV 

https://bit.ly/SKODA_ENYAQ_iV_E-NOISE

Σε λίγους μήνες, το ολοκαίνουργιο SKODA ENYAQ iV θα κάνει την εμφάνισή του και στους ελληνικούς δρόμους. Οι παραγγελίες για το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της μάρκας, που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα, έχουν ξεκινήσει. Η τιμή των 29.523 €, όπως προκύπτει από την αρχική των 35.200 €, μετά την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για το SKODA ENYAQ iV 50, με κινητήρα 109 kW, πίσω κίνηση και αυτονομία έως 340 χλμ., καθιστά το 4,65 μέτρων ηλεκτρικό SUV μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στην ελληνική αγορά.

Όμως, πώς ακούγεται άραγε το ηλεκτρικό SKODA ENYAQ iV; Τα ένστικτά μας είναι έτσι εκπαιδευμένα ώστε να ακούμε και να αισθανόμαστε αν ένα αυτοκίνητο μας πλησιάζει, καθώς και από ποια κατεύθυνση έρχεται. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σχεδόν αθόρυβα στις μικρές ταχύτητες. Για το λόγο αυτό, σχετική ευρωπαϊκή οδηγία υποχρεώνει να εκπέμπουν έναν προειδοποιητικό ήχο, αποκαλούμενο ως E-Noise, όταν βρίσκονται σε κίνηση, ιδίως σε χαμηλές ταχύτητες.  

SKODA ENYAQ_iV_03

Η τελευταία προσθήκη στη γκάμα της SKODA, το ηλεκτρικό ENYAQ iV, έχει το δικό του προειδοποιητικό ήχο, ο οποίος είναι πολύ χαρακτηριστικός. Κάτι αναμενόμενο, καθώς στις μέρες μας, ο ήχος ενός αυτοκινήτου έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος του σχεδιασμού του. Ο ήχος του ENYAQ iV σχεδιάστηκε σε συνεργασία των μηχανικών ήχου της SKODA με συνθέτες μουσικής και τελειοποιήθηκε σε ακουστικά εργαστήρια του Volkswagen Group. Ο ήχος είναι συμπαγής στο εύρος ταχυτήτων 0-25 χλμ./ώρα και ο χαρακτήρας του, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, είναι συναισθηματικός και τονίζει τη μοναδικότητα του αυτοκινήτου. Από την αρχή της εξέλιξής του ήταν ξεκάθαρο πως αυτή τη φορά ο ήχος δεν θα ήταν μίμηση του μηχανικού θορύβου ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Προτιμήθηκε ο ήχος να έχει πιο ηλεκτρονική χροιά, να επικοινωνεί έναν πιο φουτουριστικό χαρακτήρα.

Η τεχνική λύση που επιλέχθηκε για την εγκατάσταση της γεννήτριας ήχου στην ηλεκτρική πλατφόρμα MEB είναι επίσης καινοτόμα. Το ηχείο ευρέος φάσματος συχνοτήτων και τα ηλεκτρονικά που το συνοδεύουν είναι πλήρως ενσωματωμένα σε ένα κουτί όγκου ενός λίτρου και μικρού βάρους, το οποίο ονομάζεται OneBox. Τοποθετήθηκε πολύ κοντά στη μονάδα ψύξης, χρησιμοποιώντας τρεις ελαστικές βάσεις, προκειμένου να εξασφαλίζεται ο τέλειος ήχος αλλά και η ελάχιστη αντήχηση. Οι πρώτες δοκιμές στην πράξη έδειξαν πως αυτή η λύση ήταν η σωστή - ο ήχος απλώθηκε ομοιόμορφα και στις δύο πλευρές του μπροστινού μέρος του αυτοκινήτου ενώ δημιούργησε μια ευχάριστη αντήχηση στο εσωτερικό.

SKODA ENYAQ_iV_04

Αρχικά, ο τεχνητός ήχος του νέου SKODA ENYAQ iV δοκιμάστηκε από μια επιλεγμένη ομάδα ατόμων, ενώ στη συνέχεια πήρε την έγκριση του διοικητικού συμβουλίου της SKODA AUTO. Ακολούθησαν μετρήσεις εντός του αυτοκινήτου και έλεγχος της συμμόρφωσης του ακουστικού ορίου με τη νομοθεσία. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν η απόκτηση πιστοποιητικού αναγνώρισης από ένα ανεξάρτητο ινστιτούτο πιστοποίησης, βασική προϋπόθεση για την κυκλοφορία του νέου μοντέλου στην αγορά.

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.