Όντας το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο (EV) παραγωγής της Mazda, το MX-30 είναι ένα αυτοκίνητο που αντιπροσωπεύει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Mazda. Διατηρώντας τις όμορφες και προσεκτικά μελετημένες φόρμες του Kodo design, το στιλ του Mazda MX-30 αντλεί την έμπνευσή του από το ‘Human Modern’ concept – ακολουθώντας την κατεύθυνση ενός ακόμα πιο εκφραστικού σχεδιασμού που εστιάζει στην ανάδειξη νέων αξιών και νέου lifestyle.
Στη χώρα μας οι τιμές του αμιγώς ηλεκτρικού Mazda MX30 ξεκινούν από τις 33.043€ συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης και φτάνουν έως τις 37.174€. Εάν υπάρχει και απόσυρση τότε η τιμή πέφτει κατά 1.000€.
Αυτό το ‘Human Modern’ concept περιλαμβάνει πολλές πρωτόγνωρες σχεδιαστικές προσεγγίσεις. Το εξωτερικό είναι απίστευτα απλό για να τονίσει την ομορφιά του σαν… ‘ένα κομμάτι μέταλλο’, ενώ οι αντικρυστά ανοιγόμενες (freestyle) πόρτες και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες αντανακλούν την αίσθηση της άνετης, ευάερης και ευρύχωρης καμπίνας.
Το εσωτερικό σχεδιάστηκε με γνώμονα να προσφέρει στους επιβάτες του την αίσθηση ότι βρίσκονται σε ένα περιβάλλον ‘απλωσιάς’. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα και τα μοναδικά υλικά έχουν σχεδιαστεί με σκοπό την μικρότερη δυνατή επίπτωση στο περιβάλλον.
Η σχεδιαστική ομάδα έδωσε ιδιαίτερη προσοχή όχι μόνο στην επιλογή των καλύτερων υλικών για την καμπίνα, αλλά και στην τέλεια εμφάνισή τους. Για παράδειγμα, η επένδυση από παραδοσιακό φελλό που χρησιμοποιήθηκε στην κεντρική κονσόλα, τονίζει ακόμα περισσότερο την ζεστασιά του συγκεκριμένου υλικού. Αλλά και η επένδυση των θυρών από αφρώδες υλικό, διαθέτει υφή που μοιάζει σαν να έχει μέσα αέρα, ενισχύοντας έτσι την αίσθηση της ευρυχωρίας μέσα στην καμπίνα σε μία απίστευτη λεπτομέρεια.
Και τα δύο αυτά υλικά έχουν σχεδιαστεί για να έχουν όσο το δυνατόν μικρότερη επίπτωση στο περιβάλλον. Η επένδυση των θυρών χρησιμοποιεί υλικό που προέρχεται από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια και ο φελλός συλλέγεται από το φλοιό των δέντρων, χωρίς αυτά να χρειάζεται να κοπούν. Επιπλέον, η Mazda αντικαθιστά τις ταπετσαρίες από γνήσιο δέρμα, με μια πιο ‘vegan’ εναλλακτική.
Για πρώτη φορά σε ένα Mazda, το MX-30 υιοθετεί πίνακα ελέγχου κλιματισμού με οθόνη αφής 7 ιντσών χαμηλά στην κεντρική κονσόλα. Τα χειριστήρια απλώς εμφανίζονται και ομαδοποιούνται έξυπνα για ασφαλή και διαισθητική λειτουργία.
Από τα υλικά έως τη λειτουργικότητα και από την τεχνολογία έως το σχεδιασμό, όλα τα στοιχεία της καμπίνας συνδυάζονται για να δημιουργήσουν έναν χώρο που προβάλλει την ηρεμία, από τη στιγμή που ανοίγει κάποιος την πόρτα και καθ’ όλη τη διάρκεια της οδηγικής εμπειρίας, μέχρι να βγει από το αυτοκίνητο.
Το MX-30 εισάγει μία νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης, που η Mazda ονομάζει e–Skyactiv. Με μέγιστη ισχύ που φτάνει τα 107 Kw/145PS και μέγιστη ροπή 270,9Nm, το μπροστοκίνητο MX-30 επιταχύνει από τα 0-100km/h σε 9.7δλ.
Με κατανάλωση 19kWh/100km (0 εκπομπές CO2, βάσει WLTP συνδυασμένος κύκλος), η μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5kWh του συστήματος κίνησης e-Skyactiv του MX-30, επιτυγχάνει αυτονομία 200χλμ. βάσει WLTP, τιμή που υπερκαλύπτει τον Μ.Ο. των 48χλμ.ημερησίως, της πλειοψηφίας των Ευρωπαίων οδηγών
Προωθώντας την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της μηχανικής που έχει δημιουργήσει νέες τεχνολογίες, όπως η αρχιτεκτονική Skyactiv, η δομή με τους παντο-κατευθυντικούς δακτυλιοειδείς συνδέσμους του αμαξώματος και το ηλεκτρικό G-Vectoring Control Plus (e-GVC Plus), η Mazda φρόντισε να ρυθμίσει με τέτοιο τρόπο όλα αυτά τα συστήματα, ώστε το αυτοκίνητο να εκμεταλλεύεται απόλυτα όλα τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης.
Η Mazda έχει αναπτύξει τη δική της ξεχωριστή λύση στον τομέα του γκαζιού (Motor Pedal) για το Mazda MX-30 – μια εξέλιξη του παραδοσιακού πεντάλ γκαζιού που μειώνει το χρόνο απόκρισης του αυτοκινήτου, στις εντολές του οδηγού. Επιπλέον, σε ότι αφορά τον ήχο, μέσα από το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου παρέχεται μία ακουστική αίσθηση της ροπής του ηλεκτροκινητήρα, βοηθώντας με αυτό τον τρόπο τον οδηγό να ελέγξει με μεγαλύτερη ακρίβεια την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Το MX-30 είναι επίσης εξοπλισμένο με πτερύγια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι για να τονώσει ακόμα περισσότερο την απόλαυση της ηλεκτρικής οδήγησης.
Λειτουργώντας συνδυαστικά, αυτά τα συστήματα έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύουν τη συνοχή της απόκρισης του αυτοκινήτου στις εντολές του οδηγού, να πραγματοποιούν ομαλές μεταβάσεις μεταξύ των δυνάμεων G και να βελτιώνουν τόσο την ευελιξία όσο και τη σταθερότητα στις στροφές, με αποτέλεσμα ακόμη πιο βελτιωμένη οδηγική εμπειρία Mazda.
Προηγμένα συστήματα ασφαλείας
Με γνώμονα τη δέσμευσή της για μία κοινωνία χωρίς ατυχήματα, η Mazda εργάζεται συνεχώς στη βελτίωση του επιπέδου ασφαλείας, εξελίσσοντας τη φιλοσοφία προληπτικής ασφαλείας.
Το σύνολο των εξελιγμένων τεχνολογιών ασφαλείας i-Activsense του MX-30, έχει εμπλουτιστεί με νέες λειτουργίες όπως το έξυπνο σύστημα υποβοήθησης πέδησης (Smart Brake Support-SBS) που προλαμβάνει τον κίνδυνο σύγκρουσης σε διασταυρώσεις, και η τεχνολογία διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας που σχεδιάστηκε για να διατηρεί την πορεία του αυτοκινήτου στις στροφές ή σε δρόμο με δυσδιάκριτα όρια ή ακόμα και χωρίς καθόλου διαγραμμίσεις.
Mazda MX-30 Βασικές προδιαγραφές |
||
Τύπος αμαξώματος |
SUV |
|
Θέσεις |
5 άτομα |
|
Ολικό μήκος χ πλάτος χ ύψος |
4,395mm × 1,795mm × 1,555mm |
|
Μεταξόνιο |
2,655mm |
|
Σύστημα κίνησης |
e-Skyactiv |
|
Εμπρός ανάρτηση |
Γόνατα McPherson |
|
Πίσω ανάρτηση |
Αντιστρεπτική δοκός |
|
Σύστημα διεύθυνσης |
Κρεμαγιέρα |
|
Σύστημα πέδησης (εμπρός/πίσω/έλεγχος) |
Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι / Σύστημα ανάκτησης ενεργείας |
|
Διαστάσεις ελαστικών |
215/55 R18 |
|
Μπαταρία κίνησης |
Τύπος |
Ιόντων λιθίου |
Κυψέλες |
Πρισματικές |
|
Συνολική τάση |
355V |
|
Συνολική ηλεκτρική ισχύς (χωρητικότητα) |
35.5kWh |
|
Ηλεκτροκινητήρας |
Τύπος |
Σύγχρονος εναλλασσόμενου ρεύματος AC |
Σύστημα ψύξης |
Υδρόψυκτος |
|
Φόρτιση |
με συνεχές DC |
COMBO spec |
Με εναλλασσόμενο AC |
Μέγιστη είσοδος 6.6kW |
Το MX-30 διαθέτει την τελευταία έκδοση του Mazda Connect, το οποίο ενσωματώνει αναβαθμίσεις όπως : ταχύτερη εκκίνηση, βελτιωμένη απεικόνιση και ποιότητα ήχου, ενσωματωμένο 3D γυροσκοπικό αισθητήρα, και δωρεάν αναζήτηση, που επιτρέπει στο χρήστη την αναζήτηση προορισμών μέσω πληκτρολόγησης συνδυασμού λέξεων.
Όπως και σε όλα τα νέα μοντέλα της Mazda, το σύστημα υποστηρίζει σαν στάνταρ, λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™, μέσω θύρας USB που εξασφαλίζει εύκολη χρήση και σύνδεση του smartphone του πελάτη.
Το Mazda MX-30 προσφέρει πολυάριθμες θέσεις τροφοδοσίας, δύο θύρες USB 2.5A και μια πρίζα DC 12V που είναι, στάνταρ, στο μπροστινό μέρος της αιωρούμενης κονσόλας, για τη φόρτιση smartphone, tablet κ.λπ. και μια έξοδο AC 150W για τη φόρτιση μεγαλύτερων συσκευών.
Το σύστημα μετάδοσης του Mazda MX-30 διαθέτει ηλεκτρονικό κιβώτιο για τις αλλαγές ταχυτήτων. Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Mazda για απόλυτη προτεραιότητα στην ασφάλεια, το MX-30 χρησιμοποιεί τον ίδιο σχεδιασμό με τα συμβατικά αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων (AT) της εταιρείας – που σημαίνει ότι ο μοχλός κλειδώνει σε καθεμία από τις θέσεις P,R,N,D, καθιστώντας πιο εύκολη για τον οδηγό την αναγνώριση της σχέσης με την οποία κινείται το αυτοκίνητο, σε οποιαδήποτε δεδομένη στιγμή.
Το μοτίβο αλλαγών είναι: D (Drive) προς τα πίσω, R (Reverse) μπροστά και P (Park) μπροστά και προς το πλάι. Η συγκεκριμένη διάταξη προσφέρει ασφαλή και απροβλημάτιστη λειτουργία.
Αναβαθμισμένη εμπειρία οδήγησης Jinba Ittai
Στόχος της φιλοσοφίας οδήγησης Jinba Ittai είναι να κάνει το αυτοκίνητο να αντιδρά ενστικτωδώς στις εντολές του οδηγού, έτσι ώστε οδηγός και μηχανή να κινούνται σαν ένα σώμα, επιτυγχάνοντας αξιόπιστη ανταπόκριση, μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και αναβαθμισμένο επίπεδο ασφαλείας.
Η διαρκής αναζήτηση της απόλυτης οδηγικής εμπειρίας Jinba Ittai οδήγησε στη δημιουργία τεχνολογιών που χρησιμοποιούν την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της Mazda με στόχο τη μεγιστοποίηση του δυναμικού των ανθρώπινων ικανοτήτων.
Τόσο η δομή των παντοκατευθυντικών δακτυλίων του αμαξώματος όσο και το G-vectoring control (GVC) εξελίχθηκαν με στόχο να εκμεταλλευτούν πλήρως τα μοναδικά χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες ενός ηλεκτρικού οχήματος. Η Mazda ανέπτυξε επίσης τη δική της ξεχωριστή ιδέα για το γκάζι του Mazda MX-30 – μια εξέλιξη του παραδοσιακού πεντάλ γκαζιού. Το MX-30 είναι επίσης εξοπλισμένο με πτερύγια αλλαγής των ταχυτήτων στο τιμόνι, που ενισχύουν ακόμα περισσότερο την απόλαυση της οδήγησης ενός EV.
Τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv
Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv του MX-30 συνδυάζει μία συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου και έναν ηλεκτροκινητήρα που γεννήθηκε με γνώμονα την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία εξέλιξης της Mazda. Προσφέρει στον οδηγό μία ήρεμη αθόρυβη εμπειρία 100% ηλεκτρικής κίνησης, κάνοντας το αυτοκίνητο να ανταποκρίνεται ανεπαίσθητα σε κάθε εντολή ή πρόθεση του οδηγού.
Τα μέρη υψηλής τάσεως του συστήματος e-Skyactiv περιλαμβάνουν τον ηλεκτροκινητήρα, τη μπαταρία, τον εναλλάκτη, και τον μετατροπέα DC-DC. Ο εναλλάκτης μετατρέπει το συνεχές ρεύμα της μπαταρίας σε εναλλασσόμενο για να κινήσει τον κινητήρα, ενώ ο μετατροπέας DC-DC υποβαθμίζει την τάση για να τροφοδοτήσει με 12V τα βοηθητικά συστήματα του αυτοκινήτου.
Ο ηλεκτροκινητήρας, ο εναλλάκτης, ο μετατροπέας DC-DC και κουτί διακλάδωσης είναι ενσωματωμένα σε μία μονάδα υψηλής τάσεως τοποθετημένη στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Οι διαστάσεις της μπαταρίας υψηλής τάσεως που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα, έχουν μελετηθεί προσεκτικά ώστε να μειώνονται δραστικά οι εκπομπές του CO2 καθόλη τη διάρκεια ζωής της, από την εξόρυξη των πρώτων υλών μέχρι την απόσυρση της μπαταρίας.
Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ένας υδρόψυκτος σύγχρονος κινητήρας μέγιστης ισχύος 107Kw και μέγιστης ροπής 270,9Nm. Οι πρισματικές κυψέλες του συστήματος της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 355V αποδίδουν συνολική ηλεκτρική ισχύ 35.5kw.
Για να μειώσει το ύψος της και να ελαχιστοποιήσει το «κλέψιμο» του χώρου της καμπίνας, η μπαταρία διαθέτει μονάδα υψηλής πυκνότητας, καλωδίωση λεπτών διαύλων για τη μείωση του μεγέθους της καλωδίωσης μεταξύ εξαρτημάτων υψηλής τάσης, και μικρών διαστάσεων σύστημα ψύξης.
Το σώμα της μπαταρίας αποτελεί δομικό στοιχείο του αμαξώματος του MX-30, γεγονός που ενισχύει τη συνολική ακαμψία του οχήματος. Και οι δύο υποδοχές φόρτισης (κανονικής και ταχείας) βρίσκονται στο το πίσω δεξιό φτερό, και το ενσωματωμένο καλώδιο φόρτισης AC στο χώρο αποσκευών.
Μία μονάδα ελέγχου ελαχιστοποιεί την απώλεια ενέργειας σε όλο το σύστημα, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας από τον εναλλάκτη, τον κινητήρα και το μετατροπέα του ρεύματος της μπαταρίας σε ρεύμα κίνησης. Αυτό συνδυάζεται με αρμονικό έλεγχο μεταξύ του συστήματος και του οχήματος για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και τη μεγιστοποίηση της ποσότητας ενέργειας που πηγαίνει κατευθείαν για την τροφοδοσία του κινητήρα του MX-30.
Με μέγιστη ισχύ συστήματος τα 107 kw/145 PS και μέγιστη ροπή 270,9Nm (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας WLTP 19kWh/100km, εκπομπές CO2 0g/km), το εμπροσθιοκίνητο MX-30 επιταχύνει 0-100km/h σε 9,7δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 140km/h. Με κατανάλωση 190wh/km – 19kwh/100km (συνδυασμένη βάσει WLTP), η αυτονομία του MX-30 που μετρήθηκε βάσει πρωτοκόλλου WLTP, φτάνει τα 200km, τιμή που υπερβαίνει κατά πολύ τη μέση ημερήσια απόσταση των 48χλμ. που διανύουν οι οδηγοί στην Ευρώπη.
Η συστοιχία των μπαταριών του MX-30 διαθέτει σύστημα που ψύχει την μπαταρία μόλις η θερμοκρασία της ανέβει. Το μικρό αυτό σύστημα περιλαμβάνει λεπτούς σωλήνες ψύξης προσαρμοσμένους στο κάτω μέρος της μονάδας της μπαταρίας, μέσω των οποίων γίνεται η απαγωγή της θερμότητας. Η θερμοκρασία της μπαταρίας ελέγχεται σε μόνιμη βάση από έναν αισθητήρα ο οποίος ρυθμίζει και τη ροή του ψυκτικού υγρού, όταν αυτό απαιτείται.
Μέθοδοι και χρόνοι φόρτισης
Το σύστημα e-Skyactiv μπορεί να φορτιστεί μέσω παροχής εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) με ισχύ έως 6.6kW, ή μέσω ταχυφορτιστή με συνεχές ρεύμα (DC). Το μοντέλο υποστηρίζει φόρτιση συνεχούς ρεύματος 125A είτε με φορτιστή τύπου CHAdeMO ή COMBO standard. Η υιοθέτηση του καταλληλότερου προτύπου για μία συγκεκριμένη περιοχή καθιστά δυνατή τη φόρτιση του Mazda MX-30 σε οποιονδήποτε σταθμό φόρτισης στον κόσμο.
Η μπαταρία του MX-30 μπορεί να φορτιστεί από 20% έως 80% σε 3 ώρες με εναλλασσόμενο ρεύμα, ή σε 36 λεπτά με τη χρήση παροχής συνεχούς ρεύματος.
Αρχιτεκτονική Skyactiv-Vehicle
Με την επόμενη γενιά αρχιτεκτονικής Skyactiv-Vehicle, η Mazda έχει επικεντρωθεί σε μια βασικά ανθρωποκεντρική διαδικασία ανάπτυξης, στην οποία οι βασικές λειτουργίες των τεχνολογιών Skyactiv της εταιρείας έχουν ρυθμιστεί ώστε να διασφαλίσουν ότι οι επιβάτες μπορούν να κάνουν χρήση της φυσικής τους ικανότητας να διατηρούν ισορροπία ενώ το αυτοκίνητο κινείται.
Η πλήρης υιοθέτηση των φυσικών ανθρώπινων ικανοτήτων επιτρέπει στη Mazda να ξεπεράσει την παραδοσιακή ιδέα μιας πλατφόρμας, προσφέροντας περισσότερη αμεσότητα στην επικοινωνία μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού για την απόλυτη οδήγηση Jinba Ittai – κάνοντας το αμάξωμα, τα καθίσματα και τους επιβάτες να αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο, και το αυτοκίνητο να ανταποκρίνεται σχεδόν σαν να ήταν προέκταση του σώματος του οδηγού, ενισχύοντας την ασφάλεια, την ηρεμία και την οδηγική απόλαυση.
Ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί μια σωστή, όρθια θέση του σώματος που να μπορεί να προσφέρει άνεση κατά την οδήγηση και, στη συνέχεια, να διασφαλίσει ότι οι επιβάτες μπορούν να εκμεταλλευθούν πλήρως τη φυσική τους ικανότητα ισορροπίας, μεταδίδοντας τις κινήσεις του αυτοκινήτου στη λεκάνη τους όσο το δυνατόν πιο άμεσα και πιο ομαλά.
Σε αντίθεση με το κλασσικό πεντάλ του γκαζιού, το πεντάλ του γκαζιού του συστήματος e-Skyactiv χρησιμοποιεί το δικό του σύστημα ελέγχου ροπής του ηλεκτροκινητήρα της Mazda για να πετύχει την επιθυμητή ταχύτητα του οχήματος και τον έλεγχο της θέσης του, με βάση το βαθμό επιτάχυνσης και επιβράδυνσης που ζητείται από τον οδηγό.
Η στενή παρακολούθηση της διαδρομής καθώς και η ταχύτητα που ο οδηγός πατάει το γκάζι, δίνουν τη δυνατότητα στον ηλεκτροκινητήρα να ανταποκριθεί στις εντολές του οδηγού μέσω μίας πιο γραμμικής εφαρμογής της δύναμης G. Η ομαλή απόδοση της ροπής καθιστά εύκολη τη διατήρηση της ταχύτητας του αυτοκινήτου όταν ο οδηγός πατάει αργά το πεντάλ. Αντίθετα, ερμηνεύει το δυνατό πάτημα του πεντάλ ως ένδειξη ότι ο οδηγός επιθυμεί να επιταχύνει και ανταποκρίνεται άμεσα επιτυγχάνοντας ακαριαία επιτάχυνση.
Εκτός από το ότι διευκολύνουν τη χειροκίνητη επιλογή ταχυτήτων, τα πτερύγια αλλαγής στο τιμόνι του του MX-30 ενισχύουν και την οδηγική εμπειρία επιτρέποντας στον οδηγό να προσαρμόζει τη ροπή του κινητήρα και το βαθμό ανάκτησης ενέργειας τόσο όταν εκείνος δεν πατάει το γκάζι όσο και όταν φρενάρει.
Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να ρυθμιστούν μέσω πέντε επιλογών από τα πτερύγια – δύο επίπεδα προς τα πάνω και δύο προς τα κάτω από το προεπιλεγμένο επίπεδο “D”, τα οποία έχουν επίπτωση στη λειτουργία on/off του γκαζιού.
Παρόλο που o κινητήρας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν παράγει ήχο, το e-Skyactiv της Mazda παρέχει ακουστική ανατροφοδότηση στον οδηγό, που του δίνει τη δυνατότητα να αναγνωρίσει υποσυνείδητα την κατάσταση ροπής της μονάδας ισχύος και επομένως να ελέγχει με μεγαλύτερη ακρίβεια την ταχύτητά του.
Ηλεκτρικό G-Vectoring Control Plus (e-GVC Plus)
Στο MX-30, το G-Vectoring Control (GVC) της Mazda, το οποίο χρησιμοποιεί το σύστημα μετάδοσης κίνησης για τη βελτίωση της απόδοσης του πλαισίου, έχει εξελιχθεί σε e-GVC Plus. Αυτό χρησιμοποιεί τα χαρακτηριστικά ροπής του ηλεκτροκινητήρα για τη βελτιστοποίηση της μετατόπισης φορτίου εμπρός-πίσω κάτω από ένα ακόμη ευρύτερο φάσμα σεναρίων οδήγησης.
Σε κάθε ταχύτητα, το σύστημα επιτυγχάνει ομαλές και απρόσκοπτες μεταβάσεις των δυνάμεων G στο διαμήκη και εγκάρσιο άξονα, είτε ο οδηγός κάνει διορθώσεις με το τιμόνι στην ευθεία, είτε στρίβοντας, ώστε να επιτύχει μία πιο φυσική και πιο ευχάριστη αίσθηση της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.
Το e-GVC Plus παρέχει εξαιρετικό έλεγχο της ροπής του κινητήρα και αμεσότητα στις κινήσεις του τιμονιού από τον οδηγού. Όταν ο οδηγός στρίβει το τιμόνι για να μπει σε μια στροφή, το σύστημα μειώνει ελαφρώς τη ροπή για να προκαλέσει μεταφορά φορτίου προς τα εμπρός, να πετύχει ένα ομαλό πέρασμα από τη στροφή, και να βελτιστοποιήσει το βαθμό πρόσφυσης των εμπρός τροχών.
Όταν ο οδηγός αρχίζει να επαναφέρει το τιμόνι στην αρχική του θέση καθώς το αυτοκίνητο αρχίζει να βγαίνει από τη στροφή, η ροπή αυξάνεται ελαφρά για να μετατοπίσει το φορτίο προς τα πίσω και να σταθεροποιήσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Εάν ο οδηγός επαναφέρει γρήγορα το τιμόνι στην ευθεία, ο έλεγχος της ροπής του κινητήρα συνδυάζεται με τα φρένα ώστε να πετύχει την ιδανική συμπεριφορά στις στροφές. Σαν αποτέλεσμα, βελτιώνει σημαντικά τη σταθερότητα κατά την οδήγηση σε ορεινό δρόμο με συνεχείς στροφές, και σε αυτοκινητόδρομο με ολισθηρό οδόστρωμα.
Με στόχο να συμβάλλει στην επίτευξη μιας κοινωνίας με αυτοκίνητα χωρίς ατυχήματα, η φιλοσοφία Proactive Safety της Mazda καθοδηγεί όλη την έρευνα και ανάπτυξη των συστημάτων ασφάλειας της εταιρείας. Με βασικές αρχές ασφάλειας, όπως η θέση οδήγησης στον πυρήνα της, αυτή η φιλοσοφία οδηγεί τη συνεχιζόμενη εξέλιξη των προηγμένων τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας i-Activsense, αλλά και των συστημάτων παθητικής ασφαλείας της Mazda.
Διαθέσιμα συστήματα i-Activsense για το Mazda MX-30 |
|
Πρόληψη ατυχήματος και περιορισμός των επιπτώσεων ενός ατυχήματος |
Smart Brake Support (SBS) με λειτουργία Turn-Across Traffic |
Smart Brake Support [πίσω] (SBS-R) |
|
Smart Brake Support [πίσω διασταυρώσεις] (SBS-RC) |
|
Υποβοήθηση προειδοποίησης επικείμενου κινδύνου |
Ενεργοί προβολείς (Adaptive LED Headlights – ALH) |
Έλεγχος προβολέων (High Beam Control – HBC) |
|
Έλεγχος γωνίας 360° |
|
Προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA) |
|
Έλεγχος τυφλού σημείου (Blind Spot Monitoring – BSM) |
|
Προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA) |
|
Προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Warning System – LDWS) |
|
Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS) |
|
Emergency Lane Keeping με Road Keep Assist |
|
Emergency Lane Keeping με έλεγχο τυφλού σημείου |
|
Οδηγικά βοηθήματα |
Σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης (Traffic Sign Recognition System – TSR) |
Έξυπνο σύστημα διατήρησης ταχύτητας (Intelligent Speed Assistance – ISA) |
|
Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού (Driver Attention Alert – DAA) |
|
Παρακολούθηση οδηγού |
|
Mazda Radar Cruise Control (MRCC) |
|
Υποστήριξη σε αυτοκινητόδρομο και μποτιλιάρισμα ( Cruising & Traffic Support – CTS) |
Διαστάσεις |
||
Τύπος αμαξώματος |
SUV |
|
Πόρτες |
4 / 5 |
|
Θέσεις |
5 άτομα |
|
Εξωτερικές διαστάσεις |
||
Συνολικό μήκος (χωρίς πλαίσιο πινακίδας κυκλοφορίας) |
mm |
4395 |
Συνολικό πλάτος |
mm |
1795 |
Συνολικό πλάτος (με καθρέφτες) |
mm |
2035 |
Συνολικό ύψος (χωρίς πτερύγιο κεραίας, με οδηγό 75κιλών) |
mm |
1555 |
Μεταξόνιο |
mm |
2655 |
Εμπρός πρόβολος (χωρίς πλαίσιο πινακίδας κυκλοφορίας) |
mm |
895 |
Πίσω πρόβολος |
mm |
840 |
Μετατρόχιο εμπρός |
mm |
1565 |
Μετατρόχιο πίσω |
mm |
1565 |
Απόσταση από το έδαφος μεταξύ αξόνων (με φορτίο και οδηγό 75κιλών) |
mm |
130 |
Εσωτερικές διαστάσεις |
||
Απόσταση οροφής από τα κεφάλια εμπρός (με/χωρίς ηλιοροφή) |
mm |
977.4 / 981.5 |
Απόσταση οροφής από τα κεφάλια πίσω |
mm |
939.2 |
Πλάτος στο ύψος των ώμων εμπρός |
mm |
1412.1 |
Πλάτος στο ύψος των ώμων πίσω |
mm |
1338 |
Πλάτος στο ύψος του ισχίου εμπρός |
mm |
1389.9 |
Πλάτος στο ύψος του ισχίου πίσω |
mm |
1232.9 |
Εμπρός χώρος για τα πόδια |
mm |
1057.5 |
Πίσω χώρος για τα πόδια |
mm |
764.4 |
Χώρος αποσκευών |
||
Όγκος (VDA) πίσω κάθισμα σε κανονική θέση (συμπερ. χώρος κάτω από το πάτωμα) |
l |
366 / 341 με Bose |
Όγκος (VDA) κάθισμα αναδιπλωμένο. Μέχρι την οροφή (συμπερ. χώρος κάτω από το πάτωμα) |
l |
1171 / 1146 με Bose |
Ύψος μέχρι την εταζέρα |
mm |
500.7 |
Μήκος χώρου φόρτωσης μέχρι την πλάτη του πίσω καθίσματος |
mm |
804 |
Μήκος χώρου φόρτωσης μέχρι τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων |
mm |
1517.2 |
Πλάτος μεταξύ θόλων |
mm |
1004 |
Πλάτος ανοίγματος πόρτας χώρου αποσκευών |
mm |
995.9 |
Τεχνικά χαρακτηριστικά κινητήρα e-Skyactiv |
||
Κίνηση |
FWD |
|
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) |
|
Σύστημα ψύξης ηλεκτροκινητήρα |
Υδρόψυκτος |
|
Μέγιστη ισχύς |
kW (PS) |
107 (145) |
Μέγιστη ροπή |
Nm |
270,9 |
Τύπος μπαταρίας |
Ιόντων λιθίου |
|
Κυψέλες μπαταρίας |
Πρισματικές |
|
Χωρητικότητα μπαταρίας |
kWh |
35.5 |
Τάση μπαταρίας |
V |
355 |
Βάρος μπαταρίας |
kg |
310 |
Φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC) |
COMBO spec |
|
Φόρτιση με εναλλασόμενο (ΑC) |
Μέγιστη ισχύς εισόδου 6.6kW |
Ανάρτηση, τροχοί, σύστημα διεύθυνσης, βάρος και φορτία. |
||
Ανάρτηση |
||
Εμπρός ανάρτηση |
Γόνατα McPherson |
|
Πίσω ανάρτηση |
Αντιστρεπτική ράβδος |
|
Τροχοί & ελαστικά |
||
Διαστάσεις ζαντών |
18X7J |
|
Διαστάσεις ελαστικών |
215/55 R18 |
|
Σύστημα διεύθυνσης |
||
Τύπος |
Κρεμαγιέρα |
|
Τύπος υποβοήθησης |
EPAS |
|
Σύστημα πέδησης |
||
Τύπος εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
|
Τύπος πίσω |
Δίσκοι |
|
Σύστημα ελέγχου |
Σύστημα ανάκτησης ενεργείας |
|
Χειρόφρενο |
Ηλεκτρικό (Electric Park Brake – EPB) |
|
Βάρη και φορτία |
||
Βάρος κενού |
kg |
1645 |
Συνολικό μικτό βάρος |
kg |
2119 |
Μέγιστο επιτρεπόμενο στον εμπρός άξονα |
kg |
1078 |
Μέγιστο επιτρεπόμενο στον πίσω άξονα |
kg |
1116 |
Μέγιστο επιτρεπόμενο στην οροφή |
kg |
75 |
Τιμές επιδόσεων Mazda MX-30 e-Skyactiv (107 kW / 145 PS) |
||
Επιδόσεις |
||
Μέγιστη ταχύτητα (με περιοριστή) |
km/h |
140 |
Επιτάχυνση 0-100 |
Δλ. |
9.7 |
Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας βάσει WLTP |
||
Συνδυασμένος κύκλος |
kWh/100 km |
19 |
Αστικός κύκλος |
kWh/100 km |
14.5 |
Αυτονομία βάσει WLTP1 |
||
Συνδυασμένος κύκλος |
km |
200 |
Αστικός κύκλος |
km |
265 |
Αυτονομία βάσει NEDC |
||
Συνδυασμένος κύκλος |
km |
237 |